Leger des (on)heils Australië.

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
kiks
Bevlogen

Leger des (on)heils Australië.

Bericht door kiks »

Vandaag in trouw:
'Australisch Leger des Heils verkrachtte en mishandelde jongens'
Ik heb begrepen dat iets dergelijks in Nederland niet gebeurde, maar ik steek er mijn hand niet voor in het vuur.
Tijdens de eerste openbare hoorzitting over kindermisbruik in opvangtehuizen van het Australische Leger des Heils zijn gruwelijke details bekendgemaakt. Jonge jongens werden dagenlang opgesloten in kooien, verkracht, geslagen en in één geval werd een jongen gedwongen zijn eigen braaksel op te eten. Dat meldt The Sidney Morning Herald.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenla ... c.facebook

Om er achteraf alsnog kotsmisselijk van te worden.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Vilaine
Bevlogen

Re: Leger des (on)heils Australië.

Bericht door Vilaine »

Je hoort toch regelmatig dergelijke toestanden in opvang tehuizen, kostscholen, weeshuizen enz.
De nonnen in Ierland, de madrasses in moslimlanden, de inrichtingen voor zwakbegaafden in Nederland.

Overigens heeft het Australische Legers des Heils in 2010 haar diepe spijt betuigd en excuses aangeboden en de jongeren (inmiddels ouderen) die mishandeld en misbruikt zijn aangemoedigd hun verhalen te melden bij het Professional Standards Office.

Schrijnend vind ik altijd weer, dat als kinderen met dergelijke verhalen naar buiten komen, ze niet worden geloofd of pas na 10-tallen jaren.

Nu dan dus eindelijk een officieel onderzoek.

Kennelijk is het "opsluiten" van jongeren in een (besloten) gemeenschap een grote risicofactor voor ellende.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Plaats reactie