De 'nul' houden was heilig vandaag

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
HierEnNu
Superposter

De 'nul' houden was heilig vandaag

Bericht door HierEnNu »

De nul houden!

NOS Voetbal gisteren, 23:51
Bekijk de samenvatting van het duel Nederland - Griekenland (3-0)

Hoezo "Aanvallen!" is de Hollandsche School?
Op de eerste plaats de nul houden zeg ik altijd maar,
want als je de nul houdt verlies je zeker niet!
Helemaal eensch dus met Virgil van Dijk:
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
ChaimNimsky
Superposter

Re: De 'nul' houden was heilig vandaag

Bericht door ChaimNimsky »

HierEnNu schreef: 08 sep 2023 05:41 De nul houden!

De Nederlandse school is totaalvoetbal, met z'n nadruk op aanvallend spel, hoge druk op de tegenstander, flexibiliteit en de mogelijkheid voor spelers om verschillende posities in te nemen op het veld. De nul houden is meer de Italiaanse school van het Catanaccio-voetbal waarbij de nadruk ligt op een sterke verdediging en het minimaliseren van doelpunten tegen de tegenstander. Houd persoonlijk erg van dynamisch, aanvallend spel - vooral het Tiki Taka zoals uitgevoerd door Barcelona van een decennium geleden (hier een voorbeeld) - en vindt verdedigend spel meestal onaantrekkelijk.

Ik mis de dagen van het flexibele Barcelona en Real Madrid die samen 19 maal de Champions League en daarvoor de Europese beker hebben gewonnen. Hoewel ze nog steeds goed zijn en Sevilla (waar ik woon) dit jaar en in 2006, 2007, 2014, 2015, 2016, 2020 de Europese beker heeft gewonnen en we Sergio Ramos weer terughebben, is het Spaanse voetbal m.i., net als het Nederlandse voetbal, nu helaas toch minder aantrekkelijk.
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Het vrouwenvoetbal bewijst dat het allemaal onzin is.
Ze kregen er vier om de oren tegen Japan, maar werden overtuigend wereldkampioen. De coach werd ontslagen. Vrouwenlogica? Nee het had toevallig niets met elkaar te maken.
Ik wens u alle goeds
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Peter van Velzen schreef: 09 sep 2023 02:16 Het vrouwenvoetbal bewijst dat het allemaal onzin is.
Ze kregen er vier om de oren tegen Japan, maar werden overtuigend wereldkampioen. De coach werd ontslagen. Vrouwenlogica? Nee het had toevallig niets met elkaar te maken.
Ja, het Spaanse vrouwen-elftal is wereldkampioen, maar het ging meteen bij het vieren al mis. Rubiales, de directeur van de Spaanse voetbal bond was zo blij dat hij Jenni Hermoso op de mond kuste. Meteen werd het sores, maar Rubiales wilde niet opstappen. Hij gaf overdreven feminisme de schuld van alle ophef, waarna alle Spaanse voetbalspeelsters weigerden nog langer uit te komen voor Spanje indien zowel Rubiales alswel de trainer van het nationale team - Jorge Vilda - zouden blijven. Nu zijn beiden ontslagen, maar de moeder van Rubiales is de kerk binnengelopen en in hongerstaking gegaan vanwege het onrecht dat haar zoon is aangedaan. Typisch Spanje.

Ik voel me hier vaak een beetje als in de roman Don Quichote van Cervantes of Cien años de soledad (100 jaar eenzaamheid) van Gabriel García Márquez. Ik weet niet of je het boek kent, maar dat is eveneens een opeenstapeling van vrij gepassioneerde vreemde beslissingen en absurde situaties, waar bijvoorbeeld de personage José Arcadio Buendía, een van de patriarchen van de familie, het hele plaatsje Macondo in rep en roer brengt met zijn poging om goud te maken met behulp van alchemie, zichzelf opsluit in een laboratorium en na maanden van afzondering eindelijk een doorbraak bereikt, waarna hij iedereen in de stad bijeenroept om zijn geweldige ontdekking te delen en trots een pan met bananenmuffins toont. De mensen zijn wat teleurgesteld en gaan gewoon maar weer naar huis. Heel normaal. Niet voor niets waren Dali en Picasso Spanjaarden.
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

ChaimNimsky schreef: 08 sep 2023 20:56
HierEnNu schreef: 08 sep 2023 05:41 De nul houden!

De Nederlandse school is totaalvoetbal, met z'n nadruk op aanvallend spel, hoge druk op de tegenstander, flexibiliteit en de mogelijkheid voor spelers om verschillende posities in te nemen op het veld. De nul houden is meer de Italiaanse school van het Catanaccio-voetbal waarbij de nadruk ligt op een sterke verdediging en het minimaliseren van doelpunten tegen de tegenstander.
:scissors:
Ja OK, helemaal mee eensch. Dat "Aanvallen!" is inderdaad een karikatuur van Totaalvoetbal, waarbij 'De Nederlander' [precies: die niet-bestaande!] pas tevreden is als er minimaal 10 maal gescroord is door de 'eigen' ploeg.

Totaalvoetbal: voor mij heerlijk jeugdsentiment, maar toch ...
  • Terwijl ik in het jaar 31 [after JC was born] ...
    • [JC = Johan Cruijjff :angel12: , dus in 1978]

... terwijl ik verbijsterd en in tranen
    letterlijk bijna mijn eerste depressieve periode intuimelde,
    want ik plonste later die dag tijdens een wildplas dus letterlijk een sloot in,
    • [gelukkig[?] verdrinkt drank veel kapot
      wat voetballiefde levend houdt na verlies!]
    en 'onze' huidige Koningin juichend van blijdschap rondsprong :twisted: ,
    beide vanwege het verlies door het Oranje elftal van de WK finale in Argentinië,
    voelde ik me ondanks dat prachtige Totaalvoetbal zwaar teleurgesteld,
    met name teleurgesteld in mijn God JC vanwege het simpele feit
    dat die de hele wedstrijd niet éénmaal aan de bal kwam! :mrgreen:
Ja, dus toch durf ik, met de kennis van nu,
ook nu nog steeds te beweren dat ook voor toen gold:
  • Op de eerste plaats de nul houden zeg ik altijd maar,
Maar ja, de nul houden door het Oranje elftal tijdens de onvermijdelijke penalties?
Of Jan Jongbloed ook maar één penaltie tegen had kunnen houden?
En Robbie Rensenbrink had vast alweer tegen de paal geschoten ... :cry:
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 09 sep 2023 02:16 Het vrouwenvoetbal bewijst dat het allemaal onzin is.
De zin van onzin:
  • Dat hele gedoe werd juist veroorzaakt door vrouwenlogica!
    • Vrouwenlogica:
      • ALS
        de OranjeLeeuwinnen OF hun voormalige Nederlandsche coach
        de WK Finale zouden hebben gewonnen
        DAN
        was dat hele gedoe niet gebeurd!
.
Plaats reactie