Creatief met taal (pas op: humor!)
Moderator: Moderators
-
Giovedico delle Fate
- Ervaren pen
Creatief met taal (pas op: humor!)
Ik had een oom – ik had er wel meer – maar deze was zeer creatief met taal (en muziek). Hij schreef sprookjes voor poppentheater, een complete kindermusical, een nieuw clublied voor Ajax, een roman voor en over bejaarden, en nog heel veel meer.
Bij de meubelwinkel vroeg mijn oom: "Heeft u dat kastje ook in verfkleur?", bij de ijzerhandel vroeg hij om 2-klapsspijkers en in de speelgoedwinkel vroeg hij om een legpuzzel. Op de vraag van de verkoper wat voor puzzel hij zou willen, qua afbeelding, antwoordde hij: "Oh, dat maakt niet uit. Doe maar een pond gemengd".
Hij bedacht de leukste naam voor een begrafenisondernemer: "Zand erover". En toen ging hij zelf dood. Naast zijn graf staat een houten bankje, met op de rugleuning de door hem bedachte tekst: "Gaat u zitten, ik kan liggen".
Bij de meubelwinkel vroeg mijn oom: "Heeft u dat kastje ook in verfkleur?", bij de ijzerhandel vroeg hij om 2-klapsspijkers en in de speelgoedwinkel vroeg hij om een legpuzzel. Op de vraag van de verkoper wat voor puzzel hij zou willen, qua afbeelding, antwoordde hij: "Oh, dat maakt niet uit. Doe maar een pond gemengd".
Hij bedacht de leukste naam voor een begrafenisondernemer: "Zand erover". En toen ging hij zelf dood. Naast zijn graf staat een houten bankje, met op de rugleuning de door hem bedachte tekst: "Gaat u zitten, ik kan liggen".
- Boerenverstand
- Forum fan
Re: Creatief met taal (pas op: humor!)
@ Giovedico delle Fate,
Wat een prachtige anekdote. Bij dit soort verhalen moet ik meteen denken aan Fons Jansen:
Wat een prachtige anekdote. Bij dit soort verhalen moet ik meteen denken aan Fons Jansen:
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)
-
Giovedico delle Fate
- Ervaren pen
Geweldig!!! Wat een cadeautje! Ik kende deze scene helemaal niet... Dank je wel!Boerenverstand schreef: ↑26 mar 2018 15:22 @ Giovedico delle Fate,
Giovedico delle Fate schreef: ↑26 mar 2018 10:50
Op de begrafenis van een oudoom, werd er met zo'n minischepje ritueel wat aarde op de kist geschept.
Schijnt mijn opa gezegd te hebben; "Pas maar op dat je je niet vertilt."
Ik moet denken aan Ali Osram.
Braver dan the braafste braverik!
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
Goedewijn behoort geen krans. 
@Petra,
Ik heb dubbel gelegen, heerlijk!!
Dan ken je olifanten oren ook wel.
@Petra,
Ik heb dubbel gelegen, heerlijk!!
Dan ken je olifanten oren ook wel.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Bob Dylan
Is idem aan dat mopje van dat konijn die naar de bakker gaat voor worteltjestaart.
En het konijn naar de coffeeshop voor drugs.
In mijn Chinatijd was deze populair:
Ik heb daar zelf trouwens flink wat foto's gemaakt van Chinese teksten op borden met hele gekke engelse vertalingen erbij.
(Do not walk on the grass, the grass is resting. Mind the stairs on your head enzo).

-
Giovedico delle Fate
- Ervaren pen
Doet me denken aan die Airport Pranks. Laten ze zogenaamde mensen omroepen:
Awul Dasfilshabeda and Nowaynayda Zheet (Oo-ah, that's better and now I need a shit)
Makollig Jezvahted and Levdaroum DeBahzted (My colleague just farted, and left the room, the bastard)
Steelaygot Maowenbach and Tuka Piziniztee (Still, I got my own back and took a piss in his tea)
Ook te vinden op: https://www.netjeff.com/humor/audio/AirportPrank.html
Giovedico delle Fate schreef: ↑28 mar 2018 08:04 Doet me denken aan die Airport Pranks. Laten ze zogenaamde mensen omroepen
Airport:
Toen ik net in Nanjing woonde werd daar altijd op het vliegveld de volgende zin omgeroepen;
"Flight x is ready for boarding. Please go to your gate and have a rest."
Later is het veranderd. Maar ik vroeg me altijd af welke vertaalafslag hier genomen was.