Hoe lang moet het westen zich nog laten chanteren door islam
Moderator: Moderators
Hoe lang moet het westen zich nog laten chanteren door islam
Deense krant verontschuldigt zich voor spotprenten Mohammed
KOPENHAGEN - De Deense krant Jyllands-Posten heeft maandag een verklaring laten uitgaan waarin aan moslims wereldwijd verontschuldigingen worden aangeboden voor het publiceren van twaalf spotprenten van de profeet Mohammed, vorig jaar september. Met de publicatie van de tekeningen heeft de krant naar eigen zeggen de Deense wet niet overtreden, maar wel hebben de tekeningen " zonder twijfel veel moslims beledigd, en daarvoor willen wij ons verontschuldigen", zo was te lezen op de website van Jyllands-Posten.
Op een van de twaalf prenten die de Deense krant Jyllands-Posten in september publiceerde en die deze maand door een Noorse krant werden overgenomen, draagt de profeet een tulband in de vorm van een bom met een ontstoken lont. Een andere karikatuur toont hem met een grijze baard, zwaard en een zwart balkje voor zijn ogen. Jyllands-Posten vroeg twaalf illustratoren destijds een tekening van Mohammed te maken, om de tendens tegen te gaan die volgens de krant onder tekenaars bestaat om zichzelf te censureren waar het onderwerpen betreft die met de islam te maken hebben.
De islamitische traditie verbiedt elke afbeelding van de profeet, omdat dat tot verafgoding kan leiden. Saudi-Arabië trok vorige week zijn ambassadeur terug uit Denemarken en Libië sloot zijn ambassade in Kopenhagen. In Irak trokken imams tijdens de vrijdagse gebedsdienst van leer tegen de Deense spotprenten. Maandag werd in Gaza-Stad het kantoor van de Europese Unie korte tijd bezet door gewapende en gemaskerde mannen die zeiden te protesteren tegen de Deense publicatie.
KOPENHAGEN - De Deense krant Jyllands-Posten heeft maandag een verklaring laten uitgaan waarin aan moslims wereldwijd verontschuldigingen worden aangeboden voor het publiceren van twaalf spotprenten van de profeet Mohammed, vorig jaar september. Met de publicatie van de tekeningen heeft de krant naar eigen zeggen de Deense wet niet overtreden, maar wel hebben de tekeningen " zonder twijfel veel moslims beledigd, en daarvoor willen wij ons verontschuldigen", zo was te lezen op de website van Jyllands-Posten.
Op een van de twaalf prenten die de Deense krant Jyllands-Posten in september publiceerde en die deze maand door een Noorse krant werden overgenomen, draagt de profeet een tulband in de vorm van een bom met een ontstoken lont. Een andere karikatuur toont hem met een grijze baard, zwaard en een zwart balkje voor zijn ogen. Jyllands-Posten vroeg twaalf illustratoren destijds een tekening van Mohammed te maken, om de tendens tegen te gaan die volgens de krant onder tekenaars bestaat om zichzelf te censureren waar het onderwerpen betreft die met de islam te maken hebben.
De islamitische traditie verbiedt elke afbeelding van de profeet, omdat dat tot verafgoding kan leiden. Saudi-Arabië trok vorige week zijn ambassadeur terug uit Denemarken en Libië sloot zijn ambassade in Kopenhagen. In Irak trokken imams tijdens de vrijdagse gebedsdienst van leer tegen de Deense spotprenten. Maandag werd in Gaza-Stad het kantoor van de Europese Unie korte tijd bezet door gewapende en gemaskerde mannen die zeiden te protesteren tegen de Deense publicatie.
Hier is een leuk stukje repliek van een Deen die niet op z'n mondje is gevallen.
http://www.nicedoggie.net/2006/?p=165
http://www.nicedoggie.net/2006/?p=165
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
Goed gedaan Deen
Je kan van de moslimfundi's veel zeggen maar relativeringsvermogen en tolerantie kan ze toch niet aangemeten worden.
Uitgegeven: 30 januari 2006 15:24
Laatst gewijzigd: 30 januari 2006 21:51
KOPENHAGEN - De rel over Deense spotprenten van de stichter van de islam, Mohammed, is geëscaleerd. Denemarken gaf maandag een negatief reisadvies voor Saudi-Arabië. Kopenhagen waarschuwde Deense toeristen voorzichtig te zijn in het Midden-Oosten.
Woedende Palestijnen bestormden een kantoor van de Europese Unie in de Gazastrook en waarschuwden Denen en Noren niet naar de Palestijnse gebieden te komen. Bij het Zweeds consulaat in Jeruzalem kwam een fax binnen met een oproep van de extremistisch-islamitische organisatie Al Aqsa Martelaren Brigades aan alle Denen en Zweden om binnen 48 uur de Palestijnse gebieden te verlaten. Ook zouden Europese burgers niet naar de regio moeten komen zolang het conflict niet is opgelost.
Je kan van de moslimfundi's veel zeggen maar relativeringsvermogen en tolerantie kan ze toch niet aangemeten worden.
Uitgegeven: 30 januari 2006 15:24
Laatst gewijzigd: 30 januari 2006 21:51
KOPENHAGEN - De rel over Deense spotprenten van de stichter van de islam, Mohammed, is geëscaleerd. Denemarken gaf maandag een negatief reisadvies voor Saudi-Arabië. Kopenhagen waarschuwde Deense toeristen voorzichtig te zijn in het Midden-Oosten.
Woedende Palestijnen bestormden een kantoor van de Europese Unie in de Gazastrook en waarschuwden Denen en Noren niet naar de Palestijnse gebieden te komen. Bij het Zweeds consulaat in Jeruzalem kwam een fax binnen met een oproep van de extremistisch-islamitische organisatie Al Aqsa Martelaren Brigades aan alle Denen en Zweden om binnen 48 uur de Palestijnse gebieden te verlaten. Ook zouden Europese burgers niet naar de regio moeten komen zolang het conflict niet is opgelost.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- chromis
- IT Tech. & Moderator
Zie hier de ware aard van dat geloof,
Kritiek wordt hard in de pan gehakt,
En wij laten hier ons door intimideren.
En dan vragen mensen zich nog af hoe rascistische denkbeelden in de kaart gespeeld worden.
T'is zo'n vredelievende religie, ja vast wel.
Kritiek wordt hard in de pan gehakt,
En wij laten hier ons door intimideren.
En dan vragen mensen zich nog af hoe rascistische denkbeelden in de kaart gespeeld worden.
T'is zo'n vredelievende religie, ja vast wel.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Als wij óók zo zouden reageren op alle rottigheid die de Koran over ons ('evil infidels') zegt, of op wat sommige imams uitkramen, dan was WO III al lang uitgebroken.chromis schreef: T'is zo'n vredelievende religie, ja vast wel.
Grtz...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
- chromis
- IT Tech. & Moderator
Natuurlijk heb je gelijk, maar of dat een reden is om 'ons' in te houden kan je je ook afvragen. Ik vind het een alarmerende zaak dat een land dat persvrijheid kent zo beinvloed wordt door een ander land die vrijheden wat dat betreft vreemd zijn, niet alleen door diplomatieke druk maar ook nog wegens impliciete letterlijke bedreigingen (negatief reisadvies voor het midden oosten).
Mijn vermoeden bestaat dat de vlam uiteindelijk toch in de pan zal komen, want emmers lopen eenmaal ooit over.
Mijn vermoeden bestaat dat de vlam uiteindelijk toch in de pan zal komen, want emmers lopen eenmaal ooit over.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Oh neen! Niet inhouden. Zeker niet. Maar wel ons rationele verstand behouden, genuanceerd blijven, en ons niet mee laten slepen door emoties. In deze wereld vol waanzin moeten er toch mensen zijn die hun verstand blijven gebruiken.chromis schreef: Natuurlijk heb je gelijk, maar of dat een reden is om 'ons' in te houden kan je je ook afvragen.
Maar inhouden? Stil blijven? Nee! Never!
Grtz...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Het is uiteindelijk ook aanstellerige huichelarij. Over al het aanstootgevende barbarisme, en de hatelijke dweepzucht waar hun "heilige geschrift" mee bezwangerd is zul je ze nooit een ongetogen woord horen spreken, en wee gebeente wie dat wel doet.Devious schreef:Als wij óók zo zouden reageren op alle rottigheid die de Koran over ons ('evil infidels') zegt, of op wat sommige imams uitkramen, dan was WO III al lang uitgebroken.chromis schreef: T'is zo'n vredelievende religie, ja vast wel.
Grtz...
Ik respecteer wat RESPECTABEL is. Voor minder doe ik het niet.
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
Is er weer eens iemand op de lange tenen getrapt?
In elk geval dat diabolische baardenclubje uit Teheran, dat doet mij altijd goed, wereldwijde teken de profeetactie?
Die kleurplaatjes voor moslims van Gregorius Nekschot (geamputeerd handje oa) zijn ze zeker ontgaan.
Da's jammer, wellicht konden ze het goed gebruiken daar, het is vast opvoedkundig.
Mijn motto:
Men moet niet zo zeiken.
Maar ja, satire en relifundi's gaan nou eenmaal niet samen.
Hirsi, lieve schat, als je dit leest; hou je van tekenen?
In elk geval dat diabolische baardenclubje uit Teheran, dat doet mij altijd goed, wereldwijde teken de profeetactie?
Die kleurplaatjes voor moslims van Gregorius Nekschot (geamputeerd handje oa) zijn ze zeker ontgaan.
Da's jammer, wellicht konden ze het goed gebruiken daar, het is vast opvoedkundig.
Mijn motto:
Men moet niet zo zeiken.
Maar ja, satire en relifundi's gaan nou eenmaal niet samen.
Hirsi, lieve schat, als je dit leest; hou je van tekenen?
-
bad_religion
Meningen mogen we nooit voor ons houden wanneer dit wordt afgedwongen door de dreiging van geweld. Aan de andere kant ben ik het er mee eens dat we niet door onze emoties mee moeten slepen inzake de islam. Helaas wordt er nog weinig genuanceerd naar dit probleem (je kunt de islam gerust een probleemkindje noemen) waar de oorzaken liggen van dit wereldwijd fanatisme. Je kunt je dan ook afvragen of honderden millioenen islamieten van allerlei geledingen zomaar affectie heeft met deze buitengewoon zieke opvattingen die de fundo's reproduceren. Er zit altijd een geschiedenis aan vast, en willen wij die wel horen?Devious schreef:Oh neen! Niet inhouden. Zeker niet. Maar wel ons rationele verstand behouden, genuanceerd blijven, en ons niet mee laten slepen door emoties. In deze wereld vol waanzin moeten er toch mensen zijn die hun verstand blijven gebruiken.
Maar inhouden? Stil blijven? Nee! Never!
Ik denk dat het niet per definitie affiniteit is BR maar ik denk dat het voor een heel groot deel het effect is van groepsgevoel in combinatie met het welbekende ´U zult uw naaste niet veroordelen´ (nog altijd heilig in de Islamitische wereld, zie huidige hofstadrechtzaak)
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Je lijkt nu net een links politicus, die is ook fel tegen de christenen, maar met Moslims moeten we andere (zieligheids)standaarden hanteren.Meningen mogen we nooit voor ons houden wanneer dit wordt afgedwongen door de dreiging van geweld. Aan de andere kant ben ik het er mee eens dat we niet door onze emoties mee moeten slepen inzake de islam. Helaas wordt er nog weinig genuanceerd naar dit probleem (je kunt de islam gerust een probleemkindje noemen) waar de oorzaken liggen van dit wereldwijd fanatisme. Je kunt je dan ook afvragen of honderden millioenen islamieten van allerlei geledingen zomaar affectie heeft met deze buitengewoon zieke opvattingen die de fundo's reproduceren. Er zit altijd een geschiedenis aan vast, en willen wij die wel horen?
-
bad_religion
@an3dresj;
Nou, dat bedoel ik niet, reli fundo's zijn reli fundo's. Maar de nabije geschiedenis bestuderende heeft het westen een grote bijdrage geleverd aan de voedingsbodem van al die haat. En als je de voedingsbodem niet weghaalt is al het commentaar zinloos, erger nog, nog steeds denken westerse landen in een superieure positie te zitten en houden veel regimes die moslims onderdrukken in zadel. Olie is hier een belangrijk onderdeel bij. Deze positie is onhoudbaar...
Nou, dat bedoel ik niet, reli fundo's zijn reli fundo's. Maar de nabije geschiedenis bestuderende heeft het westen een grote bijdrage geleverd aan de voedingsbodem van al die haat. En als je de voedingsbodem niet weghaalt is al het commentaar zinloos, erger nog, nog steeds denken westerse landen in een superieure positie te zitten en houden veel regimes die moslims onderdrukken in zadel. Olie is hier een belangrijk onderdeel bij. Deze positie is onhoudbaar...
-
bad_religion
Nou, ik vind dit groepsgevoel wel degelijk op affiniteit slaan. Dit geld gelukkig niet voor alle moslims. Maar het groepsgevoel is per definitie affiniteit. Geloven werken vanuit het groepsgevoel / mechanisme en bijbehorende indoctinerende dogma's.Sararje schreef:Ik denk dat het niet per definitie affiniteit is BR maar ik denk dat het voor een heel groot deel het effect is van groepsgevoel in combinatie met het welbekende ´U zult uw naaste niet veroordelen´ (nog altijd heilig in de Islamitische wereld, zie huidige hofstadrechtzaak)