n a uren leesplezier op dit forum heb ik besloten me te laten registreren om jullie te confronteren met een duidelijk aanwezige rode draad doorheen alle onderwerpen, en het hoofdaandeel van de reacties.
Deze rode draad, het individu in alle mogelijke zienswijzen, redeneringen, stellingen, overtuigingingen, en de volledige realisatie ervan tot in het onverbiddelijke toe. Hetgeen ik gemakshalve verder als het "mijn" zal benoemen.
Het "mijn"wordt op verpletterende wijze gepropageerd als zijnde het enige, en ideale te bereiken doel. (ik ik en nog eens ik)
ik haal maar enkele onderwerpen naar voor, het zelfbeschikkingsrecht over het lichaam, het verkondigen van de eigen mening, het niet geloven in een god, de overbodigheid van de politiek, het achterhaalde koningshuis....
Telkens opnieuw wordt "ons" en "zijn"naar achteren verschoven.(zijn is vlaams voor datgene wat van de ander is)
Hier nu mijn bedenking : het mensdom heeft duizenden jaren nodig gehad om een manier van samenleving te bereiken zoals die was, pakweg een twintig jaar terug (voor vlaanderen 10 jaar terug
We zijn met zes milliard,! zes milliard verschillende gedachten, verschillende lichamen, veschillende overtuigingen, maar er is tot nu toe nog altijd maar 1 wereld! De echt fanatieke gelovigen onder jullie zullen waarschijnlijk wel hopen dat er uiteindelijke zes milliard werelden zullen zijn.
vriendelijk groeten, trotse belg[/list][/list]