Ik zoek feiten om profetiegelovers halfweg te komen.
Moderator: Moderators
- Floris1976
- Forum fan
Ik zoek feiten om profetiegelovers halfweg te komen.
Ik ben op zoek naar interessante boeken/artikelen die dieper ingaan op profetieën en deze ontkrachten. Met name over het onderwerp Israël. Ik krijg telkens weer te horen"de bijbel is waar, kijk maar naar de uitgekomen profetien" en zou graag wat feiten hebben om tegengas te geven.
Iemand?
Iemand?
Liefde, respect en rechtvaardigheid zijn voor mij de belangrijkste zaken. Welke goede god veroordeeld mensen voor eeuwig?!
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Re: Ik zoek feiten om profetiegelovers halfweg te komen.
Bedenk het zelf, gebruik je gezonde verstand, dat is sterker dan 10 boeken van anderen.
Nergens staat vast de de verhalen die nu in de christelijke wereld worden gezien als profetie, ook werkelijk tevoren zijn opgeschreven.
Je moet het maar vergelijk met Jillert Adema, de schaatscoach. Die presteerde het om gisteravond in dwdd te verklaren (nu het weerbericht voor komende dagen bekend is ) dat hij 2 weken terug al zo'n gevoel had dat er natuurijs zou komen.
Achteraf zeggen dat je het vooraf al had voorspeld, dat kan iedereen.
Kun je bewijzen dat het zo met de Bijbel ook is gegaan.
Nee, dat kun je niet, maar je kunt wel zeggen dat dit komt omdat we totaal niet weten wanneer deze verhalen op papier zijn gezet; zowel het een als het ander is dus niet te bewijzen.
Wat dat over blijft is de vraag wat het meest waarschijnlijke is, en dat is uiteraard dat iemand de rest laat geloven dat hij de toekomst kan voorspellen, zodat hij macht krijgt.
Voorwaar ik zeg u, er zal geen week, wat zeg ik, geen dag, voorbij gaan zonder pasta...
Zie je wel, het is niet moeilijk, probeer zelf ook maar eens.
Nergens staat vast de de verhalen die nu in de christelijke wereld worden gezien als profetie, ook werkelijk tevoren zijn opgeschreven.
Je moet het maar vergelijk met Jillert Adema, de schaatscoach. Die presteerde het om gisteravond in dwdd te verklaren (nu het weerbericht voor komende dagen bekend is ) dat hij 2 weken terug al zo'n gevoel had dat er natuurijs zou komen.
Achteraf zeggen dat je het vooraf al had voorspeld, dat kan iedereen.
Kun je bewijzen dat het zo met de Bijbel ook is gegaan.
Nee, dat kun je niet, maar je kunt wel zeggen dat dit komt omdat we totaal niet weten wanneer deze verhalen op papier zijn gezet; zowel het een als het ander is dus niet te bewijzen.
Wat dat over blijft is de vraag wat het meest waarschijnlijke is, en dat is uiteraard dat iemand de rest laat geloven dat hij de toekomst kan voorspellen, zodat hij macht krijgt.
Voorwaar ik zeg u, er zal geen week, wat zeg ik, geen dag, voorbij gaan zonder pasta...
Zie je wel, het is niet moeilijk, probeer zelf ook maar eens.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
- Floris1976
- Forum fan
Dat de bijbel hier een daar aangepast is om profetien uit te laten komen, daar twijfel ik niet aan. Het gaat mij met name om profetien zoals die over Israel die in de bijbel staan en in de afgelopen honderd jaar vervuld zouden zijn.
Liefde, respect en rechtvaardigheid zijn voor mij de belangrijkste zaken. Welke goede god veroordeeld mensen voor eeuwig?!
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Dan praten we langs elkaar heen. Om zeker te weten dat we het over hetzelfde hebben, plaats eens even een tekst die je in gedachten hebt en waar ik naar moet raden. Als het gaat om Jesaja, zoals in "jesaja, geschreven tijdens de Babylonische ballingschap" welnu dat gaat dus daar over, terugkeer naar Israel vanuit Babylonie.
(Star Trek, seizoen 1)
(Star Trek, seizoen 1)
- Floris1976
- Forum fan
Dit soort shit:Veel eindtijd-profetieën zijn al (deels) vervuld, zoals de stichting van de staat Israël in mei 1948 (Jesaja 66:8) en de bevrijding van Oost-Jeruzalem in juni 1967 (Lucas 21:24).
"De bijbel als mythe."Floris1976 schreef:Ik ben op zoek naar interessante boeken/artikelen die dieper ingaan op profetieën en deze ontkrachten. Met name over het onderwerp Israël. Ik krijg telkens weer te horen"de bijbel is waar, kijk maar naar de uitgekomen profetien" en zou graag wat feiten hebben om tegengas te geven.
Iemand?
Als je het al niet gelezen hebt is dat een 'musthave'.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- Dat beloof ik
- Bevlogen
ik weet niet welke Bijbel jij hebt, maar ik lees in Jesaja niet dat in mei 1948 te staat Israel wordt gesticht. Evenmin lees ik in Lucas dat Oost Jeruzalem vanaf 1967 er weer bij hoort.
Als dat er nou wél had gestaan, ja dan had je een punt.
Maar dat staat er niet. Er staan vage teksten en met dezelfde instelling kan ik ook zeggen dat de hoofdprijs van de Staatsloterij een keer op eindcijfer 777 zal vallen. Dan ben ik geen profeet maar voorwaar ik zeg u, het zal geschieden.
Als dat er nou wél had gestaan, ja dan had je een punt.
Maar dat staat er niet. Er staan vage teksten en met dezelfde instelling kan ik ook zeggen dat de hoofdprijs van de Staatsloterij een keer op eindcijfer 777 zal vallen. Dan ben ik geen profeet maar voorwaar ik zeg u, het zal geschieden.
(Star Trek, seizoen 1)
(Star Trek, seizoen 1)
- Peter van Velzen
- Site Admin
Dat beloof ik schreef: Maar dat staat er niet. Er staan vage teksten en met dezelfde instelling kan ik ook zeggen dat de hoofdprijs van de Staatsloterij een keer op eindcijfer 777 zal vallen. Dan ben ik geen profeet maar voorwaar ik zeg u, het zal geschieden.
Gegarandeerd binnen 2000 jaar!
Ik wens u alle goeds
Ben je dus niet geïnteresseerd in interessante boeken/artikelen die dieper ingaan op de profetieën en die bevestigen? Ben je dus niet geïnteresseerd in wat waar is maar slecht in datgene wat jouw denkbeeld ondersteunt? Wonderlijk! Noem jij jezelf soms ook een vrijdenker?Floris1976 schreef:Ik ben op zoek naar interessante boeken/artikelen die dieper ingaan op profetieën en deze ontkrachten. Met name over het onderwerp Israël. Ik krijg telkens weer te horen"de bijbel is waar, kijk maar naar de uitgekomen profetien" en zou graag wat feiten hebben om tegengas te geven.
Iemand?
Hallo meneer God, met Anna.
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Hm. Ervaringdeskundige ?Willempie schreef: Ben je dus niet geïnteresseerd in wat waar is maar slecht in datgene wat jouw denkbeeld ondersteunt? Wonderlijk!
(Star Trek, seizoen 1)
(Star Trek, seizoen 1)
- Floris1976
- Forum fan
Heb ik gelezen, maar kan me niet herinneren dat er geschreven werd over profetieën.Fish schreef:"De bijbel als mythe."Floris1976 schreef:Ik ben op zoek naar interessante boeken/artikelen die dieper ingaan op profetieën en deze ontkrachten. Met name over het onderwerp Israël. Ik krijg telkens weer te horen"de bijbel is waar, kijk maar naar de uitgekomen profetien" en zou graag wat feiten hebben om tegengas te geven.
Iemand?
Als je het al niet gelezen hebt is dat een 'musthave'.
- Floris1976
- Forum fan
Ik weet al dat de bijbel niet waar is. Daar ben ik de afgelopen 1,5 jaar mee aan het onderzoeken geweest. Teveel bewijs spreekt de bijbel tegen. Dus eerst vragen en dan oordelen.Willempie schreef:Ben je dus niet geïnteresseerd in interessante boeken/artikelen die dieper ingaan op de profetieën en die bevestigen? Ben je dus niet geïnteresseerd in wat waar is maar slecht in datgene wat jouw denkbeeld ondersteunt? Wonderlijk! Noem jij jezelf soms ook een vrijdenker?Floris1976 schreef:Ik ben op zoek naar interessante boeken/artikelen die dieper ingaan op profetieën en deze ontkrachten. Met name over het onderwerp Israël. Ik krijg telkens weer te horen"de bijbel is waar, kijk maar naar de uitgekomen profetien" en zou graag wat feiten hebben om tegengas te geven.
Iemand?
Maar wel dat die profeten zeer waarschijnlijk nooit bestaan hebben. Lijkt mij afdoende.Floris1976 schreef: Heb ik gelezen, maar kan me niet herinneren dat er geschreven werd over profetieën.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Op geloofsgesprek is al een tijdje( keek er pas nog even op ) een woeste discussie gaande over een "profetie" in Openbaringen 12......Echt smullen voor eindtijd chillers
http://forum.geloofsgesprek.nl/viewtopi ... 735ff6c5eb" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ronaldweinland.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste boekje is daar ook weer geschreven,....dat gaan ze groot adverteren , etc.
Maar nu nog even niet : want....
http://forum.geloofsgesprek.nl/viewtopi ... 735ff6c5eb" onclick="window.open(this.href);return false;
En deze Secte "volg" ik ook al jaren.( THE Church of God )....ideaal recept voor profeties....komen niet uit....nieuwe openbaring en dan weer wachten geblazen.........Maar :Hoe MEER doden hoe beter........brrrr...Het teken aan de hemel is volgens sommigen te zien ( vanuit Israel) op 23 september 2017.
Dan staat de maan onder het sterrenbeeld maagd, de zon er langs, de negen sterren van leeuw + 3 boven haar hoofd. En Jupiter gezien als de kindplaneet komt uit haar schoot.
Deze stand van sterren is de laatste keer voorgekomen 7000 jr geleden en de volgende zal vlgns berekeningen pas over 1000 jr weer plaatsvinden..
http://www.ronaldweinland.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste boekje is daar ook weer geschreven,....dat gaan ze groot adverteren , etc.
Maar nu nog even niet : want....
http://www.ronaldweinland.com/2016/11/2 ... st-update/" onclick="window.open(this.href);return false;Once these things take place we will begin to promote and push this book so that people can find true answers to why these events are happening. If we were to start now with the promotion of the book and the great expense in doing so, it would be a waste of time and money. That is because as of this time right now, people would not listen! But God is going to change all of that. As I mentioned on the Last Great Day of the Feast, that will likely not begin before next year’s Feast of Tabernacles. God may even grant us the ability to come together for the Feast of Tabernacles in 2018 before the greatest of destructive events actually begin.
As of now, we are proceeding forward so that we might be able to get the introduction of the book placed on our websites in a very organized fashion. By that, I mean we hope to have all the different language translations ready at the same time. We are excited that we now have additional languages that this new book has been translated into that the previous ones were not. This now includes the addition of German, Russian, and Swedish translations.
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?
Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
In profetieën over Israël heb ik me nooit verdiept. Wel in profetieën over Jezus en wat daarvan terecht is gekomen. Ik weet niet of je dat ook interessant vindt?
Lang geleden, toen ik nog niet zo lang ongelovig was, vond ik het uitkomen van profetieën op zich best wel een sterk argument. Tot ik besloot profetieën en bijbehorende uitkomsten eens naast elkaar te leggen. Dat was makkelijk, want in mijn NBG 1951 bijbel staan in het Nieuwe Testament onder tal van passages verwijzingen naar verwante teksten, dus ook naar de bijbehorende profetieën. Zo staat in Matt. 1:23 het beroemde vers over de maagd die zwanger zal worden met de verwijzing naar Jesaja 7:24. Daar vraagt koning Achaz om een teken, waarop God antwoordt dat de jonkvrouw (de koningin dus eigenlijk) hem een zoon zal baren. Het slaat dus helemaal niet op Jezus.
Welnu, zo heb ik alle profetische verwijzingen in de evangeliën afgelopen, en ontdekte ik dat er tussen profetie en uitkomst geen of nauwelijks een concreet verband bestaat. Een paar onduidelijke twijfelgevallen, die later niets om het lijf bleken te hebben. Ik voelde me enorm beetgenomen.
Daar moet je dan nog bij bedenken dat het leven van Jezus, vooral in Mattheüs, gemodelleerd is naar de profetieën. Bv. Omdat de messias aangekondigd was als een 'zoon van David' heeft Mattheüs voor Jezus een geslachtsregister uit de duim gezogen dat terugvoert tot David. Lucas deed hetzelfde, met als resultaat een lijst met veelal andere namen en een heel ander aantal tussenliggende generaties voorkomelingen.
PS Jezus heeft over zichzelf geprofeteerd dat hij na zijn hemelvaart terug zou keren op aarde wanneer mensen uit de tijd waarin hij leefde nog in leven zouden zijn. Iedereen weet dat daar niets van terecht is gekomen.
Lang geleden, toen ik nog niet zo lang ongelovig was, vond ik het uitkomen van profetieën op zich best wel een sterk argument. Tot ik besloot profetieën en bijbehorende uitkomsten eens naast elkaar te leggen. Dat was makkelijk, want in mijn NBG 1951 bijbel staan in het Nieuwe Testament onder tal van passages verwijzingen naar verwante teksten, dus ook naar de bijbehorende profetieën. Zo staat in Matt. 1:23 het beroemde vers over de maagd die zwanger zal worden met de verwijzing naar Jesaja 7:24. Daar vraagt koning Achaz om een teken, waarop God antwoordt dat de jonkvrouw (de koningin dus eigenlijk) hem een zoon zal baren. Het slaat dus helemaal niet op Jezus.
Welnu, zo heb ik alle profetische verwijzingen in de evangeliën afgelopen, en ontdekte ik dat er tussen profetie en uitkomst geen of nauwelijks een concreet verband bestaat. Een paar onduidelijke twijfelgevallen, die later niets om het lijf bleken te hebben. Ik voelde me enorm beetgenomen.
Daar moet je dan nog bij bedenken dat het leven van Jezus, vooral in Mattheüs, gemodelleerd is naar de profetieën. Bv. Omdat de messias aangekondigd was als een 'zoon van David' heeft Mattheüs voor Jezus een geslachtsregister uit de duim gezogen dat terugvoert tot David. Lucas deed hetzelfde, met als resultaat een lijst met veelal andere namen en een heel ander aantal tussenliggende generaties voorkomelingen.
PS Jezus heeft over zichzelf geprofeteerd dat hij na zijn hemelvaart terug zou keren op aarde wanneer mensen uit de tijd waarin hij leefde nog in leven zouden zijn. Iedereen weet dat daar niets van terecht is gekomen.