gonzo schreef: ten eerste zeg ik niet dat de wereld perfect is, heeft God ziektes gemaakt?nee!
Nee? Wie heeft die dan gemaakt?
heeft God oorlog uitgevonden? nee!
Volgens de Bijbel wel
Klaagliederen 3 vers 38:
‘Ontstaat niet het goed en het kwaad op bevel van de allerhoogste.’
Job 12 vers 22: ‘
Hij openbaart de diepten uit de duisternis, en des doods schaduwen brengt Hij voort in het licht. Hij vermenigvuldigt de volken, en verderft ze; Hij breidt de volken uit, en leidt ze. Hij neemt het hart van de hoofden des volks der aarde weg, en doet hen dwalen in het woeste, waar geen weg is. Zij tasten in de duisternis, waar geen licht is; en Hij doet hen dwalen, als een dronkaard.’
De God van de Bijbel doet in Zijn Oude Testament niets anders dan het oproepen tot plundering, genocide en kindermoord.
Numeri 31:17 'Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft. Doch al de kinderen van vrouwelijk geslacht, die de bijligging des mans niet bekend hebben, laat voor ulieden leven.’
1 Samuel 15:3 'Ga nu heen, en sla Amalek, en verban alles, wat hij heeft, en verschoon hem niet; maar dood van den man af tot de vrouw toe, van de kinderen tot de zuigelingen, van de ossen tot de schapen, van de kemelen tot de ezelen toe.'
God heeft de wereld perfect gemaakt.
Wie heeft de aarsmaden geschapen, toxoplasma parasieten, vleesetende bacteriën. Wat versta jij onder perfect? Zijn aardbevingen 'perfect'? Of lawines? Of overstromingen?
mensen en dieren werden aan het begin van de wereld ook ouder. dat kun je zien aan fossielen van dieren die hun hele leven doorgroeien. er zijn bijv. reusachtige haaietanden gevonden.
Onzin! Vroeger leefden er ook kleine dieren, en de blauwe vinvis is het grootste dier dat ooit heeft bestaan, en die leeft heden ten dage. Die haai waar je het over hebt. Megalodon is als ik me goed herinner de wetenschappelijke naam, was een afschuwelijk roofdier, en dat leefde dan zogenaamd in die 'perfecte wereld' van jou. Maar je bent uiteraard vrij om te geloven dat Megalodon leefde van bruine bonen
vroeger was er ook minder kanker en andere ziektes (dan praat ik niet over 100 of 200 jaar geleden, maar langer terug).
Gaarne zou ik bewijzen willen zien die deze bewering ondersteunen. Kankergezwellen fossileren niet zo snel, maar het is bewezen dat dinosauriërs aan jicht leden, en allerlei andere vreselijke kwalen. Neanderthalers hadden last van artritis, bochels, en werden meestal niet ouder dan 30 jaar.
om nu even terug te komen op de homoseksualiteit, God heeft ook niet de homoseksualiteit gemaakt.
Homoseksualiteit zit in de genen. Je wordt ermee geboren. Daarnaast komt homoseksualiteit onder zeer veel diersoorten voor. God heeft de homoseksualiteit dus wel gemaakt (uiteraard van de hypothese uitgaande dat God bestaat). Of de Duivel heeft een ingreep gedaan in het erfelijke materiaal van mensen (en zal dan tevens de Schepper zijn van alle parasieten, aarsmaden, virussen en dieren met slachttanden, gifklieren etc..). Maar als dat waar is, dan is Hij een intelligente ontwerper die niets voor God zelf onderdoet.
Ik las laatst een artikel inhet NRC handelsblad dat de verschillende mensaap soorten niet NA elkaar hebben geleefd, maar NAAST elkaar. tegelijkertijd dus.
Dan zullen we toch moeten weten om welk artikel het gaat. Misschien heb je het één en ander verkeerd begrepen.
main point: de wereld gaat steeds verder achteruit.
Gaarne bewijzen leveren. Giftige bacteriën, ziekteverwekkers, gruwelijke roofdieren, parasieten, schadelijke insekten, etc, komen vanaf het prille begin voor.
Zie megalodon
[img]http://big_game.at.infoseek.co.jp/shark/megalodon.jpg[/img]
Vriendelijke groet.