de bijbel code

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

highlander

de bijbel code

Bericht door highlander »

de bijbel code.dit boek heb ik onlangs gelezen en vond het zeer interresant,wie heeft hem ook gelezen ,en wat vond je er van

reactie's graag
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ik vond het een seniel boek en de Moby Dick code minstens net zo goed.
http://cs.anu.edu.au/~bdm/dilugim/moby.html
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Gralgrathor
Diehard

Bericht door Gralgrathor »

Sararje schreef:Ik vond het een seniel boek en de Moby Dick code minstens net zo goed.
http://cs.anu.edu.au/~bdm/dilugim/moby.html
He dude, heb je dat spoorboekje nu al gedecodeerd?
If I want to manufacture biological weapons with my copy of iTunes, I will, fascists. Ditch this bullshit. -- Maddox
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Dit heeft geen bal met filosofie te maken, daarom verhuis ik deze draad naar 'christendom/judaïsme'.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Nou, dat is nou juist mijn probleem. (Trouwens, vind je het heel erg om andere forumleden niet met "dude" aan te spreken, dat doe je maar op straat) Ik kan elke waarzeggerij uit elk fatsoenlijk boek halen. Vandaar dat je op dezelfde manier als bij de bijbel ook bij Moby Dick voorspellingen tevoorschijn kan toveren. Het zou m.i. pas wat worden als men vooraf een voorspelling zou doen. Deze zou opschrijven, deze aan een onafhankelijke autoriteit in bewaring zou geven en men de voorspelling zou afwachten. Als deze dan zou uitkomen, dan hebben we gespreksstof. Moet de voorspelling overigens wel 100% eenduidig zijn.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
waked

Bericht door waked »

Koran heeft ook zijn eigen code :lol: :lol: :lol:
highlander

Sararje schreef:Nou, dat is nou juist mijn probleem. (Trouwens, vind je het heel erg om andere forumleden niet met "dude" aan te spreken, dat doe je maar op straat) Ik kan elke waarzeggerij uit elk fatsoenlijk boek halen. Vandaar dat je op dezelfde manier als bij de bijbel ook bij Moby Dick voorspellingen tevoorschijn kan toveren. Het zou m.i. pas wat worden als men vooraf een voorspelling zou doen. Deze zou opschrijven, deze aan een onafhankelijke autoriteit in bewaring zou geven en men de voorspelling zou afwachten. Als deze dan zou uitkomen, dan hebben we gespreksstof. Moet de voorspelling overigens wel 100% eenduidig zijn.
je hebt gelijk!nooit geweten,bullshit dus die bijbelcode,nou ook weer opgelost
highlander

Devious schreef:Dit heeft geen bal met filosofie te maken, daarom verhuis ik deze draad naar 'christendom/judaïsme'.
bedankt voor je elegante bekend making "overste admin"
Gralgrathor
Diehard

Bericht door Gralgrathor »

Sararje schreef:Nou, dat is nou juist mijn probleem. (Trouwens, vind je het heel erg om andere forumleden niet met "dude" aan te spreken, dat doe je maar op straat) Ik kan elke waarzeggerij uit elk fatsoenlijk boek halen. Vandaar dat je op dezelfde manier als bij de bijbel ook bij Moby Dick voorspellingen tevoorschijn kan toveren. Het zou m.i. pas wat worden als men vooraf een voorspelling zou doen. Deze zou opschrijven, deze aan een onafhankelijke autoriteit in bewaring zou geven en men de voorspelling zou afwachten. Als deze dan zou uitkomen, dan hebben we gespreksstof. Moet de voorspelling overigens wel 100% eenduidig zijn.
Spijt me bijzonder: dude is een van mijn favoriete stopwoorden, en ik zal ieder een, eenieder met 'dude' aanspreken. Stel je gerust: zo ook mijn collegae, mijn secretaresse, mijn directeur.

Anyway, ontopic: nothing more need be said. Zelfs uit het telefoonboek kan ik mijn eigen overleiden nog destilleren. Ook al zegt het helaas niet wanneer precies.
If I want to manufacture biological weapons with my copy of iTunes, I will, fascists. Ditch this bullshit. -- Maddox
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

highlander schreef:
Devious schreef:Dit heeft geen bal met filosofie te maken, daarom verhuis ik deze draad naar 'christendom/judaïsme'.
bedankt voor je elegante bekend making "overste admin"
Graag gedaan :wink:
(Ik had m'n dag niet. Don't take it personal!)

Grtz..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
highlander

U bent vergeven :D
Wild
Geregelde verschijning

Bericht door Wild »

Er staan in de bijbel toch wel voorspellingen die uitgekomen zijn?
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Wild schreef:Er staan in de bijbel toch wel voorspellingen die uitgekomen zijn? Of ben ik nu gek aan het worden?
Nee, je bent nog niet gek geworden. Inderdaad zijn die uitgekomen voorspellingen er.
Er staat bijvoorbeeld een bijzonder frappante voorspelling van David in Psalm 16.

"U levert mij niet over aan het dodenrijk
en laat uw trouwe dienaar het graf niet zien."

Deze voorspelling is inderdaad duizend jaar later uitgekomen in het leven van Jezus.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Wild schreef:Er staan in de bijbel toch wel voorspellingen die uitgekomen zijn?
Er schiet me nog een geweldige profetie te binnen:

"De krijgsheld redt zijn leven niet" (Amos 2:14)

Er zijn inderdaad een paar kerkscheuringen geweest aangaande verschil in opvatting over de plaats en datum van de vervulling, maar de theologen zijn het toch unaniem eens met elkaar dat die profetie letterlijk (!) is uitgekomen.
Wild
Geregelde verschijning

Bericht door Wild »

De profetie van de geboorte van Jezus was inderdaad al vele eeuwen bekend voor het jaar 0.
Plaats reactie