Bedankt voor de video, heb het net even gekeken. Wat een verademing om dit te zien, op die dominee na dan. Derksen viel niet van zijn geloof door de ziekte van zijn vrouw, maar doordat hij niet wist hoe hij met zijn kind om moest gaan zonder zijn vrouw (ik had haar meer nodig dan god, we wilden nog zoveel doen), zo zie je maar hoe anekdotes verwateren kunnen na verloop van tijd.Labyrint schreef:De E.O gooit wel vaker de eigen glazen in.Berjan schreef:Eigenlijk vond ik dit een teleurstellende aflevering, vooral door de manier waarop de EO dit aanpakt. Johan Derksen viel van zijn geloof af omdat zijn vrouw stierf en iemand hem vertelde dat dit Gods wil was. En nu ook Arjen weer, hij viel van zijn geloof omdat zijn moeder stierf en iemand zei dat God wilde dat Zij bij hem was.
Over Johan Derksen gesproken: Bolder75 (met de afvalligen: Johan Derksen, Ernst Daniël Smid, en John Jorritsma was ook zo'n merkwaardig programma van de E.O. waarin een fanatieke evangelische vrouwelijke dominee (Arenda Haasnoot) hele vreemde trekjes vertoonde en heel ontactische opmerkingen maakte over ziekte en dood, en hemel en hel. Tja en als Derksen daar dan bij zit dan weet je het wel. De moeite waard om te zien omdat het gesprek bizar en zeer ongemakkelijk verliep. Zelfs degene die het programma leidde voelde zich zichtbaar ongemakkelijk met deze fanatieke evangelist.
Kippenvel gehad bij Ernst Daniel Smid, ik dacht dat hij een christen was omdat hij voor de EO een geschiedenisprogramma deed. Maar niet dus. De manier waarop hij het verwoordde van de waarom vraag, dat gaf kippenvel.
Die John Jorritsma is best goed, maar te politiek correct.
En die dominee was een ramp voor de uitzending. Als zij aan het woord kwam leek het ineens Chinees te zijn. Het erge is nog dat dat Chinees niet het ergst was, het zit hem vooral in haar reacties die je wel begrijpen kunt