De doodstraf
Moderator: Moderators
-
De doodstraf
Wat zijn argumenten voor en tegen de doodstraf?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Re: De doodstraf
Welkom Chantal, wat betreft je vraag, speur eens over het forum, daar staan de antwoorden wel.
We gaan niet je huiswerk vooraf maken.
Dienstmededeling,
Deze link geeft in het kort het gedrag van het forum weer voor newbies.
De uitgebreide regels vind U hier
FreeThinker op Facebook
We gaan niet je huiswerk vooraf maken.

Dienstmededeling,
Deze link geeft in het kort het gedrag van het forum weer voor newbies.
De uitgebreide regels vind U hier
FreeThinker op Facebook
Welkom slimme chantal.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Precies dat.slimmechantal schreef:Wat zijn argumenten voor en tegen de doodstraf?
Had je nog vragen die je nick eer aandoen?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
- Jan van Lennip
- Diehard
Voor: Ze stelt een vraag zonder formulering.Jagang schreef:slimmechantal schreef:Wat zijn argumenten voor en tegen de doodstraf?
Tegen: De doodstraf is wel heel erg zwaar voor dit vergrijp.
Misschien kunnen we dit onderwerp blokkeren.

De beste manier om kritiek te voorkomen is door je mond te houden. Aristoteles
- Doppelgänger
- Bevlogen
Weer iemand die te lui is om haar eigen huiswerk te maken? Maatschappijleer, gok ik?
Edit: serieus, is dit een grap? Ik heb zojuist even gegoogeld en het tweede zoekresultaat dat ik krijg geeft een keurig tabelletje met voors en tegens. Misschien eerst even de internetvaardigheid bijspijkeren? Bedroevend, dit.
Edit: serieus, is dit een grap? Ik heb zojuist even gegoogeld en het tweede zoekresultaat dat ik krijg geeft een keurig tabelletje met voors en tegens. Misschien eerst even de internetvaardigheid bijspijkeren? Bedroevend, dit.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Veroordelen tot levenslange maatschappijleer!
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Ik ben eigenlijk alleen voor de doodstraf bij mensen die voor de doodstraf zijn.
Die zal wel niet bij de argumenten staan .
Krautsjo schreef:Ik ben eigenlijk alleen voor de doodstraf bij mensen die voor de doodstraf zijn.

Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
-
- Banned
geen doodstraf, gewoon een postnatale abortusKrautsjo schreef:Ik ben eigenlijk alleen voor de doodstraf bij mensen die voor de doodstraf zijn.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
- Peter van Velzen
- Site Admin
Het lijkt haast een keerrijm
Argumenten voor de doodstraf:
1. Je bent voorgoed van de veroordeelde af.
2. Soms komt het rechtvaardig over (ingeval van moord)
Argumenten tegen de doodstraf:
1: doden is immoreel.
2: Herziening van het vonnis, is na ingang van de straf niet meer mogelijk.
Als er al een doodstraf is, dan liefst alleen voor het ergste vergrijp
Dat voorkomt dat iemand die een minder misdrijf gepleegd heeft, dat ernstiger vergrijp er net zo lief bijneemt (ik kan toch niet zwaarder worden gestraft).
Argumenten voor de doodstraf:
Als er al een doodstraf is, dan liefst alleen voor het ergste vergrijp
Dat voorkomt dat iemand die een minder misdrijf gepleegd heeft, dat ernstiger vergrijp er net zo lief bijneemt (ik kan toch niet zwaarder worden gestraft).
Ik wens u alle goeds
Dat hangt er vanaf hoe je met het restproduct omgaat... Maar verder zal ik de beelddenkers niet vermoeien met off-topic grapjes.Rereformed schreef:Ik ben voor geboortebeperking. Is cleaner.
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
En de ironie is net dat de doodstraf vaak uitgevoerd wordt omdat men doden immoreel vindt.Peter van Velzen schreef:Argumenten voor de doodstraf:
Dat komt op mij nou net hypocriet over.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Kijk ... ik besef dat ik nu ook de doodstraf verdien, maar op het gevaar af ...
ik ben niet tegen (daarom noem ik mezelf ook geen humanist)
Tegen argument: bewijsvoering en onderzoek is, helaas, niet onfeilbaar. En soms, helaas, manipuleerbaar.
Voor:
Er zijn mensen, die de naam mens niet verdienen en door hun daden elk recht op een voortbestaan verspelen.
Ik noem een paar voorbeelden: Alphen a.d Rijn, diverse akkefietjes op scholen waar leerlingen en/of leerkrachten gewoon voor de grap worden neergemaaid alleen maar om in het nieuws te komen, de lui die net 9 leerlingen doodschoten in Nigeria omdat het onderwijs de kinderen van de koran afbrengt, de aanstichters en planners van 9/11, van Lockerbie, Breitvik, Dutroux;
Het gevaar van ontsnapping, met alle gevolgen van dien;
Levenslang, echt levenslang, is zo mogelijk nóg onmenselijker, en vele malen kostbaarder. Dat leven is feitelijk voorbij. Neem daar de consequenties van.
Voor mij is er geen enkel steekhoudend argument om geen doodstraf te hebben.
Dat wil zeggen: als het bewijs onomstotelijk is.
ik ben niet tegen (daarom noem ik mezelf ook geen humanist)
Tegen argument: bewijsvoering en onderzoek is, helaas, niet onfeilbaar. En soms, helaas, manipuleerbaar.
Voor:
Er zijn mensen, die de naam mens niet verdienen en door hun daden elk recht op een voortbestaan verspelen.
Ik noem een paar voorbeelden: Alphen a.d Rijn, diverse akkefietjes op scholen waar leerlingen en/of leerkrachten gewoon voor de grap worden neergemaaid alleen maar om in het nieuws te komen, de lui die net 9 leerlingen doodschoten in Nigeria omdat het onderwijs de kinderen van de koran afbrengt, de aanstichters en planners van 9/11, van Lockerbie, Breitvik, Dutroux;
Het gevaar van ontsnapping, met alle gevolgen van dien;
Levenslang, echt levenslang, is zo mogelijk nóg onmenselijker, en vele malen kostbaarder. Dat leven is feitelijk voorbij. Neem daar de consequenties van.
Voor mij is er geen enkel steekhoudend argument om geen doodstraf te hebben.
Dat wil zeggen: als het bewijs onomstotelijk is.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)