Leest en verbaasd u over het fascistoïde karakter van de Kremlingarde, met de ene leugenachtige verdraaiing na de ander op elkaar gestapeld tot 'de nieuwe waarheid'. Voortgebracht door de rechtse Russsische denktank Izborsk.
Het doet mij wel herinneren aan de nazi-retorieks in Duitsland, jaren '30 vorige eeuw.
Of aan de Chinezen of de Sovjet Unie, tot enkele decennia geleden.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenla ... n=20140928
Uit: Alarmerende berichten uit de denktank van Poetin
Sergej Glazjev, denktank Izborsk − 28/09/14, 12:50
Bron: Trouw
Overwegingen in de denktank van Poetin (samenvatting)
In Kiev trekken de VS aan de touwtjes, Oekraïne is nu een Amerikaanse, anti-Russische satellietstaat
De Russisch-sprekende bevolking van Oekraïne wordt bedreigd met uitroeiing
De VS betalen ultranationalistische Oekraïense terroristen, om samen met islamisten in Rusland aanslagen te gaan plegen
Rusland heeft verijdeld dat de VS en hun bondgenoten de Krim zouden bezetten en de bevolking uitmoorden
De VS hebben een golf van russofobie de wereldmedia ingejaagd
De VS en hun bondgenoten hebben een burgeroorlog ontketend met trekken van etnische genocide
Met de hulp van huurlingen en oligarchen hebben de VS in Oekraïne een staatsgreep gepleegd
Liberalen die beweren dat Rusland economisch kwetsbaar is, zijn westerse agenten
Sancties maken ons land sterker. Ze wrikken ons los uit het financiële systeem dat Rusland miljarden kost
Liberalen verzetten zich niet tegen de westerse agressie. Zo ondermijnen ze Poetins leiderschap, ze willen dat Rusland ineenstort
De fascistoide pijlers van de denktank (Izborsk) van Putin
Moderator: Moderators
Re: De fascistoide pijlers van de denktank (Izborsk) van Put
Een indrukwekkende lijst van postsovjetoneliners uit de propagandadoos van de Poetingetrouwen.
Hiermee lijkt de Koude Oorlog weer helemaal terug.
En er is goed nagedacht over de titel van het topic.
Ik voorspel dat hier op Freethinker daar weinig zinnigs tegenin gebracht zal worden.
Ik had het artikel al gelezen maar nog niet helemaal uitgeplozen.
Ook de reacties van Trouwlezers onder het artikel zijn soms het lezen waard.
Hiermee lijkt de Koude Oorlog weer helemaal terug.
En er is goed nagedacht over de titel van het topic.
Ik voorspel dat hier op Freethinker daar weinig zinnigs tegenin gebracht zal worden.
Ik had het artikel al gelezen maar nog niet helemaal uitgeplozen.
Ook de reacties van Trouwlezers onder het artikel zijn soms het lezen waard.
Dit artikel maakt duidelijk dat Rusland a la 2014 weinig verschilt van Stalin's USSR. Europa pas op uw zaakje, de Russische beer is springlevend en heeft honger. Weet dat de huidige Europese defensie, als je die nog defensie mag noemen, lange na niet opgewassen is tegen de beer.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Ik ga dan maar voor het positieve nieuws. Grote kans dat de aandelen marktten hier morgen ook positief op reageren.
http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... wil-worden" onclick="window.open(this.href);return false;Moskou wil zijn banden met Washington verbeteren en is niet geïnteresseerd in een doorlopende 'sanctieoorlog' met het Westen. Dat heeft de Russische minister van Buitenlandse Zaken, Sergej Lavrov, vandaag gezegd in een interview met Channel 5 TV.
De relatie tussen de VS en Rusland is toe aan een 'reset 2.0', aldus Lavrov.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Aandeelkoersen weet ik niet, maar de roebel heeft al 1% ingeleverd.
Alleen bij de bezetting van de krim stond ie lager.
Alleen bij de bezetting van de krim stond ie lager.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.