even voorstellen

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
vooruitgangspartij

even voorstellen

Bericht door vooruitgangspartij »

Hallo beste forumleden,

Hierbij wil ik ons even voorstellen. Wij hebben in Nederland een nieuwe politieke partij opgericht, de Vooruitgangspartij.
Deze partij heeft zich ten doel gesteld de financiën en het welzijn van en voor de Nederlandse bevolking flink te verbeteren.
Met de eerstkomende verkiezingen voor het Europees parlement zullen wij vanzelfsprekend meedoen.
Graag jullie mening en feedback omtrent dit initiatief.

Hartelijke groet,
Ilja Rouwenhorst
Vooruitgangspartij
PietV.
Erelid

Re: even voorstellen

Bericht door PietV. »

Dienstmededeling,
Deze link geeft in het kort het gedrag van het forum weer voor newbies.
De uitgebreide regels vind U hier

FreeThinker op Facebook

Welkom.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Welkom

Een consolidatie partij richting stabiliteit en realiteit lijkt mij ook wel wat :wink:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Resumé nieuwe inkomsten / minder uitgaven voor de s
taat:
1.
schrappen van nutteloze uitgaven en
afschaffen van overbodige overheidsdiensten /
bestuurslagen :
minimaal 5% van de staatsuitgaven =
5% x 260 miljard euro = 13 miljard euro
2.
meer directe belasting door eerlijke lastenverdelin
g en door
tegengaan belastingontwijking en belastingparadijz
en:
5% – 10% meer: 5 miljard euro
3.
rente uitgespaard door halvering van de staatsschul
d: 5 miljard euro
4.
extra inkomsten door gebruik van aardgas voor
mobiliteit: 2 miljard euro
5.
ecotax / maut op vrachtwagens: 1 miljard eur
o
+ _____________
26 miljard euro
Laten we het voorstellen maar iets uitgebreider maken. Jullie programma staat vol met leuke dingen, maar de financiële onderbouwing vind ik vaag. Kun je het wat beter uitwerken. Ik zie namelijk de staatsschuld niet dalen en uitgespaarde rente is nog ver weg. Rekenen jullie je niet te snel rijk. En 13 miljard uitsparen op basis van nutteloze uitgaven, wat is volgens jullie nutteloos? Aardgas slechts voor eigen consumptie, wat doen we met meerjarige contracten en het gemis aan inkomsten. Een ecotax op vrachtwagens lijkt mij ook niet echt nuttig voor een exporterend cq doorvoerland. Ergens moeten de vervoerders dit weer terug verdienen etc. Of men gaat gebruik maken van distributie kanalen in België.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

PietV. schreef: Jullie programma staat vol met leuke dingen, maar de financiële onderbouwing vind ik vaag. Kun je het wat beter uitwerken. Ik zie namelijk de staatsschuld niet dalen en uitgespaarde rente is nog ver weg. Rekenen jullie je niet te snel rijk. En 13 miljard uitsparen op basis van nutteloze uitgaven, wat is volgens jullie nutteloos? Aardgas slechts voor eigen consumptie, wat doen we met meerjarige contracten en het gemis aan inkomsten. Een ecotax op vrachtwagens lijkt mij ook niet echt nuttig voor een exporterend cq doorvoerland. Ergens moeten de vervoerders dit weer terug verdienen etc. Of men gaat gebruik maken van distributie kanalen in België.
Ben benieuwd. 8*)
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Van de plannen om onze economie en onze inkomens wat op te krikken wordt ik niet warm of koud van.
Dat wil iedere partij.
Maar zoals mijn voorgangers al aangaven:
Ik zou ook weleens wat meer exacts willen lezen.
Op deze manier doet het alleen maar populistisch aan.

Iets anders.
Waarom krijg ik ook weer een huivering als ik dit nieuwtje hoor?
Oh ja, na eenmaal googelen weet ik het weer.
Heel weinig info over een nieuwe partij in Nederland, maar des te meer over de extreem rechtse Noorse partij.
https://www.google.nl/search?sourceid=n ... angspartij" onclick="window.open(this.href);return false;
Bar slechte keuze deze naam!!!!!
Of het moet zijn dat je samen wil gaan met je broederpartij PVV.
Ook het logo wat ik zie doet ontzettend Nationalistisch aan.

Maar me aub. wijzer wat jullie willen en of het lijkt op die Noorse partij
Ja, op de site staat al wat.
http://vooruitgangspartij.nl/standpunten/" onclick="window.open(this.href);return false;
9. Volledige immigratiestop
Wat zie ik???
"Slechts weinig uitzonderingen zoals EU burgers die een normaal betaalde baan zoeken "
Dan kun je met de EU regels je gat wel afvegen.
Dus punt 9 houdt dat dan ook automatisch in, zonder dat dit een officieel punt is.

Heel weinig doordacht, maar wel heel doorzichtig.
Niet gedacht aan bijvoorbeeld de steeds meer gepromote uitwisselingsprogramma's met mensen aan de andere kant van de wereld, zoals Amerikanen, Chinezen en Japanners?
Dit zowel in het bedrijfsleven, als in de research afdelingen van de universteiten.

Op dit voorstel ga ik maar niet.
"Staatsgarantie voor nieuwe hypotheken tot 600 000 euro voor het eerste huis." #-o
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

vooruitgangspartij schreef:Hallo beste forumleden,

Hierbij wil ik ons even voorstellen. Wij hebben in Nederland een nieuwe politieke partij opgericht, de Vooruitgangspartij.
Deze partij heeft zich ten doel gesteld de financiën en het welzijn van en voor de Nederlandse bevolking flink te verbeteren.
Met de eerstkomende verkiezingen voor het Europees parlement zullen wij vanzelfsprekend meedoen.

Hartelijke groet,
Ilja Rouwenhorst
Vooruitgangspartij
Ik zie niets nieuws.
Er is geen enkele partij die het andersom wil:
Nederland failliet laten gaan en het welzijnsniveau jaarlijks achteruit.
Uw uitgangspunten zijn dus een voorbeeld van holle politieke slogans waar niemand iets aan heeft.

Het is me vrij duidelijk waar U het geld aan uit wil geven, en in de meeste gevallen zijn dat nobele zaken, waarvan ook weer te zeggen is: wie wil dat niet.

Kunt U mij uitleggen hoe U concreet het volgende denkt te gaan bereiken:

* Zeker stellen dat belasting wordt betaald over iedere euro die hier te lande wordt verdiend.
* Afschaffen van belasting paradijzen, allereerst binnen de EU.
* Einde van de belasting concurrentie tussen lidstaten binnen de EU.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Welkom op dit forum: Maar U zei gewaarschuwd. Voor de veteranen hier bent u geen partij :)
Ik wens u alle goeds
vooruitgangspartij

Bericht door vooruitgangspartij »

Beste forumleden,

Hierbij een uitgebreide reactie op de meeste opmerkingen/vragen:

Wij zijn de enige partij die een stimuleringsprogramma van de economie van in totaal 26 miljard euro voorstellen waarvan 12 miljard euro voor belastingverlaging en 14 miljard euro voor een meerjarig investeringsprogramma. (8 miljard voor woningbouw, 3 miljard voor alternatieve energie en 3 miljard voor industrie en midden- en kleinbedrijf.)

Dit is geen wensdroom maar kan zonder meer gerealiseerd worden.
Om ons programma te kunnen opstarten stellen wij het volgende voor:
de staat garandeert voortaan de ambtenaren pensioenen voor 100 % en betaalt deze rechtstreeks uit het jaarlijkse staatsbudget. Het vermogen van het ABP van ca 290 miljard euro wordt gebruikt voor de halvering van de staatsschuld van ca 460 miljard euro. Hiervoor is 230 miljard euro nodig zodat na halvering 60 miljard euro resteert. De rente op de staatsschuld halveert dan van 10 naar 5 miljard euro per jaar. 60 miljard euro is meer dan voldoende om de eerste drie jaren van ons financieringsprogramma te financieren. Nadien moeten de nieuwe belastingopbrengsten en de reële besparingen die wij ook voorstellen de wacht aflossen.
De belastingverlaging van 12 miljard euro komt de midden en lagere inkomens ten goede daar ons voorstel concreet 1500 euro netto tot 70 000 bruto (2x modaal) per jaar inhoudt. Boven de 70 000 is namelijk het behoud van de volledige hypotheekrente aftrek die wij ook voorstellen veel interessanter.
Men mag aannemen dat de 1500 euro netto meer voor de midden en lagere inkomens volledig voor nieuwe consumentenbestedingen zullen worden ingezet. De midden en lagere inkomens hebben het namelijk nu al moeilijk om de touwtjes aan elkaar te knopen. Van deze 12 miljard euro aan nieuwe consumentenbestedingen vloeit het BTW aandeel van 2 miljard vrijwel onmiddellijk terug in de staatskas. Over de overige 10 miljard die nieuwe bedrijfsinkomsten vormen moet belasting worden betaald, hetgeen minimaal weer 2 miljard oplevert. Van de belastingverlaging van 12 miljard euro stroomt dus 4 miljard op korte termijn weer terug in de staatskas.
De financieringsbehoefte voor deze belastingverlaging vermindert dus van 12 naar 8 miljard euro.
Hieraan moeten we dus 14 miljard euro voor ons investeringsprogramma toevoegen, in totaal dus 22 miljard euro. Van dit bedrag mogen wij voor het bepalen van de financieringsbehoefte 5 miljard aftrekken, namelijk de uitgespaarde rente door de halvering van de staatsschuld. Er blijft dus een netto financieringsbehoefte van 17 miljard euro zodat 60 miljard meer dan voldoende is voor de eerste drie jaar van ons financieringsprogramma.

De besparingen op nutteloze staatsuitgaven en overheidsdiensten zijn legio. Willekeurige voorbeelden: overbodige ambassades in vele landen; overbodige provincies; niet projectgebonden ontwikkelingshulp; vele subsidies. Zie voorts de uitvoerige toelichting op onze website.

Serieuze identificatie van de nutteloze uitgaven vereist een monnikenwerk waarbij iedere uitgave op zijn eigen merites moet worden onderzocht. In afwachting daarvan is het mogelijk de staatsuitgaven op een eenvoudige wijze te verminderen, namelijk door deze niet langer aan de inflatie aan te passen. Dit dwingt de verantwoordelijken in de ministeries en andere uitvoerende instanties zelf hun keuzes te maken. Drie jaar geen inflatie aanpassing over de staatsuitgaven geeft 3 x ca 2% = 6% van ca 260 miljard euro, ofwel ca 16 miljard euro ofwel meer dan de 13 miljard euro die wij noemden.

Bij aardgas gebruik voor eigen consumptie is de rekensom gecompliceerd omdat vele van de kerngegevens geheim zijn zoals de reële kostprijs van het aardgas, de export prijs, de precieze verdeling tussen de overheid en de oliemaatschappijen etc. Zonder kennis van deze gegevens is het moeilijk een precieze berekening te maken. Uitsluitend binnenlands verbruik, waarvoor ook (grof) betaald moet worden, compenseert naar alle waarschijnlijkheid meer dan volledig het verlies bij export.

Een ecotax of maut is noodzakelijk voor wegen onderhoud (vrachtwagens veroorzaken de grootste schade aan de wegen) en om de milieuvervuiling te verminderen: minder vervuilend vervoer over de weg en meer 'schoon' vervoer over het water of per spoor.

De naam Vooruitgangspartij heeft NIETS te maken met de fascistische partij in Noorwegen. De naam is uitsluitend en alleen gekozen om ons te onderscheiden van de andere partijen die de status quo met hand en tand verdedigen. Deze partij kunnen dus beter als stilstands- of achteruitgangspartijen gekwalificeerd worden.

Het EU verdrag schrijft geen vrij verkeer van steuntrekkers voor, maar alleen van werknemers die een normaal volgens de cao betaalde baan zoeken en daarvoor de nodige kwalificaties bezitten.

Voor deelnemers aan een uitwisselingsprogramma geldt uiteraard geen immigratiestop.

Geen enkele partij stelt een belastingverlaging van 12 miljard voor of een investeringsprogramma van 14 miljard euro.
Rutte sluit thans iedere belastingverlaging uit zolang de coalitie met de PvdA duurt. Pechtold wil niet verder gaan dan 1 miljard euro.

Wat betreft de belastingvraag een concreet voorbeeld, namelijk Starbucks. Deze internationale koffiehuis keten die miljarden winst maakt betaalt daadwerkelijk maar weinig of geen belasting door het aanwenden van een belastingtruc. De individuele Starbuck zetbazen betalen de overkoepelende organisatie licentiegeld voor het gebruiken van de merknaam en de formule. Zo maakt Starbuck op papier geen winst. De licentiegelden worden via Luxemburg naar een Caribisch belastingparadijs doorgesluisd. Resultaat: geen belasting.
Dit is een model dat door vele multinationals wordt gebruikt. (Apple, Google, Amazon etc) Remedie: bronheffing. Deze bronheffing kan worden terugbetaald bij bedrijven die aan kunnen tonen dat zij normaal belasting betalen in een ander OECD land dat geen bankgeheim hanteert. Andere vormen van belastingontduiking kunnen worden aangepakt door bijvoorbeeld het aankopen door de belastingdienst van bankgegevens uit landen met bankgeheim, zoals recente voorbeelden in Duitsland aantoonden. (aankoop gegevens uit Zwitserland)

Wat betreft zwartwerk is een van de remedies een laag BTW tarief voor diensten aan particulieren.

Ons land is ook een belastingparadijs door het hanteren van brievenbus BV's. Deze kunnen we dus heel eenvoudig door een wetswijziging elimineren. Wat betreft de overige belastingparadijzen is het voldoende om in eerste instantie het gebruik daarvan in eigen land onmogelijk te maken.
De belasting concurrentie binnen EU landen moet in EU verband worden aangepakt. Slechts een voorbeeld: Ierland. Dit land kreeg een omvangrijk steunpakket na de bankencrisis zonder dat een van de EU landen (ook niet ons land) de betaling van dit steunpakket afhankelijk heeft gemaakt van wijziging van de super concurrentiële belastingtarieven in Ierland.

Ons programma is dus veel origineler en concreter dan jullie denken.
Veel is terug te vinden in het uitgebreide commentaar op onze website.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Om ons programma te kunnen opstarten stellen wij het volgende voor:
de staat garandeert voortaan de ambtenaren pensioenen voor 100 % en betaalt deze rechtstreeks uit het jaarlijkse staatsbudget. Het vermogen van het ABP van ca 290 miljard euro wordt gebruikt voor de halvering van de staatsschuld van ca 460 miljard euro.
Ik zie veel vragen nog niet beantwoord, het begrotingsvraagstuk oogt wankel. Welke ambassades bijvoorbeeld en wat levert het op. Een consulaat kost ook geld en een ambassade is een speerpunt binnen internationale betrekkingen maar ook ondersteunend t.a.v. Nederlandse bedrijven in deze regio. Denk maar aan zaakgelastigen die veel werk kunnen verrichten op plaatsen waar het bedrijfsleven niet komt. Dus binnen de overheid van het land waar bijvoorbeeld Unilever een afzetmarkt ziet. Dus ook hier geldt wat zijn de echte baten. Je vergeet gemakshalve dat de staat niet zomaar een pensioenfonds leeg mag roven. Het geld is opgebracht door werkgevers en werknemers. Echter ook hier duikt al snel een probleem op, de stijging van de overheidsuitgaven. Een pensioenfonds is trouwens geen zak met geld, het is een optelsom van beleggingen en investeringen. Het ABP bezit bijvoorbeeld een enorme hoeveelheid onroerend goed, dit kun je op de markt verkopen maar dit geeft een verstoring van de huidige markt. Waardoor de prijzen snel zakken en andere pensioenfondsen hier de dupe van worden. Netto betekent dat de overheid op dit punt zaken moet herfinancieren om de dekkingsgraad op peil te houden. Om te voorkomen dat het inkomen van miljoenen Nederlanders op peil blijft.
Draken

Bericht door Draken »

vooruitgangspartij schreef:De midden en lagere inkomens hebben het namelijk nu al moeilijk om de touwtjes aan elkaar te knopen.
Ik zie anders nog steeds nieuwe auto's, al dan niet SUV, aan beide kanten van de Kleinepiepvogeltjesdwarsstraat geparkeerd staan. De Mediamarkt in bijvoorbeeld Den H. draait 7x12 en staat altijd vol met mensen, de meeste niet in Armani gekleed.
De naam Vooruitgangspartij heeft NIETS te maken met de fascistische partij in Noorwegen. De naam is uitsluitend en alleen gekozen om ons te onderscheiden van de andere partijen die de status quo met hand en tand verdedigen. Deze partij kunnen dus beter als stilstands- of achteruitgangspartijen gekwalificeerd worden.
Googel voor de aardigheid je eigen partijnaam eens. Behalve de Noorse cryptofascisten zie je daar ook hun neven van de Deense Fremskridtsparti, bron van de huidige Dansk Folkeparti, stralen in de top-10. Samen met jullie partij.
Tip: huur een PR-buro.
Andere vormen van belastingontduiking kunnen worden aangepakt door bijvoorbeeld het aankopen door de belastingdienst van bankgegevens uit landen met bankgeheim, zoals recente voorbeelden in Duitsland aantoonden. (aankoop gegevens uit Zwitserland)
Ik heb een beter idee. Hint: Zwitserland is geen NATOlid en NL heeft binnenkort een hoop geld betaald voor een straaljager die anders toch maar aan de grond staat :twisted:
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

vooruitgangspartij schreef:Hallo beste forumleden,

Hartelijke groet,
Ilja Rouwenhorst
Vooruitgangspartij
Deze partij wordt officieel over 6 dagen?
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

In afwachting daarvan is het mogelijk de staatsuitgaven op een eenvoudige wijze te verminderen, namelijk door deze niet langer aan de inflatie aan te passen. Dit dwingt de verantwoordelijken in de ministeries en andere uitvoerende instanties zelf hun keuzes te maken. Drie jaar geen inflatie aanpassing over de staatsuitgaven geeft 3 x ca 2% = 6% van ca 260 miljard euro, ofwel ca 16 miljard euro ofwel meer dan de 13 miljard euro die wij noemden.
Dat betekent dus dat ik met mijn ambtenarensalaris alweer jarenlang op de nullijn mag zitten? En hoe zit het met de lokale overheden, die er steeds meer taken (o.a. zorg) bij krijgen en steeds minder geld om die taken goed uit te voeren? Dit is dom populistisch geleuter. Bij mijn vorige werkgever, een gemeente, dacht de gemeenteraad ook dat het werk efficiënter gedaan kon worden en werd er een onderzoeksbureau ingehuurd om te kijken met hoeveel minder ambtenaren we toe konden. Wat denk je? Bleek dat we eigenlijk 10% te weinig ambtenaren hadden voor de hoeveelheid werk die er lag. Uiteraard kwamen die er niet bij, maar de gemeenteraad hebben we er daarna nooit meer over gehoord. Wellicht is het de Vooruitgangspartij ontgaan, maar veel overheidsinstanties hebben al jaren een personeelsstop. Maar ja, zeiken over die luie, incompetente ambtenaren is natuurlijk lekker goedkoop scoren.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Plaats reactie