vraagt Taede Smedes zich af op zijn jongste blog" .....zou er dan toch iets van waarheid in zitten in de visie dat atheïsten immoreel zijn…? "
"Hoe dom is Nederland "l
(Af en toe volg ik nog de blogjes van deze TS ( ook al omdat die kerel graag in Leuven ,van bovenop de plaatselijke univ -mesthoop , kraait tegen initiatieven van andere vlaamse universiteiten ...)
Ik ben weliswaar GEEN kenner van de Nederlandse situaties __ en iedereen heeft natuurlijk recht op zijn mening ...Maar is dit geen schoolvoorbeeld van uiterst tendentieus en partijdig gemanipuleer /gefundenes fressen , vermomd als een "grapje "' of knipoogje naar collega theologen en( misschien ) andere "weldenkenden" ( theisten uiteraard ?) of met wervende sympahtieen ter attentie van ( wat oudere ) uiterst gedesillusioneerde - theedrinkende beroeps linksen ?
Bovendien heeft hij het ook nog eens over alle atheisten ...en is hij alweer zodoende druk bezig met generaliseren
Maar dat soort belabberde drogredeneringen zijn we al gewend van deze progressieve Godsgeleerde ....
Hij heeft wél herhaaldelijk gezegd dat hij zich niet bezig wenst te houden met politiek ....maar des te meer met de grapjasserij en de olympische diciplines van het onderschoppen van atheisten - en het op alle mogelijke en onmogelijke manieren in een kwaad daglicht te stellen van die ongelovige komieken .... natuurlijk
Het is eigenlijk in- triest dat deze theoloog grijpt naar zulke grapjes ...of heeft hij echt geen andere angumentjes meer in voorraad ?
Ik vraag me af of we daarmee verder moeten of het straal moeten negeren
m.a.w.
graag een paar bedenkingen en ook =
Gaan we zijn heikele vraag beantwoorden ?
ofwel
"Hoe dom is TS ? "
ofwel
"TS heeft eigenlijk wél helemaal gelijk "
ofwel
gewoon deze "back-bencher" smakelijk (uit) lachen en laten smoren in zijn eigen sopje
P.S.
Toch nog een vraagje ;
Waarom toch moet "theologie " nog steeds aan universiteiten een gehele faculteit aanvoeren en domineren ? of is dat niet meer het geval ?
en
Waarom is er geen faculteit "astrology en alchemie " ?
Gelijke monikken , gelijke kappen .....toch ?