Afsplitsing Christianthinker
Moderator: Moderators
-
Christianthinker
- Contacteer:
Correctie: uitleg waarom ik afhaak
Bedankt voor jullie reacties maar ik zie het nut niet in om een discussie met jullie aan te gaan aangezien ieder zijn of haar waarheid heeft. Zo wordt het een welles niettes discussie en dat vind ik zinloos. Als het echter over feiten gaat is er toch geen discussie nodig? Ook wist ik niet dat de meeste Freethinkers atheist zijn en dat ze discussieren op grond van wetenschap en logica. Mag ik dan nog wel zeggen dat evolutie totaal niks te maken heeft met wetenschap maar met geloof? Waarom wordt evolutie op scholen geleerd en creationisme geweerd? Waarom wordt de mens met de leer van evolutie vervuild en vergiftigd door het als waarheid te brengen terwijl het gebasseerd is op fantasie, leugens, ongeloof en belachelijke theorieën?
Ook heb ik jullie intelligentie en redeneringsvermogen onderschat (meesten doen of hebben waarschijnlijk een universitaire opleiding) maar besef me nu destemeer hoe moeilijk het is om o.a. met mensen die niet in God geloven maar puur en alleen op het intelligente verstand vertrouwen van mening te wisselen aangezien velen van jullie veel kennis hebben over verschillende onderwerpen. Ik geef dan ook toe dat ik te weinig kennis in huis heb om op het niveau van de meeste Freethinkers te discussiëren. Het spijt me dan ook dat ik niet verder ingegaan ben op de vragen maar als ik beter op de hoogte was geweest betreffende de groep Freethinkers had ik me hier niet aangemeld. Ik voel me niet thuis op dit forum maar dat is logisch.
Quote's:
"intelligentie en wijsheid zijn twee verschillende zaken"
" als je geen gevaar ziet zul je ook geen schuilplaats zoeken"
Ook heb ik jullie intelligentie en redeneringsvermogen onderschat (meesten doen of hebben waarschijnlijk een universitaire opleiding) maar besef me nu destemeer hoe moeilijk het is om o.a. met mensen die niet in God geloven maar puur en alleen op het intelligente verstand vertrouwen van mening te wisselen aangezien velen van jullie veel kennis hebben over verschillende onderwerpen. Ik geef dan ook toe dat ik te weinig kennis in huis heb om op het niveau van de meeste Freethinkers te discussiëren. Het spijt me dan ook dat ik niet verder ingegaan ben op de vragen maar als ik beter op de hoogte was geweest betreffende de groep Freethinkers had ik me hier niet aangemeld. Ik voel me niet thuis op dit forum maar dat is logisch.
Quote's:
Laatst gewijzigd door Christianthinker op 06 jan 2009 21:07, 9 keer totaal gewijzigd.
Saved by GRACE - God's Riches at Christ's Expense
Een feitelijke discussie gaat over een gekozen vooronderstelling - schepping of evolutie . nl
I was a passive participant on the gerbil wheel of life. Then, one day, I woke from...http://www.randallniles.com
Een feitelijke discussie gaat over een gekozen vooronderstelling - schepping of evolutie . nl
I was a passive participant on the gerbil wheel of life. Then, one day, I woke from...http://www.randallniles.com
De "wereld" en de "natuur" zijn zodanig mooi ,leuk , perfect , wijs en schitterend geschapen dat het inderdaad allemaal erg "adembenemend" is ( ik kan ervan meespreken ) en....gezien de enorme, wijze, intelligente, creatieve, schitterende, adembenemende wijze is geschapen! ...."
vooral allemaal erg veel leed ,pijn ,doodslag , gratuite wreedheid ... en degeneratie ( en progressieve aftakeling en langdurige mensonterende marteling ) is , wat de klok slaat ....waarvoor ( volgens Uw overtuigingen ) toch de allesvoorzienige en alleskunnende "schepper van het gehele al of heelhal "in eerste instantie verantwoordelijk is :
of is het toch een sadistische "Prutser" die je vereert en aanbidt ?
Zie hier maar eens --->
http://anticreato.multiply.com/journal/ ... _de_natuur

verdere "griezelprodukten" /voorbeelden zijn hier te vinden
http://library.med.utah.edu/WebPath/PEDHTML/PEDIDX.html
zie ook :
http://anticreato.multiply.com/journal/ ... ede_natuur_
http://anticreato.multiply.com/journal/ ... _schepping
Aanklikken en lezen(---> t'is wel geschreven in het tsjokkiaans vlaams ) hé ...
De werkelijkheid is zelfs nog wreedaardiger en onverschilliger dan de aangehaalde wreedheden en bijvoorbeeld de verzuip- genocide in uw sprookjes -boek uit de bronstijd ...
Je hebt er natuurlijk geen flauw benul van( je sluit er graag je ogen voor ) , gelukkig ...
Maar als je er nooit benul van hebt dan kun je er ook niets aan doen ...( niet dat de tot nu toe verzamelde inspanning van de mensheid er al veel zouden kunnen aan doen ...
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 06 jan 2009 11:02, 6 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Hij werkt niet Tsjok. Waarschijnlijk had je een schitterend voorbeeld klaar liggen. Die de keukenhoftheologie even relativeert. Want de natuur is meedogenloos onverschillig. De constante dreiging. Nergens vindt je zoveel stress als in de natuur.Tsjok45 schreef:De "wereld" en de "natuur" zijn zodanig mooi ,leuk , perfect , wijs en schitterend geschapen dat het inderdaad allemaal erg "adembenemend" is ( ik kan ervan meespreken ) en allemaal leed ,pijn ,doodslag , gratuite wreedheid ... is , wat de klok slaat....gezien de enorme, wijze, intelligente, creatieve, schitterende, adembenemende wijze is geschapen! ...."
Zie hier maar eens --->
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Hoe kwam je erbij dat je hier te maken hebt met domme atheïsten? En waarom generaliseer je zo?Ook heb ik jullie "denkniveau" onderschat maar besef me nu destemeer hoe moeilijk het is om met mensen die niet in God geloven maar puur en alleen op het zogenaamde "intelligente verstand" vertrouwen van mening te wisselen.
Als je zo overtuigd bent van dat jouw geloof het ware geloof is en dat er een God bestaat, dan moet je ook dat geloof willen testen toch? Waar ben je zo bang voor?
Overigens dit topic gaat over de zondvloed en niet over wel of niet geloven in een God.
Graag on-topic blijven aub.
Nog een wijsheid voor jou:
'Wat je voor jezelf niet wenst, wens dat ook voor een ander niet.'
Zie Jezus dat niet? Klopt, maar Confucius zei het al 5 eeuwen eerder en hij was atheïst.
Oordeel niet te snel over mensen...
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Hier worden nu juist GEEN gratuite welles nietes discussies gehouden, maar wordt geargumenteerd op basis van onderbouwde stellingen en niet op loze aannames. Dat jij daar niet aan mee wilt doen, is dan ook jouw zwakheid en niet de onze. Doe dus niet net of we in hetzelfde schuitje zitten.Christianthinker schreef:Zo wordt het een welles niettes discussie en dat vind ik zinloos.
JIJ schiet tekort, niet wij.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
- collegavanerik
- Superposter
Vluchtgedrag? Net als Jona? Hier blijven, je hebt een opdracht!Christianthinker schreef:Bedankt voor jullie reacties maar ik zie het nut niet in om een discussie met jullie aan te gaan aangezien ieder zijn of haar waarheid heeft. Zo wordt het een welles niettes discussie en dat vind ik zinloos.
Ook heb ik jullie "denkniveau" onderschat maar besef me nu destemeer hoe moeilijk het is om met mensen die niet in God geloven maar puur en alleen op het zogenaamde "intelligente verstand" vertrouwen van mening te wisselen. Ik vind het dan ook zonde om parels te werpen die toch vertrapt worden. Die geef ik veel liever aan mensen die een open hart hebben en klaar staan om dat in ontvangst te nemen.
Tenslotte nog twee quote's voor alle Freethinkers:
Vrijdenkers, het ga jullie goed!
Het is gemakkelijk preken onder gelovigen.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Laat hem maar CVE. Iemand die voortdurend schermt met het argument te vertrekken of een discussie wil waarin de bijbel onaantastbaarheid gegund wordt. Op dit moment is hij niet in staat om zijn geloof te verdedigen. Want hij heeft het nooit op de proef gesteld.collegavanerik schreef:
Vluchtgedrag? Net als Jona? Hier blijven, je hebt een opdracht!
Het is gemakkelijk preken onder gelovigen.
Het is een etalagegeloof zonder inhoud. De mooie beelden worden gepresenteerd.
-
appelfflap
- Banned
dus omdat ik een andere mening heb ben ik het niet waard om je mening te kennen? hoe kun je beweren dat ik geen open hart of open geest heb? wie zegt je dat ik niet in staat ben om je mening in ontvangst te nemen (lees: luisteren)Christianthinker schreef: Ik vind het dan ook zonde om parels te werpen die toch vertrapt worden. Die geef ik veel liever aan mensen die een open hart hebben en klaar staan om dat in ontvangst te nemen.
is dat niet neerbuigend en denigrerend?
....En deze freethinkers die uw zeepkist-rede de nodige aandacht schenken zijn natuurlijk de zwijnen die jouw verzameling prehistorische nep-parels vertrappen ?Ik vind het dan ook zonde om parels te werpen die toch vertrapt worden
Een "open hart " is een term uit de chirurgieDie geef ik veel liever aan mensen die een open hart hebben en klaar staan om dat in ontvangst te nemen.
Je bedoelt een "open geest," allicht
Lees eens het onderschrift van P.vroon
P.S."Ik heb een open geest, maar niet zo open dat mijn brein er uit valt."
Ik ben grof en aanvallend en stokoud ....Ik heb geen tijd meer om het allemaal nog eens in te kleden ; Het is tijd om de nep uit te kleden
Iemand die de dood aan zijn ziekbed weet staan ( terwijl doodsbesef me al mijn hele
leven lang parten heeft gespeeld ) en dat heeft aanvaard door er zich o.a. noodgedwongen bij neer te leggen ,is voorgoed veranderd ( een soort persoonlijke BDE zeker ?
Een oude aap ___laat staan een varken ____leer je trouwens geen smoelen trekken ....
Ni dieu , Ni maitre
- windsurfer
- Diehard
Bah, wat ben jij een laffe hond zeg! Sorry voor mijn taalgebruik, maar dit vind ik ongehoord.Christianthinker schreef:Bedankt voor jullie reacties maar ik zie het nut niet in om een discussie met jullie aan te gaan aangezien ieder zijn of haar waarheid heeft. Zo wordt het een welles niettes discussie en dat vind ik zinloos.
Ook heb ik jullie denkniveau onderschat maar besef me nu destemeer hoe moeilijk het is om met mensen die niet in God geloven maar puur en alleen op het zogenaamde "intelligente verstand" vertrouwen van mening te wisselen. Ik vind het dan ook zonde om parels te werpen die toch vertrapt worden. Die geef ik veel liever aan mensen die een open hart hebben en klaar staan om dat in ontvangst te nemen.
[Wil je een beetje letten op je taalgebruik aub - het is absoluut niet nodig om zo te reageren! Moderator Lanier]
Eerst zelf een forum opkomen met een stelling dat de zondvloed wetenschappelijk te onderbouwen is, dan krijg je mensen - waaronder ik- die vragen die onderbouwing te geven, en vervolgens geen enkele poging tot onderbouwing ondernemen en vervolgens huilend afdruipen want 'die snode atheisten zijn toch zo zuur'.
Wat dacht jij, dat als je zegt 'het is wetenschappelijk te onderbouwen dat de zondvloed geweest is' dat wij allemaal zouden zeggen "oh, nou goed om te horen, dat is dan een feit, wat is het volgende onderwerp waar u zoveel over weet".
Je bent de zoveelste gelovige de afgelopen tijd die hoog van de toren blazend hier binnenvalt om binnen korte tijd met de staart tussen de benen het hazepad te kiezen. En voor de duidelijkheid: het is niet dat je gelooft, dat moet je zelf weten, het is dat je niks onderbouwt en van ons dezelfde stijl van prietpraten eist. Dát is wat mij kwaad maakt, dat intolerante aangaande hoe anderen een onderwerp als de zondvloed moeten beschouwen. En totaal niet tegen één kritische vraag kunnen. Kleingeestig tot en met.
Maar jij ChristianStinker vestigt wel het record, met je minder dan 24 uurscyclus van brutaal topicbumpen met 0 toegevoegde waarde, ongefundeerde stellingen poneren, bij kritische vragen gaan huilen en dan subiet de bucket kicken met wat arrogant overkomende quotes van niveau Readers Digest. Blij dat je weggaat.
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
- Confused
- Geregelde verschijning
Hoi Christianthinker,Christianthinker schreef:Bedankt voor jullie reacties maar ik zie het nut niet in om een discussie met jullie aan te gaan aangezien ieder zijn of haar waarheid heeft. Zo wordt het een welles niettes discussie en dat vind ik zinloos.
Ook heb ik jullie denkniveau onderschat maar besef me nu destemeer hoe moeilijk het is om met mensen die niet in God geloven maar puur en alleen op het zogenaamde "intelligente verstand" vertrouwen van mening te wisselen. Ik vind het dan ook zonde om parels te werpen die toch vertrapt worden. Die geef ik veel liever aan mensen die een open hart hebben en klaar staan om dat in ontvangst te nemen.
jammer dat je zo snel alweer weggaat. Ik snap eigenlijk niet goed wat je bedoelt met "iedereen heeft zijn eigen waarheid hier" en ik zou je willen vragen om dat uit te leggen. Volgens mij wordt hier gewoon gediscussieerd met verschillende argumenten van verschillende forumleden.
Voor je reacties tot nu toe heb ik wel begrip in zoverre dat ik het eerder ook nog helemaal geloofde en ik weet zeker dat ik niet de enige ben hier. Een behoorlijk aantal forumleden is christen geweest, maar wij hebben een aantal redenen waardoor wij het nu niet meer geloven. Ik denk dat het voor de discussie belangrijk is dat je op die redenen ingaat. Voor mij zijn onder andere de volgende punten belangrijk voor mijn niet geloven in de zondvloed (ze zullen eerder in dit topic waarschijnlijk al wel genoemd zijn):
1. Er zijn dieren die onmogelijk kunnen overleven als ze met 2 zijn. Ik heb het dan over bijv. bijen en termieten die een compleet nest nodig hebben om te overleven.
2. Als de hele aarde onder water heeft gestaan door een zondvloed verandert de druk onder water enorm. Dit zou desastreuze gevolgen hebben voor onderwaterleven dat niet naar boven kan om aan de druk te ontkomen, zoals bijv kokerwormen. Toch bestaan deze diertjes vandaag de dag nog steeds.
3. Er zijn op aarde dieren die alleen in grotten leven en dus een erg hoge luchtvochtigheid nodig hebben om te overleven. Hoe moeten die dieren bij de ark gekomen zijn?
4. Zeggen dat de zondvloed van god komt zou bovendien naar mijn mening een belediging zijn van diens goedheid (ga er voor de discussie van uit dat er een god bestaat) omdat dat zou betekenen dat hij ook onschuldige kinderen en dieren laat omkomen door verdrinking omdat hun ouders/mensen dingen doen die die god niet goed vond. Met zo'n bewering maak je je god wel erg kleinmenselijk
Als je met argumenten kunt komen waarmee je argumenten als deze bestrijdt (er worden er in dit topic veel meer genoemd); waarom zou dat uit moeten lopen op een welles-nietes discussie? en als we het volgens jou fout hebben, waar zit de denkfout dan? Je hebt tot nu toe veel geroepen, maar ik zie nog geen argumenten van je voor je stelling dat de zondvloed wetenschappelijk te bewijzen is waar we over zouden discussieren. Als je je standpunt niet beargumenteert kan niemand er wat mee op een discussieforum. Dus kom maar op zou ik zeggen. Leg ons in je eigen woorden uit waarom wij het fout hebben en waar onze argumenten niet deugen, en vooral ook waarom jij wel gelijk hebt. Ik daag je uit
Met vriendelijke groet, Confused
To say, in answer to any question, “some incomprehensible being
did some inconceivable thing in some unfathomable manner for unknowable purposes,” cannot be
considered any sort of rational answer.(Stefan Molyneux, Freedomain Radio)
did some inconceivable thing in some unfathomable manner for unknowable purposes,” cannot be
considered any sort of rational answer.(Stefan Molyneux, Freedomain Radio)
Heeft ieder zijn of haar waarheid? Leuk. Nog leuker is dat er waarheden zijn die voor ons allebei gelijk zijn. Bijvoorbeeld dat een gebrek aan zuurstof dodelijk is. Of dat van een balkon van 10 hoog stappen waarschijnlijk ook tot de dood leidt. Enzovoort. Jij komt nu met veel broehaha dit forum op en beweert dat een dergelijke waarheid geldt voor de zondvloed. Prima, laat maar zien dan. Maar als er wat kritiek op je bronnen wordt geleverd, glibber je weg. Dat sterkt mijn vermoeden dat je niet bent geïnteresseerd in een echte discussie ('zeg, ik heb dit gevonden, en het lijkt aannemelijk, maar ik weet niet zoveel van het onderwerp, kan iemand mij het eens langzaam uitleggen...') maar veel meer in een monoloog ('zo is het gegaan en niet anders en ...').Christianthinker schreef:Bedankt voor jullie reacties maar ik zie het nut niet in om een discussie met jullie aan te gaan aangezien ieder zijn of haar waarheid heeft. Zo wordt het een welles niettes discussie en dat vind ik zinloos.
Grappig. Ik heb jouw denkniveau dan zwaar overschat als je met dit soort gedoe aan komt zetten.Ook heb ik jullie denkniveau onderschat maar besef me nu destemeer hoe moeilijk het is om met mensen die niet in God geloven maar puur en alleen op het zogenaamde "intelligente verstand" vertrouwen van mening te wisselen.
Correctie: je bent een luiwammes die niet wil werken voor z'n evangelie; je wilt alleen als doorgeefluik fungeren. Het heeft wel wat new-age-erigs: het kanaliseren van de goddelijke energie / kracht / geest is waar het om gaat. Hoe dan ook, bij jou is communicatie inderdaad maar één richting op. Why do people who want to share their beliefs with you never want you to share yours with them?Ik vind het dan ook zonde om parels te werpen die toch vertrapt worden. Die geef ik veel liever aan mensen die een open hart hebben en klaar staan om dat in ontvangst te nemen.
Mooie citaten. Maar ze gelden evengoed voor gelovigen. Denk daar maar eens over na.Tenslotte nog twee quote's voor alle Freethinkers:
Likewise. Kom een keer terug als je bereid bent wat realistische energie / kracht / geest van ons te ontvangen. Echt, 't is betere shit dan die halfbakken versneden dope waar je nu op kickt, man.Vrijdenkers, het ga jullie goed!
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Ja, nu moet ik toch maar gaan emigreren om hier over heen te kunnen. Jouw beschrijvingen over Finland deden me al watertanden. Niet klappertanden dus.Rereformed schreef:
"Een etalagegeloof met lege winkel erachter" klinkt nog leuker.
Thinker die niet denkt zoals zijn naam doet veronderstellen vertrekt met lege handen.
Thinker vertel anderen maar hoe je te grazen bent genomen op Freethinker. Over het gebrek aan intelligentie en de loochening van al datgene wat jij ons kwam vertellen.
Maar vergeet niet dat jij de discussie wou aangaan of toch niet? Of ben je een leugengeest die er op uit is gestuurd, om ons op een dwaalspoor te brengen.