Over het omgaan met niet-moslims in westerse landen...

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

NedelandseM0slima

Over het omgaan met niet-moslims in westerse landen...

Bericht door NedelandseM0slima »

Over het omgaan met niet-moslims in westerse landen.

Het komt nogal vaak voor dat de mensen waaronder moslims onrespectvol met elkaar omgaan... Voorral tegenover niet-moslims,absloluut nergens voor nodig, vindt ik.
Ik begrijp dat er veel (soort van) haat is tegenover niet moslims, maar ik bedoel van als je als moslim zijne zo nodig iemand wilt aanvallen, dan zeg ik : ga naar palestina ;) Daar zijn broeders en zusters die jullie echt nodig hebben... en nu roep ik niet op tot geweld ofzo.. neen.. ik vindt dat dat land wel het recht heeft op hulp.. aangezien ze niet eens wapens hebben maar stenen ;) maar ok dat is weer een ander verhaal.

wat betreft de omgang met niet-moslims in de westerse landen nodig ik jullie uit om respect te hebben voor de mensen die
respect verdienen, voor degenen onder jullie en degenen waarmee
een overeenkomst (van bescherming)(i.e. niet-moslims) is. Want
in het land waarin je leeft is het zo dat er een overeenkomst is
tussen jullie en hen. Als dit niet het geval was geweest dan
hadden zij jullie vermoord of verbannen. Dus behoudt deze
overeenkomst en wees niet ontrouw daaraan, want onbetrouwbaar
zijn is een teken van de hypocrieten en het is niet van de weg
van de Gelovigen.

En weet dat het authentiek is overgeleverd dat de Profeet (sal
Allaahoe `alayhie wa sellem) zei: "Degene die iemand vermoordt
die onder een overeenkomst van bescherming staat, zal de geur van
het Paradijs niet ruiken."
Laat je niet van de kaart brengen door de uitspraken van domme
mensen, mensen die zeggen: `Die mensen zijn niet-moslims, dus hun
bezit is rechtmatig voor ons [i.e. te verduisteren of af te
pakken
door middel van dood en verderf].' Want bij Allaah - dit
is een leugen! Een leugen over Allaah`s Religie en een leugen in
de Islaamitische gemeenschappen.

Dus we mogen niet zeggen dat het rechtmatig is om ontrouw te zijn
tegenover mensen waarmee we een overeenkomst hebben.

O mijn broeders. O jongeren. O moslims. Wees eerlijk in het kopen
en verkopen, huren en leasen en in alle wederzijdse transacties.
Want eerlijkheid is één van de karaktereigenschappen van de
Gelovigen en Allaah (soebhaanehoe wa ta`ala) heeft
eerlijkheid bevolen in de uitspraak van Allaah (soebhaanehoe wa
ta`ala):

O jullie die geloven –
vreest Allaah en houdt jullie plicht
naar Allaah en wees met de waarheidsgetrouwen. "

En de Profeet (sal Allaahoe `alayhie wa sellem) spoorde aan tot
eerlijkheid en zei: "Hou je vast aan eerlijkheid, want
eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het
Paradijs; en een persoon zal doorgaan met eerlijkheid en streven
naar eerlijkheid totdat hij bij Allaah staat aangeschreven als
een betrouwbaar persoon."

En hij (sal Allaahoe `alayhie wa sellem) waarschuwde tegen
valsheid: "Pas op voor valsheid, want valsheid leidt naar
ongeloof, en ongeloof leidt naar het Vuur. En een persoon zal
doorgaan met liegen en streven
naar liegen totdat hij bij Allaah
staat aangeschreven als een grote leugenaar."

O mijn moslimbroeders. O jongeren. Wees waarheidsgetrouw in wat
jullie zeggen in het bijzijn van jullie broeders en met de
niet-moslims waar jullie mee samenleven – zodat jullie
uitnodigers zullen zijn naar de Religie van Islaam, door jullie
daden en de realiteit.
Want hoeveel mensen zijn er wel niet de Islaam binnengestapt in
eerste instantie vanwege het goede gedrag en de
manieren van de moslims, en hun betrouwbaarheid, en hun
betrouwbaarheid hun in
zaken?

Moge Allah swt ons de goede weg laten tonen, Amien!
Moge Allah swt ons doe'as verhoren, Amien!
Moge Allah swt ons zegenen, Amien!
Wa °Alaikoem Salaam wa Rahmatoellahi wa Barakatoeh
Aghikoem fie dien inscha Allah!!!
..*..Zoek toevlucht Alleen bij Allah(swt)...Werp je neer..Huil en laat je gaan...Waarlijk Allah zal je belonen voor elke oprechte traan!!!!..*...
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Met deze boodschap zit je toch op het verkeerde forum, hiermee moet je zijn op marokko.nl en soortgelijke fora.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe »

Wat je schrijft spreekt me niet zo aan NedelandseM0slima. Ik begrijp niet waarom je respect vraagt voor mensen die zonder nadenken trachten te leven in een gewone wereld en in een sprookjes wereld tegelijk. Ze hangen ideeën aan die 1400 jaar geleden ontstaan zijn om een vent die niet deugde. Ze proberen de wetten van die tijd in te voeren in landen die al die jaren niet stil hebben gestaan en zich verder ontwikkeld hebben. Daarbij willen ze wel de hulpmiddelen gebruiken van deze ontwikkelde mensengroepen. Terwijl ze daar mee bezig zijn tonen ze geen enkel respect voor de mensen die ze hun achterhaalde ideeën willen opdringen.
Het vragen om respect voor niets, is hetzelfde als vragen om geld voor niets en daar hebben we in Nederland het woord schooien voor.
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)
stropke
Geregelde verschijning

Re: Over het omgaan met niet-moslims in westerse landen...

Bericht door stropke »

NedelandseM0slima schreef:Over het omgaan met niet-moslims in westerse landen.

Het komt nogal vaak voor dat de mensen waaronder moslims onrespectvol met elkaar omgaan... Voorral tegenover niet-moslims,absloluut nergens voor nodig, vindt ik.
Ik begrijp dat er veel (soort van) haat is tegenover niet moslims, maar ik bedoel van als je als moslim zijne zo nodig iemand wilt aanvallen, dan zeg ik : ga naar palestina ;) Daar zijn broeders en zusters die jullie echt nodig hebben... en nu roep ik niet op tot geweld ofzo.. neen.. ik vindt dat dat land wel het recht heeft op hulp.. aangezien ze niet eens wapens hebben maar stenen ;) maar ok dat is weer een ander verhaal.

wat betreft de omgang met niet-moslims in de westerse landen nodig ik jullie uit om respect te hebben voor de mensen die
respect verdienen, voor degenen onder jullie en degenen waarmee
een overeenkomst (van bescherming)(i.e. niet-moslims) is. Want
in het land waarin je leeft is het zo dat er een overeenkomst is
tussen jullie en hen. Als dit niet het geval was geweest dan
hadden zij jullie vermoord of verbannen. Dus behoudt deze
overeenkomst en wees niet ontrouw daaraan, want onbetrouwbaar
zijn is een teken van de hypocrieten en het is niet van de weg
van de Gelovigen.

En weet dat het authentiek is overgeleverd dat de Profeet (sal
Allaahoe `alayhie wa sellem) zei: "Degene die iemand vermoordt
die onder een overeenkomst van bescherming staat, zal de geur van
het Paradijs niet ruiken."
Laat je niet van de kaart brengen door de uitspraken van domme
mensen, mensen die zeggen: `Die mensen zijn niet-moslims, dus hun
bezit is rechtmatig voor ons [i.e. te verduisteren of af te
pakken
door middel van dood en verderf].' Want bij Allaah - dit
is een leugen! Een leugen over Allaah`s Religie en een leugen in
de Islaamitische gemeenschappen.

Dus we mogen niet zeggen dat het rechtmatig is om ontrouw te zijn
tegenover mensen waarmee we een overeenkomst hebben.

O mijn broeders. O jongeren. O moslims. Wees eerlijk in het kopen
en verkopen, huren en leasen en in alle wederzijdse transacties.
Want eerlijkheid is één van de karaktereigenschappen van de
Gelovigen en Allaah (soebhaanehoe wa ta`ala) heeft
eerlijkheid bevolen in de uitspraak van Allaah (soebhaanehoe wa
ta`ala):

O jullie die geloven –
vreest Allaah en houdt jullie plicht
naar Allaah en wees met de waarheidsgetrouwen. "

En de Profeet (sal Allaahoe `alayhie wa sellem) spoorde aan tot
eerlijkheid en zei: "Hou je vast aan eerlijkheid, want
eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het
Paradijs; en een persoon zal doorgaan met eerlijkheid en streven
naar eerlijkheid totdat hij bij Allaah staat aangeschreven als
een betrouwbaar persoon."

En hij (sal Allaahoe `alayhie wa sellem) waarschuwde tegen
valsheid: "Pas op voor valsheid, want valsheid leidt naar
ongeloof, en ongeloof leidt naar het Vuur. En een persoon zal
doorgaan met liegen en streven
naar liegen totdat hij bij Allaah
staat aangeschreven als een grote leugenaar."

O mijn moslimbroeders. O jongeren. Wees waarheidsgetrouw in wat
jullie zeggen in het bijzijn van jullie broeders en met de
niet-moslims waar jullie mee samenleven – zodat jullie
uitnodigers zullen zijn naar de Religie van Islaam, door jullie
daden en de realiteit.
Want hoeveel mensen zijn er wel niet de Islaam binnengestapt in
eerste instantie vanwege het goede gedrag en de
manieren van de moslims, en hun betrouwbaarheid, en hun
betrouwbaarheid hun in
zaken?

Moge Allah swt ons de goede weg laten tonen, Amien!
Moge Allah swt ons doe'as verhoren, Amien!
Moge Allah swt ons zegenen, Amien!
Wa °Alaikoem Salaam wa Rahmatoellahi wa Barakatoeh
Aghikoem fie dien inscha Allah!!!
:roll: Over respectvol omgaan gesproken, hier hebt ge een zoveelste praktijk voorbeeld en over wat ik zelf gezien heb en ervaren nog meer te zwijgen.
Dus mooie vertelselkes om alles maar weg te moffelen zijn aan mij niet besteed, srry.

Het begon met een lezersbrief…
October 4th, 2006
Stel je even voor, je dochter is 6 maanden zwanger en schoolgaand, heeft bijna 2 jaar een vaste relatie, en plots, zonder aanleiding, wordt ze op de speelplaats van haar school, samen met een vriendin, ingesloten, bekogeld met afval, uitgescholden voor hoer en uiteindelijk gemolesteerd door een 7tal eerste jaartjes van Marokkaanse origine. De dag ervoor was ze nog enthousiast op het 0110 concert hier in Antwerpen. Het vervolg? Ze is afgevoerd naar het Middelheim ziekenhuis. Heeft daar uren in spanning mogen wachten of haar baby in wording iets heeft, zit onder de blauwe plekken en haar visie op de dingen is duchtig door elkaar geschud.

…T’is weer voorbij die mooie zomer !
Mooije uitnodiging voor de religie islam zou ik zeggen. En wat als er op die uitnodiging niet wordt ingegaan? Weet ge wat daarover in de koran staat?
Ga da maar eens opzoeken.
NedelandseM0slima

Ten eerste Kitty, warom zou ik ermee naar marokko.nl gaan... dat mag ik toch zelf bepalen... en volgens mij heet deze site FREETHINKER... dus mag ik nog altijd zelf bepalen wat ik erop zet. ;)

verder....
Wat je schrijft spreekt me niet zo aan NedelandseM0slima. Ik begrijp niet waarom je respect vraagt voor mensen die zonder nadenken trachten te leven in een gewone wereld en in een sprookjes wereld tegelijk. Ze hangen ideeën aan die 1400 jaar geleden ontstaan zijn om een vent die niet deugde. Ze proberen de wetten van die tijd in te voeren in landen die al die jaren niet stil hebben gestaan en zich verder ontwikkeld hebben. Daarbij willen ze wel de hulpmiddelen gebruiken van deze ontwikkelde mensengroepen. Terwijl ze daar mee bezig zijn tonen ze geen enkel respect voor de mensen die ze hun achterhaalde ideeën willen opdringen.
Het vragen om respect voor niets, is hetzelfde als vragen om geld voor niets en daar hebben we in Nederland het woord schooien voor.

Het is natuurlijk mogelijk dat het je niet aanspreekt. in tegendeel tot jou heb ik daar volkomen begrip voor...
ik en net als vele praktiserende moslims respecteren namelijk wel andermans gedachten en idee'en, geloof. etc.... maar helaas krijgen wij niet eens de kans om onze kant van het verhaal te vertellen :s want dan liggen de vooroordelen over ons al klaar... en dat vindt ik echt heel triest...

Ik heb een aantal forums gelezen.. en ja de dingen die er worden gescheven hebben me wel geraakt, omdat ik het zo jammer vindt dat er zo negatief wordt gedacht over mijn religie. en dat komt gewoon door een aantal dwazen (om het maar zo te zeggen)..die gewoon zo vol zitten met haat en daardoor verkeerd handelen.
Jammer vindt ik dat.. en ik heb begrip voor ieder hun mening... maar ik vindt wel dat je open moet staan voor positieve dingen..
ikzelf dacht namelijk voordat ik moslima was ook heel slecht over de islam.. totdat ik zelf een zoektocht ben gestart, ben de koran zelf eens gaan lezen met een open hart en vergat al die voorroordelen.. heb info gezocht (en niet zomaar op internet ofzo). Dacht bij mezelf: zo slecht kan een religie toch niet zijn, dat is onmogelijk!!
dat zijn dingen die mijn gedachten deden veranderen... en ja als ik daar niet voor open stond... dan zou ik nu niet hebben geweten wat ik toen niet wist (om het maar zo te zeggen) ;)

maarja.. ik heb al gemerkt op deze site dat de meeste hun woordje al klaar hebben liggen.. HELAAS.... en ik wil heus niet dat iedereen spontaan moslim wordt... nee hoor dat verwacht ik heus niet, maar ik hoopte gewoon op een serieuze en respectvol discussie... waarbij we allen mischien wel antwoord krijgen op onze vragen i.p.v niet verder te kijken dan je neus lang is... maarja :)
..*..Zoek toevlucht Alleen bij Allah(swt)...Werp je neer..Huil en laat je gaan...Waarlijk Allah zal je belonen voor elke oprechte traan!!!!..*...
NedelandseM0slima

Over respectvol omgaan gesproken, hier hebt ge een zoveelste praktijk voorbeeld en over wat ik zelf gezien heb en ervaren nog meer te zwijgen.
Dus mooie vertelselkes om alles maar weg te moffelen zijn aan mij niet besteed, srry.

Het begon met een lezersbrief…
October 4th, 2006
Stel je even voor, je dochter is 6 maanden zwanger en schoolgaand, heeft bijna 2 jaar een vaste relatie, en plots, zonder aanleiding, wordt ze op de speelplaats van haar school, samen met een vriendin, ingesloten, bekogeld met afval, uitgescholden voor hoer en uiteindelijk gemolesteerd door een 7tal eerste jaartjes van Marokkaanse origine. De dag ervoor was ze nog enthousiast op het 0110 concert hier in Antwerpen. Het vervolg? Ze is afgevoerd naar het Middelheim ziekenhuis. Heeft daar uren in spanning mogen wachten of haar baby in wording iets heeft, zit onder de blauwe plekken en haar visie op de dingen is duchtig door elkaar geschud.

…T’is weer voorbij die mooie zomer !
Mooije uitnodiging voor de religie islam zou ik zeggen. En wat als er op die uitnodiging niet wordt ingegaan? Weet ge wat daarover in de koran staat?
Ga da maar eens opzoeken.

Wil je zeggen dat dat islam is?????????
`Ik zelf als moslima nog wel zegt keihard: NEE

sorry maar er is en blijft een verschil tussen de praktiserende moslims.. en een groepje straatmarokkaantjes ;)
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Beste Moslima,

Weet je wat het is. Er zijn zoveel versies van de Koran blijkbaar. Die van jou is geweldig tolerant naar vrouwen. Ik kan me dat gewoon niet voorstellen. Mooi hoor als het zo kan, maar hoe weet je dat dit de waarheid is? Ik heb zoveel andere kanten ook gelezen dat ik nu echt niet zoiets heb van, ooh zit het zo, nee dat is het goed. Zo werkt dat toch niet?
En hoe weet je dat je niet voor de gek gehouden wordt?

Lees eens het verhaal in het topic: Getuigenissen van afvalligen
Jutta: de islam was mijn nachtmerrie

En ook de posting van Aisha: mijn getuigenis.

Ik zou graag van jou horen wat je van deze verhalen vindt. En kom nu niet alleen met dit is de ware Islam niet. Want dat is toch maar een mening. Dit gebeurt en meer dan je denkt. Hoewel ik me ook niet kan voorstellen dat je dit niet weet. En hoe weet je zo zeker dat dit niet de ware Islam is?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

NedelandseM0slima

Hey Kitty...

Ten eerste wat betreft die verzen...
er zijn 4 grote scholen ( grote geleerden) waarvan wij het meeste aannemen..
die volgen allemaal de soenna en koran. zoiezo voor vragen moeten wij bij hen wezen.
daarnaast zijn er vele groeperingen, waarbij ook een klein beetje islam en heeeel erg veel cultuur in gebonden zit.
Er zitten daar heeel veel tussen die alleen maar doen wat hun grootouders deden of het nou islam is of niet.. en met dat soort moslims heb ik echt uren lang gediscuseert MET bewijzen uit de koran dat ze het fout deden maar ze waren hard leers en luisteren gewoon niet.
Naast hun zijn er ook vele die alleen maar hun voordelen uit de islam willen halen, bijvoorbeeld.. als je aan sommige moslimmannen vraagt: mag je 4 vrouwen en dan zegt ie maar al te graag JAAA.. maar als je zegt moet je 5x per dag bidden dan zegt hij: nee joh hoeft niet etc.
zulke mensen zijn er eerlijk gezegt heeeel veeel...
het komt ook niet zo vaak meer voor dat moslims zelf de islam bestuderen maar dat ze veel simpelweg overnemen van anderen terwijl dat meestal tegenstrijdig is in de islam..
En ik snap erg goed wat je bedoeld en ik vroeg mij in het hbegin dus ook af waar ik mijn kennis vandaan moest halen.. aangezien er veel groeperingen zijn.
en ja ik weet dat ik het goede volgt uit de islam... want na vele hadiets + de koran dat is mijn zekerheid.. daarbij komt ook nog eens dat ik mijn kennis niet via nederlandse sites en boeken heb gehaald.. ik doe alles in het arabisch... en dat maakt zoiezo weer een heel verschil.
Ik snap zeker je verwarring... maar ik bedoel neem gewoon niet zomaar alles aan van mensen wat ze zeggen.. en niet naar zomaar allerlei sites gaan en dat gelijk geloven want iedere debiel kan tegenwoordig een website maken met onzin praatjes of uuh sprookjes zoals ze het op deze site noemen...
voor mijn bekering raakte ik daarvan namelijk ook in de war.. en denk je nou echt dat ik een (niet zo zwaar) christelijk opgevoede nederlandse meid die alles had wat haar hartje begeert om het maar zo te zeggen... zich zou bekeren tot de islam als het slecht vor mij was?? als het vrouwonvriendelijk was??? nee dus..

en wat betreft die mensen van die postings... ik weet dat er sommige zijn die zich afkeren van de islam... omdat ze mischien slecht behandeld zijn... maar omdaar gelijk de schuld te geven aan de islam vindt ik niet kloppen.. zoals ik al zei speelt cultuur een grote rol... en als je uiteindelijk zelf op speurtocht gaat, dan zul je er zeker achter komen dat die cultuur echt een grotere rol heeft dan je denkt...
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Heb je die verhalen gelezen waar ik naar verwees?

En de slechte dingen zijn niet van horen zeggen, die staan ook gewoon in jouw arabische Koran, lees je daar dan overheen? Ik ben genoeg op de hoogte om te weten dat die haatdragende teksten wel degelijk in de Koran staan, dat ook heel veel hadiths oproepen tot haat. Of krijg je alleen die hadiths onder ogen die vredelievend zijn. Pik je er op die manier niet ook gewoon uit, wat je aanstaat, of wat anderen je aanreiken en willen laten geloven. En Islam en cultuur zijn inderdaad verweven met elkaar dat is ook de intentie van dat geloof, er is geen scheiding tussen kerk en staat en geen scheiding tussen cultuur en religie.

NedelandseM0slima

Nee hoor meissie.... Ik zit zelf op de islamitische universiteit en bestudeer islam waaronder OOk de koran en de Hadiets en de stromingen in de islam.... dus sorry maar ga mij nou niet zeggen wat er wel en niet in de koran staat.... en vele hadiets zijn ook niet betrouwbaar verklaard ;)
en wat betreft de koran.. bij iedere vers is er ook een uitleg, en alleen maar voor de vers al-faatiha (de eerste vers in de koran) wat maar 7 zinnen inhoudt, daarover is eeen heel boek over geschreven, dus ken je nagaan wat die 7 zinnetjes in houden.. en dan wil jij zeggen dat je na een paar tekstjes gelijk weet wat het inhoudt??? terwijl vele moslims dat niet eens weten????
HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe »

Sommige mensen verkeerd behandeld? Elke religie brengt ellende, maar de islam doet het in overtreffende trap. Het ergste is dat jouw sprookjesboek de koran, teveel mensen aanzet tot haat jegens anders denkende. In de zogenaamde islamitische landen, waar het eigelijk volgens jou geweldig goed moet gaan want daar gelooft iedereen die sprookjes, worden meer mensen vermoord voor hun geloof, dan waar ook ter wereld. Hier in Nederland hebben we ook godsdiensttwisten gehad, maar daarvoor wordt sinds de kerk en de staat gescheiden zijn niet meer gemoord. Nederland zit niet te wachten op een religie, die intolerantie predikt. Dat mag wat mij betreft verder uitgevochten worden in al die gelovige landen.
Vraag geen respect voor bedoelingen, als het gedrag dat getoond wordt gewoon verwerpelijk is.
(Walter Lipmann)
HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe »

NedelandseM0slima schreef:Nee hoor meissie.... Ik zit zelf op de islamitische universiteit en bestudeer islam waaronder OOk de koran en de Hadiets en de stromingen in de islam.... dus sorry maar ga mij nou niet zeggen wat er wel en niet in de koran staat.... en vele hadiets zijn ook niet betrouwbaar verklaard ;)
en wat betreft de koran.. bij iedere vers is er ook een uitleg, en alleen maar voor de vers al-faatiha (de eerste vers in de koran) wat maar 7 zinnen inhoudt, daarover is eeen heel boek over geschreven, dus ken je nagaan wat die 7 zinnetjes in houden.. en dan wil jij zeggen dat je na een paar tekstjes gelijk weet wat het inhoudt??? terwijl vele moslims dat niet eens weten????
Wat denk jij met jouw kennis van de koran te kunnen verbeteren in deze wereld?
En hoe groot schat je zelf de kans in dat het ook gebeurt?
(Walter Lipmann)
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Ach joh Nederlandse Moslima, wat loop je nu te pochen met zoveel boekjes over een paar zinnetjes. Heb nog chategesatie gehad, ook zo'n oeverloos gelul over een boekje. Inhoudelijk net zo veel als de Koran, nul. Gekwezel over een fictieve entiteit, niets meer!
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

En die Imams die die haatteksten verspreiden bestuderen de Koran dus ook niet? Die lullen maar wat? En al die mensen die in de 'verkeerde' uitleg geloven hebben de Koran ook allemaal niet gelezen?

En wat predikt de bekende Universiteit in Islamabad in Pakistan? Onzin? Hetzelfde als de universiteit waar jij op zit? Of leest men daar ook de Koran niet?

MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

NedelandseM0slima schreef:Hey Kitty...

Ten eerste wat betreft die verzen...
er zijn 4 grote scholen ( grote geleerden) waarvan wij het meeste aannemen..
die volgen allemaal de soenna en koran. zoiezo voor vragen moeten wij bij hen wezen.
daarnaast zijn er vele groeperingen, waarbij ook een klein beetje islam en heeeel erg veel cultuur in gebonden zit.
Juist hierom zijn veel mensen hier vrijdenkers, wij nemen niet zomaar aan wat sprookjesvertellers ons willen wijsmaken.
Als ik een boek lees zoek ik zelf naar de uitleg en/of waarheid achter mythes uit het verleden. Het is zo kleinmenselijk om achter zo'n eplileptische godsdienstwaanzinnige als jouw Mohamed aan te lopen. :twisted: [/quote]
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
Plaats reactie