Argumenten tegen racisme en eugenetica.

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Devious
Erelid
Contacteer:

Argumenten tegen racisme en eugenetica.

Bericht door Devious »

Hallo allemaal. Ik ben de laatste tijd actief op het fascistische stormfront forum. Hier lopen nog steeds mensen rond die geloven in eugenetica. Lees bijvoorbeeld eens dit topic http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=165967 . De dingen die hier worden gezegd hebben een weerwoord nodig. Ik geloof niet in negeren van dergelijke denkbeelden. Daarom hoop ik dat men met mij mee wil denken en informatie wil verzamelen om met deze vorm van pseudowetenschap de strijd aan te gaan.

Vriendelijke groet.. 8)
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Ik heb al wat links gevonden over het omstreden IQ onderzoek van de racist Rushton.
http://www.testresearch.nl/zerk/racun.html
http://www.testresearch.nl/werk/racvlkskrnt.html

ciao...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Fenomeen
Superposter

Re: Argumenten tegen racisme en eugenetica.

Bericht door Fenomeen »

Devious schreef: De dingen die hier worden gezegd hebben een weerwoord nodig. Ik geloof niet in negeren van dergelijke denkbeelden.
Alhoewel ik het een nobel streven vind vraag ik me af of het zin heeft.
Wat daar rondhangt heeft qua intellectueel niveau overeenkomsten met fruitvliegjes.
Bespaar je de moeite.
Donnie Darko
Forum fan

Bericht door Donnie Darko »

Ook ik denk dat een sterke tegenwind geen zoden aan de dijk brengt, het blind racisme dat daar heerst is bijna surrealistisch, en ik huiver bij het repugnante gedachtegoed dat tentoon gespreid wordt. Als een kalf zonder kop rond zich heen schofferende pubers onzin-theorieën verkondigend.
Ik vrees ervoor dat sommige mensen die geen heil zien in een culturele kruisbestuiving, en hier gaan rondkijken zich wel eens de verkeerde gedachten gaan vormen, iemand die erg kneedbaar is kan besmet worden met zulk gedachtegoed.

Het probleem met deze soffen is dat ze huidige problematiek doortrekken of gebruiken als argument voor de differentie in rassen, de omstreden IQ-testen bewijzen, zelfs als ze waar zouden zijn, niets. Het lagere IQ is niet noodzakelijk correlerend met een criminele ingesteldheid, en hoe kan je dit projecteren op de waarde van een volledig ras??

Kunnen zulke stigmatiseringen leiden naar een effect waarbij sommige allochtonen zich gaan gedragen naar het stigma dat hun wordt opgeplakt, en zodoende de fascistjes gelijk krijgen? Het zijn dan ook vooral jongeren, meestal vallend tussen 2 culturen die dit tegengeluid geven, noem het de hormonale invloed van een verhitte opgejutte minderheidsgroep, die met voorbedachten rade geviseerd worden, zich gaan manifesteren, ik heb het in mijn uitgaanstijd meegemaakt, er is een wezenlijke kloof tussen migranten en autochtonen, die zich niet zelden laat verstaan in het ontaarden van geweld.

Natuurlijk mag er kritiek gegeven worden op tekortkomingen of falingen om zich aan te passen aan een cultuur en wetten van een samenleving, maar het geven van die kritiek mag geen puur statement worden waarbij men zich gaat plaatsen in een elitaire positie,neerkijkend op andere rassen, subculturen en dergelijke.

Als hypothese : een onderzoek zou uitwijzen dat 20 % van ras A crimineel is, hierdoor ontstaat er een generaliseringseffect waarbij alle mensen van ras A slecht zijn. Terwijl de 80 % ten onrechte gestigmatiseerd worden. Daar ligt een groot probleem in de nuancering en de logica van het fascistisch gedachtegoed
Een God die een hel schept van eeuwige duisternis en pijn, verdient als enige om erin te branden.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Donnie Darko schreef: Ook ik denk dat een sterke tegenwind geen zoden aan de dijk brengt, het blind racisme dat daar heerst is bijna surrealistisch, en ik huiver bij het repugnante gedachtegoed dat tentoon gespreid wordt. Als een kalf zonder kop rond zich heen schofferende pubers onzin-theorieën verkondigend.
Ik denk dat tegenwind heel belangrijk is. Negeren, wat de meeste mensen doen (en ook heel begrijpelijk is) heeft enkel als doel dat deze pubers denken dat ze gelijk hebben, en kan hun zelfverzekerdheid alleen maar versterken. bovendien kunnen anderen die nog op de wip zitten en toevallig zo'n site bezoeken, gaan denken dat de fascisten gelijk hebben, omdat er niemand tegenwind geeft.
Hetzelfde is er aan de hand met het creationisme van Harun Yahya. Jonge moslims zwelgen helemaal in hun 'gelijk', omdat er niemand tegengas geeft. Dat is de reden geweest waarom we op onze site (en op NaDarwin) aandacht aan hebben besteedt. Eugenetica en pseudowetenschappelijk racisme verdienen even veel kritiek als creationisme, zondvloedgeologie en wonderen van de koran etc... omdat zij ook op pseudowetenschap zijn gebaseerd.
Ik denk dat we op de site een aantal artikelen aan dit onderwerp gaan wijden.
Ik vrees ervoor dat sommige mensen die geen heil zien in een culturele kruisbestuiving, en hier gaan rondkijken zich wel eens de verkeerde gedachten gaan vormen, iemand die erg kneedbaar is kan besmet worden met zulk gedachtegoed.
Daarom moet je je duidelijk uitspreken. Laten zien waar je voor staat. Verkeerde gedachten krijgen ze op de fascistensite's, hier niet.

Vriendelijke groet... 8)
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

De racistische psycholoog Rushton heeft de IQ testen trouwens uit Zuidafrika gehaald; IQtesten die stammen uit de tijd van de apartheid. Rushton heeft armoede, slavernijgeschiedenis, slechtere medische hulp, voedingstekorten en slechter (of geen) onderwijs niet laten meewegen in zijn onderzoek. Rushtons onderzoek is derhalve Waardeloos...

ciao...
PietV.
Erelid

Re: Argumenten tegen racisme en eugenetica.

Bericht door PietV. »

Devious schreef:Hallo allemaal. Ik ben de laatste tijd actief op het fascistische stormfront forum. Hier lopen nog steeds mensen rond die geloven in eugenetica.
Stormfront heeft de bijzonder aandacht van AIVD en BVD. Er lopen inderdaad personen rond die Untermensch gedachten hanteren. En zoals meestal zijn er in deze wereld allerlei profeten die hier met enige vlijt en kunde een passend verhaal van kunnen maken. Binnen deze groep zit een harde kern die wordt verdacht van voorbereiden en uitvoeren van aanslagen tegen allochtonen, asielzoekers etc. Internationaal bestaat er een samenwerkingsverband, waar deze jongens (en enkele meisjes) hun ideeen verder ontwikkelen.

Tjeerdo.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Devious
Erelid
Contacteer:

anti-racisme banner

Bericht door Devious »

Wie weet er een mooie banner tegen racisme die we op onze site kunnen plaatsen?
Ik zal zelf ook even op zoek gaan.

ciao....
Enigma
Forum fan

Bericht door Enigma »

Ik kijk regelmatig (1x in de maand of zo) even op Stormfront omdat ik wil weten waar en hoe er daar over dingen gedacht word maar volgens mij is het echt verspilling van energie om daar te gaan posten. Die mensen zijn zo ontzettend dom en verblind in hun haat. Ik vind het wel belangrijk om ze in de gaten te houden, je moet weten waar de vijand zit immers en waar ze mee bezig zijn, maar het is zo een kleine groep absolute mafkezen in Nederland dat ik het meer tijd of aandacht niet waard vind.

Groet Enigma
Geen mens is intelligent genoeg om de eigen domheid te begrijpen.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Enigma schreef: Die mensen zijn zo ontzettend dom en verblind in hun haat.
Verblind in haat zijn de meeste zeker, maar ik zou ze niet allemaal dom willen noemen.
Ik vind het wel belangrijk om ze in de gaten te houden, je moet weten waar de vijand zit immers en waar ze mee bezig zijn, maar het is zo een kleine groep absolute mafkezen in Nederland dat ik het meer tijd of aandacht niet waard vind.
Kleine groepen kunnen veel schade aanrichten (kijk maar eens naar het islamofascisme, ook een klein groepje), en kleine groepen kunnen groeien, helemaal als ze geen tegengas krijgen. Juist het feit dat bijna niemand er inhoudelijk op ingaat (wat ik zeker begrijpelijk vind) sterkt ze in hun mening.

Vriendelijke groet... 8)
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Hier het in het Nederlands vertaalde artikel van prof. Rushton. http://www.charlesdarwinresearch.org/Dutch.pdf
Ik moet heel eerlijk zijn dat het mijn wereldbeeld wel even op de kop heeft gezet. Ik ga op zoek naar kritieken op dit onderzoek, en hoop dat het niet waar is wat deze man beweerd.

ciao...
Devious
Erelid
Contacteer:

Ras en IQ

Bericht door Devious »

drosofila
Forum fan
Contacteer:

Bericht door drosofila »

Een mogelijk argument of nadenkertje: 90% van de seriemoordenaars zijn blanke mannen.
De noodzaak om veel uit te leggen en te rechtvaardigen roept de gedachte op dat er iets mis is met de zaak zelf. (B. Tuchman)
skeptic
Erelid
Contacteer:

Re: Ras en IQ

Bericht door skeptic »

Zwarten hebben een gemiddeld IQ van 70, blanken scoren 100 en Aziaten zelfs 106. Het zijn gegevens die de basis vormen voor een wetenschappelijke theorie over de evolutionaire verschillen tussen de rassen.
Een dubieuze theorie, meent de Groningse psycholoog Peter Tellegen, want het zou betekenen dat de helft van alle Afrikanen zwakzinnig is.

bovenstaande quote is ook te vinden op deze site.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Enigma
Forum fan

Bericht door Enigma »

Hoi Skeptic,

ik meen dat die verschillen niet veroorzaakt worden in de werkelijke mate van IQ maar door het soort en de wijze waarop getest word en dit word vastgesteld. De verschillen in de uitslag van deze manier van testen heeft te maken met de verschillende culturen en hoe daarbinnen gedacht en opgevoed word en niet met de werkelijke IQ.

Hoi Devious,

ik bedoel met dom niet dat ze geen van allen intellectuele vermogens hebben of een gebrek aan kennis maar een universitair opgleide door blinde haat vertroebelde geest is in mijn ogen dom. Dom in de zin van een gebrek aan inzicht, het vermogen feiten, kennis en boekenwijsheid te onthouden en in de hersenen op te slaan maakt iemand wat mij betreft niet slim, het maakt ze wel gevaarlijker omdat ze meer 'leiderspotentieel" hebben.
Juist het feit dat bijna niemand er inhoudelijk op ingaat (wat ik zeker begrijpelijk vind) sterkt ze in hun mening.
Hmmmm dat geloof ik niet zo, ze zoeken elkaar op zoals zoveel mensen overal dat doen om elkaar te bevestigen in hun overtuigingen en even lekker hun haat eruit te gooien, ik denk dat als je er inhoudelijk op in gaat (en er zijn er al meerdere geweest in andere topics die dat hebben gedaan) dat het "parels voor de zwijnen" zal blijken te zijn maar een bekende metafoor te gebruiken. :wink:

Maar ik wens je veel succes, ik lees wel mee.

Groetjes Enigma
Geen mens is intelligent genoeg om de eigen domheid te begrijpen.
Plaats reactie