Heb net een sessie van ruim een uur met een windows-heldesk medewerker achter de rug i.v.m. een steeds terugkerende foutieve update van windows 10 Home (versie 1703).
Windows gaat de update binnenhalen (installeren) en pc moet opnieuw opstarten. Windows komt dan met: "De updates kunnen niet worden voltooid, wijzigingen ongedaan maken". Half uur verder en pc is weer opgestart en.....gaat de update downloaden. Etc!
Ik denk dat het met de volgende update te maken heeft: Beveiligingsupdate: KB4041676.
De foutmelding: 0X8007045B
Na bijna een uur van alles geprobeerd te hebben, heeft de medewerker besloten handmatig via de site van microsoft de update binnen te halen.
Deze staat echter nu bijna een uur te pruttelen zonder dat er ook maar iets lijkt te gebeuren. 570MB groot is deze update, dus een uur lijkt me (zelfs met mijn beperkte kabelverbinging) wat lang.
Zelf heb ik al een herstelpunt proberen terug te zetten met uiteraard weinig resultaat. Helaas kun je in windows 10 geen updates meer op de zwarte lijst zetten en ben je verplicht ze binnen te halen.
Iemand een idee wat hier mis gaat, maar belangrijker nog: Wat kan ik hier aan doen (behalve op Linux overgaan