Freethinker.nl aanbevolen in boek Richard Dawkins

Hier worden alle nieuwtjes omtrent het Freethinker Forum en de website gepost.

Moderator: Moderators

siger

Freethinker.nl aanbevolen in boek Richard Dawkins

Bericht door siger »

Kitty schreef:
Devious schreef: Ik constateerde pasgeleden dat freethinker.nl in een epiloog van de Nederlandse versie wordt aanbevolen, samen met de Vrije Gedachte, Skepsis en het humanistische verbond.
Dit vertel je hier wel even tussen neus en lippen door, maar hier mag je eigenlijk best heel erg trots op zijn!
Gefeliciteerd!
Knuppel
Banned

Bericht door Knuppel »

Niet meer dan logisch !

Maar daarom niet minder gefeliciteerd :occasion1:

Knuppel
Altruïsme is iets voor Egoisten
Atheist_1984
Ervaren pen

Bericht door Atheist_1984 »

Wisten jullie dit dan nog niet??? feli ;)
Exodus 12

[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

Heeyy dit wist ik ook nog niet :D :D !! Gefeliciteert zeg. :)

Dat is zeker iets om trots op te zijn.

(Edit: typefoutje verbeterd)
Laatst gewijzigd door Kevin op 13 nov 2008 08:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Samante

Bericht door Samante »

Geweldig dit.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Nou het zijn maar 15 letters ergens in de appendix aan het einde van dat dikke boek, maar het is natuurlijk niet verkeerd om er in vermeld te staan, en dan ook nog naast skepsis, de vrije gedachte en het humanistisch verbond te staan. Dawkins had in de originele engelstalige versie een lijst met aanbevolen websites ('waar men van godsdienstige waanideeën losgeweekt kan worden', op zo'n soort manier staat het er ook), en de vertaler heeft Freethinker.nl, samen met de zojuist genoemde nederlandstalige websites en organisaties in een lijstje gezet als nederlandstalige alternatieven voor de engelstalige links en adressen van Dawkins.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Freethinker staat vereeuwigd op pagina 426, en daar hoort ie ook te staan. :)

Doet me eraan denken dat ik GaM nog twee keer moet lezen (imitatio en creatio, toch Rereformed? :D)
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Devious schreef:Nou het zijn maar 15 letters ergens in de appendix aan het einde van dat dikke boek, maar het is natuurlijk niet verkeerd om er in vermeld te staan, en dan ook nog naast skepsis, de vrije gedachte en het humanistisch verbond te staan.
Tip uit de gayscene; if you got it, flaunt it!

Niet te bescheiden, screenshotje erbij en even flink aandacht trekken.

Men gaat toch zeggen; kijk die fanatici daar geilen op goeroe Dawkins.
Als mensen een bepaald beeld van je hebben kan je praten als Brugman maar dat helpt toch niet, je kan het beter flink met de nodige show aanpakken, hebben ze nog meer om zich aan te ergeren. ;)
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 13 nov 2008 00:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
a.r.

Bericht door a.r. »

Oh jee, ik ben het vorig jaar al tegengekomen en het bezorgde mij toen een "big smile", maar dat het bij zoveel anderen onbekend was, verwondert me eigenlijk...ik dacht eigenlijk dat "iedereen" op Ft dat boek wel gelezen en uitgeplozen zou hebben! Alsnog felicitaties dus maar, want het is en blijft natuurlijk wel een eer om hierin genoemd te worden! :)
Destinesia

Bericht door Destinesia »

Dit was mij ook al bekend. Ik zag dit een paar maanden geleden. Ik overwoog nog even om dit te zeggen maar ik dacht: "Dat weten jullie natuurlijk zelf ook al lang" Ik dacht, misschien een beetje naief, dat FT zichzelf had 'aangemeld' ofzo
Eeh niet dus.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Devious schreef: Dawkins had in de originele engelstalige versie een lijst met aanbevolen websites ('waar men van godsdienstige waanideeën losgeweekt kan worden', op zo'n soort manier staat het er ook), en de vertaler heeft Freethinker.nl, samen met de zojuist genoemde nederlandstalige websites en organisaties in een lijstje gezet als nederlandstalige alternatieven voor de engelstalige links en adressen van Dawkins.
Ik weet niet of de vertaler voor de nederlandstalige alternatieven heeft gezorgd. Het is mogelijk dat hij gewoon de lijst (gedeeltelijk) heeft over genomen die op Dawkins website te vinden is
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

De redacteur heeft de Nederlandse en Belgische adressen toegevoegd.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Tsja, waarom ik het niet wist is vrij simpel: nog nooit ook maar een boek van Richard Dawkins gelezen :oops: :shock: :twisted:
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Nice.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Plaats reactie