Marokkaantje, waar zijn je ouders?

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Sebastiaan
Bevlogen

Marokkaantje, waar zijn je ouders?

Bericht door Sebastiaan »

Hoe staat het onze muticulture samenlevings maatschapij? Laten we het eens aan een "objectieve" NOS verslaggever vragen .
NOS-verslaggever Daan van de Staaij schreef: bron: http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen ... jeugd.html

Waar zijn de ouders?
"Kanker op met je camera. Ik ga je camera stukmaken". De NOS-ploeg, op reportage in de wijk Overvecht, wordt bij winkelcentrum De Gagelhof op geheel eigen wijze onthaald door zeven jonge jongens met petjes en capuchons.
Afbeelding

Voor niets en niemand bang zijn ze. "Ze zijn erger dan de oudere jongens van 15, 16 die op straat hangen", zegt de medewerker van de patatzaak op het plein. Het is één van de groepen, zo melden omstanders en winkeliers, die vaker ‘rottigheid uithaalt’ in de buurt.

De jongerenwerkers van Cumulus Welzijn, een Utrechtse organisatie die zich onder andere inzet voor veilig spelen op straat, maken het dagelijks mee. Een kleine groep zeer jonge raddraaiers weet de toon te zetten op straat, op school en bij wijkactiviteiten. In weerwil van alle programma’s die de wijk heeft om de jeugd te ondersteunen, gaat het met een hardnekkige groep jonge jongens mis.

Structureel probleem
"Soms denken we dat ze helemaal gek zijn geworden", zegt Erwin de Boer, manager jeugdzorg. "Kinderen van 8, 9 jaar intimideren leeftijdsgenootjes, oudere buurtbewoners, en ze luisteren naar niemand. Het begon met incidenten, maar de laatste twee jaar is er echt sprake van een structureel en omvangrijk probleem. Inmiddels is het zover dat onze jongerenwerkers liever met wat oudere jongeren werken. Die luisteren tenminste nog."

Voor Cumulus Welzijn is de maat vol. Erwin de Boer: "We weten het niet meer. Onze vriendelijke methoden helpen voor deze groep niet. En de politie begint pas met ingrijpen vanaf de 12-jarigen. Maar de belangrijkste ontbrekende schakel zijn de ouders: zo lang die de andere kant uitkijken kom je nergens."

Ging het een paar jaar geleden vooral om een harde kern 15, 16-jarige probleemjongeren, nu draait het om een groep kinderen in de leeftijdscategorie 8- 12 jaar. Ze zijn niet hanteerbaar op school, intimideren leeftijdsgenootjes of buurtgenoten, plegen kleine diefstallen en zijn ongevoelig voor gezag. Hoeveel kinderen zich precies in de gevarenzone bevinden, is onbekend.

Moeilijk bereikbaar
In Overvecht lopen de schattingen uiteen van 100 tot 150 kinderen. Volgens Cumulus Welzijn gaat het voornamelijk om kinderen met Marokkaanse ouders. Een aantal Marokkaanse gezinnen in deze buurten is zeer moeilijk bereikbaar voor de instanties.

Gemeente en politie erkennen de noodkreet van het welzijnswerk. Wethouder Rinda den Besten, verantwoordelijk voor jeugdbeleid, noemt het een zorgelijke ontwikkeling. "Een deel van deze jongeren is niet aanspreekbaar op hun gedrag en dat kunnen we niet accepteren."

De gemeente hoopt met nieuwe maatregelen de situatie te verbeteren. Zoals met zogeheten jeugdadviesteams in de probleembuurten. Dat zijn teams van professionals die snel kunnen ingrijpen op de plekken waar dat nodig is. En Utrecht zoekt het in opvoedingsondersteuning. Wat Den Besten betreft kan de door het kabinet beloofde verplichte opvoedingsondersteuning niet snel genoeg komen.

Raddraaiersklas
Overvecht kent al een aantal experimenten om het tij te keren. De Openbare Basischool heeft een speciale klas voor jonge raddraaiers, door professionals het 'rellenklasje' genoemd. In de klas worden de moeilijkste kinderen apart gezet om ze te scheiden van andere leerlingen en zo de rust in de klassen te bewaren.

Bovendien krijgen de leerlingen in de klas extra aandacht en begeleiding. Het buurt - en speeltuinwerk hanteert 'speeltuinverboden' voor kinderen die keer op keer overlast veroorzaken. Op harnekkig wangedrag volgt een speeltuinverbod van enkele weken. Voorwaarde om opnieuw te worden toegelaten is een gesprek met de ouders.

Oplossing
De sleutel voor de oplossing, zo klinkt het unaniem in Overvecht, ligt bij de ouders. De ouders van de kinderen die dreigen te ontsporen moeten hun taken weer serieus nemen, concluderen politie, gemeente, jeugdwerk en buurtbewoners. Erwin de Boer van Cumulus: "Iedereen werkt samen om dit op te lossen. Maar de ouders moeten meedoen. Desnoods onder dwang."
-Dit klinkt niet echt positief, moet ik me zorgen maken?
-Waarom zouden wilen de ouders van marrokaanse kinderen willen meewerken aan een oplossing?
Laatst gewijzigd door Sebastiaan op 15 apr 2007 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Samante

Bericht door Samante »

Volgens mij hebben de ouders ook geen enkel gezag meer.
De ontspoorde groep kinderen wordt door die kinderen zelf denk ik enigszins aangestuurd en duldt geen enkele invloed van buitenaf. Het is de groep die een stempel drukt op de rest en niet andersom.
Sebastiaan
Bevlogen

Wat ik wel weet is dat Marokkaanse ouders vaak een heel ander idee hebben van opvoeden autochtone Nederlanders. De ouders sturen hun kinderen voortdurend de straat op, want thuis zijn ze niet te harden. Op straat komen deze kinderen in een straat macho cultuur waarin goed burgerlijk gedrag, wordt gezien als zwakheid. Uit verveling gaan ze geintjes uithalen, maar omdat ze zichzelf moeten bewijzen in de groep gaan ze steeds verder waar het uiteindelijk uitmond in excessen waarin ze effectief opereren als een straatbende die de buurt terroriseert.

Om het probleem op te lossen zullen denk ik maatregelen genomen worden om de neerwaardse spiraal te doorbreken. Ouders van probleem kinderen zouden verplicht hun kinderen naar een naar een naschoolse opvang groep stuuren die ze leren zichzelf te vermaken op een burger vriendelijke manier, bijvoorbeeld door sport en spel activiteiten (wat dat ook moge zijn) te ontplooien.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
afgestompt dier
Forum fan

Bericht door afgestompt dier »

Gedwongen anti conceptie, als je één kind al nauwelijks aan kan waarom er dan in godsnaam 3 bijneuken.
Geloof verzet bergen onzin.
Sebastiaan
Bevlogen

afgestompt dier schreef:Gedwongen anti conceptie, als je één kind al nauwelijks aan kan waarom er dan in godsnaam 3 bijneuken.
En als je bedenkt dat de meeste marrokaanen hun bruid uit het moederland halen, kun je dit getal gerust met 2 vermenigvuldigen. De geschiedenis herhaarlt zich dan totdat er zoveel zijn dat je kunt spreken van een marrokaanse kolonie. :twisted:
Laatst gewijzigd door Sebastiaan op 15 apr 2007 13:07, 3 keer totaal gewijzigd.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Achmed Marcouch heeft daar nuchtere ideeën over; constructieve ideeën.
Sebastiaan
Bevlogen

Theoloog schreef:Achmed Marcouch heeft daar nuchtere ideeën over; constructieve ideeën.
Die Amserdamse marrokaanse gemeente polliticus? gaan we effe opzoeken
Ahmed Marcouch schreef:Marokkaanse ouders moeten uit hun passiviteit en zich veel actiever opstellen om hun kinderen op het rechte pad te houden. Juist de ouders die hun migratie nog niet hebben verwerkt trekken zich te veel terug, en laten hun kinderen buitenshuis over aan de straat en de Nederlandse instanties. In Nederland worden de kinderen veel te laat op straat gelaten. Op het Marokkaanse platteland kregen de kinderen te maken met sociale controle. Hier niet. De Nederlandse instellingen doen het vaak niet goed, zegt Marcouch. In de jaren tachtig werden er geregeld kinderen uit huis geplaatst door de kinderbescherming als er een uithuwelijking dreigde. In plaats van te bemiddelen. Zo is de angst er in geschoten om bij opvoedingsproblemen of conflicten om hulp te praten. Ool leerkrachten weten vaak niet hoe ze de ouders zover moeten krijgen dat ze zich actief bezig houden met de leerprestaties van hun kinderen, dat ze met de leraren moeten praten, toezicht houden op huiswerk, meer met hun kinderen moeten spelen en betere tvprogramma’s voor ze uitzoeken. Zo ontstaat er een gesplitste wereld voor de jongeren, thuis en de buitenwereld lijken niet op elkaar. Jongens die thuis heel lief zijn kunnen buitenshuis van alles uitspoken.

De Marokkaanse meisjes, die meer toezicht krijgen, doen het beter. Ik denk dat dat op zijn beurt weer nieuwe problemen oplevert: de meisjes die zich verder ontwikkeld hebben vinden niets aan de Marokkaanse jongens die meer hechten aan de straatcultuur dan aan een opleiding, en die vinden op hun beurt weer niets aan de meiden die denken dat ze beter zijn, en zo moeten beide in het land van herkomst op zoek naar geschikte partners. De jongens het liefst een weinig ontwikkeld meisje. De meiden het liefst een goed opgeleide en vrijdenkende man die ze hier te weinig kunnen vinden. De problemen beginnen dus al met de opvoeding.

bron: http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/index.php?p=787
Dus daar komen al die jonge marrokaanse analfabetische moslim meisjes vandaan :?
Marrakoonse jongens willen gewoon een onderdanige vrouw waar ze alles mee kunnen doen wat ze willen :twisted:
En wat denken jullie wat er van hun kinderen terecht komt? Een onderdaning analfabetische marrokaanse moeder en een macho vader met crimineel bende verleden. Dat moeten wel voorbaardige kinderen worden of niet soms? :roll:
sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun »

Sebastiaan schreef:Wat ik wel weet is dat Marokkaanse ouders vaak een heel ander idee hebben van opvoeden autochtone Nederlanders. De ouders sturen hun kinderen voortdurend de straat op, want thuis zijn ze niet te harden. Op straat komen deze kinderen in een straat macho cultuur waarin goed burgerlijk gedrag, wordt gezien als zwakheid. Uit verveling gaan ze geintjes uithalen, maar omdat ze zichzelf moeten bewijzen in de groep gaan ze steeds verder waar het uiteindelijk uitmond in excessen waarin ze effectief opereren als een straatbende die de buurt terroriseert.

Om het probleem op te lossen zullen denk ik maatregelen genomen worden om de neerwaardse spiraal te doorbreken. Ouders van probleem kinderen zouden verplicht hun kinderen naar een naar een naschoolse opvang groep stuuren die ze leren zichzelf te vermaken op een burger vriendelijke manier, bijvoorbeeld door sport en spel activiteiten (wat dat ook moge zijn) te ontplooien.
Waarom niet eenvoudig de maatschappelijke rekening aan etra agenten, vervanging van vernield straatmeubilair en begeleiding van geterroriseerden verhalen op de ouders van het kroost dat zulks veroorzaakt? Doorgaans ontwaken mensen wel als zij in hun vrij besteedbare inkomen beperkt lijken te gaan worden.
sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun »

Sebastiaan schreef:
Theoloog schreef:Achmed Marcouch heeft daar nuchtere ideeën over; constructieve ideeën.
Die Amserdamse marrokaanse gemeente polliticus? gaan we effe opzoeken
Ahmed Marcouch schreef:Marokkaanse ouders moeten uit hun passiviteit en zich veel actiever opstellen om hun kinderen op het rechte pad te houden. Juist de ouders die hun migratie nog niet hebben verwerkt trekken zich te veel terug, en laten hun kinderen buitenshuis over aan de straat en de Nederlandse instanties. In Nederland worden de kinderen veel te laat op straat gelaten. Op het Marokkaanse platteland kregen de kinderen te maken met sociale controle. Hier niet. De Nederlandse instellingen doen het vaak niet goed, zegt Marcouch. In de jaren tachtig werden er geregeld kinderen uit huis geplaatst door de kinderbescherming als er een uithuwelijking dreigde. In plaats van te bemiddelen. Zo is de angst er in geschoten om bij opvoedingsproblemen of conflicten om hulp te praten. Ool leerkrachten weten vaak niet hoe ze de ouders zover moeten krijgen dat ze zich actief bezig houden met de leerprestaties van hun kinderen, dat ze met de leraren moeten praten, toezicht houden op huiswerk, meer met hun kinderen moeten spelen en betere tvprogramma’s voor ze uitzoeken. Zo ontstaat er een gesplitste wereld voor de jongeren, thuis en de buitenwereld lijken niet op elkaar. Jongens die thuis heel lief zijn kunnen buitenshuis van alles uitspoken.

De Marokkaanse meisjes, die meer toezicht krijgen, doen het beter. Ik denk dat dat op zijn beurt weer nieuwe problemen oplevert: de meisjes die zich verder ontwikkeld hebben vinden niets aan de Marokkaanse jongens die meer hechten aan de straatcultuur dan aan een opleiding, en die vinden op hun beurt weer niets aan de meiden die denken dat ze beter zijn, en zo moeten beide in het land van herkomst op zoek naar geschikte partners. De jongens het liefst een weinig ontwikkeld meisje. De meiden het liefst een goed opgeleide en vrijdenkende man die ze hier te weinig kunnen vinden. De problemen beginnen dus al met de opvoeding.

bron: http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/index.php?p=787
Dus daar komen al die jonge marrokaanse analfabetische moslim meisjes vandaan :?
Marrakoonse jongens willen gewoon een onderdanige vrouw waar ze alles mee kunnen doen wat ze willen :twisted:
En wat denken jullie wat er van hun kinderen terecht komt? Een onderdaning analfabetische marrokaanse moeder en een macho vader met crimineel bende verleden. Dat moeten wel voorbaardige kinderen worden of niet soms? :roll:
Er gaan dan ook al even geluiden op om stingenter te zijn in de handhaving van arbeidsmarktkriteria bij toelating van wie hier zijn geluk wil proberen.
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

sjun schreef: Waarom niet eenvoudig de maatschappelijke rekening aan etra agenten, vervanging van vernield straatmeubilair en begeleiding van geterroriseerden verhalen op de ouders van het kroost dat zulks veroorzaakt? Doorgaans ontwaken mensen wel als zij in hun vrij besteedbare inkomen beperkt lijken te gaan worden.
Ik denk dat het verhalen van schade alleen maar diefstal in de hand werkt. Immers, van een kale kip valt niet te plukken en veel van deze kippen zijn al kaal.
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
marc aka controle
Ervaren pen

Bericht door marc aka controle »

The Gödelian formula is the Achilles heel of the cybernetical machine. And therefore we cannot hope ever to produce a machine that will be able to do all that a mind can do: we can never not even in principle, have a mechanical model of the mind. JR Lucas
Sebastiaan
Bevlogen

sjun schreef:Er gaan dan ook al even geluiden op om stingenter te zijn in de handhaving van arbeidsmarktkriteria bij toelating van wie hier zijn geluk wil proberen.
Tja, ik denk niet dat dat heel effectief is. De meeste moslims komen via het huwelijks bootje binnen. Wil je het probleem echt serrius aanpakken, moet je dat gewoon verbieden. Voor elke moslim die in Nederland wordt geboren is of is geimmigreert komt er een tweede (of zelfs derde of vierde na scheiding) bij doormiddel gezins herreniging. Moet toch kunnen? :oops:
Laatst gewijzigd door Sebastiaan op 16 apr 2007 19:44, 2 keer totaal gewijzigd.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Wat voor ideeën??? (ik zie alleen maar een opsomming van waarnemingen, gelardeerd met één conclusie [voor wat die waard is])
De conclusie, dat beter opgeleide jongens een mak matras in Marokko zoeken, en de meiden, de beter opgeleide mannen uit Marokko hiernaartoe willen huwen?

Beide vormen zijn Staatsbedreigend wegens de toename van 'M' en 'T'-cultuur, die door eeuwen achterstaande aspecten op de Westerse cultuur en kennis tot onmin en haat leiden bij de immigranten door de inkomensverschillen die dat teweegbrengen.
'Pamperen' met soc. voorzieningen en huursubsidie werden daardoor niet dankbaar aanvaard, maar als een 'verplichting' die de autochtoon had t.o.v. de M of T gezien!
Opgeroepen met het een of andere kul-verhaal, dat die eerste gastarbeiders onze economie gered zouden hebben, of onze schuld uit het verleden, waar zelfs beelden ter herdenking voor zijn opgericht, moet worden afbetaald, of, of!
En door 'hen' als bewijs gezien worden ter erkenning daarvan en een gewetens-excuus voor hen om te kunnen klaplopen?
Er lopen helaas hier ook veel autochtone idioten rond die de achtergronden voor de eigen vroegere klassestrijd verwarren met de strijd tot het behoud van de pampers van deze nieuwkomers.
Niet door zelf solidariteit te betrachten, maar de rekening te laten betalen door de hard sappelende middengroepen.
En bovendien met het zgn. 'doorstroombeleid' (en vele andere vuile truukjes haha) hun steden uit te jagen om woningen beschikbaar te krijgen voor deze nieuwkomers.
Het heeft tot (onbeheersbare) enclaves geleid die de autochtoonse bevolking ontzettend veel kosten, en nagenoeg geen baten opleveren.
'Onbeheersbaar' als je blijft pamperen om opportunistische redenen!
Totdat de 'pamper-Staat' zó nat is, dat ie zinkt!
Allah Akbar (of zoiets)
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Sebastiaan schreef: De meeste moslims komen via het huwelijks bootje binnen. Wil je het probleem echt serrius aanpakken, moet je dat gewoon verbieden.
Het klinkt welliswaar heel makkelijk 'Gewoon verbieden' maar het zou een goede oplossing zijn ik zie het hier ook gebeuren dat er vrouwen uit islamitische landen worden geimporteert, je kan ze herkennen aan de hoofddoekjes en het bedekte lichaam.
Zo'n 5 jaar geleden zag je zelden een vrouw met hoofddoekje en nu zie ik ze toch geregeld opduiken.

Vraag ik me wel af 'Wat zien dat soort mannen in een onderdanige vrouw' in het dagelijks leven bedoel ik (in de slaapkamer kan ik het wel begrijpen).
Fuck met alles.
DigiHeld
Geregelde verschijning

Bericht door DigiHeld »

Vraag ik me wel af 'Wat zien dat soort mannen in een onderdanige vrouw' in het dagelijks leven bedoel ik (in de slaapkamer kan ik het wel begrijpen)
En dat kan ik dan weer niet begrijpen :twisted:
Het is geel/blauw en als je het in je oog krijgt ben je dood !

(thcirtsaam tiu yticretni ed)
Plaats reactie