Safari
Moderator: Moderators
- windsurfer
- Diehard
Safari
Heb vandaag de betaversie van de Apple browser Safari geinstalleerd (XP version) en in één woord: Snel!
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
Re: Safari
Heb er even naar gekeken, inderdaad heel snel.windsurfer schreef:in één woord: Snel!
Hij rendert snel, vooral javascript.
Voor mij persoonlijk mist ie een hoop functionaliteit vergeleken met Firefox.
Firefox 6.1 zou ook veel sneller zijn, maar die heeft weer vertraging opgelopen.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Firefox 6.1?
Je bedoelt zeker 3.1. Ja, die is (weer) uitgesteld, omdat er in de JavaScript-engine nog een paar hardnekkige bugs zitten die blijkbaar moeilijk op te lossen zijn.
Het (drastisch) versnellen van JavaScript is iets wat ineens een trend is in de wereld van de browsers: Google heeft zijn V8 JavaScript engine (zit in Chrome), Mozilla werkt aan een nieuwe JavaScript engine (Tracemonkey), Opera heeft ook een nieuwe JavaScript engine en Safari heeft het dus ook.
Het (drastisch) versnellen van JavaScript is iets wat ineens een trend is in de wereld van de browsers: Google heeft zijn V8 JavaScript engine (zit in Chrome), Mozilla werkt aan een nieuwe JavaScript engine (Tracemonkey), Opera heeft ook een nieuwe JavaScript engine en Safari heeft het dus ook.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick
Ooops.Jasper schreef:Firefox 6.1?Je bedoelt zeker 3.1.
Hoe kom ik nou bij 6.1
Heel prettig, alleen heb ik JS standaard uitstaan, dus zal er weinig van merken.Het (drastisch) versnellen van JavaScript is iets wat ineens een trend is in de wereld van de browsers
Dus je verheugt je op FF 3.1 omdat 't veel sneller zou zijn, maar precies datgene waarmee de browser veel sneller is (JavaScript) heb je uit staan? Ik ben bang dat je dan dus niet veel zult merken van de snelheidswinst...Fenomeen schreef:Heel prettig, alleen heb ik JS standaard uitstaan, dus zal er weinig van merken.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick
Ja, dubbel eigenlijk he?Jasper schreef: Dus je verheugt je op FF 3.1 omdat 't veel sneller zou zijn, maar precies datgene waarmee de browser veel sneller is (JavaScript) heb je uit staan?
Html gaat ook iets sneller maar of je dat daadwerkelijk merkt als mens is nog maar de vraag.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Verhip, aangezien ik al een jaar ofzo iTunes heb is daar automatisch ook Safari bij meegekomen. Ik heb die browser nog nooit gebruikt, maar ging nu eens kijken.
Ik keek op verschillende sites en vind het nogal irritant dat al het geschrevene er slechter uitziet: de fonts worden verdraaid (sommige fonts meer dan andere). Het staat er allemaal 'verdikt' op. Alsof je een krant van vroeger leest, waarin de letters niet 'schoon' staan, maar met wazige randen en bijvoorbeeld het bovenste gedeelte van een e niet open, maar lichtelijk met inkt opgevuld. Dus niet 'helder'. Ok FT is minder helder dan in Explorer.
Ik keek op verschillende sites en vind het nogal irritant dat al het geschrevene er slechter uitziet: de fonts worden verdraaid (sommige fonts meer dan andere). Het staat er allemaal 'verdikt' op. Alsof je een krant van vroeger leest, waarin de letters niet 'schoon' staan, maar met wazige randen en bijvoorbeeld het bovenste gedeelte van een e niet open, maar lichtelijk met inkt opgevuld. Dus niet 'helder'. Ok FT is minder helder dan in Explorer.
Born OK the first time
Heb je wel de nieuwste versie?Rereformed schreef:Verhip, aangezien ik al een jaar ofzo iTunes heb is daar automatisch ook Safari bij meegekomen. Ik heb die browser nog nooit gebruikt, maar ging nu eens kijken.
Fonts (type en grootte enz) instellen zoals in je Firefox?