Tot welk geloof hoor ik?
Moderator: Moderators
Tot welk geloof hoor ik?
Hallo,
Ik lig in de knoop met mezelf.
Ik stel mezelf de vraag tot welk geloof ik dan hoor.
Ik geloof niet bepaald in god zoals de Katolieke kerk hem voorsteld.
Ik geloof wel dat er een god bestaat of zelfs meerdere goden en dat die ooit wel naar de aarde terug keren.
Eerst dacht ik een Atheiste te zijn maar dat kan ook niet want daarin geloof je in geen enkele God.
Kan iemand mij misschien wat verder helpen met dit ingewikkelde probleem???
groetjes
collegavanerik: onderwerp afgesplitst
Ik geloof wel dat er een god bestaat of zelfs meerdere goden en dat die ooit wel naar de aarde terug keren.
Eerst dacht ik een Atheiste te zijn maar dat kan ook niet want daarin geloof je in geen enkele God.
groetjes
collegavanerik: onderwerp afgesplitst
Ik ben een atheïstische agnost!
Dit mede door de soms erg fanatieke atheisten die hun ongeloof als religie behandelen...
The most disturbing, heartbreaking and *disgusting thing about the idea of heaven and hell is not that so many people BELIEVE it to be the truth, but that they WANT it to be. ~ yoyo
Klopt, ik geef mij dagelijks over aan het niet bidden en vergeet ook nooit om zondag niet naar de kerk te gaan. Ja een echte orthodoxe ongelovige. Sterker nog een sekte want ook mijn vriendin en katten gaan hier in meeYoyo schreef:Ik ben een atheïstische agnost!Dit mede door de soms erg fanatieke atheisten die hun ongeloof als religie behandelen...
Laatst gewijzigd door doctorwho op 18 jul 2008 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Waarom heb je zo'n grote behoefte jezelf te labelen? Ik label mijzelf alleen als het echt moet, d.w.z, om mensen i.i.g duidelijk te maken wat ik NIET ben, of met welk label ik i.i.g NIET wens mee geïdentificeerd te worden...Je bent vrij om jezelf te noemen wat je maar wilt. En waarom zou je je geloof moeten labelen? Zeker als je er nog niet helemaal uit bent...Tinneke schreef:Hallo,
groetjes
The most disturbing, heartbreaking and *disgusting thing about the idea of heaven and hell is not that so many people BELIEVE it to be the truth, but that they WANT it to be. ~ yoyo
- collegavanerik
- Superposter
Hindoe?Tinneke schreef: Ik stel mezelf de vraag tot welk geloof ik dan hoor.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Hoi Tinneke,
Mocht je twijfels hebben welk geloof bij je past zul je toch verder moeten zoeken en verdiepen tot je het ware gevonden hebt. Als je nergens bij kunt of wil aansluiten met je geloof kun je altijd je eigen geloofswereldje opzetten.
Of gewoon vrede hebben met het feit dat niet overal antwoorden voor te geven zijn. Dan stopt het geloven en gaat dat over in denken.
Mocht je twijfels hebben welk geloof bij je past zul je toch verder moeten zoeken en verdiepen tot je het ware gevonden hebt. Als je nergens bij kunt of wil aansluiten met je geloof kun je altijd je eigen geloofswereldje opzetten.
Of gewoon vrede hebben met het feit dat niet overal antwoorden voor te geven zijn. Dan stopt het geloven en gaat dat over in denken.
Beste Doctorwho, en alle anderen,
Ik verdiep mij al een tijdje in de theorie van Sitchin.
Ik voel mij hier enorm tot aangetrokken en zie er een bepaalde logica in, ik heb al grote delen van het boek gelezen via internet.
Dus, aan iedereen die mij hier misschien mee kan helpen::::: Ik ben nog steeds op zoek naar het boek "De twaalfde planeet", de nederlandstalige versie.
Echt nergens te vinden!!!!!
Groetjes
Ik voel mij hier enorm tot aangetrokken en zie er een bepaalde logica in, ik heb al grote delen van het boek gelezen via internet.
Dus, aan iedereen die mij hier misschien mee kan helpen::::: Ik ben nog steeds op zoek naar het boek "De twaalfde planeet", de nederlandstalige versie.
Groetjes
Ik ga wel eens naar de kerk hoor.doctorwho schreef:Klopt, ik geef mij dagelijks over aan het niet bidden en vergeet ook nooit om zondag niet naar de kerk te gaan. Ja een echte orthodoxe ongelovige. Sterker nog een sekte want ook mijn vriendin en katten gaan hier in meeYoyo schreef:Ik ben een atheïstische agnost!Dit mede door de soms erg fanatieke atheisten die hun ongeloof als religie behandelen...
- collegavanerik
- Superposter
daar hebben we een draadje over:Tinneke schreef:Beste Doctorwho, en alle anderen,
Groetjes
Planeet X - de NIBIRU mythe
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Kerkbezoek enkel vanwege architectonische, geschiedkundige en kunstzinnige waarde. Zelfs gregoriaanse muziek op de klassieke radiozender kan ik waarderen. Mijn bijdrage aan het atheisme is juist dat ik niet langs de deuren ga om te vertellen dat god wel bestaat. Zo wordt ik minder moe en voldoe aan mijn orthodoxe atheistische levensstijl.Yoyo schreef: Ik ga wel eens naar de kerk hoor.Ga je ook langs de deuren om mensen te vertellen dat God niet bestaat? Anders begin ik toch wel te twijfelen aan je zgn orthodoxe ongeloof...
Dit obscure werk heb ik thuis liggen een kennis vond dat ik dit moest lezen. Ik moet toegeven hierna een bladzijde of 20 en wat bladerwerk de brui aan te hebben gegeven. Kolderieke theorieen over ruimtewezens die apen muteren tot werkvolk. Wij zijn daarvan de nazaten (van die werkapen dan)Tinneke schreef:Ik ben nog steeds op zoek naar het boek "De twaalfde planeet", de nederlandstalige versie.
Groetjes
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Re: Tot welk geloof hoor ik?
Tot de groep 'ik weet niet precies waar ik in geloof'?Tinneke schreef:Hallo,
Tot de soepgelovers? Een beetje van dit en een beetje van dat, als het maar eetbaar wordt.Ik geloof niet bepaald in god zoals de Katolieke kerk hem voorsteld.
Maar hoe kwam je er dan op dat te denken?Eerst dacht ik een Atheiste te zijn maar dat kan ook niet want daarin geloof je in geen enkele God.
Misschien omdat je dat godgeloof of godengeloof toch eigenlijk niet echt serieus neemt?
Volgens mij is dit nou typisch een probleem waar je zelf een hoop werk voor moet doen. Niemand wil dingen opgedrongen krijgen. Je moet feiten en argumenten op een rijtje zetten en je eigen conclusies er uit trekken.Kan iemand mij misschien wat verder helpen met dit ingewikkelde probleem???
Misschien moet je er niet zo'n probleem van maken dat je het niet weet. Wat het onderwerp in kwestie betreft zijn velen er jarenlang mee bezig voor ze voor zichzelf tot een conclusie durven te komen. Hoe zou je op een reuzenkwestie een instant antwoord kunnen verwachten?
Born OK the first time
-
a.r.
Tinneke schreef:
Klopt, maar waarom wil/moet je persé in een god geloven?
Hallo,
Mwoah, daar is niets mis mee, het voelt (enigszins) of heel erg vervelend wellicht, maar ieder mens ligt wel eens overhoop met zichzelf.....ik weet er alles vanIk lig in de knoop met mezelf.
Behoor je tot een geloof dan ?Ik stel mezelf de vraag tot welk geloof ik dan hoor.
Hoe geloof je wel in een god dan ?Ik geloof niet bepaald in god zoals de Katolieke kerk hem voorsteld.
Kortom je gaat door een (heel) moeilijke periode en hoopt dat er een (toch) een god of goden bestaan, die je zullen helpen, of die een mooiere/betere wereld zullen creëren....ooit!?Ik geloof wel dat er een god bestaat of zelfs meerdere goden en dat die ooit wel naar de aarde terug keren.
.Eerst dacht ik een Atheiste te zijn maar dat kan ook niet want daarin geloof je in geen enkele God
Klopt, maar waarom wil/moet je persé in een god geloven?
Graag zelfs.....Kan iemand mij misschien wat verder helpen met dit ingewikkelde probleem???
Groetjes terug.....groetjes
Laatst gewijzigd door a.r. op 18 jul 2008 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Ik vind dit een nogal mysterieuze gedachte. Terugkeren? Welke god is dan volgens jou ooit op aarde geweest denk je? Wanneer je de God van de katholieken al hebt afgeschreven blijven er niet veel godenkruimels meer over. Apollo misschien? Krishna?Tinneke schreef:Ik geloof wel dat er een god bestaat of zelfs meerdere goden en dat die ooit wel naar de aarde terug keren
Wat zou een god trouwens op deze aarde moeten doen? Je zou denken dat goden wel wat belangrijkers aan hun hoofd hebben en miljoen maal beters kunnen verzinnen om hun bestaan zin te geven dan een kijkje op aarde te nemen. Volgens mij weten ze het al hoe het eruit ziet hier zonder er een kijkje te nemen.
En als ze er al een keer geweest zijn, zou dat voor een God dan niet genoeg zijn om zijn zaken af te handelen? Een God die als een loopjongen heen en weer gaat lijkt me ook al zo raar. Bovendien schijnen de meeste goden wel tot mensen te kunnen praten vanaf hun luie stoel via openbaring.
Born OK the first time