Ooit
Moderator: Moderators
-
Verviertig
Ooit
Ooit kwam ik deze website tegen. Destijds was ik 'uitgenodigd' door vrijmetselaars... bonne ik dacht dus bij mezelf... je vrij metselen? Wow lekker contradictories. Ben er dus niet verder op ingegaan en vanaf toen zijn de dogma's en stellingen waar tegenover je alleen maar kritisch en sceptisch kunt staan me ongevraagd gekatapulteerd geweest. Beetje zoals een pendulum die je hypnotiseert. Maar bonne ik dacht dus vrijdenker... nuja dat is iets interessants. Ik kwam dus OOIT deze site tegen.
Ondertussen denk ik dus ook dat vrijheid nooit gevonden kan worden in denken en dat ook deze site vol dogma's, wangeloof of geloof van mensen staat en de essentie ook weinig geraakt word.
Ik dacht ik bezocht deze site nog eens om wat conclusie te scheppen. We zijn allemaal dood. Ons denken heeft ons nooit licht geboden enkel de schaduwen uit ons hart geplukt en getracht te mimmiken wat we nodig hebben in de wereld. Zonder echt ooit te weten te komen wat wet is. Hogere wet van hogere bewustzijnen dan degene die we door middel van de schaduwen zien.
Welke openbaring? Welke verlichting? We kunnen zelfs niet onszelf zien in een spiegel die helemaal proper gemaakt is en zelfs doorzichtig.
Dus ik vraag me nu echt wel af of de mensheid ooit een stapje dichter tot zichzelf komt of maar een flauw idee is wat nooit in vervulling komt.
Dus laat me me even... ja nee dat gaat niet... ik kan niets voorstellen.
Ondertussen denk ik dus ook dat vrijheid nooit gevonden kan worden in denken en dat ook deze site vol dogma's, wangeloof of geloof van mensen staat en de essentie ook weinig geraakt word.
Ik dacht ik bezocht deze site nog eens om wat conclusie te scheppen. We zijn allemaal dood. Ons denken heeft ons nooit licht geboden enkel de schaduwen uit ons hart geplukt en getracht te mimmiken wat we nodig hebben in de wereld. Zonder echt ooit te weten te komen wat wet is. Hogere wet van hogere bewustzijnen dan degene die we door middel van de schaduwen zien.
Welke openbaring? Welke verlichting? We kunnen zelfs niet onszelf zien in een spiegel die helemaal proper gemaakt is en zelfs doorzichtig.
Dus ik vraag me nu echt wel af of de mensheid ooit een stapje dichter tot zichzelf komt of maar een flauw idee is wat nooit in vervulling komt.
Re: Ooit
Verviertig schreef: ↑11 mar 2025 11:17 Ooit kwam ik deze website tegen. Destijds was ik 'uitgenodigd' door vrijmetselaars... bonne ik dacht dus bij mezelf... je vrij metselen? Wow lekker contradictories. Ben er dus niet verder op ingegaan en vanaf toen zijn de dogma's en stellingen waar tegenover je alleen maar kritisch en sceptisch kunt staan me ongevraagd gekatapulteerd geweest. Beetje zoals een pendulum die je hypnotiseert. Maar bonne ik dacht dus vrijdenker... nuja dat is iets interessants. Ik kwam dus OOIT deze site tegen.
............
Welkom Verviertig ook namens het beheerdersteam.
Zou je dit topic even willen doornemen?
Welkom nieuwe leden.
Of heb je dat al gedaan?
.Zou je dit topic even willen doornemen?
Welkom nieuwe leden.
Of heb je dat al gedaan?
Je klinkt als een cynische filosoof.
Tja, we zijn allemaal net mensen hè.
Goed voor discussies in de discussie topics.
Wanneer was ooit?
Dan weten we misschien wat toen actueel was.
De onderwerpen en ook de mede auteurs zijn nogal gewisseld.
Ook zijn sommigen in de loop van de tijd mentaal "gevormd"
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
-
Verviertig
Integendeel. Maar de ombuiging van perceptie is een kunst. Hoewel ik niet alle kunst even aangenaam aanvoelen vind is de keuze bij iedereen anders. Filosofen zijn amateurs. Niet arrogant bedoeld eerder bedoeld als het 2de lesuur.
Laatst gewijzigd door Verviertig op 11 mar 2025 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Verviertig
Bedankt. Ik ga nog weinig in discussie eigenlijk. Ik hoor een iemands standpunt en heb wellicht mijn eigen standpunt en ga verder uit vandaar. Is mijn standpunt belangrijk voor me. Ja.
Is dat van een ander belangrijk voor me Ja. Want dat is de basis van ingrijpen die ik onderneem om het mijne rechte te houden als ik het niet eens ben, gezien het standpunt van een ander invloed heeft op de mijne op lange termijn omwille van natuurkrachten die deze causale situaties in stand brengt.
En instandhouding van mijn standpunten, vind ik belangrijk tot mijn standpunt niet meer belangrijk voor me is. Wat de wet van zelfbehoud zou overschrijden is de rationele formule van de cijfermatigheden die ontleend is door mijn namaak rationaliteit en daardoor bijdraagt aan een vernieuwd standpunt. Een gaaping uit de grot, om het kunstmatig uit te beelden, of een wissel van partner. De kunstmatigheid, cultuur, een helaas iets.
Dus ja ik discussieer niet veel, ik neem keuzes. Discussies gaan uit van standvastigheid in standpunt waar ik gelukkig niet te dom voor ben. Ik beleef mijn rationeel bestanddeel van mezelf in gelukkigere plaatsen dan meeste. Gezien ik de bedrijfshuishouding daar doe en een deftig huishouden daarmee creeër. Als sovereign heb je weinig, discussie of keuze?
Maar goed als je interpretatie dat antwoord wil geven op wat je leesde dan kan ik dat wel accepteren en verder op inspelen. Helaas, niet zozeer voor mij, is het doek bij mij al lang opgeplooid in de kast terug.
Zie het citaat dat we ooit in de titel zette:
"Freethinker.nl
“Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren.” — Aristoteles"
Laatst gewijzigd door Verviertig op 11 mar 2025 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Ooit ben je welkom Verviertig
en wat mij betreft is dat hier en nu!
DE essentie van vrijheid? Ik denk ook dat vrijheidVerviertig schreef: ↑11 mar 2025 11:17
nooit gevonden kan worden in denken, maar ook niet los van denken:
- hoe zouden we vrijheid kunnen [h]erkennen zonder het denken te gebruiken?
maar dankzij die kennis die we alleen kunnen verwerven door het denken,
kunnen we ons bewust worden, dat vrijheid daar niet te vinden is:
- vervolgens kun je vrijheid vinden door te stoppen met denken.
Wil jij jezelf zien, of wil jij jezelf zijn?Verviertig schreef:We kunnen zelfs niet onszelf zien in een spiegel
die helemaal proper gemaakt is en zelfs doorzichtig.
Als jij jezelf wilt zien wordt dan die spiegel!
Als jij jezelf wilt zijn then be, just be!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
-
Verviertig
Sorry maar aan praktische magie deed ik dus toen op de bus ook al niet mee. Maar toch bedankt voor de uitnodiging. Mijn hof is prima. Je mag gerust in Geel blijven met je vrienden toch geen geheim dat je daarvan bent? Zoals ik al voorspelde... discussie of keuze. Geen discussie, wel een keuze. Mijn standpunt blijft intact.HierEnNu schreef: ↑11 mar 2025 14:01
Ooit ben je welkom Verviertig
en wat mij betreft is dat hier en nu!
DE essentie van vrijheid? Ik denk ook dat vrijheidVerviertig schreef: ↑11 mar 2025 11:17
nooit gevonden kan worden in denken, maar ook niet los van denken:Uiteraard zijn we tijdens het denken de 'gevangenen' van onze gedachtes,
- hoe zouden we vrijheid kunnen [h]erkennen zonder het denken te gebruiken?
maar dankzij die kennis die we alleen kunnen verwerven door het denken,
kunnen we ons bewust worden, dat vrijheid daar niet te vinden is:.
- vervolgens kun je vrijheid vinden door te stoppen met denken.
Free Of Thoughts.jpg
Wil jij jezelf zien, of wil jij jezelf zijn?Verviertig schreef:We kunnen zelfs niet onszelf zien in een spiegel
die helemaal proper gemaakt is en zelfs doorzichtig.
Als jij jezelf wilt zien wordt dan die spiegel!
Als jij jezelf wilt zijn then be, just be!
Nu ja... ik stap niet graag terug op oude leerstellingen die al ondergrond zijn. Dus succes nog eens en ik zie helaas morgen de muurtekeningen nog wel eens vorm krijgen in menselijke gedachten van metselaars zeker. Zoveel jaren trachtten ze al bij te benen maar ze zijn toch muren van een gevangenis dus wat proberen ze dan juist?
Wat een kermismuziek.
Dusja OOIT was ik hier. Succes nog eh.
Ik respecteer jouw autonomie en je wens tot behouden van je eigen overtuigingen!Verviertig schreef: ↑11 mar 2025 14:03
Sorry maar aan praktische magie deed ik dus toen op de bus ook al niet mee. Maar toch bedankt voor de uitnodiging. Mijn hof is prima. Je mag gerust in Geel blijven met je vrienden toch geen geheim dat je daarvan bent? Zoals ik al voorspelde... discussie of keuze. Geen discussie, wel een keuze. Mijn standpunt blijft intact.
Nu ja... ik stap niet graag terug op oude leerstellingen die al ondergrond zijn. Dus succes nog eens en ik zie helaas morgen de muurtekeningen nog wel eens vorm krijgen in menselijke gedachten van metselaars zeker. Zoveel jaren trachtten ze al bij te benen maar ze zijn toch muren van een gevangenis dus wat proberen ze dan juist?
Wat een kermismuziek.Hebben ze nu aan jullie genoeg daar bij de cultuurclub?
Ook zonder discussie zal ik je blijven lezen. Ik wil namelijk wel mezelf zijn en blijven,
juist door te blijven veranderen, door constant te groeien en te evolueren. Daar is
echter geen discussie voor nodig en vaak is alleen aandachtig luisteren veel leerzamer!
- Bedankt voor je helderheid meteen al in je voorsteltopic!
@Verviertig
Maar ik wil jouw beleving niet storen, hoor.
Van harte welkom!
Volgens mij heb je dan juist extreem veel keuze.Als sovereign heb je weinig, discussie of keuze? :
Maar ik wil jouw beleving niet storen, hoor.
Van harte welkom!
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
We denken soms te veel.
LEEF!
En houdt aub een beetje rekening met elkaar.
Daar draait het volgens mij om.
LEEF!
En houdt aub een beetje rekening met elkaar.
Daar draait het volgens mij om.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
En na dit bericht nooit meer?
ik zag dat je al die tijd niet meer was ingelogd.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Om mee te lezen hoeft men niet in te loggen.
Misschien nam hij mijn wijze hint wel ter harte?
En dat ik wijs ben, daar hoeft niemand aan te twijfelen ...
Dat klopt!