Enkele Engelstalige bronnen die ik interessant vind.

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
extian

Enkele Engelstalige bronnen die ik interessant vind.

Bericht door extian »

Ik heb mezelf op dit forum aangemeld omdat ik eigenlijk voornamelijk informatie vanuit Engelstalige bronnen tot mij neem. Dit maakte ik kenbaar onder mijn "even voorstellen" topic en daar werd mij gevraagd om die bronnen. Aangezien dit de plek is voor zulke zaken hier een lijstje met bronnen die ik interessant vind.

Waarschijnlijk zijn dit redelijk gebruikelijke bronnen op dit forum;
- http://www.talkorigins.org" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://wiki.ironchariots.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.patheos.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Daarnaast luister ik graag naar audioboeken, dit kan redelijk vaak via YouTube. Verder vind ik websites zoals AnswersInGenesis en ICR interessant omdat ik gemerkt heb dat ik plezier haal uit het debunken van de onzin die ze daar posten. Soms kom ik dingen tegen die ik jaren geleden gehoord heb en toen voor waar aan nam. Ik kan niet altijd alles wegschrijven en dat hoeft ook niet, maar wanneer het wel lukt geniet ik daar van.

Voor het vinden van audioboeken op YouTube werkt over het algemeen de zoekopdracht "[boektitel/auteur] audiobook" wel.

Melissa Mohr's Holy Sh*t stond er eerder ook op, dat boek word gelezen door een kerel met een briljante stem. Ze houd zich bezig met de studie van talen o.i.d. in het boek word de geschiedenis van het vloeken en schelden voorgedragen, niet voor iedereen weggelegd maar ik vond hem briljant.

Nog beschikbaar op YouTube zijn;
- Penn Gilette's (die goochelaar) God, No! - Heel anders dan de meeste boeken in dit genre, ik zou het soms met een korreltje zout nemen maar het had wel wat. Om een klein beetje een beeld te geven van de inhoud; door dit boek weet ik dat je kokosnootolie kunt gebruiken als je seks wil hebben terwijl je aan het duiken bent in de oceaan.

- Forged van Bart Ehrman - Lekker kort audioboekje, legt uit dat de namen die aan de boeken in de bijbel gegeven zijn vaak gewoon bedacht zijn.

- God is not Great van Christopher Hitchens - Dit was mijn eerste audioboek en de druppel die ervoor zorgde dat mijn twijfels zo groot werden dat ik het geloof verder ben gaan onderzoeken.

Enkele YouTube kanalen die ik interessant vind;
Matt Dillahunty - Heeft een leuke serie genaamd atheist debates.
TED - Interessante sprekers delen iets in minder dan 20 minuten.
Agatan FND - "the best of filmpjes" met stukjes uit debatten. Een interessante manier om nieuwe sprekers te vinden, moet je daarna wel het hele debat kijken vind ik persoonlijk.
Anthony Magnabosco - Mijn laatste vondst, Anthony praat met gelovigen op een manier die je niet vaak ziet. Door gebruik te maken van de socratische methode en niet alleen met tegenargumenten te komen brengt hij gelovigen echt aan het denken.

Ik vind de laatste tijd vooral Anthony Magnabosco heel erg interessant, kent iemand toevallig nog een ander die dezelfde methode gebruikt?
Why don't you believe in God?
Why don't you believe in Ra? Why don't you turn to the east daily and pray to Allah?
When you understand why you reject all other gods, You'll understand why I reject yours.

♬ Greydon Square - Squared
PietV.
Erelid

Re: Enkele Engelstalige bronnen die ik interessant vind.

Bericht door PietV. »

Dank je voor het delen, misschien kunnen anderen dit aanvullen met sites die zij de moeite waard vinden. Als je hier tenminste ruimte voor ziet in je topic.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
extian

Bericht door extian »

PietV. schreef:Dank je voor het delen, misschien kunnen anderen dit aanvullen met sites die zij de moeite waard vinden. Als je hier tenminste ruimte voor ziet in je topic.
Maar natuurlijk! Zelf vind je soms alleen maar goudmijntjes door geluk te hebben, samen vind je vast veel meer. :)
Why don't you believe in Ra? Why don't you turn to the east daily and pray to Allah?
When you understand why you reject all other gods, You'll understand why I reject yours.

dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Hier inderdaad een leuk, interessant voorbeeld gevonden van Anthony Magnabosco.

https://www.youtube.com/watch?v=1Y8sysEeSQs" onclick="window.open(this.href);return false;

Een vraag die ik al vele malen heb gesteld....alleen niet zo tactisch en geduldig als deze man.
De overeenkomst: We hebben beiden nog geen antwoord op deze vraag gekregen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
extian

Bericht door extian »

dikkemick schreef:Hier inderdaad een leuk, interessant voorbeeld gevonden van Anthony Magnabosco.

https://www.youtube.com/watch?v=1Y8sysEeSQs" onclick="window.open(this.href);return false;

Een vraag die ik al vele malen heb gesteld....alleen niet zo tactisch en geduldig als deze man.
De overeenkomst: We hebben beiden nog geen antwoord op deze vraag gekregen.
Het gesprek met Maha was inderdaad interessant. Ik kan er zo niet op komen welke het was maar er was volgens mij een christelijke vrouw die vrijwel identieke antwoorden gaf. Zo tactisch en geduldig is hij ook niet geworden zonder heel veel oefening. Dat is vooral duidelijk wanneer je zijn eerdere materiaal bekijkt dat hij om die reden niet offline heeft gehaald.

Gelukkig hoef je met deze methode ook niet meteen een antwoord te krijgen, het zet sommige mensen echt aan het denken en dat is uiteindelijk veel belangrijker. Ik wacht nog steeds op de gelegenheid om het een keertje te proberen.

HankS
Diehard

Bericht door HankS »

Ook een heel goede bron voor skeptici en dit vond ik zelf een heel belangrijk begin om zinnig over religie te denken http://www.csicop.org/si/show/why_is_re ... ews#footer" onclick="window.open(this.href);return false; . Het zet namelijk religie niet apart maar maakt het onderdeel van de manier wasrop mensen denken.
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell
extian

Bericht door extian »

HankS schreef:Ook een heel goede bron voor skeptici en dit vond ik zelf een heel belangrijk begin om zinnig over religie te denken http://www.csicop.org/si/show/why_is_re ... ews#footer" onclick="window.open(this.href);return false; . Het zet namelijk religie niet apart maar maakt het onderdeel van de manier wasrop mensen denken.
Klinkt interessant! Ga ik zo even lezen thanks.

Plaats reactie