Evolutie in je PC

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

Primaat
Ervaren pen

Evolutie in je PC

Bericht door Primaat »

Voor iedereen die Evolutie zelf eens in handen wil hebben, is er nu de Spore Creature Creator te downloaden van http://eu.spore.com/home.cfm?lang=nl

Let op hier kun je een gratis demo downloaden van de Creature Creator en dit is maar een klein deel van de gehele Spore game die op 5 September gaat uitkomen en Ontwikkeld is door Sims en Simcity Mastermind, Will Wright.

Voor meer info over het geweldige revolutionaire spelconcept bezoek je http://spore.wikia.com/wiki/Main_Page.

Veel plezier.

( als je het niet leuk vindt, ben je hersendood :lol: )
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
Prodigy
Forum fan

Bericht door Prodigy »

Het neigt meer naar Intelligent(afhankelijk van de speler) Design :wink:
Niets is zeker en misschien zelfs dat niet.
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

Prodigy schreef:Het neigt meer naar Intelligent(afhankelijk van de speler) Design :wink:
Als je alleen de Creature Creator speelt dan is dat inderdaad zo, maar de complete game zal alle fases uit de evolutie doorgaan, ook al heb jij, de creator, er de hand in, dat weten jouw wezens niet. :wink:
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
N-Rico
Technologist

Bericht door N-Rico »

Even de nieuwsgroepen plunderen :)
N-Rico
Technologist

Bericht door N-Rico »

haha,

en zie hier mijn Suckosaurus :) (ivm de zuignappen)

http://www.youtube.com/watch?v=_XNte5iFfcQ
[/url]
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

Leuk beesie N-rico.

Check mijn 128 gepubliceerde creaturen hier : http://www.spore.com/sporepedia#qry=usr-Primate

Superioriteit!
Secularizer
Banned
Contacteer:

Bericht door Secularizer »

Erg leuk allemaal, maar hoe gaat de selectie van al deze mutantjes plaatsvinden ?

Evolutie vond en vindt plaats omdat sommigen meer overlevingskans hadden/hebben dan anderen.
Dat zou ik wel eens aan het werk willen zien.

Verder zie ik gevleugelde beestjes die daarbij ook nog vier looppoten hebben.
Moet je geen ontwikkelingsgang naar deze situatie toe hebben ?
Het is geen toeval dat dit bij de gewervelde dieren op het land nu niet voorkomt.
Een mogelijke ontwikkeling er van uit vliegende vissen in een fantasiewereld zou me wel boeiend lijken.
"A secular world is a sane world" - Pat Condell
Socratoteles
Diehard

Bericht door Socratoteles »

Secularizer schreef:hoe gaat de selectie van al deze mutantjes plaatsvinden ?
Niet zoals in werkelijkheid. Ik begreep dat je onderdelen voor je creatie kunt vrijspelen en toevoegen. Realistischer zou het zijn geweest als je omgevingsparameters zou moeten manipuleren waarmee je de evolutie stuurt. Maargoed, dat zou meer een simulatie worden dan een spel. En het moet natuurlijk wel verkocht worden..
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Waarom geen simulatiespel? Evo-god ofzo.
Dat alles dus wel omgeving-gestuurd is,
maar dat je zelf de natuurwetten en beginsituatie
kan scheppen. En natuurlijk op elk moment a la simstyle
kan inzoomen om met goddelijke hand vrijwel alles bij te sturen.

En dan natuurlijk wel met verschillende "moeilijkheidsniveau's".
Een beginner kan bijvoorbeeld beginnen met een tuin, een paar
schepsels maken en fruitbomen plaatsen. Een gevorderde kan
de sterkte van de vier fundamentele krachten aanpassen of
de fluctuaties tijdens/voor de inflatie-periode van de big bang aanpassen.

Ben wel benieuwd wat de systeemeisen zullen zijn ...
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Bij mij loopt ie telkens vast. Bovendien, de enkele keer dat de computer niet vastloopt, kan ik met mijn beestjes niets meer dan ze creeeren en met ze binnen een cirkeltje rondlopen. Hoe kan ik meer doen?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
N-Rico
Technologist

Bericht door N-Rico »

Vastlopen heb ik geen last van. Volgens mij kun je hier alleen maar beestjes mee creeren, het uiteindelijke echte spel komt pas over 60 dagen uit, ik ga er vanuit dat je daar meer mee kunt :)
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Waarom geen simulatiespel? Evo-god ofzo.
Dat alles dus wel omgeving-gestuurd is, maar dat je zelf de natuurwetten en beginsituatie kan scheppen.
Zo eenvoudig is het niet.
Je hebt hoe dan ook te maken met 25 natuurkundige constanten (zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Natuurkundige_constanten ) waarvan de waarde vaststaat en die alleen maar kan worden gemeten. Wanneer bijvoorbeeld de fijnstructuurconstante (alfa) enkele procenten zou afwijken zouden bijvoorbeeld koolstofatomen onstabiel worden en ophouden te bestaan. Je kunt niet zomaar goochelen met de getallen.
Waarom de natuurkundige constanten niet afwijken en juist die specifieke waarde hebben is tot nu toe een raadsel, maar aan de andere kant kunnen de waardes niet anders zijn, omdat we er anders niet zouden zijn. Wie weet hoeveel 'mislukte' (bijv. imploderende) heelals er zijn geweest voor ons huidige heelal.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
N-Rico
Technologist

Bericht door N-Rico »

uhhh....het is een spel??
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Dat weet ik, maar ik reageerde op Joe Hn die een simulatie van het heelal voorstelde. :D
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Ja, dat leek me wel wat. Kijken of het universum echt rare dingen doet, als je die constanten aanpast.
Lijkt me veel mooier dan een beetje in je tuin spelen met verboden fruit, aardepoppetjes en een pratende tuinslang ...

'k Wacht alleen nog tot de computers het aan kunnen.
Stel je voor ; een computersimulatie, die zijn eigen universum voorbij snelt ... :happy2:
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
Plaats reactie