Wat zegt de Bijbel?

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
dikkemick
Adelaar

Wat zegt de Bijbel?

Bericht door dikkemick »

Wat zegt de Bijbel?

Ongetwijfeld een bekende site hier, maar ik wil deze graag nogmaals onder de aandacht brengen. Heel ontzettend veel informatie. Een onuitputtelijke bron bijna.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Fish
Ontoombaar

Re: Wat zegt de Bijbel?

Bericht door Fish »

Genieten:
http://home-1.tiscali.nl/~ti112509/wetenschap.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
JohanT
Technologist
Contacteer:

Bericht door JohanT »

Inderdaad een bekende site, leuk ook wel, maar verre van compleet. Er zijn nog veel meer problemen op te noemen met de Bijbel, bijvoorbeeld het stukje tegenspraken en wetenschap.
Maar het is een leuke start van een discussie :D.
FransP
Forum fan

Bericht door FransP »

Volgens mij is dit nu de link.
http://www.debijbelzegt.nl/index.htm
Religie is al een blinde man,
die in een donkere kamer,
op zoek gaat naar een zwarte kat,
die er niet is,
maar hem toch vind.
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

dikkemick schreef:Wat zegt de Bijbel?
Ongetwijfeld een bekende site hier, maar ik wil deze graag nogmaals onder de aandacht brengen...
Bij wie? Het meeste is hier inderdaad al bekend en al velen malen besproken.
Gelovigen die zich in het verleden hierin gemengd hebben beginnen doorgaans gelijk met het verwijt dat "wij" bijbelteksten uit hun verband halen. Of dat we de bijbel eerst in haar geheel moeten accepteren, dat het in de bijbel om de blijde boodschap gaat. En dat de bijbel geen geschiedenis- of wetenschappelijk boek is. En dat het een andere tijd was waarin de bijbelse volken leefden. En dat niet alle teksten letterlijk genomen moeten worden maar vaak als voorbeeld dienen hoe wel wel en hoe het niet moet.
Met dit soort algemene opmerkingen proberen gelovigen de gewraakte teksten in een discussie te omzeilen.
Zolang zij in het bestaan van een God geloven waar hun zielenheil van afhankelijk is zullen ze Hem met geen enkele tekst afvallen, God is groot en zij zijn klein.
NB: Doe wel en zie niet om.
MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime »

Zie deze post nu pas; was de site al eens tegengekomen op het net, maar nog steeds erg interessant. Leuk om eens iemand heen te verwijzen die al een beetje zelf nadenkt. Een 'vaste gelovige' heeft op dit alles natuurlijk wel een antwoord klaar, hoe ongeloofwaardig ook.
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Heb de site meerdere malen gebruikt op refo-discussieforum. Was iets te enthousiast. Je moet je woorden op een goudschaaltje afwegen (leverde me toch een ban op) maar ben weer geschrokken van de enorme kortzichtige stupiditeit aldaar. ET is 1 grote leugen (waarom kunnen ze me niet vertellen). God bestaat WANT het staat in de bijbel en JA, je mag de bijbel gebruiken om je geloof te rechtvaardigen. De humanisme-test (hier onlangs gepost) werd niet ingevuld en atheïsten snappen er helemaal niets van en voeren oorlog. Maar goed, wat me de das om deed was het vergelijk Hitler-God.
Dat mag dus niet. Ook niet als je zegt dat het een belediging voor Hitler is, omdat die vergeleken bij de God van de bijbel een lieverdje was. En dat allemaal terug te vinden op de site: "Wat zegt de bijbel"--> Met passages en al.
Enfin: ik heb weer genoten maar dit was dus van korte duur.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Het is idd. niet wijs om de stukken die worden genegeerd in het volle daglicht te zetten.
:mrgreen:

Ook niet om de lol, die er zelf aan zegt te hebben niet te bederven. 8*)
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Plaats reactie