Hoe de radicale islam in Europa aanpakken?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

vegan-revolution
Superposter

Hoe de radicale islam in Europa aanpakken?

Bericht door vegan-revolution »

Ik heb op dit moment weinig tijd om er uitgebreid op in te gaan, maar het volgende bericht (of eigenlijk waarschuwing) vind ik belangwekkend genoeg om de aandacht op te vestigen.

De radicale islam krijgt steeds meer voet aan de grond. ‘We zitten in een perfect storm en spelen met vuur.’

Enkele highlights :
We kunnen wel roepen dat die mensen allemaal zielig zijn, maar ze zijn niet in levensgevaar aan de westkust van Turkije, als ze op dat bootje springen. Voor elke vluchteling die we hier financieel helpen kunnen we veertig anderen in Libanon ondersteunen. Wat is socialer?
Die naïviteit en lafheid zag je ook vlak voor de Tweede Wereldoorlog.’ Als dat waar is, is het best wel heftig. ‘Absoluut! We krijgen steeds meer te maken met jihadisme, dat door de vluchtelingenstroom wordt versterkt.
Hoe zou je dan tactisch kunnen ingrijpen? ‘Heel makkelijk. Bijvoorbeeld iedereen met een dubbel paspoort die de democratie in Europa of Nederland afwijst en een geweldsmisdrijf pleegt, de Nederlandse nationaliteit afpakken en terugsturen naar het land van herkomst. Als je dat bij een paar honderd mensen doet, bindt de rest ook in. Als je de rotte appels eruit haalt, profiteert iedereen in de samenleving. Juist ook de Marokkanen en Turken die nu over één kam worden geschoren met die rotte appels, en gezien worden als slechte mensen.’ Hoe bang mogen we zijn? ‘Heel bang. We hebben echt serieuze problemen. Ik heb echt geen hekel aan moslims: het gros dat ik ken is hartstikke aardig en gastvrij. Ik ben veel met islamitische rebellengroepen mee geweest en die hebben me altijd goed behandeld en beschermd. Maar ik heb wel wat tegen radicale groeperingen die de overhand willen nemen. Alles wat radicaal is of zich onder dat mom crimineel gedraagt, moeten we wegsturen. Anders zal het ons zuur opbreken.’
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Peter van Velzen
Site Admin

Re: Hoe de radicale islam in Europa aanpakken?

Bericht door Peter van Velzen »

Ik vrees dat je een ultrarechtse propagande-stite hebt gevonden. Ik heb weinig vertrouwen in wat die te zeggen hebben. Weinig empathie en veel antipatie. De antipatie is precies was er mis is aan "radicale islam". Daar hebben we niet meer van nodig.
Ik wens u alle goeds
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Peter van Velzen schreef:Ik vrees dat je een ultrarechtse propagande-stite hebt gevonden.
Mij viel dat ook al op.
Afbeelding
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Peter van Velzen schreef:Ik vrees dat je een ultrarechtse propagande-stite hebt gevonden.
Een willekeurige titel.
3 miljoen haatbaarden naar Europa, gekozen door de schrijver van dat artikel, zegt me genoeg over de achtergronden van deze website.

En inderdaad, zoals Vegan eerder ooit schreef, dit soort mensen brengen het nieuws zonder politiek correct te zijn en zeker ben ik van mening dat je alle soorten nieuws moet meenemen in je ideeën over allerhande zaken.
Een eenzijdig beeld geeft altijd een scheef beeld, dat is nu eenmaal zo.

Echter:
Ook ik lees met een gekleurde bril.
Nieuws van zo'n site neem ik mee, maar zoek extra naar zijn bronnen en wie die hebben geschreven.
Meenemen van de persoonlijke mening van deze schrijver in mijn ideeën voor hoe problemen aan te pakken?
In mijn achterhoofd.
Maar nooit in de hoofdlijnen.

Zo ook met dit artikel.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

vegan-revolution schreef: Enkele highlights :
We krijgen steeds meer te maken met jihadisme, dat door de vluchtelingenstroom wordt versterkt.
Is dat zo?
Is dat de oorzaak?
Door de individuele mens binnen de vluchtelingen stroom?
Of komt het door het nieuws en het schrijven erover in de sociale media aangaande de vluchtelingenstroom?

Dat laatste is zeker het geval, mede versterkt door berichten als deze soort.
Hoe zou je dan tactisch kunnen ingrijpen? ‘Heel makkelijk. Bijvoorbeeld iedereen met een dubbel paspoort die de democratie in Europa of Nederland afwijst en een geweldsmisdrijf pleegt, de Nederlandse nationaliteit afpakken en terugsturen naar het land van herkomst. Als je dat bij een paar honderd mensen doet, bindt de rest ook in.

Wat heeft dit in hemelsnaam te maken met oorlogsgebieden in Afghanistan en de vluchtelingenstroom vanuit Klein Azië?

Als je de rotte appels eruit haalt, profiteert iedereen in de samenleving. Juist ook de Marokkanen en Turken die nu over één kam worden geschoren met die rotte appels, en gezien worden als slechte mensen.’ Hoe bang mogen we zijn? ‘Heel bang. We hebben echt serieuze problemen. Ik heb echt geen hekel aan moslims: het gros dat ik ken is hartstikke aardig en gastvrij. Ik ben veel met islamitische rebellengroepen mee geweest en die hebben me altijd goed behandeld en beschermd. Maar ik heb wel wat tegen radicale groeperingen die de overhand willen nemen. Alles wat radicaal is of zich onder dat mom crimineel gedraagt, moeten we wegsturen. Anders zal het ons zuur opbreken.’
@ Vegan R.
Heb je de bron hiervan ook gelezen?
Vreemd dat hier gebruik gemaakt wordt van een schrijven van Arnold Karskens, geciteerd door doopsgezinden in een totaal andere connotatie en vanuit een heel andere achtergrondgedachte.

Waarom werd dit gedeelte door jouw bron eruit gelicht?
Waarom niet de echte intentie van dit schrijven belicht?
Het is weer achter de rug, het herdenken en feestvieren,
4 en 5 mei. Het is nodig. De generatie die het allemaal
aan den lijve heeft ondervonden, sterft uit. De tweede en
derde generatie worstelt met de trauma’s die hun ouders
en grootouders hebben opgelopen en doorgeven. Ook nu
is er weer een stroom oorlogsgetroffenen, en die raakt
onze samenleving. De trauma’s van deze mensen zullen
opnieuw op hun kinderen en kindskinderen overgedragen
worden.
Wij in Europa zullen daarmee moeten leren omgaan.
Evenals met terroristisch geweld, angst, de groei van
nationalisme en populisme, vreemdelingenhaat en
toenemende onverdraagzaamheid. Wat doet dit met ons
gevoel van vrijheid? Houdt vrijheid in dat alles gezegd en
geschreven mag worden, dat iedere vorm van belediging,
vuilspuiterij, domme prietpraat, geoorloofd is
?
De bron
doopsgezind, PDF_juni 2016
vegan-revolution
Superposter

Maria schreef:
Hoe zou je dan tactisch kunnen ingrijpen? ‘Heel makkelijk. Bijvoorbeeld iedereen met een dubbel paspoort die de democratie in Europa of Nederland afwijst en een geweldsmisdrijf pleegt, de Nederlandse nationaliteit afpakken en terugsturen naar het land van herkomst. Als je dat bij een paar honderd mensen doet, bindt de rest ook in.

Wat heeft dit in hemelsnaam te maken met oorlogsgebieden in Afghanistan en de vluchtelingenstroom vanuit Klein Azië?
Het gaat erom hoe Arnold Karskens aan de hand van zijn ervaring in breder verband inschat hoe in welk gebied dan ook de voedingsbodem kan worden gelegd voor een latere escalatie die, wanneer die escalatie eenmaal heeft plaatsgevonden, zeer moeilijk beteugeld kan worden en waarbij extreme geweldsuitingen op grote schaal nog zeer moeilijk voorkomen kunnen worden.
Maria schreef:@ Vegan R.
Heb je de bron hiervan ook gelezen?
Vreemd dat hier gebruik gemaakt wordt van een schrijven van Arnold Karskens, geciteerd door doopsgezinden in een totaal andere connotatie en vanuit een heel andere achtergrondgedachte.

Waarom werd dit gedeelte door jouw bron eruit gelicht?
Ik heb de bron gezien. Het is natuurlijk maar welk aspect je in het oog vindt springen en wilt benadrukken. De boodschap waar Arnold Karskens mee komt (ernstig gevaar voor veiligheid op de langere termijn) lijkt mij serieus genoeg.
Maria schreef:Waarom niet de echte intentie van dit schrijven belicht?
Het is weer achter de rug, het herdenken en feestvieren,
4 en 5 mei. Het is nodig. De generatie die het allemaal
aan den lijve heeft ondervonden, sterft uit. De tweede en
derde generatie worstelt met de trauma’s die hun ouders
en grootouders hebben opgelopen en doorgeven. Ook nu
is er weer een stroom oorlogsgetroffenen, en die raakt
onze samenleving. De trauma’s van deze mensen zullen
opnieuw op hun kinderen en kindskinderen overgedragen
worden.
?
De bron
Dit komt uit een woord vooraf en geeft kennelijk een kijk van een redacteur weer. Hier worden aspecten belicht die óók van belang zijn, maar dat neemt niet weg dat de boodschap van Arnold Karskens op zichzelf kan worden beschouwd.

Wat het door jou onderstreept geciteerde betreft :

Het lijkt mij goed om hierin een juiste balans te zoeken en niet proberen te overdrijven de ene kant op of de andere kant op. De ene uiterste kant is dat je alles censureert en onderdrukt wat ook maar enigszins riekt naar een belediging en aldus zo ongeveer elke discussie doodslaat, aangezien bepaalde gespreksonderwerpen of meningsuitingen daarmee ronduit tot een taboe worden verklaard. De andere uiterste kant is elke vorm van schade die ontstaat (of kan ontstaan) door uitingen in woord en geschrift volledig voor lief nemen. Aanzetten tot haat met wat je zegt of schrijft is wat mij betreft een duidelijk voorbeeld van iets dat aan banden moet worden gelegd. Een probleem daarbij is echter dat iets onterecht tot het aanzetten van haat bestempeld kan worden met als doel een bestaand probleem of bestaande terechte kritiek onder het vloerkleed te schuiven. Dat laatste is mijns inziens evenzeer kwalijk.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

vegan-revolution schreef: Ik heb de bron gezien. Het is natuurlijk maar welk aspect je in het oog vindt springen en wilt benadrukken. De boodschap waar Arnold Karskens mee komt (ernstig gevaar voor veiligheid op de langere termijn) lijkt mij serieus genoeg.
Maria schreef:

?
De bron
Dit komt uit een woord vooraf en geeft kennelijk een kijk van een redacteur weer. Hier worden aspecten belicht die óók van belang zijn, maar dat neemt niet weg dat de boodschap van op zichzelf kan worden beschouwd.
Klopt idd.
Dit laatste zijn niet de woorden van Arnold Karskens.

Zeker vind ik het ook goed te lezen, wat hij schrijft als journalist.
Maar duidelijk realiseer ik me, dat hij naast het noemen van de feiten, zoals hij ze heeft beleefd, in dit interview als resumé na al die jaren een duidelijke eigen visie en conclusie geeft.
En die worden nog eens door het high-lighten extra belicht en verwoord door deze site, waardoor de sterk nationalistische connotatie ontstaat.

En dat is dan weer wat jij hier overbrengt dmv. deze citaten.

Mijn visie die ik wil high-lighten is de boodschap zoals beschreven in het voorwoord.
Dus mijn conclusie voor nu blijft dezelfde.
Ook heel realistisch.
Niet de ogen sluitend voor wat er aan de gang is.
Maar wel een boodschap voor ons allemaal.
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Cluny schreef:
Mij viel dat ook al op.
Afbeelding
Ik hou ook van mijn land.
Dat betekent nog niet automatische dat ik ultra-rechts ben.
Eigenlijk lijkt het nogal kortzichtig om op basis van dit plaatje tot de conclusie te komen dat iemand ultra-rechts is.
Als je de site iets verder bekijkt, dan lijkt het er inderdaad wel op dat dit een rechtse site is, maar dit inkorten tot het plaatje en het 'extreem' of 'ultra' noemen is nu juist het gebrek aan nuancering dat dit soort discussies direct dood slaat.

Een voorbeeldje van wat ik wél extreem vind:
http://www.nu.nl/algemeen/4272988/extre ... adesh.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Religieuze gekken schieten de vrouw van een agent dood, omdat hij zich bezig houdt met de bestrijding van religieuze gekken.
Kijk, dit is nu extreem. En volkomen onvergelijkbaar met wat deze site zegt.

Het idee om vluchtelingen die er een puinhoop van maken, terug te sturen, vind ik een goed plan.
Waarom zou je onderdak verschaffen aan mensen die hier naar toe vluchten en vervolgens misdrijven gaan plegen ?
Dat moet toch gezegd kunnen worden.
Maar als je om zo'n uitspraak al 'ultrarechts' krijgt opgeplakt, zegt dat meer over het gebrek aan nuanceringsvermogen bij de beplakker, dan bij over de mate van rechtsheid van de beplakte.

Alleen maar roepen "Boeeh, ultrarechts!" is net zo zwak als "Boeeh, ongelovige !'
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Dat beloof ik schreef: Een voorbeeldje van wat ik wél extreem vind:
http://www.nu.nl/algemeen/4272988/extre ... adesh.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Religieuze gekken schieten de vrouw van een agent dood, omdat hij zich bezig houdt met de bestrijding van religieuze gekken.
Kijk, dit is nu extreem. En volkomen onvergelijkbaar met wat deze site zegt.
Ook ik had eerlijk gezegd mijn gedachten over dit vignet.
Niet direct oordelend, maar wel eerst direct verder kijken in de website.
Maar ultra rechts is toch echt heel snel te herkennen.
Wat vind jij dan van deze titel?
Maria schreef:al eerder
Een willekeurige titel.
3 miljoen haatbaarden naar Europa, gekozen door de schrijver van dat artikel, zegt me genoeg over de achtergronden van deze website.
Verder lezend zag ik de bevestiging van mijn nu toch al sterke vermoeden.
En bleek het nog erger dan ik eerst dacht, want van je eigen land houden en zuinig zijn op de meeste van onze Nederlandse normen en waarden is niets mis mee.
Maar achter de normen van deze schrijver wens ik me niet te scharen.
Ja dames en heren, berg u maar er komen dus weer miljoenen haatbaarden, rapefugees, kansenparels, cultuurverrijkers, bontkraagjes aan. Houdt uw kinderen, vrouwen en naasten maar thuis.
En gewoon nogmaals herhalend, voor alle duidelijkheid, maar nu komen de zwartjes er ook nog bij.
Of heeft u liever halal vreten in de supermarkten, halal zwemmen op de vrijdagavonden, gejengel van de haatkazernes op vrijdagmiddag, opsporing verzocht gevuld met kansenparels, zwartjes, cultuurverrijkers en bontkraagjes? De keuze ligt bij u zelf. Red Nederland, kom in opstand!
[....]
3 miljoen fucking haatbaarden, rapefugees onderweg
Dat beloof ik schreef:Het idee om vluchtelingen die er een puinhoop van maken, terug te sturen, vind ik een goed plan.
Ik ook, niet alle soorten, maar wel de persisterende criminele puinhopen.
Van mij mogen daar ook nog mensen met aversie en handelingen tegen ons democratische systeem en onze grondwet bij komen.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Noch ik, noch Cluny zei "boeh". Maar het is duidelijk dat de site waarnaar Vegan linkte niet bepaald Veganistisch is. Wie bij het woord vluchteling alleen denkt aan de narigheid die de vluchteling kan veroorzaken en niet aan de narigheid die de vluchteling eeft ondervonden, is nogal eenzijdig bezig. Wie vooral denkt aan terugsturen en niet aan het bestrijden van het kwaad waarvoor men vlucht is nogal eenzijdig bezig, Wie vooral denkt aan zichzelf en de nood van de ander grotendeels negeert is nogal eenzijdig bezig. Volgen mij is eenieder die "ultra" denkt eenzijdig bezig, Ik merk de laatste jaren weinig meer van ultra-links. Dat schijnt doodgebloed. Maar ultra-rechts tiert nog welig. We moeten daar niet te veel en niet te weinig aandacht aan geven, maar wat we vooral niet moeten doen is huilen met de wolven. . .
Ik wens u alle goeds
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Voor ik het plaatje in dit topic plaatste heb ik betreffende site intensief doorgebladerd en ik heb dan ook meer dan genoeg artikeltjes en commentaren van deze club ( inclusief de Facebookpagina ) gelezen om een doordacht oordeel te kunnen geven.
Dat beloof ik schreef: Eigenlijk lijkt het nogal kortzichtig om op basis van dit plaatje tot de conclusie te komen dat iemand ultra-rechts is.
Volgens mij is juist deze luie aanname kortzichtig. Ik deel niet op basis van alleen dit plaatje grofweg de mening van Peter van Velzen
Gelukkig ben je niet de eerste die mij beschuldigt slecht opzoekwerk te leveren en gemakkelijk ongenuanceerde commentaren te schrijven.
Je zal ook niet de laatste zijn. Het is vooral hinderlijk omdat ik toch altijd weer moeite moet doen om het recht te zetten.
Alleen maar roepen "Boeeh, ultrarechts!" is net zo zwak als "Boeeh, ongelovige !'
En hier weer zo'n gemakkelijke ( populistische? ) reactie waarmee iemand snel denkt scoren.
De betreffende site is van een clubje welke ik typeer als "vuil rechts".
De vraag is dan: Heb ik daarmee een punt?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
vegan-revolution
Superposter

Even voor de duidelijkheid : het ging mij niet zozeer om het beoordelen van de website als wel om de inhoud van het artikel en de mening van Arnold Karskens daarin. Ik hoop dat mensen hier in staat zijn om dat goed van elkaar te onderscheiden.

Mijn openingspost was niet bedoeld als reclame voor de website waar het artikel gepost dan wel aangehaald werd of als reclame voor allerhande overige meningen die op de website geventileerd worden. Het ging mij puur en alleen om het door mij geposte artikel op zichzelf.

Verdere uitweidingen over de (inhoudelijke) kwaliteit van de website waarop het artikel te lezen valt beschouw ik als off-topic. Daar ging het immers primair niet over.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

vegan-revolution schreef:Even voor de duidelijkheid : het ging mij niet zozeer om het beoordelen van de website als wel om de inhoud van het artikel en de mening van Arnold Karskens daarin. Ik hoop dat mensen hier in staat zijn om dat goed van elkaar te onderscheiden.
Misschien dan toch voor jou een reden om voortaan deze adviezen/regels in acht te nemen. E9
b: Bronvermelding is een noodzaak als u een copy/paste wil gebruiken als argument in een discussie.
Dit om de oorsprong te kunnen achterhalen en zijn context.
En zo mogelijk de eerste bron, niet verder meer over uitgeweid, omdat mensen dat zelf wel zouden kunnen bedenken.
En T 5,6,7 ook eens door te lezen.
Om mensen niet op het verkeerde been te zetten door inkleuringen van de website, die het eerder overnam.
De originele bron kregen we pas te zien op de website achter de link die je gaf.

Jij koos ook voor een titel als binnenkomer, die niet de hoofdzaak en de essentie aangeeft van het artikel om hier als binnenkomer te plaatsen. (Het aanpakken is ook niet de taak van een journalist.)
En niet de titel, die in het originele bericht was gebruikt, nl.
Spelen met vuur
interview
Oorlogsverslaggever Arnold Karskens
vegan-revolution
Superposter

Maria schreef:De originele bron kregen we pas te zien op de website achter de link die je gaf.
Maar dus wel afleidbaar. Aangezien het mij slechts uitsluitend om het artikel met Arnold Karskens te doen was, leek het mij beter om het zo met een indirecte link te doen. Met een verwijzing naar het gehele document van de doopsgezinden zou men dan immers eerst door dat document moeten bladeren om het artikel te vinden. Nu was het direct voorhanden, wat mij een praktisch voordeel lijkt.
Maria schreef:Jij koos ook voor een titel als binnenkomer, die niet de hoofdzaak en de essentie aangeeft van het artikel om hier als binnenkomer te plaatsen. (Het aanpakken is ook niet de taak van een journalist.)
En niet de titel, die in het originele bericht was gebruikt, nl.
Spelen met vuur
interview
Oorlogsverslaggever Arnold Karskens
Ik kan voor een eigen titel kiezen in verband met wat ik voor mij persoonlijk uit het artikel vind springen. Wat kan daar mis mee zijn? De journalist, Arnold Karskens, doet in het artikel trouwens wel degelijk een aanbeveling voor een aanpak. Dat het niet zijn taak is om dit uit te voeren is evident, want zijn taak is immers primair om zaken en ontwikkelingen te signaleren. Dit betekent echter niet dat zijn aanbeveling misplaatst is en dat degenen die werkelijk over de uitvoering gaan die aanbeveling niet in hun overwegingen mee zouden kunnen nemen.
Hopper
Banned

Bericht door Hopper »

De radicale islam krijgt steeds meer voet aan de grond. ‚We zitten in een perfect storm en spelen met vuur.

Bovenstaande is slechts een mening, laten we dat allereerst vaststellen. Dat de radicale islam aanwezig is in Nederland, dat leidt geen twijfel. Maar voet aan de grond? Wat is vaste grond? Vaste grond is iets gedaan krijgen en/of als gebruikelijk beschouwd gaan worden.

Dit is pertinent onwaar. De radicale islam wordt niet als gebruikelijk beschouwd. De radicale islam valt zowel onder de vrijheid van meningsuiting als onder het wetboek van strafrecht. Tot op zekere hoogte mag je schreeuwen en beweren wat je wil. Doe je iets wat strafbaar is dan krijg je met de rechterlijke macht van doen, net zoals wij allemaal. Er zitten dan ook al diverse radicale moslims in de bajes. Vermoedelijk terecht. (maar dat controleer ik uiteraard niet allemaal)

Wat wel een perfect storm en spelen met vuur is, zijn de hysterische reacties op de radicale islam. Aanslagen zoals we in Parijs en Brussel hebben gezien wekken veel opgewonden reacties op van 'het publiek’. Laat dat nu net radicalen in de kaart spelen! Ze zijn er niet op uit om willekeurige mensen te doden. Ze zijn er op uit om verdeeldheid, onrust en paniek te zaaien. Een deel van 'het publiek’ werkt daar braaf aan mee….

Moslimterreur en/of radicale islam is onderdeel geworden van onze maatschappij. Gewoon laten zijn, meer hoef je er niet mee te doen.
Zien dat er niks te bereiken valt is zien.
Plaats reactie