USA wil je inlognamen bij visumaanvraag

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate »

Net gelezen op NU.nl.
Het is er nog niet door, maar het voorstel van het Amerikaanse ministerie van BuZa ligt er; Bij je visumaanvraag wordt je dan schijnbaar o.a. gevraagd om je inlognamen van je social media accounts in te vullen...
Zie het hele artikel:
Gerard R.
Superposter

Re: USA wil je inlognamen bij visumaanvraag

Bericht door Gerard R. »

Lijkt me vervelend bij toegang tot een land dat martelt.
Of zie ik dat te zwart? Volgens mij deugt het allemaal voor geen sikkepit.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Dat ik overal inlog als "Peter van Velzen" mogen ze van mij weten. Maar ik ga ze niet mijn pincode vertellen!
Ik wens u alle goeds
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Gezien mijn voorkeur voor een transparante samenleving heb ik er niet zoveel moeite mee.
Maar goed, ze zullen dan ook niet erg onder de indruk zijn van mijn FB.

Van de week de film Layla M gezien, en sja... daar zullen ze wel naar op zoek zijn.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Petra schreef: 31 mar 2018 03:34 Gezien mijn voorkeur voor een transparante samenleving heb ik er niet zoveel moeite mee.
Helemaal met je eens.
Internet - zelfs facebook - is een onderdeel van oorlogvoering geworden. Het is onvermijdelijk dat het aan bepaalde banden wordt gelegd.
Born OK the first time
Gershom
Diehard

Bericht door Gershom »

Rereformed schreef: 31 mar 2018 06:53
Petra schreef: 31 mar 2018 03:34 Gezien mijn voorkeur voor een transparante samenleving heb ik er niet zoveel moeite mee.
Internet - zelfs facebook - is een onderdeel van oorlogvoering geworden. Het is onvermijdelijk dat het aan bepaalde banden wordt gelegd.
Nou dat is niet zo mooi. Dan kunnen ze daar zien dat ik contacten onderhoud met een uiterst subversief en goddeloos atheïstenforum. En al mijn berichten lezen. En de mensen die op mijn berichten positief gereageerd hebben zijn er dan meteen ook gloeiend bij. Die komen mooi Amerika niet meer in...
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Gershom schreef: 31 mar 2018 10:05 Nou dat is niet zo mooi. Dan kunnen ze daar zien dat ik contacten onderhoud met een uiterst subversief en goddeloos atheïstenforum. En al mijn berichten lezen. En de mensen die op mijn berichten positief gereageerd hebben zijn er dan meteen ook gloeiend bij. Die komen mooi Amerika niet meer in...
Dat is absolute onzin, tenzij je het als een grapje bedoelt.
De beroemdste atheïsten van buiten dat land (Dawkins, Hitchens) hebben hun grootste bekendheid juist in de VS gekregen. Sterker nog, de meerderheid van alle over de gehele wereld bekende en meest invloedrijke atheïsten zijn in dat land geboren.
Born OK the first time
Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Gershom schreef: 31 mar 2018 10:05
Nou dat is niet zo mooi. Dan kunnen ze daar zien dat ik contacten onderhoud met een uiterst subversief en goddeloos atheïstenforum. En al mijn berichten lezen. En de mensen die op mijn berichten positief gereageerd hebben zijn er dan meteen ook gloeiend bij. Die komen mooi Amerika niet meer in...
Dat laatste maakt op mij geen indruk. Ik heb zowat de halve wereld gezien, maar ben er trots op dat ik de USA altijd heb weten te vermijden. Ik wil er niet heen. Nooit. En met dit soort nieuwe regeltjes nóg minder.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Giovedico delle Fate schreef: 31 mar 2018 10:12 ben er trots op dat ik de USA altijd heb weten te vermijden. Ik wil er niet heen. Nooit. En met dit soort nieuwe regeltjes nóg minder.
Die instelling is mij bekend, maar betreft bij mij moslimlanden. Ben er overigens niet trots op.
Born OK the first time
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Gershom schreef: 31 mar 2018 10:05
Rereformed schreef: 31 mar 2018 06:53
Ik adviseer daar ook niet naar toe te gaan!
Lelijker is, dat men hier immer de neiging heeft hen na te apen.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Peter van Velzen
Site Admin

Gershom schreef: 31 mar 2018 10:05 Nou dat is niet zo mooi. Dan kunnen ze daar zien dat ik contacten onderhoud met een uiterst subversief en goddeloos atheïstenforum. En al mijn berichten lezen. En de mensen die op mijn berichten positief gereageerd hebben zijn er dan meteen ook gloeiend bij. Die komen mooi Amerika niet meer in...
Zou men werkelijk zo bang zijn voor mensen die niet willen liegen, geen beslissingen willen nemen zonder de bestaande wetenschappelijke kennis te gebruiken en trachten logisch te redeneren? Hmmm, als ik er over na denk is het wel een zeer vijandige houding ten opzichte de huidige president van de VS. . .
Ik wens u alle goeds
Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Peter van Velzen schreef: 31 mar 2018 13:32
Zou men werkelijk zo bang zijn voor mensen die niet willen liegen, geen beslissingen willen nemen zonder de bestaande wetenschappelijke kennis te gebruiken en trachten logisch te redeneren? Hmmm, als ik er over na denk is het wel een zeer vijandige houding ten opzichte de huidige president van de VS. . .
Precies!
"Zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten..."
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Giovedico delle Fate schreef: 31 mar 2018 13:38 Precies!
Gezien jouw liefde voor juist taalgebruik; m/z vertrouwt. :)

Inhoudelijk; met dit spreekwoord kun je elke vorm van beveiliging, terrorismebestrijding, (mocro)maffia, drugsbestrijding etc. aanvallen, terwijl we heus wel weten dat 't nu eenmaal een reëel gegeven is.
Laatst gewijzigd door Petra op 01 apr 2018 01:35, 2 keer totaal gewijzigd.

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Rereformed schreef: 31 mar 2018 10:15
Giovedico delle Fate schreef: 31 mar 2018 10:12 ben er trots op dat ik de USA altijd heb weten te vermijden. Ik wil er niet heen. Nooit. En met dit soort nieuwe regeltjes nóg minder.
Die instelling is mij bekend, maar betreft bij mij moslimlanden. Ben er overigens niet trots op.
Ik ben één keertje in Egypte geweest, daar zal het bij blijven. Nee dankuwel beleefd, ik hoef niet meer.

Peter van Velzen
Site Admin

Petra schreef: 01 apr 2018 01:30
Giovedico delle Fate schreef: 31 mar 2018 13:38 Precies!
Gezien jouw liefde voor juist taalgebruik; m/z vertrouwt. :)

Inhoudelijk; met dit spreekwoord kun je elke vorm van beveiliging, terrorismebestrijding, (mocro)maffia, drugsbestrijding etc. aanvallen, terwijl we heus wel weten dat 't nu eenmaal een reëel gegeven is.
Daar hadden we het helemaal niet over. We zaten op en zijspoor waarin de vraag was hoe gevaarlijk het forum van freethinker.nl was. Dat l ijkt me helemaal geen reëel gegeven.
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie