Het lichaam van Jezus is niet glutenvrij

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Atheo
Geregelde verschijning

Het lichaam van Jezus is niet glutenvrij

Bericht door Atheo »

Het lichaam van Jezus is niet glutenvrij. Daarom mogen coeliakiepatiënten tijdens de eucharistie geen glutenvrije hosties nuttigen, alleen échte volwaardige tarwe hosties zijn toegestaan, zo is het beleid van 's werelds enig ware kerk.
Dan heb je als oprecht katholiek gelovige coeliakiepatiënt een probleem.

Het staat uitgebreid beschreven in Trouw:
https://www.trouw.nl/home/het-lichaam-v ... ~a8bcd757/
En dus togen Annegien en haar vader eind oktober naar het aartsbisschoppelijk paleis aan de Maliebaan waar zij ontvangen werden door hulpbisschop Herman Woorts, verantwoordelijk voor de liturgie in het aartsbisdom. Monseigneur Woorts was een vriendelijke man. Hij was behoorlijk verlegen met de situatie. Maar ja, glutenvrije hosties konden echt niet. Dat was het beleid. Voor Annegien reden voortaan niet meer naar de kerk te gaan. "Als mama glutenvrij brood kan bakken, kan God dat toch ook? "
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Re: Het lichaam van Jezus is niet glutenvrij

Bericht door Erik »

Weer een bewijs dat dit geloof enkel in staat is het leven van gelovigen zuur te maken en tegelijkertijd hun eigen god te lasteren.
Want een dergelijke god moet toch wel een sadistische ploert zijn als hij een onderdaan schept met glutenintolerantie die vervolgens het lichaam van Jezus niet kan consumeren.

Ik kan hier eigenlijk alleen maar hoofdschuddend mijn schoudersbij ophalen. :roll:
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Ik heb wel eens per ongeluk zo'n koekie gegeten als klein kind op een of andere katholieke bijeenkomst en werd er door een vriendje op gewezen dat ik helemaal geen katholiekje was. Wist ik veel. Ik was gewoon in de rij gaan staan. Ach wie maakt zich in Nederland nou nog druk om deze stervende religie. Andere schreeuwende religies doen het overigens wel steeds beter in Nederland. Het worden nog drukke en gemene tijden voor atheïsten of beter gezegd kufars.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Labyrint schreef:Ik heb wel eens per ongeluk zo'n koekie gegeten als klein kind op een of andere katholieke bijeenkomst en werd er door een vriendje op gewezen dat ik helemaal geen katholiekje was. Wist ik veel. Ik was gewoon in de rij gaan staan. Ach wie maakt zich in Nederland nou nog druk om deze stervende religie. Andere schreeuwende religies doen het overigens wel steeds beter in Nederland. Het worden nog drukke en gemene tijden voor atheïsten of beter gezegd kufars.
De geschiedenis dreigt zich te herhalen.
Ben je bijna af van het ene middeleeuwse bijgeloof staat het volgende voor de deur waarmee alle reli-shit zich herhaalt.
Nu maar hopen dat atheïsten door schade en schande en vervolging geleerd hebben en stelling nemen tegen deze nieuwe middeleeuwse idioterie!
Maar met de doorgeslagen politiek correcte tolerantie vrees ik het ergste en laat men toe dat de geschiedenis zich herhaalt.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Erik schreef:Maar met de doorgeslagen politiek correcte tolerantie vrees ik het ergste en laat men toe dat de geschiedenis zich herhaalt.
Ik zeg maar niks. Want de correctheid zit overal.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Samante
Ervaren pen

Bericht door Samante »

Je zou toch haast rooms-katholiek worden als ze je een ham/kaas-croissantje zouden voeren na de mis?
Laatst gewijzigd door Samante op 09 jul 2017 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Albert Einstein: "Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal."
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Labyrint schreef:
Erik schreef:Maar met de doorgeslagen politiek correcte tolerantie vrees ik het ergste en laat men toe dat de geschiedenis zich herhaalt.
Ik zeg maar niks. Want de correctheid zit overal.
Het zou inderdaad niet de eerste keer zijn dat er over mij heen getuimelt wordt vanwege deze uitspraak, dus ik hou het hier ook maar bij.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Samante schreef:Je zou toch haast rooms-katholiek worden als ze je een ham/kaas-croissantje zouden voeren na de mis?
:lol: Als kind die keer had ik dus ook zoiets he? Hey koekkies.

Nu kregen we laatst baklava op mijn werk met een kaartje erbij met uitleg van de directie. En dat was wegens een religieus feestje van een bepaalde monotheïstische tak. Maar nog geen 5% op het bedrijf is religieus schat ik in. Ik heb het overgeslagen want ik ben niet religieus en wil er niets mee te maken hebben.
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Hoe meer van dit soort verhalen, hoe beter.
Nog dieper: in feite bewijst het dat de officiële leer niet klopt, en die is dat de hosti verandert in het lichaam van christus.
Als dat zo zou zijn, zou het meisje nergens last van hebben.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Dat beloof ik schreef: Nog dieper: in feite bewijst het dat de officiële leer niet klopt, en die is dat de hosti verandert in het lichaam van christus.
Eindelijk, daar istie dan: Bewijs.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

Maar misschien krijgt ze dan wel alcoholvrije wijn, lijkt me als kind toch normaal. Of schenken ze tijdens de eucharistie géén wijn meer? Misschien was het lichaam van Jezus wel alcoholvrij? Ik weet dat het bij de volle-evangeliegemeente waar ik heel vroeger kwam, heel normaal was om (kosjere) wijn (uit Israël) te drinken tijdens het avondmaal en daarbij ongezuurd brood. De wijn werd samen met een doekje voor de hygiene doorgegeven en het mandje brood kwam ook langs, waar iedereen dan wat uit graaide. Ook daar was geen keus voor glutenvrij, misschien omdat dat toen nog niet eens bestond. Maar er was wel druivensap i.p.v. wijn voor de kinderen en mensen met een alcoholprobleem. De keus van dat meisje om dan maar niet meer te gaan is de enige juiste. Je laat je door een hulpsinterklaas toch niet afwimpelen zeker.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Henry II schreef:---- De wijn werd samen met een doekje voor de hygiene doorgegeven ----
Bah... welke hygiëne? Wanneer het de hele zaal rondgaat en er na elk slokje per persoon er weer wat wijn door de tanden terug sijpelt terug die beker in. :pukeright:
Atheo
Geregelde verschijning

Bericht door Atheo »

Dat beloof ik schreef:Hoe meer van dit soort verhalen, hoe beter.
Nog dieper: in feite bewijst het dat de officiële leer niet klopt, en die is dat de hosti verandert in het lichaam van christus.
Tenzij de gluten al toeslaan voordat de transsubstantiatie optreedt.
Maar wat mij het meest frappeert in het verhaal is hoe de 'god van liefde' weer een groep mensen buitensluit. Naast homoseksuelen en vrouwen horen mensen met coeliakie er ook niet bij. Het zou wel zo eerlijk zijn als de katholieke kerk mensen voordat ze zich wagen aan de eucharistie, wijst op de gevaren van hosties, en dat als ze coeliakie hebben, ze beter een andere godsdienst kunnen kiezen of atheïst worden. Maar ja, zo werkt het daar niet.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Atheo schreef:
Dat beloof ik schreef:Hoe meer van dit soort verhalen, hoe beter.
Tenzij de gluten al toeslaan voordat de transsubstantiatie optreedt.
Maar wat mij het meest frappeert in het verhaal is hoe de 'god van liefde' weer een groep mensen buitensluit. Naast homoseksuelen en vrouwen horen mensen met coeliakie er ook niet bij. Het zou wel zo eerlijk zijn als de katholieke kerk mensen voordat ze zich wagen aan de eucharistie, wijst op de gevaren van hosties, en dat als ze coeliakie hebben, ze beter een andere godsdienst kunnen kiezen of atheïst worden. Maar ja, zo werkt het daar niet.
Denk je dat het de taak is van de kerk om mensen te waarschuwen voor het gevaar van brood?!? Dat doet de supermarkt toch ook niet?
Ik wens u alle goeds
Atheo
Geregelde verschijning

Bericht door Atheo »

Peter van Velzen schreef: Denk je dat het de taak is van de kerk om mensen te waarschuwen voor het gevaar van brood?!? Dat doet de supermarkt toch ook niet?
Kijk eens naar wat een onheil er tegenwoordig beschreven staat op sigarettenverpakkingen.
Bovendien gaat de kerk er prat op een ethisch hoogstaande organisatie te zijn. Vanuit dat oogpunt vind ik het inderdaad een taak van de kerk om te waarschuwen.
Plaats reactie