Vervolgverhaal: De Zaak JHWH
Moderator: Moderators
- collegavanerik
- Superposter
Vervolgverhaal: De Zaak JHWH
De Zaak JHWH.
Voor de intergalactische rechtbank wordt gedagvaardt. JHWH Stamgod van Israel.
Beschuldigd van:
voorwenden van schepper van hemel en Aarde,
Ernstige verwaarlozing van zijn volk,
willekeur en machtsmisbruik
schijnexecuties
aanzetten tot genocide
getuigen a charge:
Chronos, schepper van hemel en aarde, Brahma schepper van hemel en aarde.
Izaak en Ismael, Farao, de kanaanieten, Uzzah.
Rechter: de Edelachtbare Jgfdjduhc van Sirius
De zitting is geopend.
Voor de intergalactische rechtbank wordt gedagvaardt. JHWH Stamgod van Israel.
Beschuldigd van:
voorwenden van schepper van hemel en Aarde,
Ernstige verwaarlozing van zijn volk,
willekeur en machtsmisbruik
schijnexecuties
aanzetten tot genocide
getuigen a charge:
Chronos, schepper van hemel en aarde, Brahma schepper van hemel en aarde.
Izaak en Ismael, Farao, de kanaanieten, Uzzah.
Rechter: de Edelachtbare Jgfdjduhc van Sirius
De zitting is geopend.
Laatst gewijzigd door collegavanerik op 14 feb 2006 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
-
bad_religion
- collegavanerik
- Superposter
dit is een vervolgverhaal, svp niet discussieren, daarvoor een ander topic openen.bad_religion schreef:Sorry, ik pleit voor ontoerekeningsvatbaarheid, aan iets dat zich buiten de ratio bevind kunnen we geen begripsomschrijveingen vastplakken....
(met dank aan De zaak Jona, de zoon van Amitai - rabbijn Awraham Soetendorp Levend Joods geloof nr. 1 1998 http://www.xs4all.nl/~ljg/45-1.html#4 )
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Re: Vervolgverhaal: De Zaak JHWH
Ik ben benieuwd naar het hoor en wederhoor.
doeidoei
Frodo
doeidoei
Frodo
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
- collegavanerik
- Superposter
het idee van dit topic is dat je het verhaal aanvult, niet dat je vragen stelt.
Wil je een raadsman, dan schrijf je een hoofdstuk met een raadsman, wil je hoor en wederhoor, dan schrijf je een hoofdstuk met hoor en wederhoor.
zo eenvoudig is het.
Wil je een raadsman, dan schrijf je een hoofdstuk met een raadsman, wil je hoor en wederhoor, dan schrijf je een hoofdstuk met hoor en wederhoor.
zo eenvoudig is het.
Rechter: Hoe pleit de beschuldigde?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
De beschuldigde: Edelachtbare, naast mij staat de heer Satan. Normaal is hij procureur generaal, maar in deze zaak is hij mijn advocaat. Hij is een prima vakman die ik regelmatig inzet ter behartiging van mijn zaakjes. Een van zijn grootste successen is de zaak Job.
Hij is om onduidelijke redenen niet door iedereen geliefd, in het NT kreeg hij de zelfs de bijnaam 'duivel', maar ik kan u verzekeren dat juist hij het iedereen naar de zin probeert te maken.
Satan: Mag ik beginnen met de dagvaarding, deze staat op de naam van een zekere JHWH en dat lijkt niet op de naam van mijn client. Dit is een enorme vormfout en ik verzoek u edelachtbare om deze zaak daarom te seponeren.
Hij is om onduidelijke redenen niet door iedereen geliefd, in het NT kreeg hij de zelfs de bijnaam 'duivel', maar ik kan u verzekeren dat juist hij het iedereen naar de zin probeert te maken.
Satan: Mag ik beginnen met de dagvaarding, deze staat op de naam van een zekere JHWH en dat lijkt niet op de naam van mijn client. Dit is een enorme vormfout en ik verzoek u edelachtbare om deze zaak daarom te seponeren.
Laatst gewijzigd door Kalebas op 14 feb 2006 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Het schuldoffer, en wel in zijn weerzinwekkendste, meest baarbaarse vorm,
het offer van de onschuldige voor de zonden van de schuldigen!
Welk een huiveringwekkend heidendom!
(F. Nietzsche )
het offer van de onschuldige voor de zonden van de schuldigen!
Welk een huiveringwekkend heidendom!
(F. Nietzsche )
Ik voel mij hier slechts gast dus ik weet niet of dit moet zeggen, maar toch doe ik het.
Dit draadje, tot zover in ieder geval is precies dat respectloze waar nu die ophef over is mbt de cartoons over Mohammed.
Als ik het niet wil lezen dan moet ik er niet op likken, dus dat zal ik ook niet meer doen. Ik wilde dit toch wel even melden.
Ik beschuldig niemand ergens van. Dat is niet aan mij. Het enige dat ik kan zeggen: Heer, vergeef het hun, ze weten niet wat ze doen.
Gegroet
Dit draadje, tot zover in ieder geval is precies dat respectloze waar nu die ophef over is mbt de cartoons over Mohammed.
Als ik het niet wil lezen dan moet ik er niet op likken, dus dat zal ik ook niet meer doen. Ik wilde dit toch wel even melden.
Ik beschuldig niemand ergens van. Dat is niet aan mij. Het enige dat ik kan zeggen: Heer, vergeef het hun, ze weten niet wat ze doen.
Gegroet
Some minds are like concrete, thoroughly mixed up and
permanently set......
permanently set......
- chromis
- IT Tech. & Moderator
En niet zomaar familie: het was suikeroompje Xenu van de Galactische Confederatie, die 75 miljoen jaar geleden allerlei aliens in had gevroren om deze vervolgens op een inteligente gedesignde manier in volkanen te droppen.
"Jaweehtje, Wat flik je me nou weer? Ik kan niet bezig blijven, of wel soms?"
"..ach heer, vergeef me, want ze weten toch niet wat ze doen". :P
Ineens ging er een mobiele telefoon over.. dat niet alleen, de pauze was voorbij.
"Jaweehtje, Wat flik je me nou weer? Ik kan niet bezig blijven, of wel soms?"
"..ach heer, vergeef me, want ze weten toch niet wat ze doen". :P
Ineens ging er een mobiele telefoon over.. dat niet alleen, de pauze was voorbij.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
- collegavanerik
- Superposter
Rechter: de Edelachtbare Jgfdjduhc van Sirius:
Ik roep Chronos schepper van hemel en aarde naar de getuigenbank.
R: Chronos, belooft u voor deze rechtbank de waarheid te zeggen en niets dan de de waarheid?
C: Dat beloof ik.
R: Volgens welke overlevering bent u de schepper van hemel en aarde?
C: Dit berust op een misverstand edelachtbare, ik ben niet de schepper. De hemel en de aarde zijn geboren niet geschapen. In het begin was chaos, toen werden de goden Gaia (aarde), Ouranos(hemel) en Pontus(zee) geboren. Uit de verbintenis van Gaia en Ouranos werden de Titanen, reuzen die in die dagen de aarde bewoonden, geboren, waarvan ik de dapperste ben. Mijn vader verbande mij maar ik wist hem te overmeesteren en in de boeien te slaan. Daarna werd ik weer verslagen door mijn zoon Zeus die oppergod werd van hemel en aarde.
R: Dus JHWH speelt hier geen enkele rol?
C: Inderdaad edelachtbare.
R: Dank u ik roep naar voren Brahma Schepper van hemel en aarde. Brahma belooft u voor deze rechtbank de waarheid te zeggen en niets dan de de waarheid?
B: Dat beloof ik
B: Ook Ik ben niet de schepper ik ben de herschepper. Nadat een grote vloed de aarde had overmeesterd heb ik de aarde herschapen, alles is nauwkeurig opgeschreven in de Brahma Vaivarta Purâna.
B: Inderdaad edelachtbare.
Ik roep Chronos schepper van hemel en aarde naar de getuigenbank.
R: Chronos, belooft u voor deze rechtbank de waarheid te zeggen en niets dan de de waarheid?
C: Dat beloof ik.
C: Dit berust op een misverstand edelachtbare, ik ben niet de schepper. De hemel en de aarde zijn geboren niet geschapen. In het begin was chaos, toen werden de goden Gaia (aarde), Ouranos(hemel) en Pontus(zee) geboren. Uit de verbintenis van Gaia en Ouranos werden de Titanen, reuzen die in die dagen de aarde bewoonden, geboren, waarvan ik de dapperste ben. Mijn vader verbande mij maar ik wist hem te overmeesteren en in de boeien te slaan. Daarna werd ik weer verslagen door mijn zoon Zeus die oppergod werd van hemel en aarde.
C: Inderdaad edelachtbare.
R: Dank u ik roep naar voren Brahma Schepper van hemel en aarde. Brahma belooft u voor deze rechtbank de waarheid te zeggen en niets dan de de waarheid?
B: Dat beloof ik
B: Ook Ik ben niet de schepper ik ben de herschepper. Nadat een grote vloed de aarde had overmeesterd heb ik de aarde herschapen, alles is nauwkeurig opgeschreven in de Brahma Vaivarta Purâna.
B: Inderdaad edelachtbare.
Laatst gewijzigd door collegavanerik op 14 feb 2006 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
(Rent naakt door de rechtzaal met een "laat de rede zegenvieren" spandoek)
WEG MET HET VERKRACHTEN VAN DE WAARHEID WEG MET DE LEUGENS!!
WEG MET HET VERKRACHTEN VAN DE WAARHEID WEG MET DE LEUGENS!!
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.