Paypal?

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

Plaats reactie
realist

Paypal?

Bericht door realist »

Hey freethinkers,

Soms wil ik via internationale sites wat bestellen, maar dan krijg ik meestal het gezeur met creditcards etc. Nu las ik over paypal. Heeft 1 van jullie hier ervaringen mee? Is dit het beste om te doen als je internationaal online wil bestellen? Ik heb totaal geen verstand van dit soort dingen.
A wise man sometimes changes his mind, but a fool never.
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Paypal is een elektronische en internationale bankrekening die gekoppeld is aan een normale rekening of credit card. Ikzelf gebruik uitsluitend de credit card functie omdat het een paar nodeloze dagen duurt voordat geld, overgemaakt via een normale overschrijving, op je Paypal-rekening verschijnt. Het is ook stervensduur om dat geld er daarna weer af te halen; rente krijg je er niet op.

Ik krijg de indruk dat het een veilige manier van betalen is omdat het geld via een bijna-escrow mechanisme wordt overgeboekt op andermans rekening. Escrow houdt in dat het geld bij een door beide partijen vertrouwde 3e partij wordt gestald, zodat het voor beide partijen het beste is dat de zaak goed en snel wordt afgehandeld. Paypal houdt het geld niet vast, maar zal altijd terugboeken als je een gegronde klacht hebt.

Absoluut veilig is het niet, maar geen enkel systeem is absoluut veilig. Het blijft toch een zaak van vertrouwen. Desondanks zijn er zeker slechtere alternatieven. En nu ik dat woord toch heb laten vallen: een overschrijving via je bank kan niet...? (Er is dus geen IBAN/BIC-nummer beschikbaar?)
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
N-Rico
Technologist

Bericht door N-Rico »

Ik betaal meestal gewoon met een creditcard (zonder paypall), maar dan wel alleen bij de grotere, meer bekende sites. (Amazon.com, proxis.be) Tot nu toe nooit problemen gehad gelukkig :)

Greetz,
N-Rico
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

Paypal hoort bij ebay. Het kost niets om een account aan te maken en als je de opties een beetje aanpast dan kosten koers conversies je ook niets via paypal. Ik koop regelmatig op ebay en betaal dan met paypal en heb nog nooit problemen gehad.
Zover ik weet is het volkomen veilig maar mocht het een keer misgaan dan is er altijd een regeling te vinden op paypal.

Doen dus!
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
Plaats reactie