Financiële malaise
Moderator: Moderators
Tja, tijd om je zuurverdiende spaarcenten om te wisselen naar goud of olie (Olie gaat weer de goede kant uit (Slecht voor de consument in dat geval) Goud rommelt maar wat aan, geen echte aanrader dus eigenlijk)
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het met zo'n vaart gaat lopen. Waarschijnlijk komen er wat kunstmatige geldstromen op gang en met wat kunst en vliegwerk blijft alles veilig.
Misschien een leuk topic om te dicussieren over overheidsinterventie bij geprivatiseerde financiële instellingen. Is het überhaupt goed om banken de vrijheid te geven die ze tot dusver hebben gehad, en dat deze vervolgens "verwachten" dat de overheid het straatje schoonveegt in tijden van nood?
Mooi voorbeeld hiervan waren natuurlijk Freddy, Fanny en Lehman Bro's.... Door de tijd heen zijn daar de hypotheekseisen dusdanig verlaagd dat een financiele catasrofe onvermijdelijk werd.
Wat vinden jullie hiervan?
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het met zo'n vaart gaat lopen. Waarschijnlijk komen er wat kunstmatige geldstromen op gang en met wat kunst en vliegwerk blijft alles veilig.
Misschien een leuk topic om te dicussieren over overheidsinterventie bij geprivatiseerde financiële instellingen. Is het überhaupt goed om banken de vrijheid te geven die ze tot dusver hebben gehad, en dat deze vervolgens "verwachten" dat de overheid het straatje schoonveegt in tijden van nood?
Mooi voorbeeld hiervan waren natuurlijk Freddy, Fanny en Lehman Bro's.... Door de tijd heen zijn daar de hypotheekseisen dusdanig verlaagd dat een financiele catasrofe onvermijdelijk werd.
Wat vinden jullie hiervan?
Re: Financiële malaise
Ik hoop het ook Samante.Samante schreef:Hopelijk blijft dit fictie:
Fuck met alles.
-
Samante
Ik weet niet of het allemaal zeker is, maar ik heb vernomen uit de Telegraaf en Geenstijl dat ABN AMRO wordt doorverkocht aan ING voor 10 miljard.
Fortis had een jaar geleden ABN AMRO gekocht voor 24 miljard, dus dat is een gigantisch verlies voor de Belgen.
Je kunt wel zeggen dat Fortis zich behoorlijk heeft verslikt in ABN AMRO.
Fortis had een jaar geleden ABN AMRO gekocht voor 24 miljard, dus dat is een gigantisch verlies voor de Belgen.
Je kunt wel zeggen dat Fortis zich behoorlijk heeft verslikt in ABN AMRO.
Nou... Dat was maandag. Alle dagen eens zo zijn! Fortis -23,6% ING -18,2%
AEX -8,8% Ongelofelijk!
http://www.nu.nl/news/1766782/35/Zwarte ... amrak.html
AEX -8,8% Ongelofelijk!
http://www.nu.nl/news/1766782/35/Zwarte ... amrak.html
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Die Amerikaanse banken hebben jarenlang vette winsten gemaakt over de ruggen van Amerikaanse huizenbezitters, en nu het wild-west kapitalisme is ingestort, komen ze uithuilen bij Uncle Sam. De vrije marktideologie was dominant, iedere overheidsbemoeienis was uit den boze. En nu wordt in 1 weekendje dat principe volledig overboord gegooid, om de baantjes van de bankiers te redden. Walgelijk.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
-
appelfflap
- Banned
de spaarcentjes redden van jij en mij is totaal irrelevant hé?The Prophet schreef: En nu wordt in 1 weekendje dat principe volledig overboord gegooid, om de baantjes van de bankiers te redden. Walgelijk.
liever vasthouden aan de vrij markt ideologie en een recessie à la jaren 30 riskeren? ook toen heeft de VS overheid het nagelaten in te grijpen
overigens. het banksysteem redden kost geld maar niets doen zal op de langere termijn nog meer kosten.
Het Amerikaanse congres maakt liever geen besluit, dan een besluit dat nadelige gevolgen heeft op korte termijn. Laten we dan maar hopen dat Europa niet wordt meegezogen in het vacuum dat daardoor wordt gecreeerd.appelfflap schreef:...
liever vasthouden aan de vrij markt ideologie en een recessie à la jaren 30 riskeren? ook toen heeft de VS overheid het nagelaten in te grijpen
overigens. het banksysteem redden kost geld maar niets doen zal op de langere termijn nog meer kosten.
Mijn huidige vermogen is negatief, dus zoveel zorgen maak ik mij ook weer niet
Ik denk niet dat het $700 Miljard kostende plan opzich als slecht bestempeld kan worden. Zelf ben ik er van overtuigd dat de afwijzing van deze reddingsactie de economie sterk zal verslechteren.
Het beleid dat leidde tot de crisis is af te keuren, niet de maatregelen die worden getroffen.
P.S.
@ Balzer: Mijn saldo ook... Geluk bij een ongeluk
Het beleid dat leidde tot de crisis is af te keuren, niet de maatregelen die worden getroffen.
P.S.
@ Balzer: Mijn saldo ook... Geluk bij een ongeluk
Spaarrekeningen zijn juist interessant! Op dit moment zijn er banken die tussen de 5 en 6 procent betalen voor korte termijn deposito's en vrije rekeningen. Een ieder die goed heeft geanticipeerd en zijn spaarcenten heeft verspreid over verschillende (onbekende) banken lacht zich rot.
Niets is zeker en misschien zelfs dat niet.
Financiele malaise.
Dat is een beroerde situatie voor jullie, Plons.Plons schreef:Fijn voor jullie, maar mijn hele vermogen, waar we hard voor gewerkt hebben, is in Dollar en als klap op de vuurpijl is alles bevroren tot half 2010. Sorry dat ik even niet mee lach met jullie
Mee eens (voorzover ik de ingewikkelde materie begrijp). Maar het Amerikaanse volk focust zich enkel op de rijke stinkerds die ongestrafd blijven voor hun roekeloze gedrag. Omdat ze deze mensen vanwege hun fouten het licht niet meer in de ogen gunnen wordt het plan (wellicht onterecht) toch als slecht bestempeld. Misschien een resultaat van de overdreven competatieve houding in de Amerikaanse samenleving?C.M.H. schreef:Ik denk niet dat het $700 Miljard kostende plan opzich als slecht bestempeld kan worden. Zelf ben ik er van overtuigd dat de afwijzing van deze reddingsactie de economie sterk zal verslechteren.
-
appelfflap
- Banned
toch oplettenC.M.H. schreef: P.S. @ Balzer: Mijn saldo ook... Geluk bij een ongeluk
bij je bank kan je levenslang onder nul staan zolang je braaf je intrest betaalt.
zou, in het worstcase scenario, je bank over kop gaan dan zal men je vragen je schulden sneller af te betalen.
voor leningen (huis auto) verandert niet veel buiten dat je je verlies(zich-, spaarrekening) in mindering kunt brengen.
Aangezien het hele bankwezen met elkaar verweven is maakt het niet uit dat je nu naar een kleine bank stapt. gaan megabanken, in dat doemscenario, over kop dan hangen de kleintjes ook en ben je je geld nog altijd kwijt.
ik ga trouwens niet uit van doemscenario's allerhande. ik heb toch geen geld dus maakt het mij niet uit.