vraagje aan gelovigen
Moderator: Moderators
vraagje aan gelovigen
Als zelfdoding is toegestaan in jouw religie, zou je dat dan ook doen?
voordelen:Je bent sneller waar je wilt zijn
Overbevolking wordt tegengegaan
Minder oorlogen
Atheisten en gelovigen hebben geen last meer van elkaar
Minder oorlogen
Vlgs. mij kan je deze vraag beter op een christelijk/ islamitisch/ joods forum stellen. Als ik mij niet vergis zijn gelovigen dun gezaaid op FT.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Re: vraagje aan gelovigen
Volgens mij zijn er genoeg fundamentele moslims die dit ook daadwerkelijk doen, door middel van zelfmoordaanslagen. Ik denk dat vrijwel iedereen die voldoende zwaar gehersenspoeld is door religie of dergelijke irrationele geloven tot de meest bizarre dingen in staat is.liberal schreef:Als zelfdoding is toegestaan in jouw religie, zou je dat dan ook doen?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick
- Socratoteles
- Diehard
Iedereen die voldoende overtuigd is van de waarde van de zaak waarvoor hij zich opoffert. Het beste medicijn tegen verzetshelden-gedrag is onverschilligheid en gelatenheid.Jasper schreef:Ik denk dat vrijwel iedereen die voldoende zwaar gehersenspoeld is door religie of dergelijke irrationele geloven tot de meest bizarre dingen in staat is.
Onzinnige vragen natuurlijk, maar ik doe een poging:
Overigens doe je zo'n stap natuurlijk niet in een situatie waarin je al deze dingen in beeld hebt. Dus waarschijnlijk heb je dan ook niet meer in beeld of het wel van je geloof mag.
Mijn keuze zou slechts een druppel op een gloeiende plaat zijn.
Zelfdoding is nog nooit spontaan in mijn gedachten opgekomen, ik ken het dilemma van 'niet mogen' dus niet eens. En ook al zou het van mijn religie mogen dan nog zou ik het niet sportief vinden tegenover mijn nabestaanden om zomaar stiekem uit te stappen.liberal schreef:Als zelfdoding is toegestaan in jouw religie, zou je dat dan ook doen?
Overigens doe je zo'n stap natuurlijk niet in een situatie waarin je al deze dingen in beeld hebt. Dus waarschijnlijk heb je dan ook niet meer in beeld of het wel van je geloof mag.
In mijn geloofsinterpretatie maakt het niets uit. Als ik dood ga ben ik me vanaf dat moment helemaal niets meer bewust en dus ook niet eerder op een plaats van bestemming.liberal schreef:voordelen:Je bent sneller waar je wilt zijn
liberal schreef:Overbevolking wordt tegengegaan
Mijn keuze zou slechts een druppel op een gloeiende plaat zijn.
idemliberal schreef:Minder oorlogen
Ik wist niet dat de aanwezigheid van gelovigen zo lastig kan zijn voor atheïsten.liberal schreef:Atheisten en gelovigen hebben geen last meer van elkaar
Niet-gelovigen hebben idd last van gelovigen (niet van jou natuurlijk Dies), aangezien deze al snel roepen gediscrimineerd te worden, beledigd te worden, hun god gelasterd wordt, vrijheid van godsdienst schreeuwen, etc. etc. En vergeet de Polder-Taliban CDA/CU/SGP niet, maw de christen-politici die ook ongelovigen allerlei beperkingen wil opleggen.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
De dingen die je noemt herken ik wel inderdaad.Kochimodo schreef:Niet-gelovigen hebben idd last van gelovigen
Gelukkig! 8)Kochimodo schreef:(niet van jou natuurlijk Dies),
Inderdaad is zo'n protest meestal overdreven. En ook wel eens helemaal misplaatst.Kochimodo schreef:aangezien deze al snel roepen gediscrimineerd te worden, beledigd te worden, hun god gelasterd wordt, vrijheid van godsdienst schreeuwen, etc. etc.
Ik zeg dan maar dat protesteren in dergelijke gevallen contraproductief is. Tot nog toe helaas zonder succes.
Ik ben al heel lang geen fan meer van deze clubs. Ik stem op geen van deze afkortingen. De naam 'Polder-Taliban' is mijns inziens toch teveel eer. Het veronderstelt een vrij grote invloed. En die zie ik niet. Of het moet plaatselijk zijn. In mijn omgeving niet echt.Kochimodo schreef:En vergeet de Polder-Taliban CDA/CU/SGP niet
O, bedoel je dat van laatst. Dat leek uiteindelijk trouwens een storm in een glas water.Kochimodo schreef:maw de christen-politici die ook ongelovigen allerlei beperkingen wil opleggen.
Ik meen begrepen te hebben dat het effect ongeveer 0,0 was. Overigens vind ik een tegendraadse inbreng in een discussie als toen, niet verkeerd. Naar mijn smaak hoef je niet per definitie gelovig te zijn om problemen te hebben met sommige voortschrijdende mogelijkheden in de medische wetenschap. Straks willen ze nog alles van je weten.
Nadelen :liberal schreef:Als zelfdoding is toegestaan in jouw religie, zou je dat dan ook doen?
Minder oorlogen
- je hebt niks geleerd ( blijkbaar)
- je krijgt het zelfde WEER voor je kiezen
- je bent problemen uit de weg gegaan in plaats van ze op te lossen.
ik heb geen last van atheisten, zolang ze niet roken in mijn buurt of uit hun bek stinken

Dat is geen antwoord op mijn vragen. De eerste sla je over. De tweede vraag was waarom je denk dat er "iets" te leren valt. De derde vraag zou dan zijn, wat dat "iets" ongeveer is. Ik ben sterk overtuigd dat je daar wel enigszins een beeld bij hebt. En volgt "je krijgt het zelfde WEER voor je kiezen" uit "je hebt niks geleerd" ... ?
Hoe zit dat?
Hoe zit dat?
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
-
- Banned
Hier begeef je je op glad ijs. Je gaat in wespennest zitten met deze uitspraken.Raven schreef:Nadelen :liberal schreef:Als zelfdoding is toegestaan in jouw religie, zou je dat dan ook doen?
Minder oorlogen
- je hebt niks geleerd ( blijkbaar)
- je krijgt het zelfde WEER voor je kiezen
- je bent problemen uit de weg gegaan in plaats van ze op te lossen.
Je kunt immers niet bewijzen dat reincarnatie bestaat.
Zelfs wanneer je voor jezelf herinneringen aan een vorige leven? zou hebben
is dat geen bewijs voor anderen, alleen voor jezelf.
En aankomen met traditie hekserij of auroriteitsargumenten gelden ook niet,
want anders zullen freethinkers je terecht voorwerpen dat het een dogma voor
jou is. Dus het verstandigste lijkt mij toe te geven dat je niet weet, niet ervaren
hebt dat reincarnatie daadwerkelijk bestaat. Je weet het niet en dan hoef je het
ook niet te verdedigen.
.
[kort en bondig quoten aub. Moderatie door Devious]Easy Rider schreef: Dus het verstandigste lijkt mij toe te geven dat je niet weet, niet ervaren
hebt dat reincarnatie daadwerkelijk bestaat. Je weet het niet en dan hoef je het
ook niet te verdedigen..
er werd mij gevraagd of ik zelfmoord zou plegen als dat "toegestaan" is binnen mijn religie. Ik probeerde daar een antwoord op te geven. dat heeft niks te maken met of ik iets wel of niet kan bewijzen. Dit is MIJN reden om te zeggen "Beter van niet"
overigens zijn 2 van de 3 argumenten hoedanook voor iedereen waar naar mijn mening
ja ik geloof in reincarnatieJoe Hn schreef:Dat is geen antwoord op mijn vragen. De eerste sla je over. De tweede vraag was waarom je denk dat er "iets" te leren valt. De derde vraag zou dan zijn, wat dat "iets" ongeveer is. Ik ben sterk overtuigd dat je daar wel enigszins een beeld bij hebt. En volgt "je krijgt het zelfde WEER voor je kiezen" uit "je hebt niks geleerd" ... ?
Hoe zit dat?
er valt uiteraard altijd iets te leren .. of je nu wel of niet in reincarnatie gelooft.
hoe je dat probleem oplost.. als jij de oplossing hebt kan je daar weer een ander mee helpen
als je GEEN problemen hebt waarom zou je dan zelfmoord plegen ?