Hoe denken Nederlanders over migratie
Moderator: Moderators
- Peter van Velzen
- Site Admin
Hoe denken Nederlanders over migratie
Ik las vandaag: nederlanders genuanceerder over migratie dan debat doet vermoeden
Blijkbaar is grofweg 1 op de 3 Nederlanders, voor het beperken van het aantal asielzoekers. Maar de meerderheid is nog altijd van mening dat "échte asielzoeker" nog altijd moeten worden toegelaten, en dat arbeidsmigranten ook moeten worden toegelaten indien ze nodig zijn voor onze economie.
Ik vermoed dat de meeste mensen denken, dat er veel asielaanvragen worden gedaan, door mensen die daar niet voor in aanmerking zouden komen. Het SCP ziet in het resultaat van het onderzoek steun voor haar advies dat zij in januari al gaf om de imigratie te matigen maar on krimp van de bevolking te voorkomen
Blijkbaar is grofweg 1 op de 3 Nederlanders, voor het beperken van het aantal asielzoekers. Maar de meerderheid is nog altijd van mening dat "échte asielzoeker" nog altijd moeten worden toegelaten, en dat arbeidsmigranten ook moeten worden toegelaten indien ze nodig zijn voor onze economie.
Ik vermoed dat de meeste mensen denken, dat er veel asielaanvragen worden gedaan, door mensen die daar niet voor in aanmerking zouden komen. Het SCP ziet in het resultaat van het onderzoek steun voor haar advies dat zij in januari al gaf om de imigratie te matigen maar on krimp van de bevolking te voorkomen
Ik wens u alle goeds
-
appelfflap
- Banned
Re: Hoe denken Nederlanders over migratie
het wordt tijd om echt over dit thema na te denkenPeter van Velzen schreef: ↑02 apr 2025 06:56 Ik las vandaag: nederlanders genuanceerder over migratie dan debat doet vermoeden
europa is met een half miljoen inwoners, Afrika straks 5 miljard. Noord-Afrika wordt een woestijn
denken dat je met overeenkomsten met dictaturen in Noord-Afrika en frontex en de middellandse zee afsluiten, zoals Trump met zijn muur in mexico wil doen, die mensen straks tegen houdt is een illusie.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Het bericht komt van de NPO, dan zet ik er altijd gelijk de nodige vraagtekens bij.Peter van Velzen schreef: ↑02 apr 2025 06:56 Ik las vandaag: nederlanders genuanceerder over migratie dan debat doet vermoeden
Toegegeven:
Dat ze van 1/3 aan tegenstanders uitgaan is al heel wat voor deze organisatie.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Probleem:appelfflap schreef: ↑02 apr 2025 07:10het wordt tijd om echt over dit thema na te denkenPeter van Velzen schreef: ↑02 apr 2025 06:56 Ik las vandaag: nederlanders genuanceerder over migratie dan debat doet vermoeden
europa is met een half miljoen inwoners, Afrika straks 5 miljard. Noord-Afrika wordt een woestijn
denken dat je met overeenkomsten met dictaturen in Noord-Afrika en frontex en de middellandse zee afsluiten, zoals Trump met zijn muur in mexico wil doen, die mensen straks tegen houdt is een illusie.
Indien die mensen naar West Europa komen, dan soort het systeem ook hier in.
PS.
Je bedoelde zeker een half miljard?
Noord-Afrika is al grotendeels woestijn.
Dit is politiek bedrijven. Een instantie gebruikt een 'opinieonderzoek' om haar beleidsvoornemen te legitimeren.
Laat onverlet dat je bij onderzoeken inderdaad wel zal kunnen vinden dat een meerderheid wel open blijft staan voor 'echte' vluchtelingen en migratie echt niet totaal wil stilleggen. De 'gemiddelde' Nederlander is geen/ziet zichzelf niet als onmens...
Laat onverlet dat je bij onderzoeken inderdaad wel zal kunnen vinden dat een meerderheid wel open blijft staan voor 'echte' vluchtelingen en migratie echt niet totaal wil stilleggen. De 'gemiddelde' Nederlander is geen/ziet zichzelf niet als onmens...
-
ChaimNimsky
- Superposter
Hoewel de daden van een kleine minderheid niet mogen worden toegeschreven aan de gehele moslimgemeenschap, kunnen de bredere maatschappelijke gevolgen van deze daden ertoe leiden dat strengere maatregelen worden overwogen bij de toelatings- en screeningsprocedures voor asielzoekers uit overwegend islamitische landen. Dit is geen kwestie van collectieve schuld, maar van risicobeheer in het belang van de nationale veiligheid. Vanwege het grote aantal aanslagen in Europa de afgelopen jaren voel ik mij minder veilig, vooral in landen die veel mensen uit overwegend islamitische landen hebben toegelaten. Met dat in gedachten, vind ik dat de 'échte asielzoeker' – iemand die vlucht voor oorlog of vervolging – nog altijd bescherming moet krijgen, en dat arbeidsmigranten welkom zijn zolang ze nodig zijn voor de economie.Peter van Velzen schreef: ↑02 apr 2025 06:56 Ik las vandaag: nederlanders genuanceerder over migratie dan debat doet vermoeden
Zionist
Ik ben de eerste om toe te geven dat het onduidelijk is wie, waarom en wanneer welke aanslag pleegt maar deze site geeft aan dat in 2023 het merendeel van de aanslagen door separatistische groeperingen werd uitgevoerd en slechts een heel klein deel door jihadistische groeperingen. Die laatste hadden dan wel weer het grootste aantal slachtoffers. 12 gewonden en 6 doden. Je in het verkeer begeven is nog altijd een groter risico.ChaimNimsky schreef: ↑02 apr 2025 18:01Hoewel de daden van een kleine minderheid niet mogen worden toegeschreven aan de gehele moslimgemeenschap, kunnen de bredere maatschappelijke gevolgen van deze daden ertoe leiden dat strengere maatregelen worden overwogen bij de toelatings- en screeningsprocedures voor asielzoekers uit overwegend islamitische landen. Dit is geen kwestie van collectieve schuld, maar van risicobeheer in het belang van de nationale veiligheid. Vanwege het grote aantal aanslagen in Europa de afgelopen jaren voel ik mij minder veilig, vooral in landen die veel mensen uit overwegend islamitische landen hebben toegelaten. Dit in ogenschouw nemend, vind ik dat de 'échte asielzoeker' – iemand die vlucht voor oorlog of vervolging – nog altijd bescherming moet krijgen, en dat arbeidsmigranten welkom zijn zolang ze nodig zijn voor de economie.Peter van Velzen schreef: ↑02 apr 2025 06:56 Ik las vandaag: nederlanders genuanceerder over migratie dan debat doet vermoeden
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Bedoel je dat het Sociaal en Cultureel Planbureau politiek bedrijft? Vind je dat
het SCP beleidsvoornemens legitimeert door middel van een 'opinieonderzoek'?
Je plaatst 'opinieonderzoek' nadrukkelijk tussen aanhalingstekens.
Betekent dit dat je twijfelt aan de objectiviteit van het SCP?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Exact, met twaalf gewonden en zes doden het grootste aantal slachtoffers. 2024 en 2025 lijkt nog gewelddadiger te worden. En er waren het afgelopen decennium veeele andere aanslagen, zoals Berlijn in 2016 met 12 doden en meer dan 70 gewonden. Overigens werden ook de aanslag op de Tarwekamp in Den Haag en de aanslag bij de Zwanenbrug in Rotterdam door moslims of mensen uit moslimlanden gepleegd, ook al betrof het desondanks geen Jihadistische aanslag. De aanslag in Maagdenburg werd gepleegd door een Saoedi-Arabiër, maar hij was absoluut geen moslim meer. Vandaan dat in 22 EU-landen 426 mensen werden gearresteerd voor terrorisme-gerelateerde misdrijven, waarbij er 334 arrestaties te maken hadden met jihadistisch terrorisme.Mullog schreef: ↑02 apr 2025 18:13 Ik ben de eerste om toe te geven dat het onduidelijk is wie, waarom en wanneer welke aanslag pleegt maar deze site geeft aan dat in 2023 het merendeel van de aanslagen door separatistische groeperingen werd uitgevoerd en slechts een heel klein deel door jihadistische groeperingen. Die laatste hadden dan wel weer het grootste aantal slachtoffers. 12 gewonden en 6 doden. Je in het verkeer begeven is nog altijd een groter risico.
Daarom kijk ik daar ook extra goed uit.Je in het verkeer begeven is nog altijd een groter risico.
Zionist
Het is vreemd dat we het hier over aanslagen gaan hebben. Die spelen nagenoeg geen rol in het standpunt van mensen over immigratie (hoewel dat na een reeks aanslagen in Duitsland misschien verandert)
Het standpunt over vluchtelingen gaat bijna altijd over de vraag of immigranten die via het asielsysteem binnen komen ook echt vluchtelingen zijn waarvan het logisch is dat ze naar Nederland/ Belgie komen. Want (hoewel sommige mensen dit ontkennen) iedere immigrant die via dit systeem binnenkomt legt beslag op bijvoorbeeld woonruimte, zorg en belastinggeld. De middelen zijn niet oneindig. Als de bevolking in Afrika groeit, is het niet perse logisch dat we grote groepen jonge mannen via andere landen naar Nederland laten reizen om via asiel hier te komen wonen.
Het zal zeker waar zijn dat de meeste Nederlanders vinden dat we echte vluchtelingen moeten opvangen. Maar wie zijn echte vluchtelingen die we hier moeten opvangen? Het asielsysteem dateert uit de tijd dat mensen uit de DDR met een luchtballon in West Duitsland wisten te landen.
Bedoeld voor een politieke vluchteling, een enkele homo uit een streng religieus land, dissidenten. Het ging destijds om ca. 50 mensen per jaar. De wereld is veranderd.
Kunnen we niet beter welvaart en stabiliteit elders bevorderen in plaats van de minderheid die weg weet te komen hier gaan opvangen?
Het standpunt over vluchtelingen gaat bijna altijd over de vraag of immigranten die via het asielsysteem binnen komen ook echt vluchtelingen zijn waarvan het logisch is dat ze naar Nederland/ Belgie komen. Want (hoewel sommige mensen dit ontkennen) iedere immigrant die via dit systeem binnenkomt legt beslag op bijvoorbeeld woonruimte, zorg en belastinggeld. De middelen zijn niet oneindig. Als de bevolking in Afrika groeit, is het niet perse logisch dat we grote groepen jonge mannen via andere landen naar Nederland laten reizen om via asiel hier te komen wonen.
Het zal zeker waar zijn dat de meeste Nederlanders vinden dat we echte vluchtelingen moeten opvangen. Maar wie zijn echte vluchtelingen die we hier moeten opvangen? Het asielsysteem dateert uit de tijd dat mensen uit de DDR met een luchtballon in West Duitsland wisten te landen.
Bedoeld voor een politieke vluchteling, een enkele homo uit een streng religieus land, dissidenten. Het ging destijds om ca. 50 mensen per jaar. De wereld is veranderd.
Kunnen we niet beter welvaart en stabiliteit elders bevorderen in plaats van de minderheid die weg weet te komen hier gaan opvangen?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Dat is wel een punt ja.
-
appelfflap
- Banned
dus meot je nu al dringend nadenken hoe je dit wil aanpakken.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑02 apr 2025 09:22 Indien die mensen naar West Europa komen, dan soort het systeem ook hier in.
op deze moment doen europa en de VS hetzelfde
fysiek proberen mensen buiten te houden
de ene bouwt een muur en de andere verzuipt ze in de middellandse zee.
beide maken deals met bedenkelijke regimes in Zuid-Amerika en Afrika.
Dit is geen werkbare oplossing
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Tegen ongecontroleerde bevolkingsaanwas bestaat eenvoudig geen oplossing.appelfflap schreef: ↑03 apr 2025 17:50dus meot je nu al dringend nadenken hoe je dit wil aanpakken.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑02 apr 2025 09:22 Indien die mensen naar West Europa komen, dan soort het systeem ook hier in.
op deze moment doen europa en de VS hetzelfde
fysiek proberen mensen buiten te houden
de ene bouwt een muur en de andere verzuipt ze in de middellandse zee.
beide maken deals met bedenkelijke regimes in Zuid-Amerika en Afrika.
Dit is geen werkbare oplossing
Het is het verhaal van de muizenkooi die overbevolkt raakt, men lost het niet op door een tweede kooi te bouwen.
-
appelfflap
- Banned
dit is wel heel simplistisch en fatalistischTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑03 apr 2025 18:01 Tegen ongecontroleerde bevolkingsaanwas bestaat eenvoudig geen oplossing.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Teveel is nu eenmaal te veel.appelfflap schreef: ↑04 apr 2025 12:32dit is wel heel simplistisch en fatalistischTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑03 apr 2025 18:01 Tegen ongecontroleerde bevolkingsaanwas bestaat eenvoudig geen oplossing.
Fatalisme hoeft niet want men zou wereldwijd de bevolking ter kunnen brengen.
Anderen laten juist de boel de boel, dat zijn de fatalisten.