Prohibitie van hallucigene paddestoelen

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Paddoverbod . . . . . ?!

Ja, natuurlijk !
9
31%
Nee, onzin
16
55%
Weetnie, geen mening, geen interesse of overige vage klachten
4
14%

Totaal aantal stemmen: 29

Joe Hn
Bevlogen

Prohibitie van hallucigene paddestoelen

Bericht door Joe Hn »

Tot mijn grote verbazing zocht ik hier op "paddoverbod" en vond ... niets. Ongelofelijk, raar, maar waar. Een vrijdenkersforum met echte vrijdenkers, maar er is vrijwel nog geen woord vuil gemaakt aan het op hande zijnde verbod op hallucigene paddestoelen.

Meningen graag (zie poll). Andere vormen van uiting en/of uitleg is buiten de poll om natuurlijk ook een mogelijkheid. Maar een paddopoll, dat moet. Gewoon omdat het leuk klinkt !

:D
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Ik ben voor de legalisering van (een flink deel vd) drugs. Ik zie niet graag dat de heroine per ons bij de AH naast het snoepgoed ligt hoor, maar het koffie- en smartshopinventaris uitbreiden met paddo's, xtc en andere drugs met een aanvaardbaar risico lijkt me goede zaak. Op dit moment zijn de meeste drugs voor jan met de pet op enkel nog in de letter illegaal, en het verbod heeft maar één belangrijk gevolg: het in stand houden van de georganiseerde drugcriminaliteit. Tegen bakken geld uiteraard.

Het nederlandse drugsbeleid is in letter een achterlijk en inconsequent betuttelgedrocht. Zo is de gevaarlijk drug alcohol volkomen legaal maar drugs als paddo's worden na enkele incidenten zonder meer verboden. (en nee, 3 mensen die door het lint gaan op paddo's is een lachertje vergeleken met de gevolgen van bijv roken en alcohol, maar goed daar verdiend de regerende drugdealers natuurlijk weer grof geld aan)
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Een leuk gesprek tussen CDA Tweede Kamerlid Cisca Joldersma en psychiater en bestuurslid van de Stichting Drugsbeleid, Freek Polak ;

http://www.hetgesprek.nl/archief/1066/

Heel wat argumenten voor en tegen een verbod komen aan bod, en heel wat argumenten voor het verbieden (van paddo's en/of andere zogenaamde "harddrugs") worden door Dhr Polak van tafel geveegd.

Het toont in ieder geval het gat tussen politici en de mensen die er meer verstand van hebben. Grappig en triest tegelijkertijd, om te zien in welke bochten politici zich moeten wringen om hun gelijk te halen en hun daden te verantwoorden ...

voetnoot
Ben ook een discussie op HGN gestart, omdat ik nieuwsgierig was naar hoe christenen er zelf over denken. Maar de grote meerderheid reageert helemaal niet. Een enkeling probeert echter uit alle macht het verbod te verdedigen. Soort van Klink-trekjes, waarschijnlijk. 't Is dan ook van hetzelfde soort...
( http://www.google.nl/search?q=paddoverb ... f&filter=0 )
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

CDA-ers en andere bekrompen denkers vinden drugs en alles wat daarmee te maken heeft, per definitie fout. Ongeacht risico's, gevaar voor de gezondheid etc. Daar valt dus niet met argumenten tegenop te boksen. Het zijn gelovigen.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Waar ik me vooral over verbaas, is dat ze er zo makkelijk mee weg lijken te komen. We leven toch in een democratie, met slechts een minderheid aan gelovigen? Ik heb zoiets van "WTF!? Slaapt iedereen in de besluitvormingsketen ofzo?"

Ze negeren de herhaalde rapporten van hun eigen onderzoekscommissie, ze gaan in tegen de publieke opinie (lijkt mij). En toch drukken ze het zonder problemen erdoor. Hoe is dat in godspaddohemelsnaam mogelijk?!
Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

Verbaast me niks dat dit Christelijk Linkse kabinet via sluipende weg zaagd aan alle liberale vrijheden die we de afgelopen 50 jaar hebben opgebouwd. En dat te bedenken dat we nog een paar jaartjes vooruit moeten tot de volgende verkiezingen. In de tussen tijd heeft Christelijk links vrij spel om alles af te breken. :(
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

De PvdA zit erbij en kijkt ernaar, zoals zo vaak. Ze mikken op de 0 zetels bij de volgende verkiezingen, denk ik.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Joe Hn schreef:Waar ik me vooral over verbaas, is dat ze er zo makkelijk mee weg lijken te komen. We leven toch in een democratie, met slechts een minderheid aan gelovigen? Ik heb zoiets van "WTF!? Slaapt iedereen in de besluitvormingsketen ofzo?"

Ze negeren de herhaalde rapporten van hun eigen onderzoekscommissie, ze gaan in tegen de publieke opinie (lijkt mij). En toch drukken ze het zonder problemen erdoor. Hoe is dat in godspaddohemelsnaam mogelijk?!
Omdat het de tijd ernaar is?
3 Verhalen in de media, waarvan 1 hoax maar het kwaad is al geschied, en hopsakee?

Een onderwerp waar ik de nut/effect regel van Heer Atli erbij haal.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Herman2
Forum fan

Bericht door Herman2 »

Marinus schreef:
Ik ben voor de legalisering van (een flink deel vd) drugs. Ik zie niet graag dat de heroine per ons bij de AH naast het snoepgoed ligt hoor, maar het koffie- en smartshopinventaris uitbreiden met paddo's, xtc en andere drugs met een aanvaardbaar risico lijkt me goede zaak. Op dit moment zijn de meeste drugs voor jan met de pet op enkel nog in de letter illegaal, en het verbod heeft maar één belangrijk gevolg: het in stand houden van de georganiseerde drugcriminaliteit. Tegen bakken geld uiteraard.
Dat werkt niet zolang dat spul in de buitenlanden verboden is en daar een flink repressiebeleid heerst. Als het in Nederland gelegaliseerd wordt, wat moeten wij dan beginnen met al die overlastveroorzakende (suïcidale) drugstoeristen? In Terneuzen, Maastricht en andere grensplaatsen wordt nu al steen en been geklaagd. Pas als er algemene Europese richtlijnen zijn (= óf vrij verkopen óf helemaal verbieden) houdt dat op.
Grüss Gott, falls Du Ihn begegnest.
Zonde
Forum fan

Bericht door Zonde »

Sebastiaan schreef:Verbaast me niks dat dit Christelijk Linkse kabinet via sluipende weg zaagd aan alle liberale vrijheden die we de afgelopen 50 jaar hebben opgebouwd. En dat te bedenken dat we nog een paar jaartjes vooruit moeten tot de volgende verkiezingen. In de tussen tijd heeft Christelijk links vrij spel om alles af te breken.
Het is vooral het CDA met Ab Klink (volksgezondheid) en Hirsch Ballin (justitie) die het gebruik van paddo's verboden willen hebben. Partijen als GroenLinks en de SP geven aan voor volledige legalisering van softdrugs te zijn. En D66 wil alleen een verbod als er sprake is van onaanvaardbare risico's. Deze aanval op links lijkt me niet terecht aangezien het CDA wel christelijk maar absoluut niet links is.
(\__/) (\__ /) (\__/)
(O.o ) (x.O ) (0.o )
(> < ) ( > < ) (> < )
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Herman2 schreef: Dat werkt niet zolang dat spul in de buitenlanden verboden is en daar een flink repressiebeleid heerst. Als het in Nederland gelegaliseerd wordt, wat moeten wij dan beginnen met al die overlastveroorzakende (suïcidale) drugstoeristen? In Terneuzen, Maastricht en andere grensplaatsen wordt nu al steen en been geklaagd. Pas als er algemene Europese richtlijnen zijn (= óf vrij verkopen óf helemaal verbieden) houdt dat op.
Alleen verkopen bij het kunnen overleggen van een nederlands paspoort en dit dan streng naleven anyone?
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Herman2
Forum fan

Bericht door Herman2 »

Nee, want dan ontstaat weer handel via doorverkoop.

Europese wetgeving en niet meer modderen met een gedoogbeleid.
Grüss Gott, falls Du Ihn begegnest.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

NU schreef:Aantal paddo-incidenten Amsterdam opnieuw gestegen

AMSTERDAM - Het aantal incidenten met paddo's in Amsterdam waarvoor de ambulance moest uitrukken, is vorig jaar opnieuw flink toegenomen. Ziekenauto's moesten 149 keer op pad nadat iemand onwel was geworden door het eten van paddenstoelen met een hallucineerde werking.

Dat is 19 procent meer dan de 125 ritten in 2006, blijkt uit zaterdag verschenen cijfers van de GGD in de hoofdstad.

Tachtig van de slachtoffers van vorig jaar moesten daadwerkelijk mee naar het ziekenhuis. Negen personen moesten zelfs worden opgenomen.

Incidenten

Het aantal paddo-incidenten in Amsterdam stijgt al jaren gestaag. Ook vorig jaar waren de meeste slachtoffers (92 procent) buitenlandse toeristen. De helft is 24 jaar of jonger en een meerderheid (79 procent) is man.

Verbod

Het kabinet kondigde vorig jaar aan de verkoop van alle paddo's te willen verbieden.

De gedroogde variant was al illegaal. Aanleiding was onder meer de dood van een 17-jarig Frans meisje, dat na het eten van de drugs van een brug in Amsterdam sprong. Producenten en handelaars van de paddenstoelen willen een schadeclaim indienen tegen de overheid.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Gewoon verbieden die gevaarlijke klerezooi (paddo's), en als je dan toch ziek wil worden ga je ze maar plukken in het bos.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Kitty schreef:...en als je dan toch ziek wil worden ga je ze maar plukken in het bos.
Hier heb ik nog voor gewaarschuwd in het allochtonen Smulbos topic. :)
Overigens groeien die dingen zowat overal behalve in het bos.
Gaat u mee plukken over een paar maanden, kassa... (het kapitalisme heeft niet alleen maar nadelen, bij een vraag-aanbod economie icm een verbod moet u aan de aanbodkant staan)
Persoonlijk hoef ik het spul niet, ik heb cantharellen gekocht voor in de soep, daar wilde ik het bij houden.

Trouwens, er zijn genoeg hallucinogenen vrij verkrijgbaar, ik heb een met LSD vergelijkbaar middel gewoon gekocht bij de Hema, hing tussen de begonia en petuniazaadjes...
Plaats reactie