Sanaa Jemen

Hier kun je allerlei zaken kwijt die van invloed zijn op of te maken hebben met cultuur. Bijvoorbeeld culturele gebruiken, taal, beschavingsgeschiedenis, maar ook kunst, architectuur of muziekgeschiedenis.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Cluny
Banned

Sanaa Jemen

Bericht door Cluny »

Afbeelding
.
Afbeelding
.
Een fascinerende stad, de hoofdstad van Jemen. Uniek in de wereld.
Helaas. Na een nachtelijk luchtbombardement van Saoedische vliegtuigen is er een eerste gat geslagen in deze historische stad die niet voor niets een hoge notering op de UNESCO-lijst van beschermd werelderfgoed heeft gekregen.
Is dit een begin van een stelselmatige vernietiging van deze indrukwekkende historische stad?
.
Afbeelding
.
Afbeelding
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Re: Sanaa Jemen

Bericht door Cluny »

Elsevier: Saudische bommen vallen op werelderfgoed in hoofdstad Jemen
En dit is het bericht zoals het in de kranten staat. 4 panden dus, zo te zien totaal verwoest.
Omdat deze bouwwerken van leem zijn gebouwd blijft er na de explosies van de bouwconstructie helemaal niets meer over dan een berg droge aarde.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
LordDragon
Bevlogen

Re: Sanaa Jemen

Bericht door LordDragon »

zeer triest, deze keer ben ik het met je eens.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Plaats reactie