Onduidelijkheid rond het bidden voor Andries Knevel

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

PietV.
Erelid

Onduidelijkheid rond het bidden voor Andries Knevel

Bericht door PietV. »

Zoals de meeste christenwatchers inmiddels weten; Andries Knevel is met een legionella besmetting op de IC terecht gekomen. De EO heeft er maar druk mee en heeft een deel van haar taak afgewenteld op de leden en sympathisanten. Deze zijn gevraagd om te bidden voor Andries Knevel. Maar dat roept vele vragen op in den lande, hoe gaat dit in zijn werk en dus werd Frank Bosman ingeschakeld door RTL om tekst en uitleg te geven omtrent de mogelijkheden. Dit laatste roept bevreemdende gevoelens op, gaat het over de instructies van een auto, wasmachine o.i.d. Wordt er een voorbeeld brief getoond die je aan een hoogwaardigheidsbekleder kan sturen. Nee, het gaat om een schimmenspel. En dan komt de kritische blik van een vrijdenker tevoorschijn. Want nemen ze zich eigenlijk wel serieus door dit te laten analyseren door een cultuurtheoloog.
Neemt niet weg dat ik Andries beterschap toewens en hoop dat ik hem nog jaren in goede gezondheid kan bekritiseren.

http://www.rtlnieuws.nl/nederland/duize ... ar-hoe-dan" onclick="window.open(this.href);return false;
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Maria
Moderator

Re: Onduidelijkheid rond het bidden voor Andries Knevel

Bericht door Maria »

Ik heb figuurlijk geduimd voor hem en zijn familie.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

Ik gun hem beterschap zoals ik het ook andere zieken gun.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ben geen grote fan van Kaandorp maar moest toch hieraan denken.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Lu Tze

Bericht door Lu Tze »

“Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy.
--Ambrose Bierce”
Was ik Knevel dan zou ik toch meer gokken op antibiotica.
The secret is not to dream. The secret is to wake up. Waking up is harder. I have woken up and I am real. I know where I come from and I know where I'm going. You cannot fool me any more. Or touch me. Or anything that is mine. (T. Pratchett)
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

God zal zich kapot schrikken als al die christenen ineens bij hem inloggen met het wachtwoord "andries".
Waarschuw me als zijn dochter Marije getroost moet worden.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

"God" heeft het trouwens best druk met het verwerken van alle gebeden uit Nederland. Inmiddels hebben de SGP-ers een oproep gedaan tot gebed voor Bas van der Vlies die tobt met hartklachten en darmkanker. Mag je trouwens als SGP-er de voorzienigheid op deze wijze beïnvloeden?
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Dan wordt het ingewikkeld. Nu krijg je gewetensvragen als:
- Wel voor Andries maar niet voor Bas ?
- Wel voor Bas maar niet voor Andries
- Voor Bas én Andries, maar al die andere gelovigen die ziek zijn dan, is het dan alleen omdat ze BN-er zijn ?
Het is toch maar lastig, christen zijn.
Tenzij je natuurlijk al die vragen niet wil zien.
Zalig zijn de eenvoudigen van geest.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Dat beloof ik schreef:Dan wordt het ingewikkeld. Nu krijg je gewetensvragen als:
- Wel voor Andries maar niet voor Bas ?
Je zit ook nog met het achterliggende ziektebeeld. Darmkanker vraagt veel onderhoud dus een ruime taakomschrijving. Een longontsteking kan met de juiste antibiotica tot bedaren worden gebracht en dan kunnen de felicitaties, dankwoorden ontvangen worden en kun je met een tevreden blik kijken naar het effect onder de EO leden. Die getalsmatig toch ruimer aanwezig zijn dan de SGP-ers. Ja, een uiterst ingewikkeld probleem. Zit je ook nog met smeekbeden of gewone gebeden, volgens Frank Bosman is de eerste categorie beter in dit soort situaties. Hoe die gast dit heeft onderzocht daar ben ik op dit moment mee aan het worstelen. Het theologisch laboratorium zal hier wel protocollen voor hanteren.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Ik ben altijd een fan van Andries Knevel geweest en wens hem van harte beterschap, voortzettende vrijmaking van het christelijk geloof en een reis naar no-nonsense Finland toe.
Born OK the first time
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Rereformed schreef:Ik ben altijd een fan van Andries Knevel geweest en wens hem van harte beterschap, voortzettende vrijmaking van het christelijk geloof en een reis naar no-nonsense Finland toe.
Ik vind hem op een bepaalde manier grappig. Een boek schrijven over de paus en zichzelf op de voorkant zetten. Zijn handtekening zetten op een pamfletje over evolutie en vervolgens eindeloos knievallen maken en zich in alle mogelijke bochten wringen. Vragen stellen rond een vliegramp die voor de achterblijvers nogal ongepast zijn. De tsunami gaan duiden met de inbreng van zijn god. Na de brexit de fiets pakken en zich helemaal leeg rijden. En zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan. Er valt altijd wel iets te bespreken of te beleven op het moment dat Andries Knevel opduikt, alleen meestal heeft hij het zelf niet door.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Ik vind knevel best een goede presentator net zoals zijn evenknie wiens naam mij steeds ontschiet maar ik op Boris Karloff vind lijken. Sybrand Niessen niet eens van de EO vind ik pas een waardeloze interviewer. Zal natuurlijk niet bidden want dat kan schadelijk zijn maar hoop voor Knevel dat de medische wetenschap hem er bovenop helpt.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Andries Knevel schreef:De presentator is dankbaar voor alle brieven van mensen en wil iedereen die voor hem heeft gebeden bedanken. Waarom de gebeden voor hem wel hielpen en voor anderen niet weet Knevel niet. "God is soeverein. Daar moeten we het, hoe moeilijk dat ook is, bij laten."
Dacht het niet Andries. We laten het er niet bij, we voegen er nog een optie aan toe. God bestaat niet.
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

@Piet als dat zo is was Andries niet beter geworden. Zo!!
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

Storm schreef:@Piet als dat zo is was Andries niet beter geworden. Zo!!
Ik zie een complicerende factor die een objectief wetenschappelijk oordeel over de werkzaamheid van God bij zieken niet mogelijk maakt: Andries lag op het IC.......
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
Plaats reactie