Marokkaanse atheisten (ea. uit islamitisch milieu)

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Islamofoob

Marokkaanse atheisten (ea. uit islamitisch milieu)

Bericht door Islamofoob »

hii allemaal, ben nieuw hier en vroeg me af of er ook marokkaanse atheïsten hier aanwezig zijn. Ben zelf arabisch opgevoed en heb het virus dat islam heel goed kunnen analyseren, wat ik nog steeds doe. Ik ben al jaren atheïst en kan de meeste "geleerden" de mond snoeren in no time. Niet dat ik dat doe, ik ben namelijk blij met mijn hoofd en hou hem graag op mijn nek :angel12: ... Maar ik google vaak marokkaanse atheïsten en kom nergens terecht. Dus vandaar dat ik het hier probeer.
Ik weet trouwens dat er echt veel onder ons zijn, allemaal in de kast(ik ook).
maaruh hit me back meneer of mevrouw de marokkaanse atheist(e), je mag ook pm-en.
De rest mag ook reageren daar niet van :D
Dit lijkt een topic te zijn geworden voor ex moslims en ongelovigen uit een islamitisch milieu.
En een uitstekende intro hiervoor.
Daarom sticky gemaakt voor allen, die zich hieronder rekenen en zich even hier bekend willen maken als zodanig.
De topic titel aangepast.
Daarnaast kun je een eigen persoonlijk topic openen in ditzelfde subforum even voorstellen onder je eigen nick(naam).
Of als je van je ongelovig zijn of misschien zult worden wil getuigen, een eigen topic openen in het subforum Getuigenissen van afvalligen en twijfelaars.
Voel je verder welkom om in één van de discussiefora mee te doen. We horen graag van jullie.
16-10-2016 Maria
Cluny
Banned

Re: Marokkaanse atheisten

Bericht door Cluny »

Welkom Marokkaanse Atheïst.
Islamofobie bestaat niet. Tenminste dat is mijn redelijk onderbouwde mening.
Ik vermoed dat jij als ex-moslim je hier wel zult vermaken. Ik ben zeer benieuwd naar jouw eerste bijdragen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Cluny bedoelt dat er geen door de psychiatrie erkende fobie bestaat, die ziekelijke angst voor de Islam bevat.
Verder is er natuurlijk ook de terechte angst, en dat hangt samen met de in veel Islamitische wetgvingen voorkomende bepaling dat een afvallige moslim ter dood moet worden gebracht.
Dat verklaart waarschijnlijk waarom Marokkaanse Atheisten moeilijk te vinden zijn.

Er is binnen de Islam blijkbaar wel een ziekelijke angst voor afvalligen. (apostatofobie?)
Ik wens u alle goeds
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

welkom,
In welk deel van Marokko liggen je roots en volgens welke stroming van de islam ben je opgevoed. Je schrijft Arabisch opgevoed maar dat gaat in dan voor de zorgvuldige lezer enkel over de taal.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Welkom, islamofoob. om mij heen zie ik meer ex-moslims die het juk van de islam af hebben gelegd. Je schrijft dat je nog steeds in de kast zit, wat maakt het dat je de deur niet open doet ?
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Welkom Islamofoob.
Kenners van Islam kunnen we hier goed gebruiken.
Die hebben we niet zoveel in huis als kenners van het Christendom.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
HankS
Diehard

Bericht door HankS »

Welkom !
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Het is meer een welkomstopic geworden. :)
Ik zal het verplaatsen naar het subforum, dat we daarvoor hebben.
(Lees even de Forumregels mn. T11)
Islamofoob

Cluny schreef:Welkom Marokkaanse Atheïst.
Islamofobie bestaat niet. Tenminste dat is mijn redelijk onderbouwde mening.
Ik vermoed dat jij als ex-moslim je hier wel zult vermaken. Ik ben zeer benieuwd naar jouw eerste bijdragen.
Ik bedank iedereen voor zn reactie.
Waarom ik het pseudoniem islamofoob kies is omdat ik weet hoe militant de islam is. Ik ben erin opgegroeid en vanaf kleins af aan word je verteld hoe goed het wel niet is om voor allah te sterven (dit is al een topic opzich, misschien wat voor later). Het is natuurlijk geen echte fobia, maar omdat zij dit gebruiken om het slachtoffer te spelen neem ik die naam graag aan.
Ik zal mijn best doen om wat leuke dingen te voren te brengen. :D https://www.youtube.com/watch?v=wExEIY8e-jw" onclick="window.open(this.href);return false; zulke dingen en nog veel meer leuks.
Islamofoob

doctorwho schreef:welkom,
In welk deel van Marokko liggen je roots en volgens welke stroming van de islam ben je opgevoed. Je schrijft Arabisch opgevoed maar dat gaat in dan voor de zorgvuldige lezer enkel over de taal.
Ik kom uit het noord-westelijke gedeelte. In het westen van Marokko wordt Arabisch (dialect) gesproken.Ons dialect staat wel dicht bij het "echte" arabisch, genaamd fosha. Dus ik heb altijd arabische tv kunnen kijken en de grote "geleerden" kunnen volgen (hierdoor heb ik het echte arabisch geleerd). Daarnaast heb ik leren lezen en schrijven. Al is dat wat verwaterd maar als ik mijn best doe dan kom ik er meestal wel uit.
Ik kom uit een soennitische (maliki) stroming, wat de meeste marokkanen zijn. Al moet ik zeggen dat ik zelf nooit iets met het geloof heb gedaan, zoals de meeste jongeren. En toen ik me erin had verdiept was ik veel te rationeel om het langer dan een jaar echt te geloven. Zodoende ben ik de afgevallen. Het feit dat ik zelf alles kon uitzoeken heeft er veel mee te maken. Niemand kon mij wat wijs maken omdat ik arabisch spreek. Uiteindelijk kreeg ik het antwoord dat allah het beter wist, wat een logical fallacie is.
Islamofoob

Dat beloof ik schreef:Welkom, islamofoob. om mij heen zie ik meer ex-moslims die het juk van de islam af hebben gelegd. Je schrijft dat je nog steeds in de kast zit, wat maakt het dat je de deur niet open doet ?
Te veel te verliezen in Marokko. Heb daar namelijk een onderneming .
Hier in Nederland ben ik gewoon atheïst met mijn collega's en vrienden. Maar in islamitische landen hebben wij atheïsten niet zoveel rechten als moslims in het westerse cultuur ( ook een topic ). Voorbeeld: vorig jaar zijn 16 Marokkaanse atheïsten opgepakt voor het feit dat ze aan het eten waren tijdens de ramadan in het openbaar. Zij hebben 3 tot 6 maanden gevangenisstraf gekregen en een boete van 500 euro. Maar nou zeg ik weer teveel ...eigenlijk wil ik alle topics bewaren om een goede discussie eruit te halen en jullie goed te informeren over hoe het allemaal gaat in dat soort landen. De meeste Nederlandse moslims verzwijgen en steunen dit of weten het gewoon niet.
Islamofoob

Peter van Velzen schreef:Cluny bedoelt dat er geen door de psychiatrie erkende fobie bestaat, die ziekelijke angst voor de Islam bevat.
Verder is er natuurlijk ook de terechte angst, en dat hangt samen met de in veel Islamitische wetgvingen voorkomende bepaling dat een afvallige moslim ter dood moet worden gebracht.
Dat verklaart waarschijnlijk waarom Marokkaanse Atheisten moeilijk te vinden zijn.

Er is binnen de Islam blijkbaar wel een ziekelijke angst voor afvalligen. (apostatofobie?)
Juist Peter, men moet wel begrijpen dat het de islam is en niet de moslims. De kern moet worden aangepakt. Moslims kunnen afvallen als de islam ze de ruimte geeft. Dit geloof heeft miljoenen (niet)moslims gegijzeld.
Daarnaast is het een mooi masker voor de psychopaten die "goed" willen doen door anderen het leven te ontnemen.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Islamofoob schreef: ...eigenlijk wil ik alle topics bewaren om een goede discussie eruit te halen.....
Heel graag.
.... en jullie goed te informeren over hoe het allemaal gaat in dat soort landen. De meeste Nederlandse moslims verzwijgen en steunen dit of weten het gewoon niet
Buiten de discussie fora hebben we ook nog een forum Columns als je wat willen vertellen over een bepaald aspect en dat wil uitdiepen.
Islamofoob

Maria schreef:
Islamofoob schreef: ...eigenlijk wil ik alle topics bewaren om een goede discussie eruit te halen.....
Heel graag.
.... en jullie goed te informeren over hoe het allemaal gaat in dat soort landen. De meeste Nederlandse moslims verzwijgen en steunen dit of weten het gewoon niet
Buiten de discussie fora hebben we ook nog een forum Columns als je wat willen vertellen over een bepaald aspect en dat wil uitdiepen.
Ja bedankt Maria,
alleen moet ik erbij zeggen dat ik niet altijd evenveel tijd heb maar lijkt me wel interessant om mijn kennis hier te delen. Er zullen dagen zijn waarop ik erg actief ben en andere weer niet. Afijn, we zien wel hoe het loopt.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Islamofoob schreef: Juist Peter, men moet wel begrijpen dat het de islam is en niet de moslims. De kern moet worden aangepakt. Moslims kunnen afvallen als de islam ze de ruimte geeft. Dit geloof heeft miljoenen (niet)moslims gegijzeld.
Daarnaast is het een mooi masker voor de psychopaten die "goed" willen doen door anderen het leven te ontnemen.
Veel mensen zeggen tegenwoordig gelukkig "niet mijn Islam". Voor een niet geweldadige Islam kan ik heel wat meer tollerantie opbrengen. DIe bestaat gelukkig ook, maar er is nog teveel van het andere. "De kern" is wat mij betreft niet zozeer de Islam maar de intollerantie die daar binnen welig tiert. Maar ik zou niemand aanraden om de Islam te omarmen, ook niet een Islam die ongevaarlijk is, want het is altijd verkeerd jezelf aan de woorden van iemand anders te onderwerpen, en je eigen beoordelingsvermogen niet te gebruiken. In die zin is Islam letterlijk verkeerd.
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie