Verkiezingen in Israel

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Kochimodo
Bevlogen

Verkiezingen in Israel

Bericht door Kochimodo »

http://nos.nl/video/464197-strijd-tusse ... srael.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat belooft niet veel goeds..... :(

Een christelijke kijk op de verkiezingen: http://weeswaakzaam.com/verkiezingen-in-israel/" onclick="window.open(this.href);return false;

Een quote:
De EU bereidt zich nu al voor op de volgende periode vol problemen en pesterijen waarmee men Israël gaat opzadelen. Onlangs werd bekend dat de EU aan een ‘nieuw’ vredesplan werkt, waardoor de besprekingen tussen de Palestijnse Autoriteit en Israël losgewrikt zouden moten worden. Dat wrikken betekent concessies van Israël. Oude, achterhaalde eisen, zoals niet meer bouwen in de nederzettingen in Judea en Samaria en de grenzen van voor 1967 worden weer uit de ijskast van mislukte pogingen gehaald. De Palestijnse Autoriteit krijgt geld in plaats van eisen, namelijk € 5 miljard van uw spaargeld om hun intriges en terrorisme tegen Israël ongestoord door financieële problemen te kunnen voortzetten.
:?
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Peter van Velzen
Site Admin

Re: Verkiezingen in Israel

Bericht door Peter van Velzen »

Zolang Israel en Hamas niet met elkaar praten en hun bondgenoten (USA cq Islamitische staten) hen blijven steunen in die verkeerde houding, is het allemaal nutteloos, vrees ik.
Ik wens u alle goeds
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Gisteren was er een ultra rechtse leider Naftali Bennett van een nieuwe partij te zien op de TV. Deze ras fascist wil helemaal niet met Palestijnen onderhandelen en zegt dat Israel in zijn geheel, dus incl. de bezette gebieden van Israel is, dat al 3000 jaren was en zo zal blijven. Als zulke extreem rechtse idioten aan het bewind komen dan zal er nooit vrede komen en zullen de Palestijnen volgens het plan van de zionisten worden verdreven of gedood. Wie kan er nu nog zo'n landroversland blijven steunen ?
De laatste 2000 jaar heeft er slechts een heel klein aantal joden in het toenmalige Palestina gewoond en nu komt zo'n extreem rechtse religieuze oetlul als Naftali Bennett vertellen de joden dat land al 3000 jaar bewoond hebben.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Cactus schreef:Gisteren was er een ultra rechtse leider Naftali Bennett van een nieuwe partij te zien op de TV. Deze ras fascist wil helemaal niet met Palestijnen onderhandelen en zegt dat Israel in zijn geheel, dus incl. de bezette gebieden van Israel is, dat al 3000 jaren was en zo zal blijven. Als zulke extreem rechtse idioten aan het bewind komen dan zal er nooit vrede komen en zullen de Palestijnen volgens het plan van de zionisten worden verdreven of gedood. Wie kan er nu nog zo'n landroversland blijven steunen ?
De laatste 2000 jaar heeft er slechts een heel klein aantal joden in het toenmalige Palestina gewoond en nu komt zo'n extreem rechtse religieuze oetlul als Naftali Bennett vertellen de joden dat land al 3000 jaar bewoond hebben.
Je zou jouw kokervisie eens moeten inruilen voor een globale visie.
Je zou een aardig beginnetje kunnen maken door bijvoorbeeld na te denken over de informatie van deze link.
http://en.wikipedia.org/wiki/Persian_Jews" onclick="window.open(this.href);return false;
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Cactus schreef:Gisteren was er een ultra rechtse leider Naftali Bennett van een nieuwe partij te zien op de TV. Deze ras fascist wil helemaal niet met Palestijnen onderhandelen en zegt dat Israel in zijn geheel, dus incl. de bezette gebieden van Israel is, dat al 3000 jaren was en zo zal blijven. Als zulke extreem rechtse idioten aan het bewind komen dan zal er nooit vrede komen en zullen de Palestijnen volgens het plan van de zionisten worden verdreven of gedood. Wie kan er nu nog zo'n landroversland blijven steunen ?
DNA onderzoek heeft ook nog eens aangetoond dat Palestijnen en Israëlisch nauw verwant zijn. Nichten en neven eigenlijk.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Ja, de schuld van de JCI-god. Had hij Abraham maar niet Ismael moeten laten verwekken bij Hagar. Ongetwijfeld een prachtig uitziende Egyptische dame. Dat had een hoop problemen voorkomen.

:evil3:

Verder zeide God tot Abraham: Wat uw vrouw Sarai betreft, gij zult haar niet Sarai noemen, maar Sara zal haar naam zijn. 16 En Ik zal haar zegenen, en ook zal Ik u uit haar een zoon schenken, ja, Ik zal haar zegenen, zodat zij tot volken worden zal; koningen van volken zullen uit haar voortkomen.

En wat Ismaël betreft, Ik heb u verhoord; zie, Ik zal hem zegenen, hem vruchtbaar doen zijn en uitermate talrijk maken; twaalf vorsten zal hij verwekken, en Ik zal hem tot een groot volk stellen. 21 Maar mijn verbond zal Ik oprichten met Isaak, die Sara u op deze zelfde tijd in het volgend jaar baren zal. 22 Toen God geëindigd had met hem te spreken, voer Hij van Abraham op.

Dit kon niet goed gaan!
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Cluny schreef:
Je zou jouw kokervisie eens moeten inruilen voor een globale visie.
Je zou een aardig beginnetje kunnen maken door bijvoorbeeld na te denken over de informatie van deze link.
http://en.wikipedia.org/wiki/Persian_Jews" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat hebben de Perzische Joden te maken met het feit dat tussen 135 na Chr en 1900 praktisch geen Joden in het toenmalige Palestina woonden ?
Die Israelische fascist Bennett beweerde dat de joden er 3000 jaren gewoond hadden! Nou, de laatste 2000 jaren dus niet tot 1948.
Joden hebben overal in de wereld gewoond. In Spanje werden zij door de RK kerk eruit gebonjourd tijdens de inquisitie.Velen vluchtten toen naar ander landen w.o. Islamitische landen in N.Afrika.
In Oost Europa werden joden vele jaren vervolgd ( pogroms)en het hoogtepunt kwam tijdens de 2de WO.
Op een of andere manier werden ze nergens humaan behandeld.Waarom niet? Sommigen beweren dat het geloof hiervan de oorzaak is en dat de RK kerk de joden zag als de verraders van J.C. Ook in de meeste andere specifieke RK landen van Europa werden Joden nooit humaan behandeld ! Ik gun hen van harte een eigen land hoor maar dat mag niet ten koste gaan van een volk dat daar al de laatste 1300 jaren woonde. En leugens dat joden daar al 3000 jaren gewoond hebben en daarom dat land als het hunne beschouwen is helemaal bij de wilde spinnen af.
Ik wil niet in herhaling vallen maar jij weet donders goed hoe de verdeling was geregeld door de VN in 1948 en daaraan behoort Israel zich te houden. Doet Israel dit niet dan toont Israel gewoon sch**t te hebben aan de rest van de beschaafde wereld.
Zo'n ultra rechtse nationalistische fascist als Bennett zal de situatie daar alleen maar explosiever maken.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

In feite is Israël één groot vluchtelingenkamp.
Alleen al kwart miljoen ontheemde perzische Joden.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Wat maakt het uit als dit je tegenstanders zijn:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hamas" onclick="window.open(this.href);return false;

Of deze:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hezbollah" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat zou jij kiezen?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Sorry Cactus! Had niet gezien dat jij het bericht plaatste of er overheen gelezen, en nee, been there, seen it, done that!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

Fish schreef:DNA onderzoek heeft ook nog eens aangetoond dat Palestijnen en Israëlisch nauw verwant zijn. Nichten en neven eigenlijk.
Wil je mij de verwijzing naar dit DNA-onderzoek geven, beste Fish?
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Yours schreef:
Fish schreef:DNA onderzoek heeft ook nog eens aangetoond dat Palestijnen en Israëlisch nauw verwant zijn. Nichten en neven eigenlijk.
Wil je mij de verwijzing naar dit DNA-onderzoek geven, beste Fish?
Ik heb het uit een kranten artikel van Nico van Straalen.

Zie ook: http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... en#p357910" onclick="window.open(this.href);return false;

Ahh Yours, na enig zoeken heb ik de betreffende column gevonden:

http://www.falw.vu.nl/nl/voor-het-vwo/w ... rmoord.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Fish schreef: Ahh Yours, na enig zoeken heb ik de betreffende column gevonden:

http://www.falw.vu.nl/nl/voor-het-vwo/w ... rmoord.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Prachtig, de door Cactus zo verfoeide politicus kan dus eigenlijk het beste zijn plan uitvoeren zolang hij maar beseft dat Palestijne in feite zuiverder Israelieten zijn dan degenen uit andere landen zijn gekomen. Maar 70% en 82% scheelt ook weer niet zo heel veel

Dus voor het gemak Palestijn = Jood.

Ik heb het altijd wel gedacht.
Ik wens u alle goeds
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

Bedankt voor het opzoeken, Fish.

Het Midden-Oostenconflict is in biologisch opzicht dus een broedertwist, waar de broedermoord uit voortkomt. Het lijkt wel wat op het bijbelse verhaal van Kaïn en Abel.....
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Cluny schreef:In feite is Israël één groot vluchtelingenkamp.
Alleen al kwart miljoen ontheemde perzische Joden.
Ja, en moet dat ten koste gaan van mensen die daar al sinds het jaar 700 in overgrote meerderheid wonen?
Pas nadat Israel in 1948 begon met de verovering van aan de Palestijnen toegewezen gebieden en de gevluchte Palestijnen niet liet terugkeren ( wat de VN verbood !) verdreven Arabische landen de daar aanwezige joden als represaille. Dat is dus eigen schuld, dikke bult. De joden hadden immers toen een eigen land ! Of niet soms ?
Wat jouw antwoord ook moge zijn: Israel behoort zich te houden aan de VN resoluties en moet zich terug te trekken uit de bezette gebieden.
Gesloten