1 Nee, maar ik wil die mogelijkheid alleen niet uitsluiten. Valt bedreiging en angst voor represailles hier ook onder?dikkemick schreef: ↑21 dec 2025 14:26 Maria
1. Verdenk je nu a-la-Trump dat de grotere persbureaus corrupt zijn of continu misleid worden?
2. Zie je zelf niet dat IDF wel heel makkelijk Hamas-verdenking uitspreekt? Een legitieme manier om zo o.a kinderen af te schieten.
3. Hoe kan het superieure geavanceerde militair uitstekend uitgeruste IDF zich bedreigd voelen door stenen gooiende Palestijnen?
4. Hoe WEET IDF dat Palestijnen Hamas adept zijn? Dragen ze een pet met Make Hamas Great Again?
2 Dat kan idd. zo lijken, als je dit klakkeloos zo wil ventileren zonder details te kennen van de eventuele schermutselingen.
Je lijkt hiermee te suggereren, dat dit een doelstelling zou kunnen zijn van soldaten van het IDF.
Dat is niet wat ik zie.
3 Juist omdat zij superieur zijn, kunnen zij door hun optreden en gericht schieten misschien een massa dreigende bevolking onder controle denken te kunnen houden.
Dat daar ook daadwerkelijk doden bij kunnen vallen kan dan idd. onder collateraal damage geschaard worden. Iig. te verwachten, ook door opstandelingen.
4 Lijkt me niet zo lastig opstandigen te herkennen.
Door gedrag wat de IDF soldaten zien en wat ze ook zien escaleren.
Maar jij en ik kunnen dat niet weten en ook niet over oordelen, als daar niets over wordt geschreven.
Met een beetje gezond gestand kun je dat echter wel verwachten in een situatie waarin de Gazanen niets hebben te verliezen.