Kerst Verpesters.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
stropke
Geregelde verschijning

Kerst Verpesters.

Bericht door stropke »

Bron: De Telegraaf

Binnenland

di 19 dec 2006, 05:30 | 405 reacties
Alleen halal eten op kerstdiner van het Rode Kruis
door Gijsbert Termaat en Tjerk de Vries
AMSTERDAM - Bewoners uit de Diamantbuurt in Amsterdam zijn furieus op de organisatoren van een kerstdiner waar alleen halal (voor moslims toegestaan voedsel) gegeten mag worden.

Alle buurtbewoners kregen onlangs een uitnodiging van activiteiten- en jongerencentrum Cinetol en het Rode Kruis om zaterdag aan te schuiven voor het diner en zodoende de allochtone en autochtone bewoners dichter bij elkaar te brengen. "Op zich hartstikke leuk, maar toen ik de brief eens goed doorlas, werd ik woedend. 'Alle aanwezigen wordt gevraagd iets lekkers voor het hoofdgerecht mee te nemen. Let op, er wordt halal gegeten!' stond erin. Ik wist niet wat ik meemaakte, dit is echt van de gekke", aldus een buurtbewoonster.

:twisted: :evil: :x Echt schandalig. Wat dichter tot elkaar, ja maar dan wel op de moslim wijze.
Dat ze toch gauw opkrassen, dikke hypocrisie. En dan met een schijnheilige kop kerst vieren.
Wel dan hoeft het ook niet meer en het Rode kruis is weer de zoveelste dhimmi of beter gezegd dhummie club.
Naar hun jaarlijks bijdrage kunnen ze dus fluiten als ze ooit weer voor de deur staan.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Het klinkt inderdaad als de zoveelste handreiking naar de allochtone bevolking ten koste van de autochtone bevolking. Alleen denk ik dat het vooral uit praktische overwegingen is gedaan. Als je een gezamenlijk iets organiseert tussen allochtonen en authochtonen, heb je een probleem als het voedsel niet halal is. Je beperkt dan toch het mee kunnen eten van de allochtone bevolking. Men is er kennelijk vanuit gegaan dat autochtone wel halal voedsel kunnen eten en andersom niet.

Aangezien we het een beetje zat worden dat er altijd en eeuwig maar rekening wordt gehouden met aan ons vreemde gebruiken, reageert men denk ik op al dit soort zaken fel.

Stel je eens voor dat je een feest organiseerd waar veel Joden aanwezig zijn, dan lijkt het mij dat je dan ook rekening houdt met het eten dat je aanbiedt.

Ik had het in ieder geval beter gevonden als ze zowel halal als niet halal eten hadden gehad. Zodat het gewoon duidelijk is, dat er met iedereen rekening is gehouden. Nu komt het natuurlijk weer over als een voorkeursbehandeling en voelt de autochtone bevolking zich gediscrimineerd.

Voor het nader tot elkaar komen is dit in ieder geval geen handige zet. Dit zorgt eerder voor afweer en verwijdering en onbegrip.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

Gelukkig ben ik niet de enige die huiverig is voor verdere islamisering van ons land.

Ik probeer steeds mezelf voor te houden dat ik het niet zo zwaar moet zien, maar ik kan me er maar moeilijk los van maken.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun »

Als ik iets gratis aangeboden krijg ga ik niet janken over halal of niet. Ik kies ervoor het aan te nemen of ik besluit er niet langs te gaan. Ageren vind ik pas gerechtvaardigd als het over enorme bedragen aan besteed gemeenschapsgeld gaat zoals bijvoorbeeld de kostprijs van de kletsclub annex het zendelingenhuis Marhaba waarin verplicht Islam centraal staat op structurele kosten van de Amsterdamse gemeenschap.

Afbeelding

Men had het etentje ook gewoon eindejaarsdiner kunnen noemen wellicht had dat platzeikerige reacties voorkomen.
Plaats reactie