heeck schreef: ↑01 jul 2025 12:10
Stel jezelf eens voor!
Ojeetje, dat deed ik 3 jaar geleden al hoor, jij zei toen: "
Wolkom!", waarop ik meteen begon te muggenziften. Maar dat doe ik niet over hoor,

dit forum heeft een eigen geheugen,
.
heeck schreef:Ooit, jaren geleden, als vastgespijkerd een kikker opgevreten/geconsumeerd zien worden door een slang.
Verkeerd om met de kikkerkop als laatste zodat het voortdurende gekwaak tot vanuit de keel van de slang was te horen.
Vogels zorgen er in het algemeen voor dat ze de kop van de vis eerst nemen. Dat heet etiquete.
Roeland
Mooie herinnering heeck, en akelig raak, dat gekwaak vanuit de keel van de slang.
Het doet me denken aan iets uit mijn jeugd:
- mijn vader nam me af en toe mee stropen, en hij hield van kikkerbilletjes.
Op een dag wilde ik als het nieuwsgierige kleine manneke dat ik was een kikker opblazen met een rietje in z’n kontje, gewoon omdat ik had gehoord dat zulks er grappig uitzag, als een ballon met pootjes. Maar ons Pap hield me tegen, en leerde me toen iets wat me mijn hele leven is bijgebleven:
"Veroorzaak zo weinig mogelijk lijden!" Dus eerst doden, dan pas experimenteren. Die kikker kwaakte dus niet meer toen die veranderde in een ballon met pootjes en dat vond ik ook wel zo prettig. Ook het loshalen van de billetjes ging zonder kwaken ...
Is dát misschien wat jij etiquette noemt:
- niet per se dat je iets níet doet, maar hóé je het doet?
En als ik jouw slang en mijn rietje samenneem, dan denk ik
dat het wel eens de toon is die het gekwaak maakt.
Ik wens je goede vandaag Roeland, en …
wie weet zelfs goede dissectie!
Dan eten we de billetjes daarrna samen op
onder het genot van een goed glas wijn,
terwijl we samen wat tegen mekaar kwaken:
- dan komt het allemaal goed!
.

Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.