Holocaust
Moderator: Moderators
-
- Geregelde verschijning
Holocaust
Het valt me altijd op hoe de media ook altijd dat woord gebruikt, tenminste bijna altijd wordt er gesproken over Holocaust Denier(ontkenner). Het woord zelf is al manipulerend vind ik. Het is bijna inquisitie-achtige terminologie. De Holocaust heeft zowat een heilige betekenis gekregen zoals het christendom tijdens de inquisitie(en grappig genoeg voor beiden geen enkel gestaafde/geverifieerde document dat het heeft plaatsgevonden,dus met geloof moet accepteren).......Ontken jij het Ware Geloof(Holocaust) en accepteer jij Jezus niet als jouw redder?Marinus schreef:Ik gun iedereen zijn achterlijkheid, ook als die achterlijkheid het ontkennen van de holocaust inhoud. Ik vind dat het ook moet kunnen hoewel ik geen fan ben van holocaustontkenning.
En uiteraard is een andere overeenkomst dat ze er kinderen mee brainwashen....waardoor het min of meer als waarheid wordt aangenomen.
Er was ooit na de WOI een gouverneur uit NY(Martin Glynn) die het al had over dat er misschien al 6MILJOEN Joden door een Holocaust in Europa misschien gestorven waren , toeval?
Ik neem aan dat je met Holocaust bedoelt, het bekende paradepaardje, Auswitz, en 6 miljoen Joden door vergassingen om het leven gekomen?
Bij het aantal kan je sowiezo vraagtekens plaatsen zoals boven vermeld en later ook zo vroeg als '42 toen hoofd van de Sovjet propaganda machine Ilya Rosenburg het al had over 6 miljoen Joden die op brute wijze door Duitsers om het leven werden gebracht(en dit moest heel erg gemaakt worden aangezien Sovjets al + 20 miljoen Russen om het leven hadden gebracht en Russen dus aardig immuun geworden waren voor beestachtigheid)
In WOI werd er ook van alles over de Duitsers beweerd, maar dat werd gewoon later weer onderkent dat het gewoon om oorlogspropaganda ging, ik snap dat het moeilijk is na films als Schindlers list, geschiedenislessen op school e.d., de rest van de media om van mening te veranderen, maar toch....bedenk wel dat geschiedenis door de winnaars geschreven wordt.....denk toch dat het handig is om wat boeken van bijvoorbeeld David Irving te lezen Hitler's war(of Churchil's war wat dat aangaat)en hoe meer je leest hoe meer je het idee krijgt dat het allemaal niet zo zwart wit is als wordt voorgesteld.
Ook zou ik wat Google Video's van David IRving aanraden en David Cole(een jood), Fred Leuchter, Zundel e.d.
Ik zou zeker niet de mening aanhangen dat het NIET GELOVEN in de Holocaust achterlijkheid inhoudt omdat de media voorhoudt dat alleen antisemieten(wat je volgens hen dan moet zijn)laaggeschoolde neonazi's een 'Holocaust'-ontkenner kunnen zijn.
Maar sinds ik me erin verdiept heb voel ik dat er een wereld voor me open is gegaan.
Bijvoorbeeld waarom is de media zo pro-Israel, waarom denk je als je aan WOII denkt automatisch aan 6miljoen Joden Auswitz e.d., terwijl andere landen ook erg geleden hebben lijkt de focus te liggen op (het eeuwige slachtoffer)de Joden te liggen? en dit, zelfs in de Koude Oorlog toen de misdaden van Stalin en het Sovjet regime de 'zaak'van goed tegen kwaad had kunnen onderstrepen voor propaganda doeleinden
Duidelijk hebben de Joden ongeacht of het gebeurt is of niet goed geprofiteerd van het (vermeende) feit. Een stuk land dat aan een ander volk toebehoorde werd door de VN notabene weggegeven!Zoals koning Saud later opmerkte, de Joden hebben geleden maar wat hebben de Palestijnen de Joden aangedaan dat ze hun land moeten krijgen?
En nog steeds met AIPAC('Democraat of Republikein we zijn verenigd in ons liefde voor Israel'; je zou denken voor USA???)miljarden gaan naar Israel vanuit de VS, als je iets tegen die 'steun'zegt ben je een anti-semiet, you know the drill, Auswitz 6 miljoen Joden indirect schuldig aan....'Wiedergutmaching'ook miljarden naar Israel.....
'There's no business like Shoa business' zeggen de Joden ook wel en nu weet je waarom.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Zesmiljoen, hoeveel heb jij gelezen? Je kunt niet eens Auschwitz schrijven. Iedereen die er maar iets van afweet weet dat er enkel schattingen zijn van het aantal slachtoffers, en ook waarom. Ik ben overigens in Auschwitz geweest, en zelfs daar spreken ze niet van zes miljoen. Veelal worden schattingen gegeven van 4½ tot iets meer dan 5 miljoen. Het cijfer 6 miljoen is de schatting van het totaal aantal joodse slachtoffers. Ze zijn op allerlei manieren omgebracht, uiteraard niet allemaal door vergassing.zesmiljoen schreef:Ik neem aan dat je met Holocaust bedoelt, het bekende paradepaardje, Auswitz, en 6 miljoen Joden door vergassingen om het leven gekomen?
Ga jij eerst maar even op internet kijken: er zijn zesmiljoenzevenhonderdveertigduizend sites waar je enige kennis over Auschwitz kunt opdoen.
Het gaat in dit topic ook om iemand die de holocaust ontkent. Kun jij lezen?Het valt me altijd op hoe de media ook altijd dat woord gebruikt, tenminste bijna altijd wordt er gesproken over Holocaust Denier(ontkenner).
Inzoverre de uitspraak van weldenkende 'inquisiteurs' is dat zo iemand achterlijk is heb je wellicht gelijk. Misschien is de benaming ziekelijk beter voor dat soort mensen. Het zijn geen domme mensen die de holocaust ontkennen, maar gevaarlijke ophitsers, mensen gedreven door jodenhaat.Het woord zelf is al manipulerend vind ik. Het is bijna inquisitie-achtige terminologie.
Deze vergelijking is bijzonder ongelukkig. Zoals je op Wikipedia kunt lezen zijn er honderdduizenden geschreven documenten, ooggetuigenverslagen, foto's, filmbeelden waaruit je kunt opmaken dat het wat de holocaust betreft om feiten gaat:De Holocaust heeft zowat een heilige betekenis gekregen zoals het christendom tijdens de inquisitie(en grappig genoeg voor beiden geen enkel gestaafde/geverifieerde document dat het heeft plaatsgevonden,dus met geloof moet accepteren).......Ontken jij het Ware Geloof(Holocaust) en accepteer jij Jezus niet als jouw redder?
http://en.wikipedia.org/wiki/Holocaust_denial" onclick="window.open(this.href);return false;Wiki schreef:1. Written documents—hundreds of thousands of letters, memos, blueprints, orders, bills, speeches, articles, memoirs, and confessions.
2. Eyewitness testimony—accounts from survivors, Jewish Sonderkommandos (who were forced to help load bodies from the gas chambers into the crematoria in exchange for the promise of survival), SS guards, commandants, local townspeople, and even high-ranking Nazis who spoke openly about the mass murder of the Jews
3. Photographs—including official military and press photographs, civilian photographs, secret photographs taken by survivors, aerial photographs, German and Allied film footage, unofficial photographs taken by the German military.
4. The camps themselves—concentration camps, work camps, and extermination camps that still exist in varying degrees of originality and reconstruction
5. Inferential evidence—population demographics, reconstructed from the pre-World War II era; if six million Jews were not killed, what happened to them all?
Blijkbaar kun jij maar bar slecht onderscheid maken tussen feiten en brainwashing.En uiteraard is een andere overeenkomst dat ze er kinderen mee brainwashen....waardoor het min of meer als waarheid wordt aangenomen.
Het is onzin om de media de schuld ervan te geven van een redenering 'OMDAT je een holocaustontkenner bent, ben je een antisemiet'. Alweer: heb jij de openingspost en de column van Verhofstad (door Tsjok hier neergezet) gelezen? Daarin kun je eenvoudig lezen dat Williamson een holocaustontkenner is en tevens een antisemiet is. Zie: http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 92#p156992" onclick="window.open(this.href);return false;...hoe meer je leest hoe meer je het idee krijgt dat het allemaal niet zo zwart wit is als wordt voorgesteld. Ik zou zeker niet de mening aanhangen dat het NIET GELOVEN in de Holocaust achterlijkheid inhoudt omdat de media voorhoudt dat alleen antisemieten(wat je volgens hen dan moet zijn) laaggeschoolde neonazi's een 'Holocaust'-ontkenner kunnen zijn.
Het gaat om feiten.
De betekenis van de holocaust te verzwakken door de aandacht te vestigen op andere vreselijke gebeurtenissen heeft geen pas. Alsof gezond denkende mensen opeens Stalin of Mao of Pol Pot de hand boven het hoofd zouden houden en alle andere mensen die lijden of geleden hebben zouden negeren.Bijvoorbeeld waarom is de media zo pro-Israel, waarom denk je als je aan WOII denkt automatisch aan 6miljoen Joden Auswitz e.d., terwijl andere landen ook erg geleden hebben lijkt de focus te liggen op (het eeuwige slachtoffer)de Joden te liggen? en dit, zelfs in de Koude Oorlog toen de misdaden van Stalin en het Sovjet regime de 'zaak'van goed tegen kwaad had kunnen onderstrepen voor propaganda doeleinden.
Er is inderdaad een hele wereld van antisemitisme en vuilnis voor je opengegaan.'There's no business like Shoa business' zeggen de Joden ook wel en nu weet je waarom.
Born OK the first time
zesmiljoen schreef:Het valt me altijd op hoe de media ........ KNIP

De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
- collegavanerik
- Superposter
Er is een kaart van Amsterdam waar de overijverige gemeenteambtenaren alle joden hadden ingetekend.

Die joden zijn bijna allemaal gedood tijdens de tweede wereldoorlog
http://www.verzetsmuseum.org/museum/nl/ ... ippenkaart

Die joden zijn bijna allemaal gedood tijdens de tweede wereldoorlog
http://www.verzetsmuseum.org/museum/nl/ ... ippenkaart

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
-
- Geregelde verschijning
Rereformed schreef: Zesmiljoen, hoeveel heb jij gelezen? Je kunt niet eens Auschwitz schrijven. Iedereen die er maar iets van afweet weet dat er enkel schattingen zijn van het aantal slachtoffers, en ook waarom. Ik ben overigens in Auschwitz geweest, en zelfs daar spreken ze niet van zes miljoen. Veelal worden schattingen gegeven van 4½ tot iets meer dan 5 miljoen. Het cijfel van zes miljoen isde schatting van het totaal aantal joodse slachtoffers. Ze zijn op allerlei manieren omgebracht, uiteraard niet allemaal door vergassing.
Ga jij eerst maar even op internet kijken: er zijn zesmiljoenzevenhonderdveertigduizend sites waar je enige kennis over Auschwitz kunt opdoen.
Grappig dat je het over 4 miljoen hebt, dat is namelijk het aantal dat klakkeloos van de Sovjets is overgenomen ,waarvan later toen de USSR als communistische staat uitelkaar viel en de dossiers van Auswitz werden vrijgegegeven het om om zo'n 150000 goedgedocumenteerde sterfgevallen bleek te gaan onderverdeeld in hoe ze aan hun eind kwamen(vooral ziekten dus). Dit aantal is 40 jaar lang op stenen plakaten gegrifd en onlangs verwijderd.....nu zeggen de 'experts'inmiddels dat het om 1,5 miljoen Joden gaat. Dus nog ff en we benaderen wellicht het werkelijke aantal.
Ja, jij kennelijk niet of het is je totaal ontschoten waarom ik dat aanhaal.Rereformed schreef:Het gaat in dit topic ook om iemand die de holocaust ontkent. Kun jij lezen?
Wat dacht je van historici en andere onderzoekers die op zoek zijn naar de waarheid?, maar die vaak door tegenstanders van nazi's(dat is het ironische)inelkaar geslagen worden of bedreigd met de dood en andere vormen van intimidatie(te vergelijken met Hitler's SA?)en zelfs in sommige gevallen daadwerkelijk gedood. Rechterlijke vervolging en zonder fair proces jaren in de gevangenis moeten zitten, etc.
En hoe zit het dan met Joden die hun vraagtekens bij de Holocaust zetten? zijn dat zelfhaters?
Het is heiligschennis als je zoiets als Auswitz onderzoekt, in dezelfde traditie als Kepler/Copernicus en Gallileo die obv onderzoek tot andere conclusies kwamen dan de kerk en gevangenschap riskeerde, is dit ook het lot van de revisionisten. Fred Leuchter, gaskamer expert, werd tijdens het proces van Zundel in '88 gevraagd om de vermeende gaskamers in Auswitz te onderzoeken. Zijn conclusie was dat de ruimtes nooit voor vergassingen gebruikt hadden kunnen worden.En bovendien werden samples naar de lab gestuurd en daaruit bleek dat er in die samples geen Zyklon B residu te zitten.Overigens wel in de ontsmettingskamer(Zyklon B is een insekticide, insekten zijn namelijk dragers van ziektes)maar die waren ook binnen en buiten helemaal blauw(de kleur van arsenicum)
Vergassing van 1 persoon is al moeilijk, waarom die moeite als er op vele efficientere wijze mensen doodgemaakt kunnen worden als dat het doel was....uitmoorden van een volk.....als dat het doel was, waarom zijn er dan documenten van Hitler gevonden die uitstel wilde van het Jodenprobleem tot na de oorlog? en bovendien krankzinnig dat het Jodenprobleem uitgelegd wordt als het uitmoorden van een volk, als werkloosheid een probleem is wil dat toch ook niet zeggen dat alle werklozen uitgemoord moeten worden?
Tot '39 toen WOII uitbrak heeft Hitler al het mogelijke gedaan om de Joden uit Duitsland te laten emigreren, mja geen land in Europa die ze wilden, toen tot '42 (toen het duidelijk werd dat GB absoluut geen vrede met Duitsland zou accepteren)had hij nog het idee om de Joden naar Madagasker onder te brengen, ruimte genoeg voor wat er toen in zijn Reich aan Joden was(2,9 miljoen) maar die zouden dus worden getorpedeerd door onderzeeboten en toen is maar besloten om ze maar (voorlopig) naar het oosten te deporteren. Dit komt mij niet over als iemand die Joden dood wilde maar eerder iemand zoals Wilders(ook niet goed te keuren daar niet van) die ze als de oorzaak ziet van ellende en ze uit zijn land (enkeltje Marokko/Madagasker)wil deporteren.
En om de een of andere reden heeft de Rode Kruis die elke maand in alle concentratiekampen werd binnengelaten(itt bijv nu in Gaza) geen melding gemaakt van vergassingen, je zou denken dat zo'n liefdadigheidsinstelling, zo'n filantropische charitatieve instelling in de eerste plaats niet binnengelaten zou worden als 6 miljoen joden aan de lopende band vergast aan het worden waren en in de tweede plaats zowel dat ze op zijn minst melding zouden doen van de gruwelheden die ze daar dan konden aanschouwen? En dat blijkt ook uit de dossiers die door de Russen is vrijgegeven. Pas tegen het eind van de oorlog, toen de gallieerden de toevoerlijnen voor voedsel en medicijnen bombardeerden en iedereen er onder leed, toen pas begon het dodenaantal in concentratiekampen dramatisch te stijgen. Niet door vergassingen, maar door verhongering en tyfus en cholera e.d. Dus als je beelden ziet met een bulldozer die zo'n stapel uitgehongerde lijken bijelkaar veegt(vermoedelijk Joden, maar rond die tijd hadden ze overal wel lijken vandaan kunnen halen) is dat voor mij geen bewijs a)dat ze vergast werden b) dat het de motief of beleid was van de Duitsers om de Joden uit te moorden of te verhongeren.Deze vergelijking is bijzonder ongelukkig. Zoals je op Wikipedia kunt lezen zijn er honderdduizenden geschreven documenten, ooggetuigenverslagen, foto's, filmbeelden waaruit je kunt opmaken dat het wat de holocaust betreft om feiten gaat:
Tsja en die getuigenissen tijdens het proces van Neuremberg is ook met een korreltje zout te nemen, het heeft meer weg van een Stalinistische showproces in hoe die getuigenissen tot stand zijn gekomen. Bovendien ooggetuigen en foto's, op de site van de beroemde nazi-jager Simon Wiesenthal was er ooit een foto, op soortgelijke manier bijgewerkt als de Sovjets deden om geschiedenis te vervalsen,die uitgehongerde mensen liet zien met tegen de achtergrond rook uit de crematorium....nu is obv onderzoek aan het licht gekomen dat a)dat er geen rook uit de crematoria kwam b)dat de maximale brandcapaciteit onmogelijk 6 miljoen joden had kunnen verbranden(dan hadden ze volgens schattingen al vanaf 1900 aan moeten staan of nog eerder terug), de crematoria die ze hadden (later zijn er nog een paar toegevoegd ivm de dramatische stijging)hadden een maximale capaciteit van wat de dossiers lieten zien zon 150000).
Er zijn aardig wat tegenstrijdigheden in wat ze beweren. De vader van Anne Frank (die overleed aan ziekte zoals haar zussen ook ) overleefde omdat hij in een kamp in het ziekenhuis weer beter werd(waarom niet als zieke gelijk naar de gaskamer?) idem met Wiesel.....er zijn ook aardig wat door de mand gevallen tijdens het proces van Zundel.
Mja, schep een kader waarin leugens beloond worden en tuurlijk zijn er mensen die daar een slag uit willen slaan.
Gelukkig waren er ook eerlijke mensen als Joseph Berg en Paul Rassinier.
http://en.wikipedia.org/wiki/Holocaust_denial" onclick="window.open(this.href);return false;Wiki schreef:1. Written documents—hundreds of thousands of letters, memos, blueprints, orders, bills, speeches, articles, memoirs, and confessions.
2. Eyewitness testimony—accounts from survivors, Jewish Sonderkommandos (who were forced to help load bodies from the gas chambers into the crematoria in exchange for the promise of survival), SS guards, commandants, local townspeople, and even high-ranking Nazis who spoke openly about the mass murder of the Jews
3. Photographs—including official military and press photographs, civilian photographs, secret photographs taken by survivors, aerial photographs, German and Allied film footage, unofficial photographs taken by the German military.
4. The camps themselves—concentration camps, work camps, and extermination camps that still exist in varying degrees of originality and reconstruction
5. Inferential evidence—population demographics, reconstructed from the pre-World War II era; if six million Jews were not killed, what happened to them all?
Hier heb ik al voldoende op geantwoord, voeg alleen nog de luchtfoto's die genomen waren van Auswitz en andere concentratiekampen die veel dingen weerspreken .
Het aantal van de 6 miljoen...Vreemd genoeg als je bevolkingsstatistieken vergelijkt van '38 en '48 van het aantal Joden op de wereld is dat aantal nagenoeg gelijk.(statistieken van een Joodse organisatie)
Bovendien 'het bewijs van de Holocaust' Yad Vashem tot nog toe 'maar' 3 miljoen Joden, waarvan David Irving opmerkte, toen iemand zei dat de dubbeltellingen te verklaren waren dat meerdere Joden hetzelfde kunnen heten, "toevallig dat ze dan ook nog op dezelfde dag geboren zijn",en bovendien is de authenticiteit moeilijk te verifieren.
Wat betreft die Einsatzgruppen, er zijn ook gevallen bekend van Russische soldaten die in Duitsland(en in uiteraard in USSR waar ze die vaardigheid tot een kunst maakten) hele dorpen uitgemoord hebben. Idem van overige gallieerde troepen, maar dat maakt het niet officieel, dwz dat er altijd psychopaten in een leger kunnen zitten.
David Irving die overigens de fraude van een paar jaar geleden van de dagboek van Adolf Hitler aan het licht bracht.Die als authentiek werd bestempeld door 'experts'....en die voor (weer dat magische getal) 6 miljoen dollar bijna verkocht werd.....die overigens echt naar de bron gaat in zijn onderzoek is niet echt te spreken over de zgn documenten die 'bewijzen'dat de Holocaust heeft plaatsgevonden, vaak zijn de originele documenten op mysterieuze wijze verdwenen(zoals 90% van de bewijsmateriaal voor vrijspraak van de verdediging tijdens het proces van Neuremberg)of duidelijk als vervalsing aan te merken.
Garbage in Garbage out. Blijf het vooral geloven dan zou ik zeggen, maar ga iemand met een andere zienswijze niet als achterlijk bestempelen zonder zelf wat dieper te gaan graven. Ik ben met beide zienswijze bekend en ik heb een keuze gemaakt, jij kennelijk maar met 1 en jij vindt jezelf al heel wat, maar dat is bij arrogante mensen over het algemeen zo.
Hij is een vertegenwoordiger van een rivaliserend geloof, tuurlijk is hij dan bevooroordeeld, maar neem een willekeurige rabbijn of imam....of hij een anti-semiet is dan blijkt dat hij zichzelf tegenspreekt voor beiden is wat aan te voeren, mja, ik heb het dan ook niet specifiek over deze bisschop, maar over het begrip Holocaustontkenning en de tsunami aan associaties die in verband daarmee worden gemaakt(nazi, ongeschoold, anti-semiet). Terwijl de mensen die ervan beticht worden, in NL en GB gelukkig niet strafbaar, onderzoek hebben gedaan en tot een andere conclusie zijn gekomen. Ik heb moeite met het woord, alsof iedereen (gezondigd heeft )de Holocaust op zijn geweten heeft en (niet meer te redden is) het lef heeft te ontkennen dat de Holocaust heeft plaatsgevonden. Als na de oorlog zoveel mensen plots in het verzet hebben gezeten en ik betwijfel dat, ben ik dan een verzetontkenner?Rereformed schreef: Alweer: heb jij de openingspost en de column van Verhofstad (door Tsjok hier neergezet) gelezen? Daarin kun je eenvoudig lezen dat Williamson een holocaustontkenner is en tevens een antisemiet is. Het gaat om feiten.
Maar voor deze Shoa biz hebben ze speciaal te marketen termen gebruikt als Holocaust(dat pas eind jaren 60 zijn entree deed )en Holocaustontkenner.
De Grote Leugen (Big Lie) is een propagandatechniek. Adolf Hitler noemde het in zijn autobiografie Mein Kampf "een zo kolossale leugen dat niemand zou kunnen geloven dat iemand de waarheid zo'n grof geweld aan zou doen".6 miljoen vergassingen?
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Alweer kun jij belabberd lezen. Ik heb namelijk helemaal geen getal van 4 miljoen genoemd. Wat ik in m'n hoofd had is een getal van ongeveer 5 miljoen dat een nazistatisticus Dr. Richard Korherr zelf gegeven heeft in een rapport verzonden aan Himmler. http://stason.org/TULARC/history/holoca" onclick="window.open(this.href);return false; ... locau.html . Je kunt daar tevens lezen waarom het aantal nog veel hoger kan zijn.zesmiljoen schreef:Grappig dat je het over 4 miljoen hebt, dat is namelijk het aantal dat klakkeloos van de Sovjets is overgenomen ,waarvan later toen de USSR als communistische staat uitelkaar viel en de dossiers van Auswitz werden vrijgegegeven het om om zo'n 150000 goedgedocumenteerde sterfgevallen bleek te gaan onderverdeeld in hoe ze aan hun eind kwamen(vooral ziekten dus). Dit aantal is 40 jaar lang op stenen plakaten gegrifd en onlangs verwijderd.....nu zeggen de 'experts'inmiddels dat het om 1,5 miljoen Joden gaat. Dus nog ff en we benaderen wellicht het werkelijke aantal
Dat jij in deze discussie het woord 'grappig' nog kan gebruiken laat goed zien uit welk hout jij gesneden bent.
Born OK the first time
-
- Geregelde verschijning
Ik weet dat types als jij niet van een andere mening houden, helaas NL is nog een democratie en vrijheid van meningsuiting wordt helaas voor jou nog toegestaan, alhoewel Wilders zou voor jou een leuke precedent kunnen worden. Iemand die opgesloten wordt voor zijn meningRereformed schreef:De 4 miljoen is zoals de 6 miljoen een afronding van schattingen die uiteenlopen volgens sommige ooggetuigen zo'n 20 miljoen!!!!, maar ok, 4-5 miljoen dan...pfffzesmiljoen schreef:Grappig dat je het over 4 miljoen hebt, dat is namelijk het aantal dat klakkeloos van de Sovjets is overgenomen ,waarvan later toen de USSR als communistische staat uitelkaar viel en de dossiers van Auswitz werden vrijgegegeven het om om zo'n 150000 goedgedocumenteerde sterfgevallen bleek te gaan onderverdeeld in hoe ze aan hun eind kwamen(vooral ziekten dus). Dit aantal is 40 jaar lang op stenen plakaten gegrifd en onlangs verwijderd.....nu zeggen de 'experts'inmiddels dat het om 1,5 miljoen Joden gaat. Dus nog ff en we benaderen wellicht het werkelijke aantal
Alweer kun jij belabberd lezen. Ik heb namelijk helemaal geen getal van 4 miljoen genoemd. Wat ik in m'n hoofd had is een getal dat een nazistatisticus Dr. Richard Korherr zelf gegeven heeft in een rapport verzonden aan Himmler. http://stason.org/TULARC/history/holoca" onclick="window.open(this.href);return false; ... locau.html . Je kunt daar tevens lezen waarom het aantal nog veel hoger kan zijn.
Dat jij in deze discussie het woord 'grappig' nog kan gebruiken laat goed zien uit welk hout jij gesneden bent.
Ja, grappig dat iemand die zichzelf als slim beschouwt mij in de eerste plaats helemaal verkeerd begrijpt en 2. die de (totalitaire)Sovjet propaganda zonder reflectie klakkeloos aanneemt.
En dat stukje 'bewijs'maakt nogal wat aannames, niemand betwijfelt(zoals je had kunnen zien als je wat meer gelezen had en wat meer gedaan had dan het miereneuken van 4 miljoen)dat Hitler zijn Reich Judenfrei wilde maken, dat er deportatie op grote schaal heeft plaatsgevonden....maar daarnaast zijn er veel ook gevlucht naar Palestina, geemigreerd naar Australie, VS, Zuid Amerika etc,meegevochten in de Sovjet partisanen etc, het feit dat ze uit een plek verdwenen zijn wil niet zeggen dat ze vergast zijn(zouden zoals talloze andere door ziekten of oorlogsgeweld etc om het leven gekomen kunnen zijn)....en bovendien een amtenaar hemelt graag de cijfers op om zijn baas te plezieren.
En de bronnen die aangehaald zijn op zijn minst niet 'koosjer'
Eichmann schreef vanuit zijn exile nml hele andere dingen in zijn dagboek dan tijdens het showproces in Israel, daarvoor refereeer ik naar het boek van Irving The Neuremberg Trial. En The Godfather van The Holocaust Hillberg is zoals Wilders het zou omschrijven een slager die zijn eigen vlees keurt...hij is overigens flink op zijn bek gegaan tijdens het proces van Zundel
De Grote Leugen (Big Lie) is een propagandatechniek. Adolf Hitler noemde het in zijn autobiografie Mein Kampf "een zo kolossale leugen dat niemand zou kunnen geloven dat iemand de waarheid zo'n grof geweld aan zou doen".6 miljoen vergassingen?
- collegavanerik
- Superposter
bericht van moderator collegavanerik: wil je het wel beschaafd houden, we houden je scherp in de gaten, promoten van holocaustontkenning heeft geen plek op een vrijdenkerforumzesmiljoen schreef:
Ik weet dat types als jij niet van een andere mening houden, helaas NL is nog een democratie en vrijheid van meningsuiting wordt helaas voor jou nog toegestaan, alhoewel Wilders zou voor jou een leuke precedent kunnen worden. Iemand die opgesloten wordt voor zijn mening
en verder mag je eens leren quoten, dat vetknopje hoeft echt niet

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
-
- Geregelde verschijning
Noem het naief, maar ik had JUIST gedacht dat een vrijdenkersforum andere meningen zou waarderen. Wat is precies de motivatie dat ik op een VRIJdenkersforum dan niet de Holocaust in twijfel mag trekken?collegavanerik schreef:bericht van moderator collegavanerik: wil je het wel beschaafd houden, we houden je scherp in de gaten, promoten van holocaustontkenning heeft geen plek op een vrijdenkerforumzesmiljoen schreef:
Ik weet dat types als jij niet van een andere mening houden, helaas NL is nog een democratie en vrijheid van meningsuiting wordt helaas voor jou nog toegestaan, alhoewel Wilders zou voor jou een leuke precedent kunnen worden. Iemand die opgesloten wordt voor zijn mening
en verder mag je eens leren quoten, dat vetknopje hoeft echt niet
- collegavanerik
- Superposter
ditzesmiljoen schreef: Noem het naief, maar ik had JUIST gedacht dat een vrijdenkersforum andere meningen zou waarderen. Wat is precies de motivatie dat ik op een VRIJdenkersforum dan niet de Holocaust in twijfel mag trekken?

1) je weet niet wat een vrijdenker is
2) klachten over moderatorhandelingen mag je in het klachtenforum zetten, maar ik geef je weinig kans, voor een newbie blaas je behoorlijk hoog van de toren.

- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Dat is inderdaad naief. Vrijdenken betekent niet dat alles wat een mens maar kan verzinnen of uitkramen serieus wordt genomen. Er is zelfs veel voor te zeggen dat het tegendeel juist tot vrijdenker maakt: je door de rede laten leiden.zesmiljoen schreef:Noem het naief, maar ik had JUIST gedacht dat een vrijdenkersforum andere meningen zou waarderen.
Voor mij zouden het deze redenen zijn:Wat is precies de motivatie dat ik op een VRIJdenkersforum dan niet de Holocaust in twijfel mag trekken?
1) De holocaust is een feit. Over vele aspecten aangaande die holocaust kan men discussiëren, maar holocaustontkenning heeft geen pas. Ontkennen van de holocaust staat gelijk aan op de meest grove wijze verdraaien van de feiten en is daarom kwaadaardig. Zij is niet ingegeven door een zo objectief mogelijk zoeken naar waarheid, maar geïnspireerd door haatdenken.
2) De holocaust staat inderdaad symbool voor het meest gruwelijke, het meest verschrikkelijke waartoe de mensheid in staat is.
De holocaust is het hoogtepunt van een door de religie opgestookte en millennia volgehouden haatcampagne. Zij is een onuitwisbare schandvlek op onze europese cultuur. Als naoorlogse europeaan deze zaak te verdoezen of te ontkennen behoort tot het meest schandelijke wat een europeaan kan doen.
3) Holocaustontkennen staat gelijk aan het diep kwetsen van miljoenen mensen die de oorlog en jodenvervolging aan den lijve hebben meegemaakt.
Born OK the first time
-
- Geregelde verschijning
Dus omdat ik een newbie ben moet ik mijn mond houden? Nogmaals ik dacht dat dit een forum was voor Vrijdenkerscollegavanerik schreef:ditzesmiljoen schreef: Heb je wel gelezen wat hij over mij schreef?
En noem het naief, maar ik had JUIST gedacht dat een vrijdenkersforum andere meningen zou waarderen. Wat is precies de motivatie dat ik op een VRIJdenkersforum dan niet de Holocaust in twijfel mag trekken?
1) je weet niet wat een vrijdenker is
Ik heb mijn vermoedens
In de wiki staat dit:
Vrijdenkerij (in België: vrijzinnigheid) of vrijdenken, is de opvatting dat men zich in zijn denken uitsluitend door wetenschap en logica en niet door autoriteitsgeloof of traditie moet laten leiden. Vrijdenkers keren zich daarbij sterk tegen elke vorm van dogma.
Volgens mij weet de moderator kennelijk amper wat het inhoudt
2) klachten over moderatorhandelingen mag je in het klachtenforum zetten, maar ik geef je weinig kans, voor een newbie blaas je behoorlijk hoog van de toren.
Lieverd, als je de holocaust wilt onkennen is dat jouw zaak, als ik dat achterlijk vind is dat mijn zaak.zesmiljoen schreef:Het valt me altijd op hoe de media ook altijd dat woord gebruikt, tenminste bijna altijd wordt er gesproken over Holocaust Denier(ontkenner). Het woord zelf is al manipulerend vind ik.Marinus schreef:Ik gun iedereen zijn achterlijkheid, ook als die achterlijkheid het ontkennen van de holocaust inhoud. Ik vind dat het ook moet kunnen hoewel ik geen fan ben van holocaustontkenning.
<KNIP>
'There's no business like Shoa business' zeggen de Joden ook wel en nu weet je waarom.
-
- Geregelde verschijning
zesmiljoen schreef:Noem het naief, maar ik had JUIST gedacht dat een vrijdenkersforum andere meningen zou waarderen.
Het lijkt erop dat jij je meer door emotie laat leiden, al die gruwelijke beelden uit Schindler's list e.d., juist het onderzoek laat zich niet door vooroordelen leiden maar puur door wetenschappelijk onderzoek....en wat gebeurt met die mensen, die worden of verstoten, van hun titels ontdaan, in de gevangenis gestopt omdat ze tot andere conclusies zijn gekomen. Ik ben ook niet iemand die zomaar wat roept en ik heb zeker niets tegen Joden, waarom zou ik? Maar waar ik wel iets tegen heb zijn mensen die zich achter iets verschuilen om immuun voor kritiek te zijn. Of om een andere reden een bevoorrechte positie hebben, niet dat die mensen er iets aan kunnen doen, maar ben wel voor het tenietdoen van die omstandighedenRereformed schreef:Dat is inderdaad naief. Vrijdenken betekent niet dat alles wat een mens maar kan verzinnen of uitkramen serieus wordt genomen. Er is zelfs veel voor te zeggen dat het tegendeel juist tot vrijdenker maakt: je door de rede laten leiden.
Wat is precies de motivatie dat ik op een VRIJdenkersforum dan niet de Holocaust in twijfel mag trekken?
Hey Teacher, leave them kids alone!! De Jodenvervolging was een feit, WOII was een feit, maar dat 6 miljoen Joden zijn vergast is controversieel op zijn minst. Om tot de waarheid te komen heb je debat nodig, het niet toestaan van debat geeft hooguit de kwetsbaarheid(onwaarschijnlijkheid) van dat 'feit'....En als mensen met een andere mening in sommige(vrije landen) dan ook nog in de gevangenis gegooid worden word ik al helemaal sceptisch. Als het zo'n overduidelijke feit is dan zouden de 'experts' in de rij staan om de beweringen van de revisionisten te ontkrachten, maar feitelijk is het andersom.Rereformed schreef:Voor mij zouden het deze redenen zijn:
1) De holocaust is een feit. Over vele aspecten aangaande die holocaust kan men discussiëren, maar holocaustontkenning heeft geen pas. Ontkennen van de holocaust staat gelijk aan op de meest grove wijze verdraaien van de feiten en is daarom kwaadaardig. Zij is niet ingegeven door een zo objectief mogelijk zoeken naar waarheid, maar geïnspireerd door haatdenken.
Steeds meer worden de fabeltjes ontkracht zoals dat er o.a. in Dachau gaskamers waren, zelfs de diehard Holocaustmensen, en serieuze onderzoekers ontkennen dat inmiddels, idem het fabeltje dat de Duitsers uit lichaamsvet van Joden zeep maakten, of dat ze lampenkappen maakten uit de huid van Joden, dat zijn fabels die door onderzoek(dus niet emotie) zijn ontkracht......
Je moet je afvragen wie feiten verdraait, Zyklon B was bijvoorbeeld insekticide met goedaardige (naast het feit dat ze niks hadden aan zieke mensen omdat het feitelijk een werkkamp was) bedoelingen om ziektes tegen te gaan, maar later werd dat aangehaald om het fabeltje van de vergassingen te ondersteunen.
En nogmaals ik heb niks tegen Joden en waarom je iemand obv toeval kan haten is mij een raadsel, ik ben ook absoluut niet gelovig en al zou ik het zijn zou ik eigenlijk nog een motief hebben om ze lief te hebben(het uitverkorene volk).j
Nog steeds he, zeker nooit van Rwanda gehoord(echte genocide), Stalin(20 miljoen minstens), China, om nog maar te zwijgen van Japan.....Je bent voor een leraar wel heel Judeocentrisch moet ik tot mijn grote verdriet opmerken. GIGO2) De holocaust staat inderdaad symbool voor het meest gruwelijke, het meest verschrikkelijke waartoe de mensheid in staat is.
De holocaust is het hoogtepunt van een door de religie opgestookte en millennia volgehouden haatcampagne. Zij is een onuitwisbare schandvlek op onze europese cultuur. Als naoorlogse europeaan deze zaak te verdoezen of te ontkennen behoort tot het meest schandelijke wat een europeaan kan doen.
En nogmaals tot de deportatie van de Joden lopen onze verhalen synchroon. Als Hitler ergens tegen vocht was het tegen het communisme. Hij had idd wat achterhaalde ideeen over etnologie, eugenics e.d. en hij wilde tkv het Oosten Lebensraum. Maar is dat echt zo wezenlijk verschillend van het Superioriteitsdenken van Europeanen in het algemeen?
GB, Frankrijk, NL, Belgie hadden allen kolonieen, Hitler wilde naar het Oosten. Europeanen zagen de volkeren die ze onderwierpen over het algemeen als inferieur...zo opmerkelijk was het niet in die tijd. En hij wilde de Joden uit zijn Reich hebben.
Maar weer, dat was in die tijd niet opmerkelijk. Churchill schreef zo rond '21 over het gruweldaden van de communisten en de rol die Joden daarin speelden iets dergelijks als:" er zullen ook niet-Joden zijn die misschien nog ergere dingen hebben gedaan, maar het aantal Joden dat communistisch is ivt de rest van de bevolking en de verhouding Joden die als communist misdaden pleegt is wel heel buitenproportioneel"
Het is niet zonder reden dat Hitler het had over Judeo-Bolsjevisme.
Maar nogmaals ik vind het schandalig om alle Joden over een kam te scheren.
Ik vind het persoonlijk een grote sprong om van Joden als een probleem te zien voor jouw land en al het mogelijke doen(vaak in samenwerking met Zionisten) om het voor Joden zo onaangenaam mogelijk te maken zodat ze het land verlieten of plannen maken zoals deporteren naar Madagasker of later naar het oosten, naar vergassingen en alle Joden van de aardbol te vegen. Dat vereist geloof om dat te geloven
Heb je het nu over die miljoenen die de Holocaust overleeft hebben en een riante Wiedergutmaching uit Duitsland opstrijken?3) Holocaustontkennen staat gelijk aan het diep kwetsen van miljoenen mensen die de oorlog en jodenvervolging aan den lijve hebben meegemaakt.
Raar, dat worden er steeds meer.....al is de statische waarschijnlijkheid daar zwaar tegen gekant .....het is een wonder!