In NOS zomerochtend momenteel:
Ik zet het aan om WK nabeschouwing te kijken, blijkt er een verslaggever in een kerk te staan 'de basis' in Apeldoorn.
En waarom?
Omdat de leider van deze club het WK als handleiding neemt.
“Ik bekijk het systeem dat Louis van Gaal wil spelen en bespreek dan wat daarover in de bijbel staat”.
Ik denk nog “helemaal niks” maar de verslaggever laat hem verder gaan:
“Louis stelt alleen de beste mensen op, terwijl bij god iedereen welkom is, want god is een god van liefde”.
Kom verslaggever! Kaats hem terg! Vraag wat dit nu te maken heeft met het systeem en vraag hoe je het voor elkaar wil krijgen om alle voetballers van nederland op te stellen ?
Helaas, kritische vragen worden niet gesteld.
Beetje jammer dit.
Tot mijn stomme verbazing gaat het door, vlak voor het nieuws wordt weer live overgeschakeld.
Ik zit dit stukje te typen en de verslaggever staat nu op de parkeerplaats.
“In tegenstelling tot andere kerken wordt het hier steeds drukker en zijn er verkeerregelaars nodig om alles in goede banen te leiden”.
Goh, dat ze niet eerst even hebben gekeken wat er over het parkeren van auto's in de bijbel staat...
Ik ga blijven kijken, dit is humor van de bovenste plank.
WK voetbal in een kerk.
Moderator: Moderators
- Dat beloof ik
- Bevlogen
WK voetbal in een kerk.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Re: WK voetbal in een kerk.
De indoctrinatiebijeenkomst gaat beginnen.
Buiten worden 4 slachtoffers geinterviewd. 3 zijn al duidelijk zover dat ze de antwoorden op kunnen dreunen.
Het gaat er hier volgens hen om dat actuele zaken aan de bijbel gekoppeld worden.
(als dat gaat zoals met het systeem van Van Gaal, kan de link met de bijbel met alles worden gelegd)
De 3e van de 4 was het leukst, kennelijk is de boodschap er bij hem nog niet goed ingestampt
"Je gaat naar de kerk en dan hebben ze het ineens over het WK, dat verwacht je niet niet, hoe vind je dat ?"
Antwoord:
"Ja ..... uh ...... ja. ... het is natuurlijk die om ......uh ...... ja...... shit.....ja "
Hij werd gered door de verslaggever: "Het geef niet".
Daarna volgde uit de studio een goede reactie : "Hoorde ik dat nou goed? Vloeken buiten de kerk? "
Buiten worden 4 slachtoffers geinterviewd. 3 zijn al duidelijk zover dat ze de antwoorden op kunnen dreunen.
Het gaat er hier volgens hen om dat actuele zaken aan de bijbel gekoppeld worden.
(als dat gaat zoals met het systeem van Van Gaal, kan de link met de bijbel met alles worden gelegd)
De 3e van de 4 was het leukst, kennelijk is de boodschap er bij hem nog niet goed ingestampt
"Je gaat naar de kerk en dan hebben ze het ineens over het WK, dat verwacht je niet niet, hoe vind je dat ?"
Antwoord:
"Ja ..... uh ...... ja. ... het is natuurlijk die om ......uh ...... ja...... shit.....ja "
Hij werd gered door de verslaggever: "Het geef niet".
Daarna volgde uit de studio een goede reactie : "Hoorde ik dat nou goed? Vloeken buiten de kerk? "
(Star Trek, seizoen 1)
(Star Trek, seizoen 1)
- Peter van Velzen
- Site Admin
God als Coach?
Ik heb nog nooit gehoord van God als coach!
God als scheidsrechter, zelfs als arbitraal trio, zou ik nog begrijpen. God als Sep Blatter? Daar kan ik ook nog wel een logica achter vinden. Maar God als zelfingenomen chauvinistische Coach, die een zestal tegenstanders tracht te elimineren nadat hij dat eerder al met vijf anderen heeft gedaan?
En dan ook nog de spelregels aan je laars lappen en een onbeperkt aantal spelers opstellen!
Fraai heerschap!
Ik heb nog nooit gehoord van God als coach!
God als scheidsrechter, zelfs als arbitraal trio, zou ik nog begrijpen. God als Sep Blatter? Daar kan ik ook nog wel een logica achter vinden. Maar God als zelfingenomen chauvinistische Coach, die een zestal tegenstanders tracht te elimineren nadat hij dat eerder al met vijf anderen heeft gedaan?
En dan ook nog de spelregels aan je laars lappen en een onbeperkt aantal spelers opstellen!
Fraai heerschap!
Ik wens u alle goeds
Ik zit zondagochtend niet direct voor de tv, maar het gaat dus weer over de actualiteit versus de Bijbel. Een hot item tegenwoordig. Het was natuurlijk te verwachten dat ze zouden overschakelen naar het WK. Een pastoor uit Noord Holland bracht een paar jaar geleden het publiek in aardse sferen. Maar die had er een feestje voor supporters van gemaakt. Wat krijgen we straks nog te horen, Louis van Gaal en de verloren zoon Wesley Sneider, Louis van Gaal kiest voor een solide verdediging en dat deed Jezus ook. Louis van Gaal vraagt offers etc. Dus je zegt het al alles is mogelijk.Dat beloof ik schreef:De indoctrinatiebijeenkomst gaat beginnen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Over die niet doorvragende verslaggever. Zelf een christen misschien?
Groet
kiks
Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Ik weet niet of hij zelf een christen is.
Daarnaast kan ik me wel voorstellen dat als je er voor kiest om dit op zondagmorgen als luchtig, oppervlakkig onderdeel van een tv programma brengt, je niet direct er op alert bent om lastige opmerkingen aan de gastheer te stellen.
Daardoor was het opmerkelijk en amusant, maar denk 1 spade dieper en je prikt er doorheen.
Daarnaast kan ik me wel voorstellen dat als je er voor kiest om dit op zondagmorgen als luchtig, oppervlakkig onderdeel van een tv programma brengt, je niet direct er op alert bent om lastige opmerkingen aan de gastheer te stellen.
Daardoor was het opmerkelijk en amusant, maar denk 1 spade dieper en je prikt er doorheen.
(Star Trek, seizoen 1)
(Star Trek, seizoen 1)