Peter van Velzen schreef: ↑09 sep 2023 02:16
Het vrouwenvoetbal bewijst dat het allemaal onzin is.
Ze kregen er vier om de oren tegen Japan, maar werden overtuigend wereldkampioen. De coach werd ontslagen. Vrouwenlogica? Nee het had toevallig niets met elkaar te maken.
Ja, het Spaanse vrouwen-elftal is wereldkampioen, maar het ging meteen bij het vieren al mis. Rubiales, de directeur van de Spaanse voetbal bond was zo blij dat hij Jenni Hermoso
op de mond kuste. Meteen werd het sores, maar Rubiales wilde niet opstappen. Hij gaf overdreven feminisme de schuld van alle ophef, waarna alle Spaanse voetbalspeelsters weigerden nog langer uit te komen voor Spanje indien zowel Rubiales alswel de trainer van het nationale team - Jorge Vilda - zouden blijven. Nu zijn beiden ontslagen, maar de moeder van Rubiales is de kerk binnengelopen en in hongerstaking gegaan vanwege het onrecht dat haar zoon is aangedaan. Typisch Spanje.
Ik voel me hier vaak een beetje als in de roman
Don Quichote van Cervantes of
Cien años de soledad (100 jaar eenzaamheid) van Gabriel García Márquez. Ik weet niet of je het boek kent, maar dat is eveneens een opeenstapeling van vrij gepassioneerde vreemde beslissingen en absurde situaties, waar bijvoorbeeld de personage José Arcadio Buendía, een van de patriarchen van de familie, het hele plaatsje Macondo in rep en roer brengt met zijn poging om goud te maken met behulp van alchemie, zichzelf opsluit in een laboratorium en na maanden van afzondering eindelijk een doorbraak bereikt, waarna hij iedereen in de stad bijeenroept om zijn geweldige ontdekking te delen en trots een pan met bananenmuffins toont. De mensen zijn wat teleurgesteld en gaan gewoon maar weer naar huis. Heel normaal. Niet voor niets waren Dali en Picasso Spanjaarden.