De cyborgs rukken op

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

Gesloten
doctorwho
Ontoombaar

De cyborgs rukken op

Bericht door doctorwho »

Seciaal voor de reincarnatie en "leven" na de doodaanhangers. Als het stoffelijke origineel sterft maar de kunstmatige variant aanspreekbaar blijft wat gebeurd er dan?
Kurzweil vraagt zich af: "Hoe maken we onderscheid tussen een bewust proces en een proces dat doet alsof het gebaseerd is op bewustzijn?". Dubbelgangers van onze hersenen in een computer zullen volgens hem in ieder geval claimen dat ze een bewustzijn hebben en zullen zich dus ook gedragen alsof ze een bewustzijn hebben.
Over dertig jaar denkt Ray Kurzweil zijn brein in een computer te kunnen 'downloaden'. Machines worden tegen het einde van de eeuw zo intelligent dat ze 'onze' plaats in de evolutie overnemen. Kevin Warwick gelooft dat mensen cyborgs moeten worden om deze intelligente machines in toom te houden. Binnenkort hoopt hij met behulp van een ingeplante chip een orgasme te krijgen via Internet. Hugo de Garis ziet het allemaal uitdraaien op een oorlog tussen kosmisten en terrestrialisten. Eén ding is wel duidelijk: de toekomst heeft uw deerniswekkende intelligentie niet langer nodig.(bron computable)

http://www.computable.nl/artikels/archief0/d20ag005.htm
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
bad_religion

Bericht door bad_religion »

"Hugo de Garis ziet het allemaal uitdraaien op een oorlog tussen kosmisten en terrestrialisten. Eén ding is wel duidelijk: de toekomst heeft uw deerniswekkende intelligentie niet langer nodig."

Hum, cyborgs hebben we al genoeg en oorlog ook lijkt mij.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Altijd al gedacht dat de vorige paus niet menselijk was. Die bewegingen en dat spreken van 'm........ :D . Het nieuwe model doet het al niet veel beter trouwens.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Ridder

Bericht door Ridder »

Van tijd tot tijd maak ik mij best een beetje zorgen over de toekomst als ik denk aan de ontwikkelingen op het gebied van kunstmatige intelligentie en dergelijke. Ook was onlangs in het nieuws dat een bekende discotheek in Barcelona chips gaat implementeren onder de huid van haar gasten om op die manier de betalingen volledig te automatiseren. De koppeling tussen mens en machine vindt steeds meer plaats en tegelijkertijd wordt de machine steeds intelligenter. Maar ach, we doen er toch niets aan.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

doctorwho schreef:Altijd al gedacht dat de vorige paus niet menselijk was. Die bewegingen en dat spreken van 'm........ :D . Het nieuwe model doet het al niet veel beter trouwens.
Wat we van die cyborgs dan in ieder geval wel zeker weten is, dat ze door intelligent design zijn ontstaan! Hoeven we ons daar alvast niet druk meer over te maken 8) En tja als ze dan over 2000 of meer jaren dan niet in 'ons' geloven dan kunnen we daar ook niets aan doen.
justagirl21

Bericht door justagirl21 »

Heel intressant fantasieboek van Tad Williams. De Gouden Zee.
Speelt zich af in een virtual reality wereld die niet van echt te onderscheiden en waarin rijke mannen en vrouwen hun bewustzijn oftwel hun gedrag en herinneringen, overgezet worden naar hun virtual reality Ik.

Bijzonder boeiend boek ookal heeft het geen wetenschappelijk waarden het liet me wel nadenken over de vraag wanneer leeft een programma of machine.
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Afbeelding
[/img]
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Afbeelding

As above, so below
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

-edit-
Laatst gewijzigd door Atli op 02 apr 2007 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Afbeelding
Hij is terug onder ons , alleluja

Afbeelding
klaar voor de Heilige Eindstrijd ...
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Atli schreef:Beste Raven, jij plaatst K. Schilder in hetzelfde rijtje als Hitler. Smakeloos, dhr. Schilder was een van de eerste die openlijk verzet pleegde tegen de duitsers en openlijk het anti semitisme veroordeelde.....
Ik heb het helemaal niet over ene K Schilder gehad ??

As above, so below
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

Raven schreef:
Atli schreef:Beste Raven, jij plaatst K. Schilder in hetzelfde rijtje als Hitler. Smakeloos, dhr. Schilder was een van de eerste die openlijk verzet pleegde tegen de duitsers en openlijk het anti semitisme veroordeelde.....
Het was bad _religion die het plaatje van het boek over de leer van Klaas Schilder plaatste.
Volgens mij verwijst de titel van het boek (Always Obedient) naar het boek dat die twee explosieve types op het plaatje erboven gebruiken om zich koelte mee wuiven..
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Raven schreef:
Mijn welgemeende excuses, ik keek met een balk in m'n oog om de splinter te verwijderen, ik rectificeer het!
mouvement
Forum fan

Bericht door mouvement »

de cyborgscenarios spelen zich altijd af met computers en robots die intelligenter zijn dan ons maar is het wel mogelijk om een machine te creeren die intelligenter zijn dan wij mensen? of hebben we dat punt al bereikt met machines die veel sneller kunnen rekenen dan wij dat doen en computers met terabytes aan geheugen.

overigens denk ik dat er dan wel rekening zal worden gehouden met machines die voor zichzelf een eigen bewustzijn creëren net zoals de meeste dingen die nu spelen zoals klonen en de winkel voor genen.
het feit dat er DNA bestaat is al een onomstotelijk bewijs voor evolutie.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Raven: Topicbumpen (maw: niet inhoudelijk reageren na een periode van meer dan 3 maanden van geen reactie) wordt niet gewaardeerd door sommige mensen op dit forum. Een vriendelijk doch dwingend verzoek (ook aan de anderen) dit niet meer te doen.
Vriendelijke groeten,

Sararje
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Gesloten