Bolder 75 met Arenda Haasnoot

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Berjan
Bevlogen

Bolder 75 met Arenda Haasnoot

Bericht door Berjan »

Labyrint schreef:
Berjan schreef:Eigenlijk vond ik dit een teleurstellende aflevering, vooral door de manier waarop de EO dit aanpakt. Johan Derksen viel van zijn geloof af omdat zijn vrouw stierf en iemand hem vertelde dat dit Gods wil was. En nu ook Arjen weer, hij viel van zijn geloof omdat zijn moeder stierf en iemand zei dat God wilde dat Zij bij hem was.
De E.O gooit wel vaker de eigen glazen in.

Over Johan Derksen gesproken: Bolder75 (met de afvalligen: Johan Derksen, Ernst Daniël Smid, en John Jorritsma was ook zo'n merkwaardig programma van de E.O. waarin een fanatieke evangelische vrouwelijke dominee (Arenda Haasnoot) hele vreemde trekjes vertoonde en heel ontactische opmerkingen maakte over ziekte en dood, en hemel en hel. Tja en als Derksen daar dan bij zit dan weet je het wel. De moeite waard om te zien omdat het gesprek bizar en zeer ongemakkelijk verliep. Zelfs degene die het programma leidde voelde zich zichtbaar ongemakkelijk met deze fanatieke evangelist.

Bedankt voor de video, heb het net even gekeken. Wat een verademing om dit te zien, op die dominee na dan. Derksen viel niet van zijn geloof door de ziekte van zijn vrouw, maar doordat hij niet wist hoe hij met zijn kind om moest gaan zonder zijn vrouw (ik had haar meer nodig dan god, we wilden nog zoveel doen), zo zie je maar hoe anekdotes verwateren kunnen na verloop van tijd.
Kippenvel gehad bij Ernst Daniel Smid, ik dacht dat hij een christen was omdat hij voor de EO een geschiedenisprogramma deed. Maar niet dus. De manier waarop hij het verwoordde van de waarom vraag, dat gaf kippenvel.
Die John Jorritsma is best goed, maar te politiek correct.
En die dominee was een ramp voor de uitzending. Als zij aan het woord kwam leek het ineens Chinees te zijn. Het erge is nog dat dat Chinees niet het ergst was, het zit hem vooral in haar reacties die je wel begrijpen kunt :?
Labyrint
Bevlogen

Re: Adieu God

Bericht door Labyrint »

Berjan schreef:En die dominee was een ramp voor de uitzending. Als zij aan het woord kwam leek het ineens Chinees te zijn.
Ik heb vorig jaar ook met stijgende verbazing zitten kijken. Een op hol geslagen bijbeltekst generator die op elk moment kan doorbranden.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Bram Kaandorp
Ervaren pen

Bericht door Bram Kaandorp »

Labyrint schreef:
Berjan schreef:En die dominee was een ramp voor de uitzending. Als zij aan het woord kwam leek het ineens Chinees te zijn.
Ik heb vorig jaar ook met stijgende verbazing zitten kijken. Een op hol geslagen bijbeltekst generator die op elk moment kan doorbranden.
Ik heb ongeveer een half uur gekeken, tot het moment waarop ze heel vanzelfsprekend zei dat de evangeliën historie waren, mede omdat ze heel kort na de gebeurtenissen waren geschreven.

Het maakte me niet eens uit of iemand haar daarop zou aanspreken, het feit dat ze er zo over sprak alsof het niet een hot-button issue is, zorgde ervoor dat ik meteen geen zin meer had om de rest van de video te kijken.

Het was niet per se haar stelligheid, maar vooral ook hoe ver ze van de waarheid zit. De oudste manuscripten zijn naar mijn weten niet eerder dan 100 jaar na de "gebeurtenissen" geschreven.

Mocht het wel de moeite waard zijn geweest om het verder te kijken, dan hoor ik het graag.
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"

Douglas Adams
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Bram Kaandorp schreef:Mocht het wel de moeite waard zijn geweest om het verder te kijken, dan hoor ik het graag
Dat kan ik je niet vertellen. Voor mij was het dat. En voor studerende psychologen wellicht.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
jacco
Geregelde verschijning
Contacteer:

Bericht door jacco »

Filmpje even uitgekeken. Dank daar voor.
Wat een arrogante trut die overal het antwoord op denkt te hebben. Ik versta heel goed wat ze zegt en ook hoe ze het zegt. Deze geprogrammeerde mensen doen mee aan dit soort gesprekken om zichzelf en hun kinderen en hun achterban en heel gristelijk Nederland te laten horen, let op het zijn alleen maar woorden, hoe goed ze hun bijbelversen kennen en dat dit hun moment is om de kracht en de grootheid van hun god te tonen. Maar het zijn alleen maar mooie praatjes die ze verkondigen. Hier op de tv, in hun kerken en hun huizen, mooie teksten en praatjes. Want meer is het niet ! Het is een groot toneelspel wat gristelijk Nederland opvoert om maar vooral de zieltjes dichter bij hun grote kabouter te brengen. Ik heb er jammergenoeg ook jaren aan meegedaan. Je ziet het niet en voelt het niet, maar je kunt er een leven lang over blijven ouwehoeren. Dat noemen we dus geloven. Hij die bedacht en aanbeden wordt zwijgt nog steeds in alle talen.
Geloven is een onvolwassen en gemakzuchtig antwoord op de vragen: Wie ben ik, waar kom ik vandaan en waar ga ik naar toe ? Bidden is niet voor niets je ogen sluiten voor de realiteit ...jvd
Bram Kaandorp
Ervaren pen

Labyrint schreef:Dat kan ik je niet vertellen. Voor mij was het dat. En voor studerende psychologen wellicht.
Zijn er momenten die er uitspringen voor jou?
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"

Douglas Adams
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Bram Kaandorp schreef:
Labyrint schreef:Dat kan ik je niet vertellen. Voor mij was het dat. En voor studerende psychologen wellicht.
Zijn er momenten die er uitspringen voor jou?
Aardig wat momenten. Ik kom er later op terug met een klein verslagje.
Bram Kaandorp
Ervaren pen

Re: Bolder 75 met Arenda Haasnoot

Ik heb de aflevering toch maar gekeken, en ik moet zeggen, ik heb enorm respect voor Ernst Daniël Smid. Dat is nog eens een man die gracieus grof in de mond kan zijn.

Douglas Adams
Plaats reactie