http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... c&start=45
Beste Stan,Christiaan schreef:
Quote:
Stanhope
Deze zogenaamde christenen geloven in God EN de Satan, zij nemen het mij als christen kwalijk dat het mij niet lukt om in de Satan te geloven. Er zijn zelfs atheïsten die vinden dat ik als christen in de Satan moet geloven.
Ik denk dat die atheïsten op dit punt misschien wel meer van het christelijk geloof begrijpen dan jij. De bijbel spreekt duidelijk en vaak over satan (al vanaf Genesis), dus als jij hier niet in gelooft ontken je daarmee een gedeelte van de bijbel. Laat mij maar een bijbeltekst zien waarin staat dat satan niet bestaat.
Bovendien vind ik het een beetje vreemd dat jij gedeeltes uit een boek ontkent waar je zo vaak uit citeert. Zijn die gedeeltes die je citeert dan wel betrouwbaar?
(Sorry voor de late reactie)
Dag Christiaan,
Ik vind je reactie wel heel erg laat en vraag me af of dit goed is voor de discussie.
Ook ben ik benieuwd of jij mijn vraag zal beantwoorden.
Ik heb aangegeven dat het mij niet lukt om in de Satan te geloven.
Vind jij dat ik God moet bidden om te vragen of Hij er voor wil zorgen dat ik in de Satan ga geloven?
Ajuus,
Stan
Het belangrijkste is denk ik te doen wat God wil. Dit kan waarschijnlijk ook wel wanneer je niet in de duivel geloofd. Het niet bestaan van de duivel zou voor mij echter wel wat vragen oproepen:
- Is er een hel?
- Zo nee, waarom moest Jezus dan sterven?
- Waarom is er zoveel ellende in de wereld terwijl God goed is?
enz.
Misschien kun je wel vertellen waarom je niet in de duivel geloofd, terwijl hij wel in de bijbel omschreven wordt?