aangezien planten co2 nodig hebben om te groeien lijkt het mij dat als er meer co2 in de atmosfeer zit de planten beter zullen groeien. dit in tegenstrijd met de global warming doomsday scenarío's waar de oogsten zullen mislukken. Aan de andere kant hangt het natuurlijk van de zwakste factor af (als er niet genoeg water voor de planten is maakt een overvloed aan co2 in de lucht eigenlijk niets meer uit) welke voor het grootste deel de groei van de planten bepaald.
tuurlijk betekent warmer weer op sommige plaatsen meer en op andere plaatsen minder oogst maar als we in het algemeen spreken komt er meer of minder oogst?
effect van meer co2 op de landbouw
Moderator: Moderators
effect van meer co2 op de landbouw
het feit dat er DNA bestaat is al een onomstotelijk bewijs voor evolutie.
-
Akkersloot
- Banned
- Contacteer:
Re: effect van meer co2 op de landbouw
Dat is al decenia bekend. Vandaar dat in kassen soms middels "co2 kanonen" met extra co2 de plantengroei wordt bevorderd.mouvement schreef:aangezien planten co2 nodig hebben om te groeien lijkt het mij dat als er meer co2 in de atmosfeer zit de planten beter zullen groeien.
Maar ondanks de extra groei van planten neemt de co2 concentratie nog steeds toe. Dus geen verontrustend tegenargument voor het broeikaseffect dus.
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.
Re: effect van meer co2 op de landbouw
We zijn net vissies in een aquarium.Akkersloot schreef:Dat is al decenia bekend. Vandaar dat in kassen soms middels "co2 kanonen" met extra co2 de plantengroei wordt bevorderd.mouvement schreef:aangezien planten co2 nodig hebben om te groeien lijkt het mij dat als er meer co2 in de atmosfeer zit de planten beter zullen groeien.
Maar ondanks de extra groei van planten neemt de co2 concentratie nog steeds toe. Dus geen verontrustend tegenargument voor het broeikaseffect dus.
Die doodgaan als er te weinig waterplantjes in die bak zitten!
Twee oplossingen A)méér waterplantjes........of, B)minder vissies
Helaas jongen die vissies als guppies en nemen de ruimte voor de plantjes in (met koraal om in te schuilen op de grond waar de plantjes hadden kunnen groeien! Ergo?