GROETEN UIT T PARADIJS
Moderator: Moderators
GROETEN UIT T PARADIJS
Sinds kort is er een boekje op de markt, “Groeten uit ’t paradijs”, ISBN 9789461934123, geschreven door Peter Maassen. Na het lezen van de nodige literatuur over evolutie wil de schrijver graag zijn gedachten hierover ventileren. Lezen over Darwin is slecht voor religie vindt hij. Wanneer je daardoor definitief ’t godsidee achter je laat moet dat ook met de geloof geworden hoop op een hiernamaals. Je hebt dus alleen je leven om te leiden en niets hierna. Wat is de kwaliteit van dat leven? Hoe zit het met respect voor elkaar? Toch vindt de schrijver dat we hier in een relatief paradijs leven. Vandaar ook de titel. Maassen is erin geslaagd om van zijn losse gedachten een aardig verhaal aan elkaar te breien. Er zitten veel originele ideeën bij. “Geen betere hemel dan een goed leven” is er een van. Ik kan zijn opvattingen wel delen. Zeker waar het gaat over respect vanuit een bepaalde religie voor de “anders denkende”. Dat respect werkt meestal tot aan de grens van een religie. Alles daarbuiten is te anders, verkeerd, minder-waardig, barbaars of heidens. Dát is ’t grootste dilemma voor respect concludeert hij. Verder vindt Maassen de evolutie van natuur en vooral die van de mens een fantastisch gebeuren waar hij graag deel van uitmaakt. Alles bij elkaar een vlot te lezen, erg positief, verhaal met het nodige om achteraf over na te denken. Aan het eind van zijn filosoferend gemijmer een korte autobiografie van drie kantjes. "Een innemend werkje", werd al ergens in een commentaar geschreven. In mijn intro als “lowflyer” tipte ik dit boekje reeds. Het is gratis beschikbaar in PDF voor “Freethinkers”, via een mail, met eigen mailadres, naar Lowflyer.
"Geen betere hemel dan een goed leven." Grt, Lowflyer.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Re: GROETEN UIT T PARADIJS
Klinkt interessant. Ik weet niet of de schrijver het leuk vindt dat je zijn boek gratis verspreidt.
Born OK the first time
Reref.,
Wie weet is de auteur genereus?
Dat was mijn eerste gedachte.
Roeland
Dat was mijn eerste gedachte.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Kan zijn. Enige opheldering zou goed zijn.heeck schreef:Reref.,
Born OK the first time
Beste Heeck en Rereformed. In mijn "recensie" verwees ik al naar mijn intro: Aldaar gaf ik reeds aan wie de schrijver van het boekje is:
Volgens mij hadden jullie dat toch ook wel door?
Graag wil ik ook nog uitleggen hoe het boekje is ontstaan en hoe het uiteindelijk op de markt is gekomen. Groet, lowflyer.
Onder "boeken" heb ik het gewoon onder ieders aandacht willen brengen. Ik heb al ruim honderd van mijn boekjes gratis aan bekenden uitgedeeld en er zijn er vier via internet verkocht. Misschien is men er in mijn omgeving niet aan toe of heeft men er geen belangstelling voor. Aangezien het mij niet om verdiensten maar om delen van mijn ideeën met anderen gaat had ik besloten deze weg te bewandelen.lowflyer schreef:Hallo ik ben "lowflyer" .......Heb een boekje geschreven over mijn gedachten: "Groeten uit het Paradijs" voor ieder. Ik zoek een fijne plek (Freethinker?) om op een boeiende, leerzame manier met anderen van gedachten te kunnen wisselen. Want, dat lukt in mijn dagelijkse omgeving nog niet zo.
Volgens mij hadden jullie dat toch ook wel door?
Graag wil ik ook nog uitleggen hoe het boekje is ontstaan en hoe het uiteindelijk op de markt is gekomen. Groet, lowflyer.
Laatst gewijzigd door lowflyer op 04 feb 2013 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Nog even over het ontstaan van mijn boekje; m'n hele leven al ben ik naar mijn idee beter met de pen dan met m'n mond. Ik ben geen discussieerder, geen ad-rem type. Het voordeel van de pen is dat je meer de tijd hebt om je gedachten op een rijtje te zetten te (her)formuleren. Het is een "veilig" gevoel wanneer je achteraf geen spijt hoeft te hebben dat je er iets hebt uitgeflapt dat bij de ander verkeert viel.
Regelmatig vertrouwde ik mijn gedachten aan het papier toe en soms gaf ik daarvan wel eens iets aan vertrouwden. Mijn eerste echte verhaal (uit 2003)was: "Wij volwassen God met pensioen", met opzet niet "De mens is volw. enz. Omdat de mensheid in zijn totaliteit en in dit verband dat zeker niét is. Mijn voornaamste "probleem" is dat ik erg veel van mensen houd en dat het mij eigenlijk "erg stoort" wanneer hen verdriet wordt aangedaan. Let wel ik ben geen pacifist! Maar wel een beetje "soft" ben ik bang. Het is zeker geen trauma waar ik mee zit.
Door alle aandacht die er altijd voor god was, had ik 't idee dat de mens in de mens vaak helemaal niet meetelde: god, heeeeeel lang niets en dan pas ergens de mens. Dat is ons, door ons "geïndoctrineerd" en het is een prima idee dat dat juk eens van ieder "afvalt". Daar zullen wel een paar honderd jaar overheen gaan ben ik bang, zeker voordat ieder welk juk dan ook kwijt is. Als ... dat al gaat lukken.
Vaker reageerde ik ook naar onze regionale krant over zaken als evolutie, respect, religie enz. Bij mijn afscheid van de basisschool waar ik bijna 40 jr. werkte had ik mijn afscheidsverhaal over respect gehouden. Dus ik had wel wat schrijfsels bij elkaar verzameld.
Toen kwam onze regionale krant met het idee dat je via hun een boek(je) kon uitgeven. Daar zaten kosten en baten aan, maar het belangrijkste: je kon je idee, verhaal kwijt.
Er zitten zeker hele goeie, interessante boeken bij: http://www.mooilimburgswebshop.nl/produ ... tegory=136" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat van mij is echter, na zo'n drie maanden, geen succes-story. Misschien wel voor de kleine groep die het wel interesseert. Vandaar dus mijn actie in PDF.
Zo nu ga ik voorlopig even proberen "mijn mond te houden", breng me dus niet in de verleiding
! Groet, Lowflyer.
"Geen betere hemel dan een goed leven"
Regelmatig vertrouwde ik mijn gedachten aan het papier toe en soms gaf ik daarvan wel eens iets aan vertrouwden. Mijn eerste echte verhaal (uit 2003)was: "Wij volwassen God met pensioen", met opzet niet "De mens is volw. enz. Omdat de mensheid in zijn totaliteit en in dit verband dat zeker niét is. Mijn voornaamste "probleem" is dat ik erg veel van mensen houd en dat het mij eigenlijk "erg stoort" wanneer hen verdriet wordt aangedaan. Let wel ik ben geen pacifist! Maar wel een beetje "soft" ben ik bang. Het is zeker geen trauma waar ik mee zit.
Door alle aandacht die er altijd voor god was, had ik 't idee dat de mens in de mens vaak helemaal niet meetelde: god, heeeeeel lang niets en dan pas ergens de mens. Dat is ons, door ons "geïndoctrineerd" en het is een prima idee dat dat juk eens van ieder "afvalt". Daar zullen wel een paar honderd jaar overheen gaan ben ik bang, zeker voordat ieder welk juk dan ook kwijt is. Als ... dat al gaat lukken.
Vaker reageerde ik ook naar onze regionale krant over zaken als evolutie, respect, religie enz. Bij mijn afscheid van de basisschool waar ik bijna 40 jr. werkte had ik mijn afscheidsverhaal over respect gehouden. Dus ik had wel wat schrijfsels bij elkaar verzameld.
Toen kwam onze regionale krant met het idee dat je via hun een boek(je) kon uitgeven. Daar zaten kosten en baten aan, maar het belangrijkste: je kon je idee, verhaal kwijt.
Er zitten zeker hele goeie, interessante boeken bij: http://www.mooilimburgswebshop.nl/produ ... tegory=136" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat van mij is echter, na zo'n drie maanden, geen succes-story. Misschien wel voor de kleine groep die het wel interesseert. Vandaar dus mijn actie in PDF.
Zo nu ga ik voorlopig even proberen "mijn mond te houden", breng me dus niet in de verleiding
"Geen betere hemel dan een goed leven"