Evangelie v.h. Vliegende Spaghetti Monster

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Gerard
Bevlogen

Evangelie v.h. Vliegende Spaghetti Monster

Bericht door Gerard »

In het nieuwe lentenummer van "Wonder en is gheen Wonder" staat een nieuwe theorie naast ID en evolutie. De door Bobbt Henderson bedachte Theorie van het Vliegende Spaghetti Monster. Afbeelding
Enkele citaten uit het artikel:
Aanleiding was de beslissing van de onderwijsraad om Intelligent Design voortaan samen met de evolutie theorie te onderwijzen in wetenschapklassen in Kansas. Als dat kan moet ook deze alternatieve theorie onderwezen worden.
De geloofsovertuigingen van het Spaghettimonsterisme (ook: Het Pastafari-geloof) luiden onder meer dat dat het Vliegende Spaghetti Monster de wereld geschapen heeft en hem zodanig ontwierp dat het ouder lijkt dan hij is. Telkens wanneer een wetenschapper met de koolstof 14 methode een object probeert te dateren, komt hij tussenbeiden met zijn noedel-achtige aanhangsel om de resultaten te beïnvloeden. Hij is onzichtbaar en kan door materie heen.
Het beste bewijs voor zijn bestaan wordt beloont met 1000 paketten spaghetti, uitgeloofd door het Enlightenment Institute (een parodie op het Discovery Institute).
Er zijn al een aantal bewijzen. Snaar theorie, bv. Alle materie bestaat uit fijne spaghetti achtige snaartjes. Het flagellum van bacteriën . Kan zoiets complex en spaghetti achtigs per ongeluk zijn ontstaan?
Een aantal reacties op zijn website:
"Degenen onder ons die de waarheid kennen, zullen er alleen maar triest om zijn dat je Satans werk verricht" Schrijft iemand met de belofte dat Henderson zal branden in de hel. "Zij die lammeren doet dwalen , zullen gestraft worden met een dood nog gruwelijker dan in een zee van vuur geworpen worden"
Weer een ander" Ik hoop dat je genitaliën afvallen en opgegeten worden door muizen met drie poten en een eekhoornstaart"
Er zijn o.a. T-shirt te verkrijgen.Afbeelding

Afbeelding

Zie Hendersons website, http://www.venganza.org
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
N-Rico
Technologist

Bericht door N-Rico »

ROFL!!!!!
You may be interested to know that global warming, earthquakes, hurricanes, and other natural disasters are a direct effect of the shrinking numbers of Pirates since the 1800s. For your interest, I have included a graph of the approximate number of pirates versus the average global temperature over the last 200 years. As you can see, there is a statistically significant inverse relationship between pirates and global temperature.

Afbeelding
http://www.venganza.org/

humor dit! :P
Archaeopteryx

Bericht door Archaeopteryx »

Kenden jullie doe nog niet?
Ik ben al bijna een verwoed aanhanger van deze enige Ware religie.
Ik kan wel zeggen dat toen het Flying Spaghetti Monster in mijn leven kwam er iets gebeurde in mijn leven.
N-Rico
Technologist

Bericht door N-Rico »

Bij het lezen van de teksten van de eerwaarde Bobby Henderson moet ik bekennen dat ik ook even kippenvel kreeg!

Echter ik ben nog niet zover dat ik mijn eigen geloof in de Batipitatie der Moleculen (http://www.enricoklein.nl/index.php?page=batipitation) wil verlaten! :P
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Wendy

Bericht door Wendy »

Wow alle 'hatemail en religious mail' laten toch maar weer eens zien wat echte naastenliefde betekent :P
It's better to be hated for what you are, than to be loved for what you are not
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Op "hate mali" en "liefdevol wervend proselitisme " is maar een antwoord mogelijk

Afbeelding

Nog een ander alternatief is " de Kerk van de Heilige Zweepstaart van M.Behe " en zijn lerarenkorps
--->
http://pharyngula.org/images/pzm_steven ... #296,4,Dia 4
of ( nog eentje om te besluiten )
de " Heilige kerk van God's- own- country"Afbeelding

zie ook :
http://www.jci.org/cgi/content/full/116/5/1134
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Tatar
Forum fan

Bericht door Tatar »

Ik gebruik het Spaghetti Monster Geloof altijd in discussies met christenen en moslims. Als ze zeggen: ja, maar je kan onze God niet wetenschappelijk uitsluiten, dan zeg ik: de wetenschap kan het Spaghetti Monster ook niet uitsluiten.

Nogmaals, ik ben er niet uit om het christendom of de islam uit te sluiten, ik wil alleen van ze weten WAAROM ik het ZOU MOETEN geloven. Waar is de absolute reden? Waar?
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

er is geen reden als er niet een zoeken is, een vraag, een behoefte, die, alhoewel onbewust, toch zich kan laten kennen middels resonantie
en dat betekent bevrijding
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

mustafa schreef:er is geen reden als er niet een zoeken is, een vraag, een behoefte, die, alhoewel onbewust, toch zich kan laten kennen middels resonantie
en dat betekent bevrijding
Wat is de relevantie hiervan?
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Marcus Scaurus
Forum fan

Bericht door Marcus Scaurus »

Tatar schreef:Ik gebruik het Spaghetti Monster Geloof altijd in discussies met christenen en moslims. Als ze zeggen: ja, maar je kan onze God niet wetenschappelijk uitsluiten, dan zeg ik: de wetenschap kan het Spaghetti Monster ook niet uitsluiten.

Nogmaals, ik ben er niet uit om het christendom of de islam uit te sluiten, ik wil alleen van ze weten WAAROM ik het ZOU MOETEN geloven. Waar is de absolute reden? Waar?
Als ik de FSM in discussies met christenen naar voren brengt, barsten ze meestal in lachen uit. Of ze begrijpen de booschap van het FSMisme niet of ze willen niet inzien dat de kans dat FSM bestaat niet zo groot is als de kans dat hun God bestaat. Een andere analoog die je kan gebruiken is Bertrand Russell's theepot.
All men by nature desire knowledge - Aristoteles
JRV

Bericht door JRV »

Marcus Scaurus schreef:
Tatar schreef:Ik gebruik het Spaghetti Monster Geloof altijd in discussies met christenen en moslims. Als ze zeggen: ja, maar je kan onze God niet wetenschappelijk uitsluiten, dan zeg ik: de wetenschap kan het Spaghetti Monster ook niet uitsluiten.

Als ik de FSM in discussies met christenen naar voren brengt, barsten ze meestal in lachen uit. Of ze begrijpen de booschap van het FSMisme niet of ze willen niet inzien dat de kans dat FSM bestaat niet zo groot is als de kans dat hun God bestaat. Een andere analoog die je kan gebruiken is Bertrand Russell's theepot.
Jammer hè? Het is een prima voorbeeld, maar gelovigen voelen zich ineens niet meer serieus genomen als je met voorbeelden als het onzichtbare, in de toekomst kijkende dwergje wat naast me zit komt.
3lke
Contacteer:

Bericht door 3lke »

Hi guys,

Voor degene die facebook hebben: http://www.facebook.com/home.php?ref=lo ... 219&ref=ts

De Nederlandstalige groep van Het FSMisme.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Welkom 3lke,

Wellicht aardig om je nader voor te stellen onder het onderwerp "even voorstellen"
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
De kip

Bericht door De kip »

Ja als ID of creationisme in de biologie lessen gegeven mag worden mag de even sterke alternatieve theorie van het vliegende spaghetti monster daar ook wel bij.

Jammer dat argumenten tegen evolutie altijd voortstromen uit onwetendheid over evolutie.
Plaats reactie