(beveiligings-)Update loop windows10

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

Plaats reactie
dikkemick
Adelaar

(beveiligings-)Update loop windows10

Bericht door dikkemick »

HELLUP!

Heb net een sessie van ruim een uur met een windows-heldesk medewerker achter de rug i.v.m. een steeds terugkerende foutieve update van windows 10 Home (versie 1703).
Windows gaat de update binnenhalen (installeren) en pc moet opnieuw opstarten. Windows komt dan met: "De updates kunnen niet worden voltooid, wijzigingen ongedaan maken". Half uur verder en pc is weer opgestart en.....gaat de update downloaden. Etc!

Ik denk dat het met de volgende update te maken heeft: Beveiligingsupdate: KB4041676.
De foutmelding: 0X8007045B
Na bijna een uur van alles geprobeerd te hebben, heeft de medewerker besloten handmatig via de site van microsoft de update binnen te halen.
Deze staat echter nu bijna een uur te pruttelen zonder dat er ook maar iets lijkt te gebeuren. 570MB groot is deze update, dus een uur lijkt me (zelfs met mijn beperkte kabelverbinging) wat lang.

Zelf heb ik al een herstelpunt proberen terug te zetten met uiteraard weinig resultaat. Helaas kun je in windows 10 geen updates meer op de zwarte lijst zetten en ben je verplicht ze binnen te halen.
Iemand een idee wat hier mis gaat, maar belangrijker nog: Wat kan ik hier aan doen (behalve op Linux overgaan :( ? Mijn vertrouwen in de windows helpdesk is na deze actie niet erg groot.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Fenomeen
Superposter

Re: (beveiligings-)Update loop windows10

Bericht door Fenomeen »

Heb het probleem zelf en zie het om me heen (diverse builds) maar die problemen bestaan al een tijdje, van vóór de door jouw genoemde update.
Op alle mogelijke manieren geprobeerd; geen resultaat.
'kan niet worden voltooid zeik zeik ongedaan maken'
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Je kunt meestal wel linux/Ubuntu tegelijk insteleren op je PC.

Zet Ubuntu wel op het classicescherm, dat werkt veel prettiger.

Is het een puinhoop bij Windows dan laat je dat gewoon een tijdje links liggen.
Meestal is het dan wel weer opgelost.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Antivirus software deinstalleren, update uitvoeren, antivirus opnieuw installeren.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Helaas. :(

Tot op het laatst lijkt het goed te gaan en dan een roll back.
Net Maggie De Block op rolschaatsen; ja, jaa,jaa bijna en oeps daar gaat ze weer...
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

:lol:
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
outremer
Forum fan

Bericht door outremer »

Ik geef avondles en die &"'ç(ué"ç!ç' Win 10 begint updates te installeren op onmogelijke momenten.
ook niet afte zetten in e versie die wij hebben op school.
'k Heb nu deze week nog een update blocker geinstalleerd maar weet nog niet zeker of het gaat werken.

http://www.majorgeeks.com/files/details ... abler.html

't Is het proberen waard in ieder geval.
Maar wel te laat als ge midden een update zit te klooien natuurlijk :-(
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

outremer schreef: 19 okt 2017 14:49 Ik geef avondles en die &"'ç(ué"ç!ç' Win 10 begint updates te installeren op onmogelijke momenten.
ook niet afte zetten in e versie die wij hebben op school.
'k Heb nu deze week nog een update blocker geinstalleerd maar weet nog niet zeker of het gaat werken.

http://www.majorgeeks.com/files/details ... abler.html

't Is het proberen waard in ieder geval.
Maar wel te laat als ge midden een update zit te klooien natuurlijk :-(
Windows 10 zit wat updates betreft behoorlijk op slot en dichtgetimmerd. Het is of alles of niets (maar dan moet je wel de updates volledig uitschakelen bij 'services'. Niet aan te bevelen overigens.
Verder verwacht de helpdesk dat het as dinsdag (met de nieuwste updates) verholpen zou moeten zijn.

Overigens moet ik microsoft wel complimenteren met de mogelijkheden om contact te krijgen igv problemen. ZIJ bellen mij op verzoek!
Vanmiddag alleen jammer dat het een zeer slecht verstaanbare Nederlands sprekende Poolse was...
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Plaats reactie