De wanhoop nabij....
Moderator: Moderators
-
bad_religion
De wanhoop nabij....
De wanhoop nabij......
Het verhaal gaat dat er in de bibliotheek van Alexandrië de grootste verzameling wetenschappelijke en allerhande geschriften waren opgeslgen. Wie heeft het in de brand gestoken? Welke dwaas?
Het verhaal gaat dat er in deze tijden enorme hoeveelheden literatuur is gepubliceerd, maar wie zal het nog lezen als we RTL Boulevard hebben?
Het verhaal gaat dat er boekenwinkels uitpuilen, maar wie denkt er een goed boek te vinden als de zwaarste literatuur Feng Shui is?
Het verhaal gaat dat we leven in een tijd van massa communicatie, maar wat wordt er gecommuniceerd als het criteria kijkcijfers is?
Het verhaal gaat dat in vroeger tijden de mensen zochten naar begrippen van de wereld om zich heen, wat blijft er van over als de mensen alleen maar vergetelheid zoekt?
En wereld als een kolkende massa, aangemoedigd door de massa, verworpen door de massa, gevreesd door de massa?
Het verhaal gaat dat er in de bibliotheek van Alexandrië de grootste verzameling wetenschappelijke en allerhande geschriften waren opgeslgen. Wie heeft het in de brand gestoken? Welke dwaas?
Het verhaal gaat dat er in deze tijden enorme hoeveelheden literatuur is gepubliceerd, maar wie zal het nog lezen als we RTL Boulevard hebben?
Het verhaal gaat dat er boekenwinkels uitpuilen, maar wie denkt er een goed boek te vinden als de zwaarste literatuur Feng Shui is?
Het verhaal gaat dat we leven in een tijd van massa communicatie, maar wat wordt er gecommuniceerd als het criteria kijkcijfers is?
Het verhaal gaat dat in vroeger tijden de mensen zochten naar begrippen van de wereld om zich heen, wat blijft er van over als de mensen alleen maar vergetelheid zoekt?
En wereld als een kolkende massa, aangemoedigd door de massa, verworpen door de massa, gevreesd door de massa?
- collegavanerik
- Superposter
weest niet bevreeesd, nog nooit in de geschiedenis was informatie zo snel beschikbaar als nu.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
-
bad_religion
Mee eens er is zeer veel informatie en het is moeilijk een zinnige keuze te maken. Heb nog teveel onuitgelezen boeken liggen. Het moet ook nog een beetje te verteren zijn. Info op tv is voor 90% ruis. De kunst is om vooraf te filteren maar dit lukt ondanks goede voornemens niet zo goed. Voor ik het weet heb ik weer een avond apatisch naar een flikkerende beeldbuis gestaart en ga moe naar bed. Marten Toonder wist dit 30 jaren terug al toen hij de killers schreef over het tijddoden.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Wat precies is waarom mensen tegenwoordig zo makkelijk bullshit kunnen verkopen. James Randi sprak daar ook zijn bezorgdheid over uit.collegavanerik schreef:weest niet bevreeesd, nog nooit in de geschiedenis was informatie zo snel beschikbaar als nu.
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
-
bad_religion
Ik vind het vaak zo jammer dat mensen voor de gemakkelijke informatie kiezen, niet zozeer omdat het niet leuk of interessant kan zijn......maar meer omdat ik vaak dingen hoor als "dat is wel erg moeilijk hoor". In die zin doen veel mensen zichzelf tekort omdat ze onderwerpen van te voren al betitelen als "te moeilijk voor mij." Een groeiend bewustzijn in de maatschappij van de maatschappij zou volgens mij veel vooruitgang leveren, voor de persoon in kwestie en voor de maatschappij.....
Aan de andere kant moet helaas ook gesteld worden, dat er droevig weinig mensen zijn die de wetenschap pakkend weten te populairiseren. En vanuit de academische hoek zou enige druk op de politiek om kritisch denken een standaard onderdeel van het middelbare-school curriculum te maken ook niet misstaan.bad_religion schreef:Ik vind het vaak zo jammer dat mensen voor de gemakkelijke informatie kiezen, niet zozeer omdat het niet leuk of interessant kan zijn......maar meer omdat ik vaak dingen hoor als "dat is wel erg moeilijk hoor". In die zin doen veel mensen zichzelf tekort omdat ze onderwerpen van te voren al betitelen als "te moeilijk voor mij." Een groeiend bewustzijn in de maatschappij van de maatschappij zou volgens mij veel vooruitgang leveren, voor de persoon in kwestie en voor de maatschappij.....
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
-
bad_religion
Zeker vanuit de academische wereld zou er meer moeite moeten worden gedaan om mensen stapje voor stapje omhoog te willen helpen door bijvoorbeeld meer boeken voor beginners aan te bieden. Zo heb ik jaren geleden "Filosofie voor beginners" van Donald Parker gekocht, en het is een boeiende reis door filosofie, geschiedenis, maatschappelijk etc. etc. gewoorden die hopelijk nog niet snel eindigt. Helaas worden aan dit soort boeken te weinig reclame middelen en tijd toegewezen....
-
appelfflap
- Banned
maar veel van dit soort thema's zijn nu eenmaal moeilijk en onmogelijk in kleutertaal te vertalen zoals huidige mediawereld dikwijls eist.bad_religion schreef:Zeker vanuit de academische wereld zou er meer moeite moeten worden gedaan om mensen stapje voor stapje omhoog te willen helpen door bijvoorbeeld meer boeken voor beginners aan te bieden.
Ikzelf heb bvb al 2x de wereld van sofie gelezen. Is voor de leek maar ik denk dat ik hem zonder probleem nog een keer zou kunnen lezen. Gelijkaardig is het werk van Cassiman (genetica) voor leken.
Zelf kom ik meestal op de duitse zender BR Alpha terecht en dan speciaal hier.Jutter schreef: Aan de andere kant moet helaas ook gesteld worden, dat er droevig weinig mensen zijn die de wetenschap pakkend weten te populairiseren. En vanuit de academische hoek zou enige druk op de politiek om kritisch denken een standaard onderdeel van het middelbare-school curriculum te maken ook niet misstaan.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)