Het GKV forum gaat dicht

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

PietV.
Erelid

Het GKV forum gaat dicht

Bericht door PietV. »

De update wat te duur. Op een besloten plek (linkedln) kunnen ze terecht. Nu bestaat er dus de kans dat tal van GKV- weesjes gaan zwerven en een ander warm en veilig onderkomen zoeken. En dat kan ook op dit forum waar veel aandacht is voor ontheemde gelovigen. De sluiting staat in deze bron.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Jinny

Re: Het GKV forum gaat dicht

Bericht door Jinny »

We gaan de loper uitrollen......
JohanT
Technologist
Contacteer:

Bericht door JohanT »

Zo is een jaar geleden ook het forum van de EO-jongeren ten onder gegaan.
Ohnee, dat was plotseling verdwenen...
Maargoed, het forum bleek ook te duur te zijn, evenals de chatbox. Nog steeds zie ik dit als een grove fout, omdat ze zo de jongeren hard hebben laten vallen voor een nieuwe portal wat ik persoonlijk vreselijk vind.
Maargoed, een groot deel van de groep was al verdwenen met de laatste forumupdate, en bij het verdwijnen is nog een hele grote groep verdwenen.

Ik sluit me aan bij Jin, en zal de koffie en thee alvast klaar zetten :D.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Volgens ene St. Ignatius was het allemaal verworden tot moddergegooi, terwijl het vroeger juist heel mooi was. Blijkbaar bedoelt hij de periode dat ik er ook aan meedeed, eind 2005.

Voor iemand die het leuk vindt: Hier een discussie waar ik aan meedeed. Bij het doorlezen ervan is het niet moeilijk om mijn bijdragen te herkennen. O wat kon ik toen nog boos worden! En wat had ik een plezier om als een olifant door de winkel met uitgestald porcelein te lopen. :lol:
Born OK the first time
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Rereformed schreef:Volgens ene St. Ignatius was het allemaal verworden tot moddergegooi, terwijl het vroeger juist heel mooi was. Blijkbaar bedoelt hij de periode dat ik er ook aan meedeed, eind 2005.

Voor iemand die het leuk vindt: Hier een discussie waar ik aan meedeed. Bij het doorlezen ervan is het niet moeilijk om mijn bijdragen te herkennen. O wat kon ik toen nog boos worden! En wat had ik een plezier om als een olifant door de winkel met uitgestald porcelein te lopen. :lol:
Voor jou en ook voor anderen. Als iemand hier interessante bijdragen heeft neergezet die het nageslacht nog zeker een keer moet lezen. Sla ze dan even op. We kunnen er altijd nog een topic van maken. Het beste van het GKV-forum; en dan bedoel ik natuurlijk het beste door de ogen van de kritische kijker. Want straks zit het allemaal in de prullenbak.
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

Rereformed schreef: O wat kon ik toen nog boos worden! En wat had ik een plezier om als een olifant door de winkel met met uitgestald porcelein te lopen. :lol:
Heb ik nog steeds last van ! :D
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

biemer schreef:
Heb ik nog steeds last van ! :D
Zie daar ook een moderator Elle. De naam komt me bekend voor. Zal wel toeval zijn.
Bumblebee
Geregelde verschijning

Bericht door Bumblebee »

Rereformed schreef:Volgens ene St. Ignatius was het allemaal verworden tot moddergegooi, terwijl het vroeger juist heel mooi was. Blijkbaar bedoelt hij de periode dat ik er ook aan meedeed, eind 2005.

Voor iemand die het leuk vindt: Hier een discussie waar ik aan meedeed. Bij het doorlezen ervan is het niet moeilijk om mijn bijdragen te herkennen. O wat kon ik toen nog boos worden! En wat had ik een plezier om als een olifant door de winkel met met uitgestald porcelein te lopen. :lol:
Zo slaat mij het schaamrood uit als ik mijn bijdragen van tien jaar geleden op DIT forum doorlees (waarvan ik me niet eens kon herinneren dat ik me er ooit had geregistreerd, tot ik een onderwerp tegenkwam over een veganistisch voorgerecht, toen dacht ik: o ja!). Tjonge wat zat ik welbewust mijn verstand uit te schakelen zo hier en daar.

Niet dat ik van plan ben hier (of elders) weer actief te worden, dat was ik op GKV ook al jaren niet meer, maar toch als mosterd na de maaltijd nog even sorry daarvoor :D
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Bumblebee schreef:
Zo slaat mij het schaamrood uit als ik mijn bijdragen van tien jaar geleden op DIT forum doorlees (waarvan ik me niet eens kon herinneren dat ik me er ooit had geregistreerd, tot ik een onderwerp tegenkwam over een veganistisch voorgerecht, toen dacht ik: o ja!). Tjonge wat zat ik welbewust mijn verstand uit te schakelen zo hier en daar.
Op welk punt ben je verandert? Als je concreet een vergelijking kan maken na 10 jaar.
Jinny

Bericht door Jinny »

Niets weerhoud je natuurlijk om je 10 jarig jubileum uitgebreid te gaan vieren hier... :D
Rereformed
Moderator
Contacteer:

PietV. schreef:
Bumblebee schreef:
Op welk punt ben je verandert? Als je concreet een vergelijking kan maken na 10 jaar.
Hi Bumblebee, ik herinner me dat je ook met mij in gesprek was op het GKV forum in het onderwerp de hel. Je geloofde daar in.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

PietV. schreef:Voor jou en ook voor anderen. Als iemand hier interessante bijdragen heeft neergezet die het nageslacht nog zeker een keer moet lezen. Sla ze dan even op. We kunnen er altijd nog een topic van maken. Het beste van het GKV-forum; en dan bedoel ik natuurlijk het beste door de ogen van de kritische kijker. Want straks zit het allemaal in de prullenbak.
Tegeltjeswijsheid die Rereformed de christenen daar voor de voeten legde:

-Geloof in de bijbel is van God een kleurboek maken dat je als een kleuter inkleurt. Geloof in de bijbel is geloof in magie, in wensdromen, in bijgeloof, in angst, in haat tegen het leven. Het is het moderne equivalent van de godenbeeldjes uit de tijd van de aartsvaders.

-De boekgodsdienst houdt gelovigen in zijn greep met behulp van de gruwelijke terreur van bangmaken.

-Een verbeterde uitgave geven van Hebreeën 10: 26-31

26 Wanneer wij mensen willens en wetens blijven vasthouden aan het bijgeloof van bloedoffers en bovennatuurlijke wonderen, waarin de wereld in vroeger tijden ondergedompeld was, terwijl men weet heeft van ontelbare waarheden die de moderne wetenschap de laatste vier eeuwen ons geleerd heeft, dan is men niet meer voor rede vatbaar en volkomen uitgeleverd aan het slaafzijn van terreurideologieën, die gebruik maken van de meest huiveringwekkende denkbeelden die de menselijke geest in haar angsten maar heeft kunnen produceren. Dít is zondigen: 28 Voor wie de wet van Mozes naast zich neerlegde kende men geen pardon. Men werd zonder genade om het leven gebracht. 29 Hoeveel fanatieker nog waren de christenen in hun overtuigingen. De wereld heeft geen bloediger godsdienst voortgebracht. Zelfs vanwege afwijking van een enkele leerstelling werd men al verbrand, naar een ander werelddeel verjaagd of de kerk uitgezet. 30 Absurd is het God af te schilderen zoals de bijbel dit doet, als een straffer en wreker van dat wat Hij zelf in het aanschijn heeft geschapen. Godslasterlijk is het God te zien als straffer en wreker van mensen wier eerlijk denken niet in staat is absurde gedachten aan te nemen. 31 Huiveringwekkend is het om in het net verstrikt te raken van bijbelafgodendienaars.

-Christen-zijn is het verabsoluteren van alle menselijke subjectieve wensdromen. God is een uitvergroot mens, gebed en wonder is verklaren dat jouw hartewensen van groter belang zijn dan de natuurwetten, hemel en hel is jouw wens beloond te worden en straf te zien voor alles en iedereen die jou het leven moeilijk maakte, 'een nieuwe aarde' is jou wraak op het leven zoals het is, oordelen van de eindtijd jouw wraak op de ongelovigen die jou voortdurend het vuur aan je schenen leggen, Jezus jou behoefte om God tot een vriend van vlees en bloed te maken en om het lijden te zien als iets goddelijks, een onfeilbare bijbel jouw wens dat de natuur, God zelf, geheel om de mens draait, en dat jouw leven intellectueel zo gemakkelijk mogelijk gemaakt wordt.

-De dictatuur van de bijbel:
Uit de mond van miljoenen christenen en ex-christenen komt het woordje 'durven' pas na een strijd van jaren. De reden hiervoor is het geestelijk geweld dat het christelijk geloof op mensen pleegt. Het altoos bezig zijn met het begrip zonde, de lugubere dreiging van verloren gaan en helstraf zijn de eigenlijke basisingrediënten van het christelijke geloof. De Goede Boodschap staat op dit fundament als een versierseltje. De christelijke godsdienst van vandaag de dag weet het fundament echter zeer goed te verdonkeremanen. Zij spreekt in de regel slechts over de Goede Boodschap. Tegenwoordige gelovigen komen er na veel jaren pas achter hoe de Kwade Boodschap er via een achterdeurtje ook bij hen ingeslopen is.

-De allergrootste absurditeiten van het bijbelse geloof: God neerzetten als een mens en de mens neerzetten als een mislukking die vooral zijn menszijn moet loochenen.
Born OK the first time
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Interessante bijdragen Rereformed. Als je er nog meer tegenkomt dan snel hier naar toe met de handel :)
Bumblebee
Geregelde verschijning

Bericht door Bumblebee »

PietV. schreef:Op welk punt ben je verandert? Als je concreet een vergelijking kan maken na 10 jaar.
Hmmmm. Nee, niet concreet vrees ik. Van C.S. Lewis naar Gerard Reve, kun je daar iets mee?
Jinny

Bericht door Jinny »

Je was wel een van de eersten met lidmaatschapsnummer 19..... :D
Zelfs PietV. haalt dat niet....... (50)
Plaats reactie